Tubulaaristen rintojen korjaus + implantit

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten - 6 päivää 3 tuntia sitten #49815 : Suvinen-85
Tässä oma muutokseni. Neljä päivää leikkauksesta, ennen leikkausta,kolme viikkoa leikkauksesta ja vajaa kolme kuukautta leikkauksesta☺!

167/58, Sebbin 325 anatomiset implantit lihaskalvon alle ja nännien operointi, Kupi 2/2019. Muutos A/AA 75 -> C75.

Tässä viestissä on kuvia liitetiedostona.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy nähdäksesi ne.

Viimeksi muokattu: 6 päivää 3 tuntia sitten : Suvinen-85. Syy: Lisäkuva
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Mailuo, Susanne, ehkäjoskus, Jetta, Masukka, Iilimiili, Soffinen, pörrö, Mirmutin

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten - 2 kuukautta 3 viikkoa sitten #49817 : ehkäjoskus
Suvinen-85, tosi kaunis tulos jo nyt! :) On kyllä huikee tunne kun saa muutoksen vuosikaudet vaivanneeseen asiaan.

Taidat olla aika pienikokoinen muuten kun näyttää aika isoilta nuo :o Hyvällä tavalla siis.

170 cm / 66 kg.
Ennen leikkausta käytössä koko 75B > jälkeen 70G/65H.
Lievää tubulaarisuutta, ei imetyksiä.
Laitettu Motiva Ergonomix Full 425cc osittain lihaksen alle, Helsinki Clinic 12/18.
Viimeksi muokattu: 2 kuukautta 3 viikkoa sitten : ehkäjoskus.

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #49819 : Suvinen-85
Olen 167cm /57 kg ja ylävartalosta aika siro (paidoista käytän S-kokoa). Itsekin ihmettelin samaa, tiedä sitten pienenevätkö rinnat turvotuksen laskettua minkä verran. Saisi jäädä kyllä vaikka ihan tällaisiksi.

167/58, Sebbin 325 anatomiset implantit lihaskalvon alle ja nännien operointi, Kupi 2/2019. Muutos A/AA 75 -> C75.

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #49835 : lollero1
Turvotusta on tuossa vaiheessa kyllä paljon, eli ei kannata kiintyä kokoon vielä :/ Hyvältä näyttää kyllä jo nyt!

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #49837 : Suvinen-85
Parissa päivässä rinnat ovat pienentyneet turvotuksen myötä. Urheileminen tulee näin ollen olemaan helpompaa ja lopputulos luonnollinen, parempi niin.

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #49907 : Mailuo
Itselläni on nyt 6 viikkoa leikkauksesta. Töihin paluu sujui rauhallisen startin jälkeen erinomaisesti, kyljellään pystyy jo nukkumaan ja muutenkin elämä on aika lailla palautunut normaaliksi. Vatsallaan oleminen on vielä vähän vaikeaa.
Olen rintojen muotoon tyytyväinen, hieman on vielä mielestäni nähtävillä jälkiä tubulaarisuudesta kun sivuprofiilia tutkii, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Kevyetkin liivit saa rinnat näyttämään UPEILTA. :) En ole ostanut vielä kaarituellisia liivejä, ainoastaan yhdet urheiluliivit ja kahdet bralettet päätin pariin juhlatilaisuuteen hankkia.
Minut yllätti se kuinka kiinteiltä rinnat tuntuvat, rasituksen jälkeen jopa kovilta. Paranemisprosessi on toki vielä vaiheessa eli kudokset saattaa pehmentyä vielä nykyisestä. Ainakin oma rintakudokseni oli paljon pehmeämpää, jopa "rasvaisen" tuntuista, ja se on vielä rinnan yläosassa tunnettavissa. Alaosa, jossa omaa rintakudosta ei juurikaan ollut, tuntuu selkeästi erilaiselta, kiinteämmältä. Muutosta voi tapahtua vielä usean kuukauden ajan, ja olen huhtikuussa menossa jälkitarkastukseen jossa sitten voidaan arvioida jo alustavasti miltä lopputulos tulee näyttämään.

