Kyllä on. Suosittelen tutustumaan näihin sivustoihin, sekä sivustoihin linkitettyihin useisiin tutkimuksiin:
healingbreastimplantillness.com/breast-implant-safety/
breastimplantinfo.org/autoimmune-symptoms-breast-implants/
Tässä vertaistukiryhmässä on lähes 60 000 jäsentä, joiden terveys on enemmän tai vähemmän huonontunut implanttien ottamisen jälkeen. Yhteistä suurimmalle osalle on, että heidän vointinsa parani, kun implantit poistettiin:
www.facebook.com/groups/Healingbreastimplantillness/
Näitä ryhmiä on paljon lisää. Suosittelen tutustumaan näiden naisten kokemuksiin.
Itse lukeudun niihin, joiden vointi parani huomattavasti implanttien poiston jälkeen. Kaikkia oireitani en voi suoralta kädeltä laskea implanteista johtuvaksi mm. diagnostisten testien puuttumisen vuoksi. Mutta selvä syy-seuraussuhde on. Ja päänupissa ei ole vikaa: oireet olivat vain ja ainoastaan fyysisiä.
Kehottaisin miettimään tarkasti implanttien ottamista eritoten jos olet jo valmiiksi herkistynyt ja allerginen. Itselleni oli kova isku tajuta ja myöntää, että implantit eivät olekaan niin kiva juttu... Olin erittäin tyytyväinen implantteihini ja täydellisen muotoisiin rintoihini. Koin myös, että naiseuteni "pääsi täysin oikeuksiinsa" vasta implanttien myötä. Mutta kumma kyllä, mieli alkoi muuttua sen jälkeen, kun tajusin, että naiseuteni, kauneuteni tai ylipäätään persoonallisuuteni määrittäminen ei ole implanteista kiinni. Tätä nykyä olen tyytyväisempi itseeni kuin koskaan, vaikken omistakaan uhkeaa rintavarustusta. Ja vaikka rintaliiviostoksille meneminen ei ole enää nautinto. Kliseisesti voin sanoa, että itsensä hyväksyminen sellaisena kuin on ja sen ymmärtäminen, että on oikeasti ihan kelvollinen sellaisena kuin on, on tehnyt minusta paljon onnellisemman, kuin implanttien omistaminen.
Tiedän ja myönnän, että tämä foorumi on ehkä täysin väärä asian tämän implanttien pimeämmän puolen tarkasteluun. Ja olen erittäin kiitollinen palstan ylläpidolle, että näitä keskusteluja ei poisteta ja että näistä asioista saa vapaasti keskustella täällä. Enkä halua pahoittaa kenenkään mieltä, tai särkeä kenenkään unelmia kauniista rinnoista. Monet eivät sairastu, eivätkä saa mitään oireita. Mutta itse olen vakuuttunut siitä, että se on mahdollista joidenkin kohdalla. Toivon sydämestäni, että olisin tiennyt tämän kaiken jo kauan sitten. Ainoa tavoitteeni näillä kirjoituksillani on, että joku mahdollisesti voisi hyötyä niistä ja saada apua. Sekä herättää rakentavaa keskustelua aiheesta.