× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Syöpäriski, karheapintainen Allergan

Lisää
3 kuukautta 1 päivä sitten #49349 : Explant
Olen samaa mieltä: näyttöä tarvitaan ehdottomasti lisää. Itseasiassa sitä on jo olemassa, mutta toki enemmän tarvitaan.

Kiinnostavaa tässä BII:ssa on (Breast Implant Illness), että suurimalla osalla ihmisistä oireet häviävät implanttien poiston jälkeen. Yleensä pelkkä implanttien poisto riittää ja yleensä ero on todella dramaattinen terveyden paranemisessa. Jos kyseessä olisi psyykkinen ongelma, kaiken järjen mukaan tästä johtuvat fyysiset oireet tulisivat ilmi jollain toisella tavalla, jos kerta ongelma ei johdu kehossa olevasta vierasesineestä ja sen aiheuttamista oireista. Useimmat näistä ihmisistä eivät myöskään koe olevansa millään tavalla masentuneita, tai mieleltään sairaita. Toki voimakkaasti alentunut yleinen terveydentila pidemmässä juoksussa masentaa kenet tahansa. Mutta oireiden alkusyy ei ole mielenterveydellinen. Todennäköisesti tässä joukossa on kuitenkin muutama sellainenkin. Selkeästi kuitenkin huomattava vähemmistö on tätä ryhmää.

Lääketieteen historiassa kaikki tuntematon on kautta aikojen laitettu psyykkisen oireilun piikkiin. Näin tehtiin mm. vielä 80-luvulla mahahaavapotilaiden kanssa. Heidät diagnosoitiin suoralta kädeltä mielenterveyspotilaiksi, kunnes todellinen syy löydettiin. Uskon, että näin käy myös implanttien suhteen. Kehoon ei ole tarkoitettu laitettavaksi vierasesineitä ja elimistö alkaa automaattisesti taistella vierasesineitä vastaan. Siksi implantin ympärille muodostuu kapseli - keho yrittää puolustautua. Joidenkin keho kestää ja hyväksyy tämän vierasesineen, toisten keho taistelee raivokkaasti vastaan, mutta immuunipuolustus pettää ja lopulta terveys romahtaa.

Kaikessa tieteessä edetään aina "sen hetkisen tieteellisen tutkimuksen ja näytön perusteella", mikä kulloinkin on olemassa. Näin on myös lääketieteessä ja näin toki pitääkin olla. Raadollista tässä vaan on, että osa meistä ihmisistä on joko tiedostaen, tai tiedostamattaan testiryhmää joidenkin "ihmiskokeiden" ja sairauksien tutkimiseen liittyen. Me olemme testiryhmää silikoni-implanttien saralla. Ikävää on myös se, että lääketieteen maailmassa edistysaskeleet uusien tautien hyväksymisessä erityisesti silloin, kun diagnostisia testejä tms ei vielä ole kehitetty, on erittäin hidasta. Erityisesti esteettisessä kirurgiassa myös raha sanelee ehtoja. Onneksi on olemassa kirurgeja ja lääkäreitä, jotka ottavat BII:n jo todesta.

Seuraamani BII-vertaisryhmän jäsenmäärä on kahdessa vuodessa kasvanut 10 000:sta 60 000:een, todellisen luvun ollessa varmasti paljon suurempi maailmanlaajuisesti. Olisi erittäin vaikea kuvitella, ettei kyseessä olisi todellinen, kymmenien tuhansien ihmisten elämää oikeasti koskettava sairaus. Kovaa näyttöä odotellessa kannattaa kuitenkin mielestäni ottaa huomioon se tosiseikka, että implantit eivät ole ns. "terveysvalmisteita", eivätkä niin sanotusti hyväksi elimistölle. Vaikkakin varmasti parantavat tietyllä tavalla minäkuvaa ja itsetuntoa. Kannattaa mielestäni myös huomioida se, että riski sairastua implanteista on olemassa, ennen kuin leikkaukseen menee. Painotan kuitenkin, että moni ei implanteista kuitenkaan sairastu.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Yada

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
1 kuukausi 1 päivä sitten #50083 : PupuM
Moikka. Olitko yhteydessä Askon klinikkaan, mikä fiilis jäi? Itse laittanut siellä anatomiset Natrellet 3v sitten. Viime syksynä kävin näyttämässä, koska ainakin toinen implantti on pois paikoiltaan. Itsestäni tuntuu törkeältä ettei Asko maininnut natrellen kanssa ilmennyistä ongelmista, sanoi vain ettei klinikka enää käytä kyseisiä implantteja. Itselläni mennyt uutiset ohi ja vasta eilen huomasin että alkuvuodesta näistä on uutisoitu. Törkeää myös että, klinikka veloitti syksyllä konsulttimaksun, vaikka käynnin tarkoitus oli käydä näyttämässä irronnutta implanttia. Nyt mietin implanttien poistoa/vaihtoa.

