Artia Clinic (Laatukirurgian kautta)

Lisää
2 vuotta 4 kuukautta sitten #36574 : lilaan
Moikka,

just paraikaa toipumassa Tallinnassa. Päivällä tehty leikkaus ja laitettu pyöreä Mentor 650.

Ihan mielettömän mukavaa palvelua on ollut tähän asti. Konsultaatiosta alkaen. Lääkäri todella mukava ja hoitajat aivan ihanat. Kipuakaan ei ole juurikaan nyt. En vielä lopputulosta nähnyt, kun siteissä vielä, mutta ainakin palvelun osalta olen erittäin tyytyväinen.

Huomenna sitten varaan rasvaimun ihan suoraan Artia Clinikilta.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
2 vuotta 4 kuukautta sitten #36656 : Nelly1001
Heissan Lilaan,

Itse olin operaatiossa Laatukirurgian kautta Artia Clinicillä tänä maanantaina 25.4., (kohotus ja implantit 450 Mentor pyöreä) ja ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa operaatiosta, klinikasta ja henkilökunnasta. Kirurgi Katrin on todella taitava ja olen hurjan tyytyväinen uusiin töttöröihini jo nyt vaikka vielä ollaan teipeissä uudet tissit lähes kaulassa asti :P

Laatukirurgialle myös kunniamaininta asiantuntevasta toiminnasta :) Ihanaa kesän odotusta ja nopeaa toipumista, kiva kuulla että kaikki meni hyvin :)

25.4.2016 450 cc Mentor pyöreä lihaksen päälle sekä mastopeksia molempiin. Artia Clinic Laatukirurgian kautta

Lisää
2 vuotta 4 kuukautta sitten #36776 : kukla
Lilaan miten oot toipunu?

Silimed 615cc anatominen
The Look/Jaan Troost 2012
165cm/78kg
Ympärysmitta 85 rinnan alta
2.5.16 vaihto pyöreä motiva 825cc
Finest/Siim Simmo
5 raskautta, 1 sektio
3.5.16 vaahtoruiskutus suonikohjuihin Meike Pärn/Mediamatkat

Lisää
2 vuotta 4 kuukautta sitten #36789 : lilaan
Heippa,

hyvin on mennyt tähän asti. En ole ollut sen kummemman kipeä. Arvet tosi siistit ja turvatus hyvää vauhtia laskemassa. Rinnat tosi nätit, symmetriset ja sopusuhtaiset. Hyvällä mielellä :). Kipulääkettä en ole tarvinnut kun pari kertaa. Aamulla noustessa lähinnä aristaa ja kun kääntyy kyljelle esimerkiksi. Odotin kyllä että olisin enemmän kipeä. En tarvinnut sairaslomaa edes :)
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: kukla, Nelly1001

Lisää
2 vuotta 4 kuukautta sitten #36857 : lilaan
Edelleen kaikki hyvin. Haavat paranevat, kipua ei enää ole juurikaan. Rintojen alaosat ovat tunnottomat vielä arpien yläpuolella, mutto tunto on nyt jo parantunut verrattuna esim. toissapäiväiseen. Leikkauksesta alle viikko, torstaina tulee eka viikko täyteen.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Nelly1001

Lisää
2 vuotta 4 kuukautta sitten #36880 : kukla
Vähällä oot päässy. Niin erilaisia ollaan kaikki toipumisen suhteen. Hienoa.

Silimed 615cc anatominen
The Look/Jaan Troost 2012
165cm/78kg
Ympärysmitta 85 rinnan alta
2.5.16 vaihto pyöreä motiva 825cc
Finest/Siim Simmo
5 raskautta, 1 sektio
3.5.16 vaahtoruiskutus suonikohjuihin Meike Pärn/Mediamatkat

Lisää
1 vuosi 11 kuukautta sitten #41837 : pivala
Hei,

kirjoitan nyt ensimmäisen viestini tänne alustalle ikinä. Pakko avautua oma tarina kun kuulostaa että te ootte päässeet niin vähällä :D Oonko mä ainoa joka on näin tuskissaan? Minut leikattiin eilen Artia Clinicin kautta.
Hoitajat ja Katrin olivat todella mukavia. Kaikki ei vaan mennyt ihan suunnitelmien mukaan.

Tapaamisessa ennen leikkausta juteltiin vielä pisaramallisen implantin koosta, sillä en halunnut mitään luonnotonta lopputulosta.Olen melko pienikokoinen muutenkin 158/54. Juteltiin myös implantin asetuspaikasta, sillä olin halunnut sen lihaksen päälle, mutta samalla kuitenkin pelkäsin vähän reunojen näkymistä, vaikka senkin riskin olin hyväksynyt. Lihaksen auki leikkaaminen tuntui suuremmalta riskiltä, sillä en halua että rintalihakseni voimantuotto heikkenee, sillä urheilen paljon. Sovittiin että asetetaan mulle kokoa pienempi implantti, kuin mitä oli suunniteltu, eli 322/255 Mentorin anatominen.

