× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Leikkaukseen menijät 2019 alkuvuosi

Lisää
2 viikkoa 3 päivää sitten #49851 : selena
Kiva lukea tosi monen kirjotuksia ja fiiliksiä täältä! Ja niin kun edellisessä ja monessa muussa on mainittu, ihanaa kun saa täältä vertaistukea, just ennen leikkausta ja toipumisen kanssa. Isot tsempit kaikille leikkaukseen menijöille!!

Itsellä pian viisi viikkoa leikkauksesta! Mulla alkoi viime viikolla hajoamaan klinikalta saadut liivit ja oon ollut ihan pulassa. Mitään normi liivejä en vois kuvitella vielä käyttäväni. Kävin eilen hakemassa Changesta urheiluliivit. Liikkeessä tuntui ihan hyvältä, mutta kun kotona kokeilin ni tuntui puristavan ihan liikaa! Saa jäädä odottamaan kaappiin jos sit urheillessa käyttää myöhemmin. Kävin myös hakemassa Lindexiltä jotkut tämmöset ''soft'' liivit ja näillä koitan pärjätä niin kauan kunnes klinikalta lähetetään uudet. Näissä toi tukitaso ei kovin korkea taida olla niin toivottavasti en tee pahasti hallaa näillä, ompahan ainakin jotkut nyt päällä.. Ihanaa olis ostaa jotkut normaalit liivit jo!

Huolestun tosi helposti jos koen jotain uusia tuntemuksia rinnoissa. Vasen (pienempi) rinta on voinut ihan hyvin, vois sanoa et ei edes huomaa sen olemassa oloa :D Oikee rinta taas on viikon tuntunut vähän hassulta. Jokaiset liikkeet tuntuu rinnassa ja ihan kun tuntis sen implantin siellä sisällä. Kaikki liikkeet pitää miettiä kaks kertaa ennen kuin tekee, tuntuu tosi häiritsevältä. Palasin tällä viikolla töihin ja oon hetki sitten alkanut vasta ajaa autoa, niin ehkä se vaan reagoi uusin ärsykkeisiin.. ? Mitään suurempia kipuja ei oo tullut, eikä se oo yhtään sen enempää turvonneempi kuin ennenkään. Kokoero mua häiritisee, kun oikee rinta on (omaan silmään) huomattavasti isompi kuin vasen. Toivon todella paljon että tämä ero tasottuisi ajan kanssa.

• 01/02/2019, Helsinki Clinic
• 163 cm, 54kg
• lähtötilanne melkein nolla
( AA ? )
• Motiva ergonomix full 425cc, lihaksen päällä, lihaskalvon alla

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
2 viikkoa 3 päivää sitten #49853 : Vimpula
Leikkaus takana päin. Yllätyin täysin tästä olotilasta kuinka kivuttomampi ja helpompi oli tämä toinen leikkaus!

2012 Allergan Natrelle 365cc High profile
2019 B-lite 755cc Extra High profile

157cm/56kg

Lisää
2 viikkoa 3 päivää sitten #49855 : Mirmutin
Hienoa että lähtenyt toipuminen hyvin käyntiin.

Noista tukiliiveistä... minä mietin ihan että pitäisikö ostaa klinikalta yhdet ylimääräiset liivit pesua tai juurikin rikkoutumista varten :) mietin vaan että mistä osaan ostaa "varaliivit" :(

Selena, veikkaan että johtuu tuosta autolla ajosta nuo tuntemukset, toivotaan että helpottaa :)

Leikkaus 8.3.2019 Cityklinikka/Riikka Veltheim
Sebbin LS50 390+430cc
167cm/65kg 35v
80B 2x imetetyt

Lisää
2 viikkoa 3 päivää sitten #49863 : Mnsqd
Hei te, jotka olette käyneet Helsinki Clinicillä leikattavana! Minkä merkkiset ja malliset liivit saitte sieltä mukaan? Tiedän, että hintaan kuuluu vain yhdet, joten ajattelin jo netistä etukäteen selvitellä et jos tilaisin vaihtoliivit sitten jo valmiiksi.

