Fin-Est, Jyri Kullamaa

Lisää
2 vuotta 4 kuukautta sitten - 2 vuotta 4 kuukautta sitten #32163 : haaveenatissit
Heippa kaikki!

Olen 22-vuotias nuori nainen, joka viime viikolla kävi Virossa leikkauttamassa rintansa monen vuoden haaveilun jälkeen. Ennen leikkausta tutkiskelin kaiken mahdollisen netistä ja eri foorumeista. Niistä oli apua, joten ajattelin jakaa tässä kokemukseni muille, jos kokemuksestani olisi apua muille leikkausta pohtiville. :)

Kävin ensin Fin-Estin konsultaatiossa ja kerroin, että haluaisin suurentaa rintani. Minulla oli alunperin A-kuppi ja halusin suurentaa C-kuppiin. Omat mittani ovat n. 175cm ja 65kg. Ajattelin, että C-kuppi olisi sopusuhtainen kroppaani nähden. Konsultaatiossa sanottiin heti, että joko 330cc tai 360cc olisi sopiva. Konsultaatiossa minulle kerrottiin kaikki tarpeellinen ja minulle tuli erittäin hyvä fiilis siitä. Sovitin molempia kokoja sovitusrintaliiveillä ja päädyin siihen, että 330cc olisi mielestäni passeli. Leikkaussuunnitelma oli Nagorit, 330cc, lihaskalvon alle. Sitten päätettiinkin varata aika leikkaukseen. Halusin päästä Jyri Kullamaan leikattavaksi. Leikkaus oli jo pian, n. 2 viikkoa konsultaatiosta.

Kun leikkauspäivä koitti, minua jännitti aika paljon. Minulla oli saattaja, oma avomieheni, mukana. Fin-Est oli hoitanut kaiken laivalipuista kuljetuksiin, joten minun ei tarvinnut stressata yhtään mistään. Perillä odotti kuljettaja, joka otti meidät ja kaksi muuta naista kyytiin. Matkalla sairaalaan alkoi toden teolla jännittämään, nyt se todella tapahtuu. Perillä meille annettiin huone ja yllätyin siitä, miten kiva huone oli - ei yhtään sairaalamainen, vaan se muistutti ihan hotellia! Naureskeltiin siinä, että saatiin luksusloma kaupan päälle. :laugh:

Ehdimme olemaan huoneessa vasta hetken, kun Jyri tuli jo huoneeseen ja kertoi, että voisin vaihtaa sairaalavaatteet ylle. Vaihdoin ne ylle ja Jyri alkoi sitten piirtämään "leikkauskarttaa" ihooni. 330cc oli kuulemma hänenkin mielestään paras koko minulle ja lihaskalvon alle leikataan. Jyri oli erittäin ystävällinen ja rauhallinen, tuli rauhallinen ja luottavainen olo. Sitten hän sanoi, että voidaan jo mennä leikkaussalille. Olin ihan äimänä, "nyt jo?!?!". Kävelin leikkaussaliin ja leikkaussalissa katsoin kelloa, kun minut nukutettiin; saavuimme sairaalaan klo 1130 jälkeen ja minut nukutettiin klo 1155. Uskomattoman ripeää toimintaa. Heräsin heräämössä ja tuntui siltä, että olisin nukkunut päiväunet. Nostin peiton ja tajusin, että minullahan on nyt rinnat. En nää unta, tää on todellista. :laugh: Minulle oli jo puettu edestä avattavat tukirintaliivit, kun olin nukuksissa. Kysyin hoitajalta kelloa. Se oli vähän yli yksi. Toimenpide oli kuulemma sujunut hyvin. Sain heti kipupiikin kankkuun, enkä tuntenut hirveitä kipuja, vaikka olinkin varautunut ihan hirveisiin tuskiin. Ei ollut pahoinvointiakaan yhtään.

