× Tällä palstalla voit kysyä KC Clinicin asiantuntijoilta sinua askarrattuvista kysymyksistä.

Toimenpidesuunnitelma vaatii aina plastiikkakirurgin konsultaatiovastaanoton ja asiantuntijapalsta ei korvaa tätä.
Ongelmatilanteissa kannattaa aina olla ensisijaisesti yhteydessä klinikkaan, jossa toimenpide on toteutettu.

Haavan hoito

Lisää
2 viikkoa 2 päivää sitten #48021 : Henriikka_
Hei!
Haavanhoito asiat mietityttää. (mastopeksia ja implantit 28.8) Minulla on sulavat ompeleet laitettu, teipit otin tänään pois ja yhden kerran olen vaihtanut puhtaat. En kerta kaikkiaan uskaltanut olla ilman teippejä aiemmin. Kuitenkin ohjeissa sanotaan että enintään 10päivää saisivat olla ja minulla nyt 12. Haavat aika siistit, pientä punoitusta yhdessä kohtaa ja toisessa rinnanalusessa vähän pahaa hajua.(se huolestutti ja pisti vauhtia teippien poistoon, rinnan alla haava on kuitenkin siisti) olen peseytynyt joka päivä ja vaihtanut isot haavalaput samalla. Niitä en tosin enää käytä. Kipuja tai vuotoja haavoissa ei ole.

Ainut huolenaihe tällä hetkellä vasemman rinnan nänni jonka reunat eivät ole kunnolla parantuneet, sulkeutuneet, siinä on pieni aukko. Eikö siihenkään saa laittaa haavateippiä.? Sain "kiellon" teippien käyttöön, että haavat pääsisivät paranemaan mutta itsestä tuntuu hurjalta jättää se auki. Eikö pieni teipin pala olisi nyt aivan ok? Pelkään että haava ei sulkeudu, vai onko tosiaan niin että teippi hidastaa haavan paranemista?

Entä miten tuo rintojen rasvailu, tosi kuiva iho, hilseilee ja kutiaa. Saanko laittaa ihan perus bepanthenia rinnoille, myös arpiin ja punoittavaan kohtaan?

Kiitos!

Nagor 360 lihaksen alle + mastopeksia.
Leikkaus tehty 24.8.2018.
Lähtökohta 4ximetetty B-kuppi. 151cm/52kg

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
2 viikkoa 1 päivä sitten #48032 : Heikki Kupi Plastiikkakirurgi
Hei

Haavateippien käyttöä vältetään kohdissa, joissa haava erittää tässä vaiheessa. Jos taas kuiva, niin vaikka hieman auki niin hengittävää teippiä voi yleensä käyttää (esim. Micropore). Muutoin suojaava sidos.

Rintojen ihoa voi toki rasvata. Sen sijaan haava-aluetta vältettävä, jos vielä jostakin kohdasta auki. Varsinaisia arpivoiteita voi käyttää vasta kun haavat täysin tiivit (voivat ärsyttää, jos ainetta menee aukinaisesta kohdasta ihon sisään).

Toki hyviä ohjeita saat vasmasti omalta klinikalta, jossa tiedetään tilanteesi vielä paremmin.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.295 sekuntia