Kiitos, jos joku ehtisi ja pystyisi vastaamaan.

10/2003 McGhan anatomiset karheapintaiset kohessiivigeeli-implantit 180cc, Nordströmin sairaala, synnynnäinen anomalia molemmissa rinnoissa, lähtötilanne täysin rinnaton.

05/2019 Motiva 300cc, Helsinki Clinic/Janne Jyränki

Lisää
2 viikkoa 2 päivää sitten - 2 viikkoa 2 päivää sitten #49871 : selena
Mä sain klinikalta mukaan Voe Nuha, mod Olimpia liivit. Heilläkin se valikoima kuulemma saattaa vaihdella, et aina ei vaan juuri tuota liiviä anneta. Kun koitin uusia katsella tolta merkiltä netistä niin mun mielestä ne ei myy kuluttajille suoraan, vaan ainoostaan jälleenmyyjien kautta. Täysin varma en ole!

• 163 cm, 54kg
( AA ? )
Viimeksi muokattu: 2 viikkoa 2 päivää sitten : selena.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Mnsqd

Lisää
2 viikkoa 2 päivää sitten #49873 : miak
En tiedä uskaltaako noita liivejä etukäteen tilata, kun ei tiedä vielä rintojen uutta kokoa vai onko näissä s,m,l yms. mitoitus? Jotkut klinikat kai voivat myydä toiset liivit jo sairaalassa, kannattanee kysellä tätä vaihtoehtoa etukäteen.

Maksoin tänään aamulla varausmaksun ja asia tuli taas hieman konkreettisemmaksi , vielä 19 päivää h-hetkeen...

177cm/75kg
Lähtökohta imetyksien ja laihtumisen jälkeen täysin tyhjät A-B kuppi
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Mnsqd

Lisää
2 viikkoa 1 päivä sitten #49881 : Mirmutin
Täällä leikkaus takana, nyt makoilen jo omassa sängyssä ja mies toi juuri jäätelöä ennen kuin lähti hakemaan lapsia hoidosta :)

Yritän nyt kertoa pääpiirteittäin leikkauspäivästä (välillä meinaa vieläkin nukuttaa) Leikkaukseni tehtiin siis paikallispuudutuksessa ja implanteiksi valikoitui nyt tuo low profilen sebbin LS50 390+430.

Saavuttuani klinikalle täyttelin potilaskaavakkeita ja hetken päästä pääsinkin vaihtamaan vaatteita ja samalla kokeilimme tukiliivejä.

Tämän jälkeen tapasin kirurgin Riikan, todella miellyttävä persoona. Riikka sitten vielä kävi läpi noiden low ja high profiilisten implanttien erot ja päädyttiin tuohon matalaan. Sitten piirrettiin leikkauskartta ja napsittiin kuvia, jotta pääsemme vertailemaan 6kk jälkeen lopputulostsa lähtötilanteeseen.

Sitten hoitaja tuli laittamaan käteen tippakanyylin nestettä ja antibioottia varten, suun kautta otin buranaa, veren hyytymistä edesauttavaa sekä rauhoittavia.

Leikkaussalissa ainoa epämiellyttävä oli nuo pintapuudutuspiikit.. niitä kun tuli kymmenkunta per rinta, tämän jälkeen kaikki meni hyvin ja aika kului nopeasti, taisin minäkin jopa nukahtaa.

Leikkauksen jälkeen puettiin nuo liivit ylle ja pääsin omaan huoneeseen lepäilemään ja minulle tuotiin mehua, jogurttia, banaani sekä kolmioleipä. Ruoka auttoi kummasti tässä vaiheessa vaikka muisti pätkikin vielä noista saamistani lääkkeistä.