1/2019 Helsinki Clinic / Janne Jyränki.
Anatominen Sebbin 470cc lihaksen alle, dual plane. Lähtötilanne alikehittyneet ja lievästi tubulaariset AA-A kuppi /ei imetyksiä.
164cm/80kg

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten - 2 kuukautta 1 viikko sitten #49911 : Suvinen-85
Täällä kaksi viikkoa aikaa leikkauksesta. Muutaman kilometrin lenkkejä olen kävellyt, toisen rinnan ulkosivu ottaa vähän vielä itseensä niistä mutta lepäily auttaa.

Jännitin etukäteen kovasti, voiko rinnoistani saada normaalin muotoisia edes silikoneilla. Olen kyllä tosi tyytyväinen kirurgin päätökseen laittaa silikonit lihaksen päälle, yläosa lihaskalvon alle ja pienentää/kiristää nännejä. Nännit tosin ovat vielä haavateippien alla mutta päällepäin näyttävät hyvin luontevilta.

Tässä viestissä on kuva liitetiedostona.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy nähdäksesi se.

Viimeksi muokattu: 2 kuukautta 1 viikko sitten : Suvinen-85. Syy: Kuvan lisäys
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Mailuo, Jetta

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #49953 : Jetta
Noniiiiin ”pitkästä aikaa”!
Mun leikkauksesta alkaa kohta olla kolme viikkoa kulunut ja ajattelin nyt kuvien kera kirjoittaa vähän pidemmin, miten tää matka on mennyt tähän asti!
Sillon kun aloin aikoinaan itse epäilemään tätä tubulaarista kehityshäiriötä, niin oisin toivonut löytäväni samankaltaista tietoa ja vertaistukea, kun tässä meidän ketjussa nyt on jo paljon <3

Jos joku ei oo lukenu mun aikasempia kommentteja keskustelun alusta, niin mullahan oli siis tarkotus tehdä tää leikkaus julkisella, kun viime vuoden tammikuussa laitoin tän prosessin liikkeelle. Mä kävin sillon aluks yksityisellä plastiikkakirurgilla, joka heti kättelyssä kertoi tän mun diagnoosin ja sitä kautta sain lähetteen julkiselle.
Julkiselta sanottiin, että mun tilanne vaatii kolme eri leikkausta, jotta saadaan rasvaa siirrettyä rintoihin ja nännipihat korjattua. Implantteja eivät suositelleet, mutta jos olisin ne halunnut, ne olis ollut kuulemma kokoa 150cc - 215cc...
Ensimmäisen leikkauksen takuuajaksi sanoivat max 6kk. Noh aikaa kului ja kului, kunnes joulukuussa 2018 mulla alkoi mennä pikkuhiljaa hermot koko tilanteeseen ja odotteluun ja aloin miettimään jos sittenkin kävisin vielä yhdellä yksityisellä kysymässä mitä mun tilanteessa vois tehdä.
Mä varasin konsultaatioajan Helsinki Clinicille Janne Jyrängille, josta olin kuullut pelkästään hyvää ja nähnyt ihan älyttömän hyviä leikkaustuloksia.
Konsultaatiossa mulle tuli hirveen lämmin tunne siitä, että tää on se paikka ja tää on se kirurgi. Mä sain koko toimenpiteen yhdellä leikkauksella, yhdellä nukutuksella, se oli mulle tärkeetä. Julkisella mulle sanottiin, että tää koko rumba olis kestäny noin kolme vuotta, eli yksi leikkaus per vuosi :cheer:

Leikkaus meni hirveen hyvin, tehtiin siis benelli, lisärintarauhasten rasvaimu kainaloista sekä laitettiin Motiva Ergonomix Full 450cc lihaksen päälle. Leikkauksen jälkeen ensimmäinen viikko oli kyllä aika kivuliasta, lääkkeitä meni, enkä oikeen pystyny liikkumaan mihinkään suuntaan (ja se turvotus koko kropassa ai kamala :laugh: ), mutta kaikki kivut alko hellittää huomattavasti toisella viikolla!
Nyt on edelleen vielä kaikennäkösiä hassuja tuntemuksia rinnoissa, mutta se kuuluu tietysti asiaan. Autolla pystyin ajamaan viime viikolla ekan kerran, eikä sattunut yhtään! Ensviikolla pitäis palailla takasin palvelutalon osastolle töihin, se vähän jännittää kun pitää käännellä niitä 100 kilosia mummoja ja pappoja.

