× Tällä palstalla voit kysyä KC Clinicin asiantuntijoilta sinua askarrattuvista kysymyksistä.

Toimenpidesuunnitelma vaatii aina plastiikkakirurgin konsultaatiovastaanoton ja asiantuntijapalsta ei korvaa tätä.
Ongelmatilanteissa kannattaa aina olla ensisijaisesti yhteydessä klinikkaan, jossa toimenpide on toteutettu.

Silikonien poisto

Lisää
3 kuukautta 7 tuntia sitten #49353 : jewel

hei Heikki! Minulla on tosiaan laitettu rintaimplantit v.2013.Ensiksi laitettiin cereform merkkiset anatomiset implantit joista toinen vaihdettiin natrellen karheapintaiseen implanttiin koska implantti ei kiinnittynyt.Natrellen implantissa on ollut nestekertymä 2mm viimeiset 3v.Rinta on myös kapseloitunut raskauden ja imetyksen myötä.Viime ultrassa joulukuussa2018 todettiin nestekertymän olevan ennallaan, mutta rinnassa näkyi jotain mistä otettiin paksuneulanäyte.Nesteestä ei otettu mitään näytettä ja näyte joka minulla oli oli puhdas.Rinnassa ei ole turvotusta mutta tuntuu jonkun verran kovalta ilmeisesti johtuen kapselista.Olen tosiaan poistattamassa implantteja ja nyt haluisin tietää että minkälainen poisto tulisi tehdä? Kaikki kapseli pois? Olen lopettamassa imettämistä ja täytyykö odottaa tietty aika ennenkuin implantit voi poistaa?Uusia implantteja en halua.Pitäisikö implantin ymprillä olevasta nesteestä ottaa näyte?Itse en ole ollut huolissaan kunnes tuli puhetta Natrellen karheapintaisten implanttien ja syövän yhteydestä mutta joka tapauksessa olen ollut tyytymätön implantteihin ja miettinyt poistoa jo pitkään.Kiitos vastauksesta!

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
2 kuukautta 4 viikkoa sitten #49365 : Heikki Kupi Plastiikkakirurgi
Hei

Toki jos sinulla on karheapintaiset erityisesti Natrellen implantit ja oireellinen tilanne niin suositellaan tilanteen arviota ja todennäköisesti niiden poisto (kuten itsekin olet toivonut). Riski lymfoomaan suhteen Natrellen implanteilla on tällä hetkellä arviolta 1:4000-7000 eli yksi 2000-3500:sta, joille on laitettu ko. implantit voi sairastua kyseiseen lymfoomaan. Samaa luokkaa riski on polyrutaanipintaislla implanteilla, joita Suomessa on laitettu vähän. Myös muilla karheapintaisilla implanteilla tämä riski, mutta huomattavasti pienempi (esim. Mentor 1:60 000) ja on karheapintaisia implantteja joissa ei imoitusten mukaan ole ollut lymfooma, jos vain kyseistä implanttia samalla henkilöllä käytetty.

Suosittelen nesteestä otettavaa irtosolunäytettä, mahdollisimman paljon nestettä näytteeksi suositellaan. Näytteen otto tehdään ultraääniohjauksessa. Yleensä radiologi tämän tekee. Tämä ennen implanttien poistoa. Tai sitten voidaan ottaa nestenäyte myös implanttien poiston yhteydessä.

Poisto. Jos selkeä kapseli niin poistetaan implantti ja kapseli yhtenä blokkina, tähän oma tekniikkansa olemassa. Ja nestenäytteiden lisäksi joko näytteitä kapselista tai kapselit kokonaan näytteiksi. Suomessa plastiikkakirurgeja on ohjeistettu tämän aisian suhteen menettelytavoista.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.158 sekuntia