× Tällä palstalla voit kysyä KC Clinicin asiantuntijoilta sinua askarrattuvista kysymyksistä.

Toimenpidesuunnitelma vaatii aina plastiikkakirurgin konsultaatiovastaanoton ja asiantuntijapalsta ei korvaa tätä.
Ongelmatilanteissa kannattaa aina olla ensisijaisesti yhteydessä klinikkaan, jossa toimenpide on toteutettu.

Rintojen hieronta leikkauksen lälkeen

• Hämmentynyt
  • Hämmentynyt hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
5 vuotta 6 kuukautta sitten #5233 : Hämmentynyt
Pitääkö implanttirintoja hieroa toipumisvaiheessa?
Tästä kuulee erilaisia mielipiteitä riippuen missä leikattu.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
5 vuotta 5 kuukautta sitten #5285 : Heikki Kupi Plastiikkakirurgi
90-luvun alkupuolella vielä suositeltiin leikkauksen jälkeen implanttien hierontaa Suomessakin. Nykyisin leikkauksen jälkeen rintojen annetaan toipua rauhassa. Joskus jos implantti laitetaan kokonaan lihaksen alle (harvoin nykyisin) ja todetaan, että sillä on taipumusta nousta ylös, voidaan käyttää ns. tukiremmiä ja mahdollisesti opastaa tietyllä tekniikalla rinnan painamista alaspäin. Eli ei ole tarvetta hieroa rintoja rintaimplanttileikkauksen jälkeen.

Lisää
5 vuotta 5 kuukautta sitten #5716 : nasta_pimu
Itse mietin tuota samaa asiaa. Minulle laitettiin toissapäivänä pyöreät implantit lihaksen päälle, ja olen lukenut monesta paikasta että juuri tässä tapauksessa pitäisi rintoja hieroa ? Ei siis ole tarvetta kuitenkaan ko?? :o

Lisää
5 vuotta 5 kuukautta sitten #5749 : Heikki Kupi Plastiikkakirurgi
Totta, että monessa paikassa suositellaan edelleen rintojen hierontaa. Lähinnä ajatuksena on ollut, että se estäisi kapselin muodotusta. Tästä ei ole kyllä mitään todellista näyttöä ja sen takia siitä moni on luopunut. Joskus voidaan mahdollisesti tietyllä tekniikkalla estää implantin hakeutumista väärään suuntaan, esimerkiksi kokonaan lihaksen alle laitettaessa estää liian ylös nousemista. Sinulle on laitettu lihaksen päälle, joten ajatuksena hieronnalla olisi estää mahdollista kapseloitumista, kuten edellä kerrottiin. Mitään haittaakaan hieronnasta ei ole todettu olevan, joten suosittelisin, että noudatat oman kirurgisi ohjeita jkälkihoidon suhteen.

Sivu luotiin ajassa: 0.355 sekuntia