Ja noh tässä sitä nyt ollaan onnellisena, joskin vieläkin vähän toipumassa, mutta lopputulos on jo tähän mennessä parempi kun osasin edes odottaa <3 Miltäköhän nää sit näyttää 6kk päästä, kun on nyt jo näin kivat!

Hei ja noissa KUVISSA halusin laittaa ennen kuviin kaks erilaista kuvaa, mikä on tubulaarisille rinnoille tyypillistä. Eli tollanen voimakas reagointi kylmään ja kuumaan. Mun rinnat ihan tosissaan muutti muotoaan aika radikaalisti jos oli esim. kylmä.

Mulla oli tosiaan diagnoosi selkeä tubulaarinen kehityshäiriö ja mulla oli rintarauhaskudosta kasvanut myös kainaloihin, joka näytti vähän siltä välillä, että mulla ois niinkun toiset rinnat kainaloissa :D
Muistinkohan sanoa kaiken hahah? :cheer: No kirjottelen lisää sitte jos tulee jotain mieleen :D

Lähtötilanne selkeä tubulaarinen kehityshäiriö 80A.

22.2.2019 Motiva Ergonomix Full 450cc, lisärintarauhasten rasvaimu kainaloista sekä benelli.
Helsinki Clinic/Janne Jyränki

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Mailuo, Susanne, Masukka, Suvinen-85, Iilimiili, pörrö

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #49955 : Masukka
Ai että näyttää hienoilta, Jetta! Oon itekin menossa Jannelle, joten nää tubulaaristen korjausten kuvat vaikuttaa todella lupaavilta omaa leikkausta ajatellen. Kovin tutulta näyttää myös tuo lämmin-kylmä-vaihtelu. :)

Tulossa 28.6.2019 @ Helsinki Clinic: Motiva Round Full 550 cc (implantin leveys 13,5 cm), lihaksen päälle, nännien korjaus samalla.
Lähtökohta lievästi tubulaarinen 80-85A, ihan hiton leveät hartiat ja rintakehä!
173 cm/68 kg

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #49957 : Jetta

Masukka kirjoitti: Ai että näyttää hienoilta, Jetta! Oon itekin menossa Jannelle, joten nää tubulaaristen korjausten kuvat vaikuttaa todella lupaavilta omaa leikkausta ajatellen. Kovin tutulta näyttää myös tuo lämmin-kylmä-vaihtelu. :)

Joo mä mietin pitkään, että viittiikö sitä nyt kuvia laittaa, mutta sit muistelin itteeni aikoinaan, kun en koskaan löytänyt yhtäkään kuvaa tän kehityshäiriön korjauksista. Jotain kuvia löysin, mut usein ne oli jotenkin kyseenalaisia ja lopputulokset jopa aika hirveitä :D...
Toivon, että mun kuvista edes joku samasta asiasta kärsivä vois ajatella, että toivoa on vielä! :cheer:

Ja sen haluun vielä sanoa, että sitä benelliä ei tarvii pelätä! Monet tuntuu sitä niin kauheesti välttelevän. Nää nännien ympärillä olevat arvet on parantunu ihan yhtä hyvään tahtiin kun noi rinnan aluspoimujen arvet. Nännit on toki hirveen herkät, mutta selkeesti jo tuntokin palailee!
Ja mitä nyt tikkien poistossa nähnyt, niin arvet on ihan älyttömän siistit, enkä usko, että silmiin pistäviä jälkiä todellakaan jää kun noudattaa teippailua ohjeiden mukaan :) !

