× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Onko kenelläkään tullut terveysongelmia implanteista?

Lisää
2 kuukautta 4 viikkoa sitten #49359 : Yosa
Olen halunnut ilmplantit jo pitkään. nyt varsinkin kun toinen lapsi on imenyt nämä omat ihan tyhjiksi nahkasäkeiksi.
Minulla on ensimmäinen konsultaatioaika varattuna, vaan nyt mietin sitten että uskallanko!?
Pelottaa jos saan jonku helkkarin allergisen reaktion (olen allerginen muutenkin ties mille kaikelle) tai muuten vaan sairastun niistä, nyt kun netti on pullollaan näitä ”i got sick because off breastimplants!”
Helekkarin intternetti ku on pullollaan kaikke päätä sekoittava.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
2 kuukautta 4 viikkoa sitten #49367 : Explant
Kyllä on. Suosittelen tutustumaan näihin sivustoihin, sekä sivustoihin linkitettyihin useisiin tutkimuksiin:

healingbreastimplantillness.com/breast-implant-safety/

breastimplantinfo.org/autoimmune-symptoms-breast-implants/

Tässä vertaistukiryhmässä on lähes 60 000 jäsentä, joiden terveys on enemmän tai vähemmän huonontunut implanttien ottamisen jälkeen. Yhteistä suurimmalle osalle on, että heidän vointinsa parani, kun implantit poistettiin:

www.facebook.com/groups/Healingbreastimplantillness/

Näitä ryhmiä on paljon lisää. Suosittelen tutustumaan näiden naisten kokemuksiin.

Itse lukeudun niihin, joiden vointi parani huomattavasti implanttien poiston jälkeen. Kaikkia oireitani en voi suoralta kädeltä laskea implanteista johtuvaksi mm. diagnostisten testien puuttumisen vuoksi. Mutta selvä syy-seuraussuhde on. Ja päänupissa ei ole vikaa: oireet olivat vain ja ainoastaan fyysisiä.

Kehottaisin miettimään tarkasti implanttien ottamista eritoten jos olet jo valmiiksi herkistynyt ja allerginen. Itselleni oli kova isku tajuta ja myöntää, että implantit eivät olekaan niin kiva juttu... Olin erittäin tyytyväinen implantteihini ja täydellisen muotoisiin rintoihini. Koin myös, että naiseuteni "pääsi täysin oikeuksiinsa" vasta implanttien myötä. Mutta kumma kyllä, mieli alkoi muuttua sen jälkeen, kun tajusin, että naiseuteni, kauneuteni tai ylipäätään persoonallisuuteni määrittäminen ei ole implanteista kiinni. Tätä nykyä olen tyytyväisempi itseeni kuin koskaan, vaikken omistakaan uhkeaa rintavarustusta. Ja vaikka rintaliiviostoksille meneminen ei ole enää nautinto. Kliseisesti voin sanoa, että itsensä hyväksyminen sellaisena kuin on ja sen ymmärtäminen, että on oikeasti ihan kelvollinen sellaisena kuin on, on tehnyt minusta paljon onnellisemman, kuin implanttien omistaminen.

Tiedän ja myönnän, että tämä foorumi on ehkä täysin väärä asian tämän implanttien pimeämmän puolen tarkasteluun. Ja olen erittäin kiitollinen palstan ylläpidolle, että näitä keskusteluja ei poisteta ja että näistä asioista saa vapaasti keskustella täällä. Enkä halua pahoittaa kenenkään mieltä, tai särkeä kenenkään unelmia kauniista rinnoista. Monet eivät sairastu, eivätkä saa mitään oireita. Mutta itse olen vakuuttunut siitä, että se on mahdollista joidenkin kohdalla. Toivon sydämestäni, että olisin tiennyt tämän kaiken jo kauan sitten. Ainoa tavoitteeni näillä kirjoituksillani on, että joku mahdollisesti voisi hyötyä niistä ja saada apua. Sekä herättää rakentavaa keskustelua aiheesta.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Yosa, Iilimiili

Lisää
2 kuukautta 4 viikkoa sitten #49379 : Ellen
www.is.fi/terveys/art-2000005968411.html

Riski autoimmuunisairauksiin suurenee, siksikään en itse ottanut/ota. Suvussa on jo ihan tarpeeksi niitä.

-kohotus/pienennys 6/2014 (seurauksena kokoero)
-toisen rinnan uusintaleikkaus 11/2014 (edelleen kokoeroa)
-rintojen symmetrisointi rasvansiirrolla 1/2017
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Yosa

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #49391 : SH
Minulle on tullut terveysongelmia implanteista. Noin 11kk implanttien laitosta alkoi huimaus, paniikkikohtaukset, ahdistus, sydämen tykytykset, jatkuva janontunne, aivosumu yms... Useana aamuna heräsin krapulaiseen oloon vaikka en ollut juonut alkoholia. Jouduin huonon oloni takia lopettamaan kokonaan alkoholin käytön ja myös kahvin juomisen koska sekin tuntui välillä pahentavan oloani. Kävin useilla eri lääkäreillä ja yhdellä psykologilla juttelemassa, eivätkä he löytäneet minusta mitään vikaa. Kaksi viikkoa sitten kävin poistattamassa implantit en bloc menetelmällä. Ensimmäinen viikko implanttien poiston jälkeen oli vielä aika kamala, mutta nyt kun poistosta on 2 viikkoa olo alkaa olemaan aika hyvä. Huimaus ja paniikkikohtaukset ovat nyt loppuneet ja kaikki muut oireet ovat vähentyneet.
Kannattaa miettiä ennemmin esim. rasvansiirtoa rintoihin kuin implantteja. Explant laittoikin jo linkit breast implant illness sivustolle, siellä kannattaa käydä lukemassa aiheesta.

4.1.2017 Nagor 300cc lihaksen päälle, Plastic surgery center Hukki
11.1.2019 Implantit poistettu.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Yosa

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #49399 : Explant
Olo todennäköisesti tulee paranemaan koko ajan. Hienoa, että nyt jo voit paremmin!

Kuka kirurgi teki en blocilla poiston?

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #49411 : Yada

Explant kirjoitti: Olo todennäköisesti tulee paranemaan koko ajan. Hienoa, että nyt jo voit paremmin!

Ainakin Janne Jyränki Helsinki Clinicillä tekee poistoja en bloc.

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #49419 : SH

Explant kirjoitti: Olo todennäköisesti tulee paranemaan koko ajan. Hienoa, että nyt jo voit paremmin!

Janne Jyränki teki implanttien poiston en blocilla :)

4.1.2017 Nagor 300cc lihaksen päälle, Plastic surgery center Hukki
11.1.2019 Implantit poistettu.

Sivu luotiin ajassa: 0.254 sekuntia