Arpien paranemis prosessi

• peonie
  • peonie hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Poissa
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Nagor HP 330cc 12.6.2015, 158cm/52kg
Lisää
3 vuotta 4 kuukautta sitten #26196 : peonie
En nyt äkkiseltään löytänyt omaa aihetta näille arville mtä rintaleikkauksen jälkeen tulee, joten tein nyt uuden aiheen.

Jäi mietityttämään tuossa yksi päivä omat arvet ja niiden paraneminen. En saanut varsinaisia ohjeita klinikalta miten niitä tulisi hoitaa, sanottiin, että 4 viikon jälkeen leikkauksesta teippailut voi lopettaa ja sen olen nyt tehnyt kun viime pe tuli 4 viikkoa täyteen. Otin 3 viikon kohdalla kuvia haavoista kun vaihdettiin teippejä ja nyt noin reilu viikkoa myöhemmin.

Kuten kuvista näkee, niin 3 viikon kohdalla ne on olleet paljon vaalempia mitä nyt. Toki noissa ekoissa kuvissa näkyy noita teipin liimoja paljon vielä jäljellä, mutt jotenki haava näytti ja tuntui paremmalta mitä se tekee nyt. 3 viikon kohdalla hellästi kun kokeili sormella haava tuntui tosi tasaselta ja huomaamattomalta, nyt tuntuu kun siinnä olisi pieni "ura".

Haluaisin kuulla kokemuksia muiden haavojen paranemisesta ja niiden värien ym. muutoksista. Onko haavoilla jokin "elinkaari" miten ne elää tässä matkan varrella? Milloin tulis huolestua?

Tässä viestissä on kuvia liitetiedostona.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy nähdäksesi ne.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tiitukka, Sihtuuna

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

• peonie
  • Poissa
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
Lisää
3 vuotta 4 kuukautta sitten #26197 : peonie
....ja sitten vielä, tossa toisessa rinnassa missä nuo mukavat luometkin näkyy, ni leikkaushaavan päässä on pieni rupi (olettaisin). En ole koskenut siihen, mutta pohtinut et tulisiko se nyppää pois vai miten? Aiemmin siinnä näku vielä pieni pala tikkiä (mistä aiemminkin täällä foorumilla kirjottelin).

Lisää
3 vuotta 4 kuukautta sitten #26198 : äitee85
Hienoa Peonie että olet aloittanut tämän ketjun! Itseäkin kovasti tämä aihealue kiinnostaa! Minun täytyy to tai pe vaihtaa ensimmäisen kerran itse haavateipit, joten voin sitten itsekin lisätä kuvia tähän ketjuun :-) kovin "pulleilta" tuntuvat omat arvet teipin läpi joten saas nähdä mitä sieltä paljastuu :unsure:

Leikattu 29.6 :-) lähtötilanne 2 x imetetyt a-b kupit. Mentorin anatominen 370cc osittain lihaksen alle.

• peonie
  • Poissa
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
Lisää
3 vuotta 4 kuukautta sitten #26199 : peonie
äitee85, pulleelta ne mullakin tuntu alkuu teippien läpi ja olin ihan varma ovat revenneet tai tulehtuneet ja mitä lie ;P Mutta olettaisin sen kuuluvan asiaan, koska se kyllä ajan saatossa katosi! Aika paljon mulla oli mm. kuivinutta verta tullu siihen haavan päälle mikä tekis siitä myös hassun tuntuista. Mut kiva jos lisäilet kans kuvia matkan varrella :)
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: äitee85

Lisää
3 vuotta 4 kuukautta sitten #26200 : Neelah

Osa viestistä on piilotettu vierailta. Rekisteröidy ja kirjaudu nähdäksesi se.

05/2015 Natrelle anatomiset 470cc osittain lihaksen alla :)
Omat mitat 163cm / 63kg

Lisää
3 vuotta 4 kuukautta sitten #26201 : Neelah
Joo just... Koko teksti kuvineen katosi minkä kirjoitin :s
...äh, en jaksa alkaa alusta, kirjoitin mastopeksia-arvista kuvan kanssa... Huokaus...kirjoitan uudestaan kun jaksan..

Omat mitat 163cm / 63kg

• peonie
  • Poissa
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
Lisää
3 vuotta 4 kuukautta sitten #26202 : peonie
Lisää vain kuva? :)

Lisää
3 vuotta 4 kuukautta sitten #26203 : Neelah

Osa viestistä on piilotettu vierailta. Rekisteröidy ja kirjaudu nähdäksesi se.