22.2.2019 Motiva Ergonomix Full 450cc, lisärintarauhasten rasvaimu kainaloista sekä benelli.

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #49997 : Masukka
Mäkin meinaan ehdottomasti laittaa kuvia sitten kun niitä vihdoin on, koska tiiän miten vaikeeta on löytää paitsi tubulaaristen korjauksista kuvia niin myös leveäharteisista naisista joille on laitettu implantit! Oon kahlannut läpi oikeesti tuhansia kuvia, jotta näkisin miltä minkäkin kokoiset implantit näyttää mun kokoisella, ja oon löytänyt vain muutamia samankokoisia! Kun hakee jollain "broad shoulders" -haulla niin fiilis on vaan että aijaa, onko nuo muka leveät... :silly:

Mä en onneksi Benelliä pelkää, olin jo konsultaatioon mennessä asennoitunut niin, että varmaan noille nänneille joutuu jotain tekemään, ja tuskinpa kirurgi ihan huvikseen sitä ehdottais.

Tulossa 28.6.2019 @ Helsinki Clinic: Motiva Round Full 550 cc (implantin leveys 13,5 cm), lihaksen päälle, nännien korjaus samalla.
Lähtökohta lievästi tubulaarinen 80-85A, ihan hiton leveät hartiat ja rintakehä!
173 cm/68 kg

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #50003 : Soffinen
Siis toi kylmä kuuma ero on tuttu juttu..
Sillon kun nännit kovettu ne näytti musta ihan oklle..

Täällä reilu kk leikkauksesta. Rintojen koko vähän pienentynyt alkuturvotuksen sun muun jälkeen, mutta siitä olemattomasta AA A tilanteesta päästiin c kuppiin joten olen erittäin tyytyväinen.

Mietin jo et laittaisinko kuvat ilman teippejä kun nännitkin suht parantunut jo..

Kiva että tänne porukka lisää kuvia varmana tulee jatkossa auttamaan jotakuta.. ite kun etti ennen jälkeen kuvia niin ei löytynyt oikeen mitään :/

Lähtötilanne: AA A tubulaarisuus

Laitettu:Helsinki Clinic motiva full 400cc helmikuussa ja nännit operoitu
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Jetta, Iilimiili

Lisää
1 kuukausi 3 viikkoa sitten #50225 : Mailuo
Mulla nyt 2kk leikkauksesta, tässä pieni pika-update.
-Vasen on hieman isompi ja parantunut hitaammin kuin oikea, epäilen että johtuu edelleenkin vasemman puolen kovemmasta rasituksesta.
-oikeassa rinnassa tuntuu
sivussa sormella painaessa "ilmakuplamainen" kohta, kysyin kirurgilta ja tämä on tod näk implantin reuna joka tuntuu ohuen ihon ja vähäisen rintakudoksen läpi. Ehkä ohuesti harmittaa moinen mutta toisaalta kun rinnan muotoa lähdetään rakentamaan käytännössä rinnattomaan kudokseen niin eihän se varmaan ihan au naturellilta voi joka kohdasta tuntua :D Asia kuitenkin tarkastetaan kuukauden päästä jälkitarkastuksessa, syytä akuuttiin huoleen ei kuulemma ole.
-rinnat on pehmenneet jo jonkun verran ja tuntuu että nää on nyt paljon isommat kuin aluksi leikkauksen jälkeen.
-tällä hetkellä käytän klinikan liivien lisäksi wireless bra-liivejä C tai D kuppia, riippuen mallista.
-kyljellään nukkuminen onnistuu, vatsallaan ei tunnu luontevalta.
-on nää kyl kivat, ei kaduta tippaakaan että lähdin operaatioon! :)

Kiitos kaikille kuvat lisänneille, vaikka oma operaatio jo ohi niin silti huikean mielenkiintoista seurata muidenkin tuloksia!

1/2019 Helsinki Clinic / Janne Jyränki.
Anatominen Sebbin 470cc lihaksen alle, dual plane. Lähtötilanne alikehittyneet ja lievästi tubulaariset AA-A kuppi /ei imetyksiä.
164cm/80kg

Lisää
1 kuukausi 1 viikko sitten #50389 : Soffinen
Leikkauksesta jo pari kk.. ylikin?
Toipuminen on mennyt hyvin tuntoa nänneissä ja rintojen alapuolella ei ole, mutta yläpuolella on.
Nännien operoinnista huolimatta nännit pullottaa vähän tubumaisesti muttei pahasti onneksi.
Arvet on ihan ok en oikein muista itse niitä voidella oikeen. Tossa näkyykin vähän yhdestä tikistä jäänyt isompi arpi sillä se oli jotenkin ihon sisään päässyt menemään.