Melko nopeasti sain luvan lähteä saattajan avulla kotiin. Kaikin puolin onnistunut kokemus :)

Vielä en ole ehtinyt tuota rintavarustusta ihmetellä, ehkä siellä paidan alla jotain täytettä on ;) yllättävän kivuton olen tällä hetkellä, taitaa tuo puudutus/kipulääkkeet vielä vaikuttaa ;)

Sebbin LS50 390+430cc
167cm/65kg 35v
80B 2x imetetyt

Lisää
2 viikkoa 1 päivä sitten #49883 : Mnsqd
Onko teille määrätty millaisia tutkimuksia ennen operaatiota?
Mua jäi vähän ihmetyttämään, kun kävin konsultaatiossa ja tosiaan leikkaus toukokuussa.
Kirurgi ei määrännyt mitään tutkimuksia. Ei verikokeita, ultraa tms. Suoraan pöydälle vaan. Ei kuulema ole tarvetta. Se tuntui todella oudolta, kun ensimmäiseen leikkaukseen tehtiin kaikki mahdolliset tutkimukset hyytymisajoista lähtien.

10/2003 McGhan anatomiset karheapintaiset kohessiivigeeli-implantit 180cc, Nordströmin sairaala, synnynnäinen anomalia molemmissa rinnoissa, lähtötilanne täysin rinnaton.

05/2019 Motiva 300cc, Helsinki Clinic/Janne Jyränki

Lisää
2 viikkoa 1 päivä sitten #49885 : Mirmutin
Cityklinikalla taisi ikäraja olla 40 vuotta mammografiaan/ultraan ja verikokeita ei tarvitse mikäli on perusterve (tästä en huomannut kysyä ikärajaa). Tuohon veren hyytymisaikaan viitaten itse ainakin sain hyytymistä edistävää lääkettä juuri ennen leikkausta...

Eli minäkin käytännössä "hyppäsin suoraa leikkauspöydälle" :) tosin olin vaan helpottunut ettei tarvinut juosta eri tutkimuksissa ja maksaa niistä...

Sebbin LS50 390+430cc
167cm/65kg 35v
80B 2x imetetyt

Lisää
1 viikko 6 päivää sitten #49889 : Mirmutin
Nyt kolmas toipumispäivä takana ja täytyy kyllä sanoa että melkoiset kivut kyllä olleet.. ensimmäinen yö taisi olla kivuilta pahin, mutta vieläkin syön säännöllisesti vahvoja särkylääkkeitä. Yöt/aamut tosiaan pahimpia... käsien liikeradat melko mitättömät ;)

Eilen kävin ensimmäistä kertaa miehen avustuksella suihkussa/ poistin tukiliivit ja melkoiset tykithän nämä ovat vielä.

Nyt toiveissa nopea toipuminen ja rintojen "laskeutuminen" sekä turvotuksen väheneminen. Aavistuksen jännittää lopputulos kun korjattiin kokoeroa erikokoisilla implanteilla :)

Tosi rauhallisesti olen ottanut toipumisen, telkkua katsellen sängynpäällä, mies tuo ruokaa ja juomaa sekä auttaa sängystä ylös (vielä en siis itse pääse edes sängystä ylös :( ) voi kumpa aika menisi nopeasti...

Viikon kuluttua leikkauksesta on teippien vaihto ja 2 viikon kuluttua tikkien poisto. Olen lukenut tuosta silikoniteipistä, oletteko käyttäneen?

Sebbin LS50 390+430cc
167cm/65kg 35v
80B 2x imetetyt

Lisää
1 viikko 5 päivää sitten #49901 : KristiinaJulia
Täällä menossa kolmas päivä leikkauksen jälkeen. Leikkauspäivän iltana tuli huono olo kipulääkkeiden takia, ja seuraavana päivänä jonkin verran kipuja. Nyt oikeastaan olo jo aika ok muuten, mutta jonkun verran turvotusta. Rinnat tosi turvonneet ja pinkeät ja tekee epämukavan olon, mutta ei pahemmin kipuja enää. Itse olen huomannut että jos vaan koittaa liikuskella rauhallisesti sisällä ympäri taloa niin kivut helpottaneet. :)

Outo tunne kun ei voi vetää syvään henkeä tai nauraa ilman että tuntuu että rinnat poksahtaa, onkohan muilla samoja fiiliksiä vai onko vaan mulla? :D En ole ollut asiasta huolissani kun muuten toipuminen tuntuu sujuvan hyvin.

