× Tällä palstalla voit kysyä KC Clinicin asiantuntijoilta sinua askarrattuvista kysymyksistä.

Toimenpidesuunnitelma vaatii aina plastiikkakirurgin konsultaatiovastaanoton ja asiantuntijapalsta ei korvaa tätä.
Ongelmatilanteissa kannattaa aina olla ensisijaisesti yhteydessä klinikkaan, jossa toimenpide on toteutettu.

Yleistä kysyttävää

Lisää
6 kuukautta 4 viikkoa sitten #47120 : Lareliin
Hei! Olen 22 vuotias nainen ja suunnitteilla olisi rintojensuurennus- leikkaus. Olen käynyt jo konsultaatiossa ja kaikki vaikutti lupaavalta. Lähtökohtana on hyvin pienet rinnat mutta rintoja tuettaessa omaakin massaa löytyy hieman. Toivoin mahd. pieniä implantteja ja tulimme tulokseen että nagorin moderate 300cc lihaksen päälle olisi minulle sopiva.
Minulla ei ole mitään sairauksia, omistan todella hyvän vastustuskyvyn, liikun paljon , en juo enkä polta. Siksi en olekkaan nyt uskaltanut varata leikkausaikaa...pelkään että pilaan terveyteni tällä operaatiolla:( Mutta asia on vaivannut minua jo monta vuotta ja haluaisin uskaltaa mennä leikkaukseen...
Siispä kuinka turvallista on ottaa implantit näin nuorena? Lapset ovat suunnitelmissa n.10 vuoden päästä.
Onko komplikaatiot kuinka yleisiä?
Ja kuinka suuri on riski että nukutuksessa käy jotain?
Kiitos jo etukäteen!

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
6 kuukautta 2 viikkoa sitten #47158 : Heikki Kupi Plastiikkakirurgi
Hei

Vaikka implanttileikkaus on tänä päivänä hyvin tavallinen toimenpide niin jokaisen kohdalla on kuitenkin kyse yksilöllisestä päätöksesta ja otetaan myös halutun lopputuloksen suhteen mahdollisuus riskeihin ja ei-toivottuun lopputulokseen. Kohdallasi on kyseessä maltillisen kokoiset implantit (tosin lähtötilanteesta ei ole tietoa), jolloin riskit ongelmiin ovat pienemmät. Moderniin nukutukseen liittyvät riskit ovat hyvin pienet terveellä ihmisellä tänä päivänä. Implantileikkaukseen liittyy välittömiä ja pitkäaikaisia riskejä joista varmaan oma plastiikkakirurgisi on sinulle kertonut. Tavallisimmin (nämäkin vähäisiä) kyse on lähinnä implanttiin liittyviä ongelmia (kapseloituminen, implantin rikkoutuminen, implantin liikkuminen jne), jolloin ei ole terveydellisiä vaikutuksia. Paljon keskusteltu vuosien aikana on herättänyt kysymys implanttien vaikutuksesta yleiseen terveyteen, joidenkin henkilöiden kohdalla. Tästä ei ole useista tutkimuksista huolimatta lääketieteellistä näyttöä, mutta osalla ihmisistä jotkut oireet ovat helpottuneet implanttien poiston jälkeen... joten aivan varmoja emme voi asiasta olla. Lisäksi on mainittava hyvin harvinainen lymfooman kaltainen (pahanlaatuinen) kasvain, jota on todettu erityisesti hyvin karheiden implanttien ympärillä olevassa kapselissa. Suurin osa nykyisistä implanteista ovat mikrokarheita ja sileitä ja mm. nanokarheissa implanteissa tälläistä ongelmaa ei ole todettu ollenkaan.

Eli kyseessä on valinta kaiken kaikkiaan. Toki on paljon asioita joita emme välttämättä tarvitse, mutta niiden hankkimiseen tai käyttöön liittyy riskejä.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.344 sekuntia