Kaikinpuolin olen edelleen kyllä todella tyytyväinen. Etenkin juhlamekkoa ostaessa oli ihanaa kun ei tarvinnut etsiä mekkoa joiden alla voisi pitää liivejä jottei kartio tisut näy..

Mites muilla hommat etenee?

Lähtötilanne: AA A tubulaarisuus

Laitettu:Helsinki Clinic motiva full 400cc helmikuussa ja nännit operoitu

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Mailuo, Masukka

Lisää
1 kuukausi 4 päivää sitten #50431 : AnnaLa
Moikka, osaako joku sanoa minkälaiset kriteerit tubulaarisille tai kehityshäiriöisille rinnoille on? Koen, että omat rinnat on jotenkin kehityshäiriöiset. Rinnat on kooltaan noin 75AA, muoto todella suippo ja nänni jotenki kohollaan. Vuosia sitten kysyin yhden gynekologin mielipidettä, ja hän oli sitä mieltä että rintani ovat "vain pienet". Vaikka sillä ei periaatteessa ole merkitystä onko rinnat vain pienet vain myös kehityshäiriöiset, niin jos joku osaa kertoa kriteereistä niin olisin kiitollinen.

Lisää
1 kuukausi 4 päivää sitten #50433 : Masukka
AnnaLa, tässä linkissä www.researchgate.net/figure/Von-Heimburg...ation_fig3_221921012 on kuvia ja kuvaukset eri tyyppisistä tubulaarisista rinnoista. Niitäkin on siis eri asteisia. Esim. mun näyttää jokseenkin tolta II-tyyppisiltä.

173 cm/68 kg

Lisää
1 kuukausi 4 päivää sitten #50435 : AnnaLa
Tässä on siis mun tän hetkinen tilanne. Oon nyt vuosi vuodelta vakuuttunut, että haluaisin korjausleikkaukseen. Meiltä lähin plastiikkakirurgi on 150km päässä, joten harkitsen että kävisinkö ensin toisen gynekologin vastaanotolla, josko hän ottais mun asian todesta.

Lisää
1 kuukausi 4 päivää sitten #50437 : Masukka
En oo asiantuntija, mutta kyllä nuo mun silmään aika tubulaarisilta näyttää. Iso nänni muuhun rintaan verrattuna, rintakudosta ei näytä olevan kovin paljoa muualla kuin nännin "takana".
Ymmärtääkseni moni plastiikkakirurgi tekee myös alustavia konsultaatioita kuvien perusteella etänä. Ainakin Helsinki Clinicin sivuilla on maininta tosta. Jos otat kuvat monesta kulmasta niin uskoisin että sillä perusteella kirurgi kyllä pystyis diagnosoimaan mahdollisen tubulaarisuuden.
Meinasitko siis mennä julkiselle puolelle korjauttamaan asiaa, jos se on mahdollista? Koska jos menet yksityiselle niin sittenhän sillä ei oikeastaan oo väliä, onko tubulaariset vai ei... Tai no tietty tubujen korjauksen saa ilman ALV:tä, koska leikkaukselle on lääketieteellinen peruste, onhan se ihan kiva säästö. :)

173 cm/68 kg

Lisää
1 kuukausi 4 päivää sitten #50439 : AnnaLa
No ihan alunperin olen ajatellut leikkausta yksityisellä. Kiitos tuosta etäkonsultaatio vinkistä, täytyypä tutki asiaa! Ja tuosta ALV jutusta en ollut kuullutkaan, jotta saisi ALV pois niin täytyykö olla diagnoosi julkiselta puolelta, vai onko yksityiseltä saatu diagnoosi riittävä?

Lisää
1 kuukausi 4 päivää sitten #50441 : Jetta
ALViin riittää yksityisen kirurgin arvio.
Tubulaaristen rintojen korjausleikkauksen pystyy myös yksityisellä saamaan ilmaiseksi, mikäli sulla on ollu nuoresta asti henkilövakuutus!

Sivu luotiin ajassa: 0.384 sekuntia