Lisää
1 kuukausi 5 tuntia sitten #50121 : pirpana
itse luin tästä vasta tänään ja pieni paniikki alkoi painaa rintaa. Itse kävin Finestin kautta laittamassa rinnat, joulukuussa 2012 ja mulla ei ole harmainta hajuakaan että onko mulla nuo karhennetut implantit vai ei.
Mulla on onneks tallessa sellainen ”silikonitietopassi” missä lukee Allergan ja Inspira TSF . Osaisiko joku täällä kertoa että onko nuo juuri ne karhennetut?
Tällähetkellä hyvin vahvasti on sellainen fiilis että voisi käydä poistattaa silarit kokonaan :pinch:

Lisää
1 kuukausi 5 tuntia sitten #50125 : Anselmiina
Mut leikkasi myös Asko Salmi. Silloin kun otin nämä McGhanit (nyk Natrelle) 2009 Asko markkinoi nämä minulle implanttien Rolls-Royceina, jotka eivät taatusti menisi rikki. Tällä hetkellä tilanne on se, että MOLEMMAT implantit on rikki ja odotan poistoleikkaukseen julkiselle puolelle.
Kun implanttien todettiin tammikuussa olevan rikki otin järkyttyneenä yhteyttä Salmen klinikkaan ja pyysin lähetettä julkiselle puolelle, sillä tiesin ettei minulla opiskelijana ole varaa yksityiseen. Järkyttynyt olin juurikin implanttien rikkoutumisesta, sillä Asko oli niin reippaasti kehunut näitä rikkoutumattomiksi. He kertoivat ongelmien alkaneen siinä vaiheessa kun tuotanto siirrettiin halvempaan Costa Ricaan, eli noin 3 vuotta ennen minun leikkaustani. Kun ongelmia alkoi ilmetä siirryttiin vähin äänin toiseen merkkiin.
Olisin halunnut ajan juuri Askolle ja kysyä tullaanko tässä mitenkään vastaan, mutta hän oli tuolloin Tallinnassa leikkaamassa ja sain ajan klinikan toiselle lääkärille, joka oli myöhässä puoli tuntia ja minun vuoron vihdoin tullessa oli vartissa kirjoittanut lähetteen. Tästä sain kustantaa 135e. Jotenkin olisi tuntunut reilulta, että tässä vaiheessa tuota summaa olisi vähän tarkistettu. Ikävä fiilis siis jäi ja tunne, että raha kelpaa ilman pienintäkään moraalista omaatuntoa, mutta eihän se bisnestä muuten olisikaan ja ymmärrän senkin.

Lisää
1 kuukausi 2 tuntia sitten #50135 : PupuM
Anselmiina laitoinkin jo viestiä tuolla toisessa ryhmässä. Voitko kertoa millaisia oireita sinulla oli? Itseäni nyt pelottaa että implantit ovat rikki, koska ovat ainakin pois paikalta. Myös opiskelen tällä hetkellä, joten rahat ovat aika tiukilla.

Lisää
4 viikkoa 2 päivää sitten #50139 : Anselmiina
Mulla alkoi oireilu jo pari vuotta sitten. Oli ihottumaa, sydän tykytteli, lämpöilyä ym. Otettiin mri kuvia, röntgeniä, lukematon määrä verikokeita eikä missään mitään selittävää. Tyrkytettiin vain masennus diagnoosia, mutta tiesin ja tiedän ettei siitä ole kysymys. Aivosumu paheni ja lisää oireita tuli tasaisesti, pahimpana muistiongelmat ja väsymys.
Nyt tammikuussa menin tarkistuttamaan syöpäkohun takia rintani ja yllättäen lääkäri totesi molempien implanttien olevan rikki. Mitään kipuja tai tuntemuksia minulla ei ole ollut rinnoissa missään vaiheessa.

Sivu luotiin ajassa: 0.203 sekuntia