Hetken piti vielä oleskella heräämössä. Pian sain siirtyä huoneeseeni pyörätuolilla. Siirtymiset sujuivat hyvin. Rinnoissa tuntui painetta, mutta se ei ollut mitenkään hirveää. Sain koko ajan riittävät lääkitykset. Ainoastaan huoneessa makuulle meno ja sängystä nouseminen oli ilman apua hirveää, joten mieheni auttoi minua joka kerta, kun menin makuulle ja nousin, onneksi! Vointi oli hyvä ja illalla saimmekin jo ruokaa kuuden aikoihin. Sen jälkeen söimme omia eväitämme, sillä kuuden jälkeen ruokaa ei enää tarjoiltu. Popsimme sipsejä ja karkkeja sekä katsoimme leffoja koko illan. :P Kun kävin ensimmäisen kerran WC:ssä, katsoin rintojani ja olin että "apua, miten valtavat!". Olin tottunut siihen näkyyn, että olin ihan lauta. Nyt yhtäkkiä minulla olikin rinnat. :cheer: Illalla sain vielä kipupiikin sekä unilääkettä. Uni maistui ilman unilääkettä kuitenkin.

Aamulla piti käydä suihkussa, joten sain nähdä uudet rintani ensimmäisen kerran ilman tukirintaliivejä. Liivien riisuminen tuntui siltä, että rinnat tippuisivat, kun tuki yhtäkkiä hävisi. :laugh: Suihkussa käynti sujui hyvin ja sen jälkeen laitettiinkin uudet haavalaput, sain kipupiikin ja minulle kerrattiin vielä hoito-ohjeet. Jyri kävi myös rupattelemassa ja varmistamassa, että kaikki on sujunut hyvin. Aamiaisen jälkeen päästiinkin jo kotimatkalle. Kotimatka sujui hyvin, kun mieheni kantoi kaikki tavarani. Kävelin rauhallisesti ja jaksoin laivassa käydä syömässä sekä ostamassa vähän tuliaisia kotiin.

Kaksi päivää leikkauksen jälkeen oli hyvä olo ja kivut ei olleet yhtään pahat. Mutta kolmantena päivänä alkoi tunto palautumaan nänneihin, jolloin alkoi hermosäryt, jotka tuntuivat viiltäviltä/pistäviltä. Nyt on neljäs päivä leikkauksen jälkeen ja hermosärky tuntuu todella inhottavalta, joten olen koittanut vain levätä. Kun olen liikkumatta, en tunne mitään. Mutta kun rasitan vähääkään rintalihaksiani, esim. nostan vesilasin, alkaa inhottava hermosärky. Olen kuitenkin koko ajan pystynyt itsenäisesti pukeutumaan, pesemään hiukseni ja tekemään ruokaa itselleni. Toivon, että tämä särky menee pian ohi. Mutta pahin turvotus on jo laskeutunut ja rinnoissa ei ole ollut yhtään mustelmaa leikkauksen jälkeen eivätkä haavat ole vuotaneet yhtään. Odotin edes pientä tiputtelua, mutta haavat ovat erittäin siistit, eikä vuotoa ole ollut. Neljän päivän päästä tikit poistetaan. Oikea rinta on turvonneempi kuin vasen ja vasen on jo laskeutunut paremmin. Mutta kokovalinta oli täydellinen ja vaatteet yllä näyttää luonnolliselta ja erittäin hyvältä. Olen niin onnellinen! Odotan jo että pääsen ostamaan uusia bikineitä ja rintaliivejä. Maha kylläkin pömpöttää edelleen ja on todella turvonnut. :lol:

Kaiken kaikkiaan olen tähän mennessä ollut erittäin tyytyväinen. Palvelu oli huippuluokkaa. Sairaalassa minua palveltiin todella hyvin ja kotiuduttuani minulle soitettiin voinnistani. Olen myös saanut kysellä mitä tahansa, mitä minua on arvuutellut tai mietityttänyt ennen tai jälkeen leikkauksen. Minulle on vastattu aina ystävällisesti ja asiallisesti. Koko pakettimatka oli helppo ja kaikki sujui hyvin. En voi muuta kuin suositella lämpimästi Fin-Estiä, jos joku rintojen suurennusta harkitsee! :)
Viimeksi muokattu: 2 vuotta 4 kuukautta sitten : haaveenatissit. Syy: -
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Cristina, LizAffliction, kukla, bell, larabooo, elina91, Saippi, karcjac, mamamur, Tisut ja tällä käyttäjäll on 11 muuta kiittäjää

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
2 vuotta 4 kuukautta sitten #32234 : Saippi
Kiitos tästä kokemuksesta! Helpottaa paljon kuulla näitä, kun itsellä vielä kuukausi odotusaikaa ja jännitys melkoinen. Laita tänne välillä tuntemuksia ja ennen-jälkeen kuvat olisivat huiput ☺

