× Tällä palstalla voit kysyä KC Clinicin asiantuntijoilta sinua askarrattuvista kysymyksistä.

Toimenpidesuunnitelma vaatii aina plastiikkakirurgin konsultaatiovastaanoton ja asiantuntijapalsta ei korvaa tätä.
Ongelmatilanteissa kannattaa aina olla ensisijaisesti yhteydessä klinikkaan, jossa toimenpide on toteutettu.

Implantti rintasyöpähoidettuun rintaan

Lisää
4 kuukautta 6 päivää sitten #44925 : Sohvi75
Olen 42v nainen. Minulta on leikattu rintasyöpä 2009. Kokopoisto ja kainaloevakuaatio. Sytot ja sädetykset. Hormonihoito 5v. Ld-kielekeleikkaus pelkällä lihaksella 2014. Lymfaödeema leikatun puolen kädessä, jota hoidetaan aktiivisesti tukihihalla ja lymfaterapialla. Olen hoikka, harrastan liikuntaa säännöllisesti. Minulla on hyvin pienet rinnat ja leikattu rinta melko ruma minun mielestä. Minua kiinnostaisi implantit. Onko estettä implanttien asennukselle tällä historialla..? Jos toimenpide mahd. vaikuttaako kuvantamisiin? Minulla on vielä kaksi syöpäkontrolliakin jäljellä. Tehdäänkö yleensä tällaisia rinnankorjauksia jo tehdyn rinnankorjauksen jälkeen? Kiitos jo etukäteen vastauksesta!

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #45112 : Heikki Kupi Plastiikkakirurgi
Hei

Ja valitettavasti viiveellä vastaus lomien vuoksi.

Eli vastaus kysymyksiisi on kyllä. Implantteja laitetaan parantamaan tilannetta rintarekonstruktion jälkeen. Ja tässä vaiheessa ko. toimenpiteen voi suunnitella ja tehdä. Ja implantti ei estä jatkossa kuvantamisia eikä myöskään haittaa niitä, jos kuvaukset tehdään oikealla tavalla.

Suosittelen kyseisen toimenpiteen suunnitteluun rintakirurgiaan erikoistunutta plastiikkakirurgia, joka tekee myös implanttitoimenpiteitä. Meillä tälläisiä asioita hoitaa plastiikkakirurgi Ulla Karhunen-Enckell, joka vastaa alueella rekonstruktiivisesta rintakirurgiasta.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.354 sekuntia