No, leikkaus meni ilmeisen hyvin, ainakin anestesia oli onnistunut. Olen itse sairaanhoitajaopiskelija ja ollut leikkaussalissa harjoittelussa, ja ihmettelin kovasti että potilas joutui itse siirtymään leikkauspöydältä avustettuna kuitenki viereiseen kuljetussänkyyn. Siirtolakanaa ei käytetty ja kivut olivat todella kovat en pestynyt hengittämään kun rintakehää raastoi niin kova kipu jokaisella sisäänhengityksellä. Mitään heräämöä ei ollut käytössä, vaan minut vietiin suoraan omaan huoneeseen jossa toinen suomalainen tyttö odotti leikkaukseen pääsyä.

Kivut ja pahoinvointi oli leikkauksen jälkeen todella voimakkaita, ja jouduin pyytämään lisää lääkettä useaan kertaan. Dreeneihin tuli kudosnestettä ja verta ihmeen paljon siihen nähden että implantin luulin olevan lihaskalvon alla.
Vieruskaverilla oli dreenieritettä koko aikana varmaan 1/4 osa siitä mitä mulla ja hän pystyi puhumaan ja hengittämään normaalisti. Omat kädet oli ihan pois pelistä enkä niitä kykenyt liikuttamaan hermosäryiltä juuri ollenkaan. Hoitajankutsunappiakin joutui taiteilemaan painamaan seinässä varpaalla kun kädellä kurottaminen oli täysin mahdotonta.

Seuraavana päivänä (eli tänään aamulla), kun siteet ja dreenit poistettiin ja opetettiin hieromaan implanttia alaspäin, selvisi että implantti olikin asetettu osittain lihaksen sisään! Olin ihan että: Ei, kyllä se piti laittaa päälle, ja katrin tuli paikalle kertomaan että eilenhän me sovittiin että laitetaan yläreuna lihaksen alle niin tulee siistimpi. Haluaisin uskoa että lääkäri tietää mikä on parasta, mutta pelottaa kyllä kovasti tämä toipuminen. Täällä kun lukee näitä kertomuksia niin ei kuulosta kauheen hyvältä verrattaen näihin tuskiin. Autolla ajaminen ei tule onnistumaan moneen päivään kun kädet ja olat on niin voimattomat etten saa itse edes auton ovea avattua/suljettua. Hengittäminen sattuu edelleen.

Olisi tosi kiva kuulla muiden kokemuksia joille on laitettu osittain lihaksen sisään? En ole täysin tyytyväinen lopputulokseen. Implantit sijaitsevat liikaa sivuilla ja nimenomaan en halunnut että rintojen väliin jää mitään kiitorataa. Järkeilin itse tuon johtuvan nimenomaan rintalihaksen anatomiasta johtuvaksi syyksi (ongelma nimenomaan silloin kun asetetaan yläreuna lihaksen sisään). Eli lihassyyt menevät vähän vinossa ylhäältä alaspäin (kainalosta koski keskilinjaa) niin silloin implanttikin asettuu enemmän vivulle "vinoon". Huoh.

P.S. Täällä keskustelupalstalla tuntuu olevan erilaista mielipidettä rintojen hieromisesta? Joku sanoi että ei saisi karheapintaisia hieroa ollenkaan että kiinnittyy hyvin, ja mulle opastettiin Artia Clinikillä että 2x päivässä pitää painaa implantin yläosasta ja "pullauttaa" implanttia alaspäin ettei nouse liikaa ylöspäin lihaksen sisään. (Sattuu aivan saatanasti - anteeksi kielenkäyttöni) ja painalua pitäisi tehdä molempaan rintaan 10x kerrallaan.
Ihmetyttää vaan tuo lihaksesta tuleva vuoto ja turvotus nyt kun dreenit on pois niin se kaikki jää sinne kudoksen sisään ja luulisi että tommonen kivulias painelu ei edesauttaisi paranemista? Mutta sairaalassa sanoivat että pitää tehdä jotta asettuu kauniisti...? Mitä mieltä ootte?

P.S. tietääkö kukaan mitä potilaskirjausjärjestelmää Artia Clinic käyttää ja onko anestesia- ja leikkauskertomusta mahdollista saada itselleen? Mielellään haluaisin kaikki itseä koskevat viralliset kirjaukset ja dokumentit.

Lisää
1 vuosi 11 kuukautta sitten #41841 : Ellen
Tämä ketjun aloittaja on kirjoittanut kokonaiset 3 viestiä ja vaan kehunut paikkaa. Kuka tulee tänne vain ylistämään, ei käy ennen eikä jälkeen? Tällaiset palstat ovat hyvä sauma myös feikeille henkilöille, jotka tulevat mainostamaan jotain paikkaa. Siksipä en luota tällaisten sanoihin.

-kohotus/pienennys 6/2014 (seurauksena kokoero)
-toisen rinnan uusintaleikkaus 11/2014 (edelleen kokoeroa)
-rintojen symmetrisointi rasvansiirrolla 1/2017

Sivu luotiin ajassa: 0.473 sekuntia