2.3. The Look, Tallinna
Nagor Impleo, oikea 420cc, vasen 460cc, pyöreät HR
kirurgi Siim Simmo
Mitat 168cm/67kg, alkuperäinen liivikoko B75
rinnan ympärys rinnan alta 85c, rinnan ympärys nännien päältä 93cm

Lisää
2 vuotta 4 kuukautta sitten #32235 : larabooo
Voi miten ihana viesti! helpotti lukea näin realistinen kokemus. Tekstistä huokuu sinun onnellisuus siitä että vihdoin on tissit ja kivut ne kestetään! :-) tsemppiä paranemiseen.. mulla tässä aikaa odotella vielä omaa leikkausta!! :-)

lähtökohta 75-80A
mitat 173cm/74kg
Lähtomitat: 85-71-95
urheilullinen, muodokas
leikkaus 22.3.16, Fin-Est, Jyri Kullamaa
Nagor IMP-HR-390
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: KaroliinaK

Lisää
2 vuotta 4 kuukautta sitten - 2 vuotta 4 kuukautta sitten #32246 : haaveenatissit

Osa viestistä on piilotettu vierailta. Rekisteröidy ja kirjaudu nähdäksesi se.

Tässä viestissä on kuvia liitetiedostona.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy nähdäksesi ne.

Viimeksi muokattu: 2 vuotta 4 kuukautta sitten : haaveenatissit.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Cristina, pulla, veikkoulla43, larabooo, Saippi, Tisut, Lady94, maikkukoo, Rose

Lisää
2 vuotta 4 kuukautta sitten #32247 : elina91
Tosi hyvältä näyttää! Wau :woohoo: Onko sulla ollu pahoja kipuja ? Näyttää siltä että ehkei koska noi ei näytä niin pinkeiltä ja kireiltä :) Ja koko näyttää sulle musta tosi hyvälle, sopusuhtainen koko.

FINEST 22.1.2016 Siim Simmo
Nagor Impleo Moderate 390cc lihaskalvon alla
166,5cm / 66kg
Urheilullinen, muodokas vartalo - lähtökohta 75b, rinnanympärys rinnan alta 77cm

Lisää
2 vuotta 4 kuukautta sitten - 2 vuotta 4 kuukautta sitten #32248 : haaveenatissit
larabooo, Kiva kuulla että sullekin oli apua. Rinnat ei ole enää kipeät ja hermosärytkin melkeen kokonaan poissa jo nyt, vaikka vasta viikko kulunut leikkauksesta. :D Huomenna tikkien poistoon. Tsemppiä sulle tulevaan. :)
Viimeksi muokattu: 2 vuotta 4 kuukautta sitten : haaveenatissit.

Lisää
2 vuotta 4 kuukautta sitten #32249 : haaveenatissit
elina91, kiitos :D ei oikeen, oon yllättynyt! Itse olin aluks varautunut ihan hirveisiin kipuihin, mutta hyvin olen selvinnyt. Ensimmäisinä päivinä rinnoissa tuntui painetta, sellanen hassu tunne. Pian sen jälkeen alkoi rintoihin palautumaan tunto jolloin alkoi inhottava hermosärky. Sitä kesti kolme päivää. Nyt on kulunut viikko leikkauksesta, eikä kipuja ole enää juurikaan, kun ottaa rauhallisesti. Pari päivää oon jo pärjänny ilman särkylääkkeitä. :D

Lisää
2 vuotta 4 kuukautta sitten #32282 : larabooo
wau!! upeet on!!!!

lähtökohta 75-80A
mitat 173cm/74kg
Lähtomitat: 85-71-95
urheilullinen, muodokas
leikkaus 22.3.16, Fin-Est, Jyri Kullamaa
Nagor IMP-HR-390

Lisää
2 vuotta 3 kuukautta sitten #32737 : Tisut
Ihanaa. Kiitos vertaistuesta!! Mulla aivan tasan sama lähtö tilanne ja tulossa Nagor 330cc. :P

Lisää
2 vuotta 3 kuukautta sitten #32751 : haaveenatissit
Tsemppiä tisut tulevaan!

Minäpä voin kertoa miten mulla on sujunut seuraavat viikot leikkauksen jälkeen.