Omat mitat 163cm / 63kg

Tässä viestissä on kuva liitetiedostona.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy nähdäksesi se.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: oprinnn, peonie, äitee85, Tiitukka, Saimi, mamamur, Hanskuliini, Hansu82

Lisää
3 vuotta 4 kuukautta sitten #26205 : jkk
Tosi hyvä että tää aihe on täällä! Oletteko vielä mitään aineita/rasvoja käyttäneet arpienhoidossa? Ja siis kehotettiinko teitä käyttämään teippejä 4vk asti? Kuinka usein vaihto? Mulle siis laitettiin teipit tikkien poistossa ja sanottiin että antaa olla kunnes tippuvat ja sen jälkeen ei tarvitse mitään? :blink:

30.6.2015 Jüri Kullamaa
Anatominen Nagor 290cc osittain rintalihaksen alle
170cm/54kg
Lähtökohta AA

• peonie
  • Poissa
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
Lisää
3 vuotta 4 kuukautta sitten #26206 : peonie
Mulla vaihdettii teipit ekan kontrollin yhteydessä, ja kun juhannus tuli väliin ni eka kontrolli oli vasta 2 viikon päässä (normisti pitäis olla 1 viikon päästä). Sen jälkeen kirurgi sanoi että viikon välein tulisi vaihtaa teipit. Kun kysyin et kauanko teippaan näitä ni sain vastaukseksi että ku 4 viikkoa tullut leikkauksesta täyteen ei tarvii enää teippailla.

Ja nyt oon ollut muutaman päivän ilman teippejä ja mitään. Ostin apteekista Kelo-Cote arpivoidetta ja ajattelin tänään laittaa sitä nyt ekan kerran ja kattoo onko apua.

Lisää
3 vuotta 4 kuukautta sitten #26211 : Pimpim
On aika yleistä et jossain kuukauden-kahden paikkeilla arpi alkaa punottaa hiukan enemmän. Kaipa siinä pintaverenkierto paranee vai mistä lie johtuu. Mut vaalenee siitä taas ajan myötä.

Mä teippailin jonkun kuukauden verran ja sen jälkeen käytin vaihtelevasti kelo-cotea ja woulgan biogeliä. Arvet oli alkuun tosi vaaleat, ohut valkoinen leikkausjälki näkyi, kunnes n. 6vko (?) leikkauksesta alko punottaa. Sen jälkeen kyllä hiljalleen vaalentuneet mut pitkä aikahan siihen menee et arvet täysin häviää. Mulla tulee tässä kuussa puol vuotta leikkauksesta ja mun arvet näyttää tältä

Pyöreä, Mentor HP 350cc, lihaksen päälle
20.1.2015

162cm/53kg, rinnan ympärys 74cm, rinnan leveys 12,5cm

Blogi:
Unelmatissit.blogspot.com

Tässä viestissä on kuva liitetiedostona.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy nähdäksesi se.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: peonie, äitee85, Tiitukka, Sihtuuna, Adalmiina

Lisää
3 vuotta 4 kuukautta sitten #26212 : Sihtuuna

jkk kirjoitti: Tosi hyvä että tää aihe on täällä! Oletteko vielä mitään aineita/rasvoja käyttäneet arpienhoidossa? Ja siis kehotettiinko teitä käyttämään teippejä 4vk asti? Kuinka usein vaihto? Mulle siis laitettiin teipit tikkien poistossa ja sanottiin että antaa olla kunnes tippuvat ja sen jälkeen ei tarvitse mitään? :blink:

Jyri sanoi minulle leikkauksen jälkeen, että solmujen poiston jälkeen ei tarvitse enää teippailla. Tämä varmaan riippuu kuitenkin siitä, miten haavat ovat parantuneet. Itse laitoin teipit solmujen poiston jälkeen, mutta otin neljän päivän jälkeen ne pois. Haavat olivat hyvin ummessa, joten en laittanut uusia teippejä. Teippien liima jäi ikävästi haavojen päälle ja ympärille ja olen niitä nyhtänyt irti pikkuhiljaa. Olen käyttänyt nyt Pepanthenin arpivoidetta ja se kyllä tuntuu ihan hyvältä.

