Proforma Clinic - Tukholma

• Liina
  • Liina hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Mentor High Profile 425cc Lihaksen alla
Lisää
1 vuosi 11 kuukautta sitten #31492 : Liina
Noniin!!

Josko raapustelisin jonkunlaisen kertomuksen omasta leikkauksesta.

Päädyin siis paikalliseen käsittelyyn Proforma clinicille, Örjan Gribben käsien alle.

Konsultointiin menin kämmenet hioten ja deodorantin pettämistä peläten. Ihan turhaan tosin, Örjan oli tosi mukava! Mulla ei paljon kysymyksiä ollut, kun olin lukenu aika paljon etukäteen. Päätin myös jättää alustavasti koon kirurgin käsiin. Kuvailin vähän minkälaista rintaa olin vailla, sikäli jos se oli mahdollista ja oli mulle jonkunlainen ajatus, että miten pieniä en haluais.
Yllätyksekseni Gribbe ehdotti 425 kokoa ja jösses, että se tuntui suurelta luvulta! Tiukan paidan alle tungettuina ei näkymä musta kuitenkaan ollut mitenkään järkyttävä. Isompi toki, mutta mulla on aika kurvikkaat ja leviät lanteet, joten kroppaani uppoaa rinnatkin ihan kivasti.

Varattiin ensin aika n. kk päähän, mutta heti parin päivän päästä soitinkin ja kysyin, voisko aikaa aikasintaa, koska meillä oli remppa alkamassa ja ajatus parannella rintoja samalla, kun kämppä olis täynnä remppamiehiä ei jotenkaan miellyttänyt! :silly: Niinpä leikkaus päätyi lokakuun lopulta syyskuun puolelle, vain viikon päähän puhelinsoitosta.

Tämän jälkeen tuli ehdottomasti koko projektin vaikein osio - äidille kertominen. Mammarina laitoin tekstiviestin :whistle: Meni ihan hyvin, vaikka pelkäsin pahinta.

Torstaiaamuna seiskan pintaan piti olla klinikalla. Kaheksan aikaan Gribbe kävi piirtelemässä kartat. Tässä vaiheessa oli aika hiljanen ja homma oli suht nopeesti ohi. Jälkikäteen tajusin, että ehkä halus keskittyä päivän leikkauksiin ja niitä oli monta tiedossa. Small-talkki ei ehkä ollu päällimäisenä mielessä.
Yhdeksän aikaan tuli hoitaja laittamaan kanyylin käteen ja kertomaan, että "lounasaikaan" olisi mun vuoroni. 11 tienoilla tuotiin esilääkitys ja sai hörppiä sen lasillisen vettä niiden kanssa (jee!!). Jonkin aikaa sen jälkeen tultiinkin hakemaan saliin.
Saliin käveltiin kylpytakki päällä ja salissa todella tahdikkaasti yksi hoitsu otti kylpytakin, samalla kun toinen peitteli paksun peiton alle pöydälle. Paljaat rinnat vilahti siis muutaman sekunnin verran. Peitto olikin plussaa, sillä tässä vaiheessa mulle iski kauhia tärinä päälle, vaikka salissa ei erityisen kylmä ollukaan. Sit vaan kädet sivuille, kanyyliin tuupattiin tippa kiinni, maski naamalle ja heipati hei, unten maille.
Yhden aikaan heräilin heräämössä ja kipu oli melko täpäkkää ja sainkin lääkitystä suoraan suoneen ja hetken aikaa vielä pötköttelin heräämössä. Joskus vähän ennen kahta kärrättiin takasin omaan huoneeseen ja avun kanssa sit siirryin omaan sänkyyn. Sain ohjeeksi koittaa venytellä käsiä ylös ja taakse, mieluiten kerran tuntiin, että rintalihakset venyisi. Loppu päivä meni pitkälti torkkuessa, muutaman kerran tuli todella voimakas pahoinvointikohtaus, jolloin pukkasi kylmä hiki päälle ja piti vaan koittaa hengitellä syvään, ettei oksu tulisi. Onneksi ei tullut.
Ekan kerran, kun tartti mennä vessaan niin oli saattaja mukana, mikä oli ihan hyvä. Sen verran tokkurassa olin. Voileipää tuotiin huoneeseen jossain välissä iltapäivää ja kuuden pintaan oli päivällinen. Mä valitsin jonkun makaronihässäkän, mutta siinä vaiheessa ei vielä ruoka oikeen maittanu. Koitin vaan juoda vettä ja mehua. (Myös colaa jne. oli tarjolla, mutta en ite käytä niin hörpin sitä mehua sit.)