Tosiaan hermosäryt oli kamalat. Mutta ne kesti onneksi vain neljä päivää. Sen jälkeen olo on ollut erinomainen. Söin kipulääkkeitäkin vain yhteensä viikon leikkauksen jälkeen, sen jälkeen kipuja ei ole ollut yhtään vaikka olenkin normaalisti puuhaillut arkiaskareissa. :)

Viikko leikkauksen jälkeen oli tikkien poisto. Turvonneemman rinnan eli oikean rinnan haava oli ärtynyt. Vasemman rinnan haava oli oikein siisti. Pari päivää tikkien poiston jälkeen huomasin, että ärtyneen haavan reunassa oli pieni kohta auki ja siinä oli vähän märkää eritettä. Otin yhteyttä Fin-estiin ja lähetin heille kuvan haavasta. He lähettivät kuvan eteenpäin lääkärille. Lääkärin mielestä haava ei ollut tulehtunut, mutta antoi silti antibioottikuurin, koska eritettä oli. Vartti kuvan lähettämisestä resepti oli jo apteekissa. Sain 10 päivän ab-kuurin. Edelleen voin vain kehua tätä palvelua! :)

Ab-kuuri tehosi hyvin ja nyt molemmat haavat ovat täysin ummessa ja siistit. Rintojen eriparisuutta ei ole melkein yhtään enää. Rinnat tuntuvat miellyttäviltä ja olen nukkunut kyljelläni siitä asti kun tikit poistettiin, ihanaa. Ainoastaan mahallaan olo ei oikein ole enää mukavaa. :D muutama päivä enää niin minulla on lupa treenata, jes! En malttaisi odottaa.

Kävin myös rintaliiviostoksilla changella. Siellä on kuulemma vähän eri mitoitus mutta kyllä uusi koko hämmästytti, haha. Enää rintaliiviostokset eivät ahdista, vaan olen onnellinen näistä rinnoistani. Nää ovat kyllä elämäni paras sijoitus. Aiemmin mietin päivittäin surkeita rintojani. En enää. Ja koko on täydellinen, en ole liian tyrkky ja rinnat saa "piilotettua" esim työpaikalla, mutta voin tarvittaessa korostaa rintojani. Bikineissäkin rinnat näyttää mielestäni hyvältä. Kesää odotellessa. ;)

Summa summarum, koko kokemus on ollut miellyttävä, ainoastaan hermosäryt oli kamalat, mutta ne menivät nopeasti ohi. :) tsemppiä kaikille leikkaukseen meneville!
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: LizAffliction, Saippi, shannna

Lisää
2 vuotta 3 kuukautta sitten #32801 : Saippi

haaveenatissit kirjoitti: Tsemppiä tisut tulevaan!

Minäpä voin kertoa miten mulla on sujunut seuraavat viikot leikkauksen jälkeen.

Tosiaan hermosäryt oli kamalat. Mutta ne kesti onneksi vain neljä päivää. Sen jälkeen olo on ollut erinomainen. Söin kipulääkkeitäkin vain yhteensä viikon leikkauksen jälkeen, sen jälkeen kipuja ei ole ollut yhtään vaikka olenkin normaalisti puuhaillut arkiaskareissa. :)

Viikko leikkauksen jälkeen oli tikkien poisto. Turvonneemman rinnan eli oikean rinnan haava oli ärtynyt. Vasemman rinnan haava oli oikein siisti. Pari päivää tikkien poiston jälkeen huomasin, että ärtyneen haavan reunassa oli pieni kohta auki ja siinä oli vähän märkää eritettä. Otin yhteyttä Fin-estiin ja lähetin heille kuvan haavasta. He lähettivät kuvan eteenpäin lääkärille. Lääkärin mielestä haava ei ollut tulehtunut, mutta antoi silti antibioottikuurin, koska eritettä oli. Vartti kuvan lähettämisestä resepti oli jo apteekissa. Sain 10 päivän ab-kuurin. Edelleen voin vain kehua tätä palvelua! :)

Ab-kuuri tehosi hyvin ja nyt molemmat haavat ovat täysin ummessa ja siistit. Rintojen eriparisuutta ei ole melkein yhtään enää. Rinnat tuntuvat miellyttäviltä ja olen nukkunut kyljelläni siitä asti kun tikit poistettiin, ihanaa. Ainoastaan mahallaan olo ei oikein ole enää mukavaa. :D muutama päivä enää niin minulla on lupa treenata, jes! En malttaisi odottaa.

