× Tällä palstalla voit kysyä KC Clinicin asiantuntijoilta sinua askarrattuvista kysymyksistä.

Toimenpidesuunnitelma vaatii aina plastiikkakirurgin konsultaatiovastaanoton ja asiantuntijapalsta ei korvaa tätä.
Ongelmatilanteissa kannattaa aina olla ensisijaisesti yhteydessä klinikkaan, jossa toimenpide on toteutettu.

Silikonit imetyksen jälkeen

• pääsenkö leikkaukseen
  • pääsenkö leikkaukseen hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
4 vuotta 6 kuukautta sitten #6631 : pääsenkö leikkaukseen
Haluaisin tietää onnistuuko leikkaus kun imetyksestä 5kk aikaa?

Konsultaatiossa sanottiin että olisi hyvä että on 6kk aikaa, mutta jos olen varma ettei maitoa erity niin onnistuu.
Olen kokeillut usein eikä ole tullut yhtään.
Minulla olisi pian leikkaus ja tänään kokeilin puristella aika paljon ja kummastakin tuli tippa maitoa!
(Olen kyllä ottanut lasin viiniä, muitelen että olen kuullut että imetyksen aikana alkoholi nostatti maitoa helpommin?)

Pitäisikö tästä huolestua?
Tai peruuttaa leikkaus?
Mitä haittaa tästä voi olla leikkauksen/implanttien kanssa?

Imetyksestä tosiaan 5kk aikaa ja silloinkin oli osittaista imetystä ehkä 2-3krt päivässä.

Tähän mennessä en siis ole saanut tippaakaan puristettua mutta nyt tuli ihan vähän, en enää uskalla puristella etten mitenkään aktivoi noita rintoja tuottamaan maitoa.

Leikkaus olisi hyvä saada nyt tehtyä kun mies lomalla ja minulla kuukausi ennen töiden alkua.
Olen myöskin jo maksanut leikkauksen, mitä jos se pitää perua/siirtää niin menetänkö rahani?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
4 vuotta 6 kuukautta sitten #6646 : Heikki Kupi Plastiikkakirurgi
Hei

Imetyksen jälkeen implanttien laitosta kyselit.

6 kk:tta väliä imetyksen lopettamisella ja implanttien laitolla on vain suositusaika. Lähinnä ajatuksena on se, että rinnat ovat palautuneet ja myös maidoneritys loppunut. Toki maidon erittymistä voi olla pidempäänkin joskus. Se että sinulla on hieman alle 6 kk:tta imetyksestä ja nyt hieman eritystä rinnoista tuskin on este toimenpiteellesi, mutta kysy tätä vielä sinut leikkaavalta plastiikkakirurgilta. Ja jos katsotaan että leikkaus joudutaan tämän takia perumaan tai siirtämään niin tuskin sinulle siitä kustannuksia tulee.

Mitä haittaa sitten on maidon erittymisestä leikkauksen kannalta? Rintarauhaskudos on avorauhanen, jossa erite tulee kudoksesta ulos iholle. Erittyneessä maidossa voi olla bakteereita mukana, joka mahdollisesti implantin kanssa kosketukseen joutuessa lisää tulehdusriskiä. Toimenpiteessä yleensä suojataan ohuella kalvolla nännipiha, joka estää nännin eritteiden tulemisen leikkausalueelle. Lisäksi leikkauksessa ei avata rauhaskudosta vaikka oltaisiin lihaksen päällä (tällöin pysytään lihaskalvon alla).

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.462 sekuntia