Kaikilla tuntuu olevan omat ohjeet näihin, eikä siis liene olemassa mitään tutkimustietoa, että mikä konsti olisi paras arpien hoidon osalta. :dry:

Kesäkuun lopussa Fin-Est / Kullamaa
Vaihdettiin vanhat pikkuiset suurempiin.
Pyöreä Nagor Impleo 420 ja/tai 460 cc hr osittain lihaksen alla
Kuppikoko nyt C 80
Pituus n. 170, paino n. 70 kg

Lisää
3 vuotta 4 kuukautta sitten #26224 : jkk
No mutta sun arvethan näyttää tosi hyvältä PimPim! :woohoo:

Ei kai siitä haittaa olis jos vielä vähän niitä pitäisin? Mua kun pelottaan niin paljon se että haavat vielä vähän auki ja tuntuu että vasta sitten voin henkäistä kun ovat kumpikin kiltisti ummessa. :lol:

30.6.2015 Jüri Kullamaa
170cm/54kg
Lähtökohta AA

Lisää
3 vuotta 4 kuukautta sitten #26226 : PrimaD
Leikkauksesta yli viisi viikkoa ja kyllä mä vielä teippailen haavoja, vaikka ovatkin ummessa (toinen haava tulehtui ja aukesi juhannuksena, mutta sekin on nyt nätisti kiinni) :huh:

Arpivoidetta käyn ostamassa tänään, bepanthenin anti-scaria meinasin :)
Eikös se ohje ole, että 3-6kk pitäisi teippailla haavaa, ettei lähde venymään/leviämään, eli teipillä tuetaan haavaa?

Täällä sivuilla on kyllä huomannut, ettei ole yhtä ja ainutta oikeaa ohjetta :laugh:

Lähtökohta AA/A
Nyt 70D/65E

8.6.2015 Nagor imp-hr 300cc/Jyri Kullamaa

• JHE
  • JHE hahmo
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Nagor impleo 330cc lihaskalvon alla 03/2015
Lisää
3 vuotta 4 kuukautta sitten #26227 : JHE
Ensimmäisissä 2 kuvassa arvet 1,5kk kohdalla (tässä välissä en ole kuvannut, mutta muuttuivat todella punaisiksi). 2 viimeistä kuvaa otettu 4kk leikkauksesta :)

2kk teippailin ahkerasti ja kun arvet siitä huolimatta punoitti pahasti menin ja luovutin :D Kuukauteen en tehnyt niille mitään ja nyt olen taas kuukauden käyttänyt arpivoidetta, tuntuu kyllä tehoavan!

17.3.2015 Finn-est / Kullamaa
Implantti: Nagor impleo high profile 330cc lihaskalvon alla

Pituus 175cm, paino 64kg
Rintaliivien koon muutos 70 A/B -> 70D / 65E
Vaikutelman muutos pieni A -> pieni C
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: äitee85, Tiitukka

Lisää
3 vuotta 4 kuukautta sitten #26232 : jkk
Mitä teippejä te olette käyttäneet? Ja oletteko vaihtaneet niitä päivittäin vai mitenkä ja ovatko olleet haavan päällä sen mukaisesti vaiko poikittain? :)

30.6.2015 Jüri Kullamaa
170cm/54kg
Lähtökohta AA

• peonie
  • Poissa
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
Lisää
3 vuotta 4 kuukautta sitten #26233 : peonie
Kiitos kaikille vastauksista!:)

Lisää
3 vuotta 4 kuukautta sitten - 3 vuotta 4 kuukautta sitten #26243 : pulla
Tässä minun arvet tänään kun leikkauksesta 4 vkoa. :)

Liitetiedostoa ei löydy

Motiva Ergonomix Full 550 2/2016,
Natrelle anat FF 375g 6/2015 ja 475g 9/2015
Viimeksi muokattu: 3 vuotta 4 kuukautta sitten : pulla.

Lisää
3 vuotta 4 kuukautta sitten #26244 : Adalmiina
Mun arvet kuukauden vanhana :)

Leikattu 17.6.15.
Natrelle FF 335cc, anatominen, osittain lihaksen alla.
167cm/58kg kroppa lihaksikas ja urheilullinen.
Kaksi kertaa imetetyt 75A/AA --> 60-65D/E liivit nyt käytössä (Change 65DD).

Lisää
3 vuotta 4 kuukautta sitten #26245 : pulla
Hyvältä näyttää arpemme Adalmiina!
Saunoin tänään tooosi piiitkään rantasaunassa ja kävin ekaa kertaa leikkauksesta uimassa! Iloitsin siitä että haavat on vihdoin ummessa!
Sit oleilin pari tuntia ilman teippejä ja liivejä... jotenkin on niin alaston olo ilman noita tukiliivejä ja heti kun saa liivit päälle tuntuu paljon turvallisemmalta, hassua?! :laugh:

Motiva Ergonomix Full 550 2/2016,
Natrelle anat FF 375g 6/2015 ja 475g 9/2015
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Adalmiina, Saimi

Sivu luotiin ajassa: 0.936 sekuntia