Kävin myös rintaliiviostoksilla changella. Siellä on kuulemma vähän eri mitoitus mutta kyllä uusi koko hämmästytti, haha. Enää rintaliiviostokset eivät ahdista, vaan olen onnellinen näistä rinnoistani. Nää ovat kyllä elämäni paras sijoitus. Aiemmin mietin päivittäin surkeita rintojani. En enää. Ja koko on täydellinen, en ole liian tyrkky ja rinnat saa "piilotettua" esim työpaikalla, mutta voin tarvittaessa korostaa rintojani. Bikineissäkin rinnat näyttää mielestäni hyvältä. Kesää odotellessa. ;)

Summa summarum, koko kokemus on ollut miellyttävä, ainoastaan hermosäryt oli kamalat, mutta ne menivät nopeasti ohi. :) tsemppiä kaikille leikkaukseen meneville!

Kiitos näistä upeista kokemuksista!! On niin hienoa saada kuulla näitä juttuja ja erilaisia kokemuksia! Mulla vajaa kaks viikkoa ja sit VIHDOIN mäkin saan ihanat tissit :kiss: :kiss:

2.3. The Look, Tallinna
Nagor Impleo, oikea 420cc, vasen 460cc, pyöreät HR
kirurgi Siim Simmo
Mitat 168cm/67kg, alkuperäinen liivikoko B75
rinnan ympärys rinnan alta 85c, rinnan ympärys nännien päältä 93cm
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: pulla

Lisää
2 vuotta 2 kuukautta sitten #34528 : sanni
Minäkin voin kertoa vähän omasta kokemuksesta 4 päivän takaa
Kävin Fin-Estillä 17.3 ja Jyri Kullamaa leikkasi ja laittoi lihaksen päälle mut lihaskalvon alle 300cc ja lähtö oli tyhjä A kuppi.

Olin ainut torstaina leikattava kun tulin laivalta minua odotti autonkuljettaja jolla oli vain mun nimi lapussa ja kysäsin sitten etteikö tule muita? hän totesi ettei tule tänään mutta edellisenä päivänä oli ollut neljä tyttöä. Mutta hyvä juttu mulle sain oman kuskin sairaalaan ja takas ;)
minähän pelkäsin todella paljon anestesiaa sen takia meinasin jänistää koko jutusta mutta kun pääsin sairaalaan vaihdoin sairaalavaatteet päälle ja Jyri Kullanmaa tuli melkein heti ja piirsi "kartan" rintaani ja sen jälkeen tuli hoitaja joka vei minut leikkausaliin.
He huomasivat että pelkäsin ja sanoinkin heille että pelottaa ja pitäkää musta hyvää huolta mutta onneksi kaikki kävi nopeasti ja taju meni.
Kun heräsin olin sekaisin mutta ensimmäisenä tuli mieleen ettei satu yhtään... en tunne mitään. ei satu!!! JES!
Hetki meni kun rupes sekainen olo häviämään ja hoitaja sanoi että nuku vaan mutta totesin ettei väsytä olin niin innoissani uusista rinnoista mutta sillon alkoi kipua hiukan tulemaan mutta sain sitten piston kipulääkettä ja pääsin pian huoneeseeni.
Mulla ei tullut kipuja paljoakaan sängystä nouseminen oli vähän kipeää ei muuta ja nyt leikkauksesta on 4päivää enkä tarvitse kipulääkkeitä.
Soitin jopa Fin-Estille ja ne totesi että harvinaista ettei satu yhtään. Pitää tietty varoa nostamisia ja kurkottamista ylös kyllä ne sillon tuntuu muttei satu kuitenkaan.
Olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen ja kokoon vaikka turvotusta on paljon mutta halusin luonnolliset ja pienet ja nyt ne on kokoa C kuppi kun kävin urheiluliivit ostamassa että on vaihtoliivit! :)

Toivottavasti joku sai mieltään vähän tasottumaan mä itse olin nimittäin niin peloissani kun mietin paljonko se sattuu ja nukahdanko mä hyvin ymym. ONNEKSI TEIN SEN! joka pennin arvosta! :kiss:

Leikattu Maaliskuussa 2016
Lähtötilanne A kuppi
Lihaskalvon alle 300cc nyt 65E
Fin-Est Jyri Kullamaa
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: shannna

Lisää
1 vuosi 9 kuukautta sitten #40905 : Tulevaexlauta
Ihana kuulla!! Itsellä toiveissa samanlainen kokemus. Tammikuulle varailen leikkausaikaa.