Illasta sit yökkö tuli esittäytymään ja olikin varsin ihana rempseä tyyppi! Piti halukkaille yhteisen infotilaisuuden ja oli oikeestaan tosi mukava vähän pakottaa ittensä liikkeelle ja istuksimaan kanssasisarien seuraan. Kyllä meillä oli hauskaa naureskella kivuillemme ja vertailtiin kuka sai minkäkin kokoset.
Yöllä nukkuminen oli vähän hankalaa kipujen takia, koska olin ollu melkosen laiska käsijumpassa. Hitsi, kun olisinkin jo sillon tajunnu miten paljon se oikeestaan auttoikaan! Suurimmat kivut, kun oli lihaskipuja kun ja niihin ei oikeen muu auttanu kun venytys, jotta syväkramppi helpottais. Jälkiviisaus!

Seuraavana aamuna mies tuli mua klinikalle vastaan ja lähdettiin kohti keskustaa, jonne mun äiti tuli myöskin. Lapset oli riemuissaan ja äippä auttokin lapsien hoidossa ihanasti ja tarhaan vienneissä ja muissa alkuviikon. Perjantaina söin särkylääkkeet vielä säännöllisesti ja vähän tukevamman yöksi. Lauantaina otin pari särkylääkettä ja tukevamman yöksi. Siitä eteenpäin en ottanu kun enää ihan muutaman hassun.
Yöt meni ihan okei, kun oli sohvatyyny selän takana, pistin korvanapit korviin ja kuuntelin musiikkia. Siihen nukahdin tosi hyvin.
Olikohan se maanantain, kun rinnat alkoi turvota ihan hillittömästi ja suurin kipu olikin itseasiassa se, kun tukiliivit kävi liian pieniksi. Ne puristi ja painoi. Keskiviikkona vaihdoinkin urheilutopin päälle ja kyllä helpotti! Torstaina sitten alkoikin liivitön elo päivisin. Ohjeistuksena oli kulkea mielellään yläosattomissa tai topissa. Sai olla myös jotkut hengettömät liivit, jotka eivät liiemmin tukeneet. Mä kävinkin ostamassa jotkut lirulorupitsihärpättimet, koska tässä vaiheessa vielä rintojen paino tuntui tosi epämukavalta. Niitä pidin muutaman päivän, joidenka aikana pikku hiljaksiin totuttelin olemaan ilman.

Parin viikon päästä oli ensimäinen jälkitarkastus, jossa poistettiin tikit mitkä helposti irti lähtivät. Tsekattiin haavat ja vaihdettiin teipit. Tuli seksilupa ja lupa muutenkin alkaa liikuskella sen mukaan, mikä hyvältä tuntui. Ei tosin mitään hikijumppaa, eikä yläkroppaa, eikä hyppelyä. Teippien vaihto about kerran viikossa ja samalla haavojen pesu.

3kk tarkastuskin meni hyvin. Vasen rinta oli vähän vihotellut, eikä vähiten sen takia, että piti nostella välillä tota meidän megalodon-taaperoa. Kirurgi tarkisti rinnan ja totesi, että ihan hyvin paranee. Vähän vaan eri tahtia, kuin oikea. Ohjeena oli edelleen, että jos tuntuu pahalta - älä tee!
Tässä vaiheessa loppuikin sit ihana liivitön vapaus ja oli aika hankkia liivit tukemaan rintoja. Urheilulupakin tuli ja muutenkin paluu normaaliin elämään. Sai nukkua kylellään ja mahallaan ja vaikka päällään jos siltä tuntui. Tukiliivit tai vastaavat pitää olla öisin päällä, se on loppuelämän rasti. Hinta jonka ihan mielelläni maksan, ei siinä!

Laitan seuraavaan viestiin vähän kuvia matkan varrelta!

24.9. Proforma clinic, Örjan Gribbe, Mentor High Profile 425cc lihaksen alle.
Lähtökohta nuupahtanut imetetty pieni B 160cm/59kg
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: kipinä

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

• Liina
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Lisää
1 vuosi 11 kuukautta sitten - 1 vuosi 11 kuukautta sitten #31494 : Liina

Tässä ainukainen kuva alkuperäisistä lättänöistä :D En alkuun halunnu säilyttää ainuttakaan, mutta toisaalta kyllä ihan kiva, että yks sellanenkin tallessa.

Seuraavassa kuvassa sitten tuoreeltaan paketoidut uudet, kun olin just päässy huoneeseen ja omaan sänkyyni. Onneks olin ollu kaukaa viisas ja virittäny kännykän siihen hollille.

Tässä viestissä on kuvia liitetiedostona.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy nähdäksesi ne.

Viimeksi muokattu: 1 vuosi 11 kuukautta sitten : Liina.