2.1.2017 Fin-Est. Kullamaalle aika. Suunnitelmissa Nagor 330. Lähtötilanne kahdesti imetetty A-kuppi.

Lisää
1 vuosi 5 kuukautta sitten #42760 : maicici
Tässä yhden myös FINESTllä leikatun (by Kullamaa) tarina

Fertilitakselle saavuimme heti siinä klo 10 jälkeen ja huoneet saimme samantien. Kullamaa tuli huoneeseen vähän puolen päivän jälkeen, jonka jälkeen kerkisin käymään vain vessassa ja sitten se oli menoa. Kullamaa piirteli kartan ja kysyi, miksi haluan niin isot kuin 390 cc, kerroin, etten välttämättä halua niin valtavan isoja, mutta kerroin myös että olen huolissani kiitoradasta ja että haluan pyöreyttä. Ottaen huomioon oman, mastopaattisen rintakudoksen (suhteellisen tiivistä tavaraa), Kullamaa suositteli 360 cc:tä. Kertoi, että koska nännini osoittivat nyt vähän alaspäin, niin paras tulos saadaan vähän pienemmällä high profilellä kuin 390 cc medium profilella. Luotin hänen näkemykseensä ja jälkikäteen olen todella tyytyväinen, että kuuntelin häntä –tärkeintä oli, että nännit eivät enää osoittaisi lattiaa kohti ja etteivät rinnat olisi liian isot. Tajusin myös myöhemmin, että rinnat nettien kuvissa näyttävät jotenkin pienemmiltä, kuin mitä tissit livenä ovat…?!?

Kuten kaikki muutkin ovat täällä kertoneet, kaikki kävin hyvin nopeasti sen jälkeen, kun kirurgi oli käynyt. Leikkaussaliin, maate leikkauspöydälle, tippakanyyli kyynärtaipeeseen ja maski naamalle ja hyvää yötä.

Heräämössä heräilin ehkä joskus klo 13:30 aikoihin eikä ollut onneksi yhtään paha olo eikä kipujakaan ollut juurikaan! Ensimmäisenä kurkkaus peiton alle ”Wau, mitkä bosat!” Melko pian heräämöstä pääsin huoneeseen, jossa sain kipupiikin kankkuun (pyytämättä) ja sen jälkeen taisin torkkua vielä hieman, kunnes saattajani tuli eväiden kanssa takaisin. Sairaalan lähellä on iso tavaratalo, josta saa vaikka mitä. Tilasin häneltä näet vähän purtavaa siltä varalta, että sairaalan ruoka ei maistu. Nälkäkin oli itseasiassa niin kova, että otin varaslähdön syöntiin, kun vointikin oli hyvä.

Hoitsut olivat osa herttaisempia kuin toiset, mutta kaikki oikein mukavia ja asiansa osaavia. Illan ainoa jännitysmomentti tuli ennen illallista, kun kaikki kolme hoitajaa kävivät ihmettelemässä tissejäni. Yksi heistä luuli, että oli jotain arveluttavaa, mutta kaksi muuta kävivät toteamassa, että kaikki oli hyvin, mutta että toisen rinnan turvotukseen voisi laittaa jääpussin. Illallinen oli muuten ihan ok, mutta se tarjoiltiin kylmänä, joten ei ihan hirveästi tehnyt mieli syödä.

Ilta meni ilman kipuja ja oikeastaan ilman ongelmia. Olo oli yllättävän hyvä. Pääsin nousemaan sängystä ylös omin avuin eikä suihkukaan seuraavana aamuna tuottanut ongelmia. Illalla onneksi sain unilääkkeen, sillä oli todella syvältä yrittää nukkua selällään. Heräsin jossain vaiheessa yöllä ja nappasin vielä yhden särkylääkkeen, jonka avulla sain nukuttua melko hyvät yöunet.

Jos et kaipaa saattajasi kädestä pitelyä, niin saattajalle kannattaa suositella viereistä ViimsiSPa hotellia; siellä voi ottaa kaikenlaisia ihania hoitoja (hierontaa, kasvohoitoja, manikyyriä, pedikyyriä, parafiinihoitoja, hampaiden valkaisua yms. Yms) tai hotellin SPA osastoa, niin saa saattajakin jotain kivaa matkaansa. Itselleni saattaja oli tarpeellinen; tarvitsin häntä käymään kaupassa ja laukunkantajana paluussa. Ja tietty oli kiva, että oli joku tuttu ja turvallinen tukena ja seurana, vaikka kaikki menikin ihan hyvin.

Nyt leikkauksesta on kohta viikko ja kaikki on mennyt hienosti. Vielä aikamoiset tötteröt, mutta uskon, että tämä liittyy myös kk-kierron vaiheisiin. Haavat eivät ole vuotaneet oikeastaan enää mitään ensimmäisen haavalappujen vaihdon jälkeen (silloinkin oli vain muutama pisara verta toisessa haavalapussa).

SATUNNAISIA OIREITA: Toisessa tississä on ajoittain sellaista kummaa ”värinän” tunnetta, ikäänkuin olisi kännykkä värisemässä tissiä vasten -tämä tosin vähenee päivä päivältä. Myös ”loisketta” kuuluu samaisesta tissistä, mutta tämä kai kuuluu asiaan ja menee ohi muutamassa viikossa…. Yöt on edelleen se vaikein osuus, kun pitää yrittää nukkua selällään (koskakohan saa alkaa nukkua kyljellään???) ja käsi puutuu usein –en tiedä liittyykö leikkaukseen vai selällään nukkumiseen. Iltaisin turvotus myös lisääntyy eli tukiliivin alareuna alkaa vähän painamaan. Muuten kaikki jees, enkä malta odottaa, että tissit laskeutuvat ja näen lopullisen tuloksen!

Laitan kuvia myöhemmin kuvaketjuun.

12/2016 Jyri Kullamaa Fin-Est, Nagor Impleo HR 360cc, lihaksen päälle
Lähtökohta 80B, 171 cm/68 kg
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: kukla

Lisää
1 vuosi 5 kuukautta sitten - 1 vuosi 5 kuukautta sitten #42761 : nepu

Osa viestistä on piilotettu vierailta. Rekisteröidy ja kirjaudu nähdäksesi se.

29.12.2016 Jyri Kullamaa / Fin-Est
Nagor Impleo 330cc HR lihaskalvon alla
31 v. 162 cm / 57 kg
Viimeksi muokattu: 1 vuosi 5 kuukautta sitten : nepu.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: kukla

Lisää
1 vuosi 3 kuukautta sitten #43119 : Tuikkutui
Tässä mun leikkauskokemus Finestin kautta 16.2.2017 :