• Liina
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Lisää
1 vuosi 11 kuukautta sitten #31495 : Liina

Tässä vähän kehitystä!
Ekassa kuvassa on 1pv leikkauksesta.
Tokassa kuvassa 2vk leikkauksesta
Vika kuva on tässä pari vk sitten otettu, eli reilu 3kk leikkauksesta.

Melkoset tiiliskivethän noi on olleet jossain välissä :laugh: Onneksi oli etukäteen tieto asiasta, muuten olis kyllä varmasti säikäyttäny pahemman kerran!

Tässä viestissä on kuva liitetiedostona.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy nähdäksesi se.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Moona, äitee85, sirppa_, pulla, kipinä, Pompula

Lisää
1 vuosi 11 kuukautta sitten #31498 : pulla
Wau Liina! Näyttää tosi hyvältä :) !!!!
Mukava leikkauskertomus sulla ja mikä muutos noissa aikajanakuvissa.. ja miten se rinnan muoto muuttuu ajan kanssa. Tällaisista kuvista on varmasti apua niille, jotka pohtii heti leikkauksen jälkeen rintojen kummallista muotoa :laugh:

Motiva Ergonomix Full 550 2/2016,
Natrelle anat FF 375g 6/2015 ja 475g 9/2015

• Liina
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Lisää
1 vuosi 11 kuukautta sitten #31574 : Liina
Kiitos!! <3

Joskus mua mietityttää toi väli, mutta kun on lihaksien alla kokonaan, niin kyllähän sitä jää!

Ja joo, ekat viikot noi oli kun kaks tiiliskiveä rintakehällä! Todella kaunista! Kyllä olis tullu traumat jos en olis tienny, että näinkin käy. Phuuh! Kiitos foorumin! Jee!!

Kävin tänään varmistamassa rintsikkakoon Freyan rinuleista ja 60 J olis koko (eli 28GG UK-mitoissa) o.O Huhheijaa!!

Chantellelta tosin tulossa 65i, eli vaihtelee kyllä. Mutta ne Freyat oli vaan niiiiiiiin mukavat päällä!

Voisinkin ehkä postata kuvan muutamista, mitä kokeilin, vaikka kuppikoot oli liian pieniä!

Lisää
1 vuosi 1 kuukausi sitten #41970 : Daalia88
Minkä hintainen sun leikkaus oli ja pitikö myös kohottaa?? Mulla ois nyt fiilis uskaltaa korjauttaa nää lituskat

• Liina
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Lisää
1 vuosi 1 kuukausi sitten #41972 : Liina
42000SEK ja ei kohotettu. Kirurgin kanssa sovittiin, että kohotetaan sit vuoden päästä implanttien laittamisesta jos on tarvetta! :)

Lisää
1 kuukausi 3 viikkoa sitten #45645 : dream
Nätit rinnat! :) Varmaan suunnilleen samankokosia oon ottamassa. Oon menossa samaan paikkaan ja Suomesta tuun. Mietin osaatko sanoa miten saattaja saa olla mukana tai siis onko se leikkauspäivänä samantien heipat ja seuraavana aamuna nähään seuraavaksi? Oon katellu Proforman kuvia ja niissä on aina lihaksen alla tai päällä. Oliko puoliksi alla edes vaihtoehto? Kiva jos jaksat vastata :)

Lisää
1 kuukausi 1 viikko sitten #45784 : lehtosa
Mä myöskin nyt suunnittelen samaan paikkaan menoa! Milloin sulla dream on se leikkaus? Kävitkö konsussa paikan päällä vai teittekö sähköposti konsun? Ja puhutko englantia niiden kanssa vai ruotsia? Sori, ihan kauheesti kysymyksiä mielessä :laugh:

53kg/172cm

7.9.2015 pyöreä Natrelle high profile 365cc lihaksen päällä
Plastic Surgery Center, Jyri Hukki
Lähtötilanne 65A --> 65E

Suunnitteilla uusinta leikkaus talvi 2017-2018
Toiveena +500cc implantti

• Liina
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Lisää
2 viikkoa 15 tuntia sitten #46023 : Liina
Morjens! Mun käsittääkseni Gribbe laittaa vain joko tai. Ei tossa paperissa minkä sieltä sain, ollu ainakaan kolmatta vaihtoehtoa. Mutta kysyvähän ei tieltä eksy eli kantsuttaa varmaan kysyä kirralta.

Saattajasta en tiedä, mutta luulen, että se on heippa ja sit seuraava päivänä hakemaan. Epäilen näin, tai en ainakaan nähny siellä saattajia mukana kellään.

Sivu luotiin ajassa: 0.552 sekuntia