Olin ollut hieman kipeänä muutama päivä ennen leikkausta, kurkku kipeänä ja hieman nuhaa, onneksi leikkausaamuna herätessäni olo oli paljon parempi kuin edellisinä päivinä. Jännitti ihan älyttömästi kun lähdin kohti Länsiterminaalia. Laivamatka sujui hyvin, istuskelin ja koitin psyykata itseäni leikkaukseen.
Kerran aikaisemmin olen ollut leikkauksessa joskus pienenä ja jostain syystä jännitin nyt nukutusta ihan hirveesti, itkukin meinasi tulla laivassa kun mietin leikkausta.
Laivan saavuttua Tallinnaan terminaalissa odotti taksinkuljettaja ja samaan taksiin tuli myös toinen tyttö saattajansa kanssa. Itse olin siis reissussa ihan itsekseni, ilman saattajaa.
Saavuttua sairaalaan sain oman huoneen, vaihdoin vaatteet ja odotin hoitajaa joka tuli mittaamaan verenpaineen.  Tämän jälkeen Jyri Kullamaa tuli ja piirsi leikkauskartan. Minulle oli suunniteltu Nagor pyöreä 360-390 ja päädyttiin kokoon 360, se oli Kullanmaasta sopiva ja luotin häneen täysin. Tarkoituksena oli kuitenkin saada mahdollisimman luonnollinen lopputulos, ei mitään liian överiä.
Jyri oli ihmisenä ihanan rauhallinen ja miellyttävä, tuli olo että olen hyvissä käsissä. Jyrin poistuttua huoneesta meni n. 5min ja hoitaja tuli hakemaan minut leikkaussaliin. Poistin vielä nopeasti kielikoruni joka onneksi meni paikoilleen heti leikkauksen jälkeen. Olin tyytyväinen ettei kauaa tarvinnut odotella leikkausta ja että kaikki sujui niin ripeästi, ei ehtinyt jännittää niin paljoa. Ehdin olla sairaalassa ehkä max tunnin kun kävelin jo kohti leikkaussalia.
Pussit jalkoihin, myssy päähän ja vaatteet pois. Asetuin makaamaan leikkauspöydälle, kanyyli käteen ja jalat sekä kädet sidottiin kiinni. Siinä vaiheessa paniikki iski. Ihmiset puhuivat viroa, enkä ymmärtänyt sanaakaan. Yksi hoitajista huomasi pelkoni ja rauhoitteli minua. Sitten tuli anestesialääkäri ja antoi happea naamarin avulla. Pidin silmiä kiinni ja yritin hengitellä rauhallisesti, kasvoja kihelmöi ja sitten nukahdin.
Heräsin kun hoitaja kutsui minua nimeltä ja sanoi minun olevan heräämössä. Avasin silmät ja mieletön helpotus iski. Mä tein sen! Olin panikoinut leikkausta ihan turhaan, kaikki meni hyvin. Kipua ei juuri ollut, mutta palelti joten hoitaja toi minulle ylimäätäisen viltin. Se onnellisuuden tunne kun makasin sängyllä ja tajusin että nyt mulla on tissit ja leikkaus on ohi.. niskat ja selkä tuntuivat olevan jumissa ja posket oli kipeät, tuntui kuin olisi purrut hampaita oikein kovasti yhteen. Ihmettelin mistä se johtui?
Kauaa en joutunut heräämössä olemaan, sain kipupiikin pakaraan ja vettä. Sitten sain siirtyä pyörätuoliin ja omaan huoneeseen.
Ei heikotusta, ei pahoinvointia, pientä kiristystä rinnassa. Sänkyyn makaamaan meneminen vaati aikaa ja varovaisuutta, mutta onnistui kyllä. Kävelin leikkaussaliin 11 aikaan ja palasin leikkauksen jälkeen huoneeseeni 13.30 eli nopeaa toimintaa oli.
Katsoin telkkaria ja torkuin. Vessassa käynti oli hidasta koska sängystä noustessa ylävartaloa kiristi, takaisin sänkyyn meno oli huomattavasti helpompaa.
Hoitajat oli mukavia ja kävivät välillä kysymässä vointia. Kuuden aikoihin sain illallisen.
Illalla kipulääkkeen vaikutuksen vähennyttyä alkoi kipu voimistumaan joka teki vessassa käymisen epämukavaksi. Puolikymmeltä illalla hoitaja antoi uuden kipupiikin jonka jälkeen otin unilääkkeen. Nukahdin 22 jälkeen, heräsin kerran yön aikana ja otin kipulääkkeen jonka jälkeen jatkoin nukkumista. Kl 7 hoitaja tuli herättämään minut, jolloin sain jälleen kipupiikin. Rintakehä tuntu tosi painavalta ja hengittäminenkin tuntu vaivalloiselta, hoitajan avustamana nousin sängystä suihkuun. Ensimmäistä kertaa näin rinnat ilman liivejä. Pinkeät, turvonneet ja arat. Mutta koko ja muoto miellyttivät silmää, oli tyytyväinen olo. Hoitaja tuli suihkun jälkeen puhdistamaan haavat ja asetti haavalaput. Hän puki tukiliivit päälleni ja mietin että miten ihmeessä tulen selviämään siitä kotona yksin.
Ennen lähtöä söin aamupalan, kävin alakerran apteekissa ostamassa haavalappuja ja puhdistussuihketta. Kullamaa tuli tarkistamaan vointini ja sitten kuljettaja jo tulikin hakemaan meidät kohti terminaalia.
Kotimatka sujui hyvin, makoilin miltei koko ajan hytissä. Kivut oli kovemmat verrattuna edelliseen päivään. Pelkästään rinnat ei ollut kipeät vaan koko kroppa. Ihan kuin olisi jyrän alle jäänyt.. jokaista lihasta kolotti :/
Nyt on 2 päivää kulunut leikkauksesta ja kivut ovat helpottaneet eilisestä. Eiköhän tämä tästä :) yleisfiilis koko reissusta on hyvä, hoitajat oli ihania ja toimenpide sujui hyvin. En malta odottaa lopputuloksen näkemistä kun turvotus laskee ja rintojen todellinen muoto ja koko tulee esiin :) voin kirjoitella vielä myöhemmin toipumisestani
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Sarah80, kukla

Lisää
1 vuosi 3 kuukautta sitten #43197 : Miranda77
Miya maksoi?tehtiinko sulle kohotusta?

Lisää
8 kuukautta 3 viikkoa sitten #45423 : rititin
Hei, saako kysyä paljonko maksoi yhteensä :-) ?

Sivu luotiin ajassa: 0.705 sekuntia