Pidän tämän viikon vapaata töistä ja uskon että riittävä vapaa kun en tee mitään fyysistä työtä. En malta vaan odottaa että turvotus häviää ja implantit laskeutuu :)

8.3.2019 Eiran sairaala
Motiva anatominen 320cc lihaksen alle
161cm / 50kg
Lähtötilanne a/b

Lisää
1 viikko 5 päivää sitten #49909 : Mailuo
KristiinaJulia, yskiminen ja aivastaminen tuntui aluksi ihan kamalalta, olin varma että rinnat repeytyvät irti :D Vaan kyllä ne on kestäneet mukana, ei huolta!

Mnsqd, minä kävin lääkärin suosituksesta sydäntutkimuksissa lapsuudessa havaitun rakennevian takia, mutta jos ihminen on perusterve eikä ole esim. Perinnöllisistä syistä johtuen syytä epäillä riskejä niin eipä sitä turhaan tutkimuksiin taideta passittaa. Mielestäni parempi näin, säästyy vaivaa ja resursseja kaikilta.

En muista kuka kyseli liiveistä, itsekin sain Voe-merkkiset liivit klinikalta mukaan (mallia/kokoa en sen tarkemmin muista). Yllätyin kuinka kevyet ne oli, mutta silti mielettömän hyvän tuntuiset päällä. En tiedä mitä olisin tehnyt jos klinikalta saadut liivit olisi ahdistaneet, olen mennyt noilla + yksillä perus sporttiliiveillä kun en oikein vieläkään ole uskaltaunut liivikaupoille vaikka leikkauksesta jo 6 viikkoa :D

Nuorena toivoin rinnoilleni luonnollista muutosta kasvun ja kehityksen, jopa lihomisen myötä, mutta nämä pysyi aina samanlaisina. Parikymppisenä rupesin tosissani miettimään leikkausta mutta opiskelijaelämän budjetilla se ei olisi ollut mahdollista toteuttaa. Nyt, 28-vuotiaana sitten lopulta otin pienen säästöurakan ja sain rinnat joista olen aina haaveillut. Loppujen lopuksi rahoitin leikkauksen noin puolessa vuodessa; Kurinalaista säästämistä palkoista (2000€), sekä verkostomarkkinointia lisätienestinä (2000€). Viimeisen tonnin otin yhteisistä säästöistämme puolisoni kehotuksesta, vaikka olin valmis nostamaan luottoakin. Jos rahasta puhuminen ei ahdista, kiinnostaisi tietää muidenkin rahoitusta projektiin; säästitkö kauan, otitko lainan/osamaksun avuksi, maksoiko joku leikkauksen sinulle.. ja mitä ajatuksia se herätti upottaa tällainen summa omaan ulkonäköön?

Olen puhunut leikkauksesta melko avoimesti ihmisille. Anoppila taitaa olla ainut missä asiasta ei tiedetä. Perhe, ystävät, työkaverit tietää, ja blogissani olen kirjoittanut aiheesta julkisesti, koska haluan rikkoa stereotypisia käsityksiä silikonit hankkineista naisista. (You know, se seiskan etusivun bimboimago...) Äitini oli leikkauksesta huolissaan, mutta hän on ollut ainoa kuka on esittänyt vastaväitteitä. Ja nekin hälvenivät kun perustelin hänelle rauhassa omat syyni leikkaukselle. Suoraa palautetta ei ole tullut muuta kuin työkaverilta joka totesi että: "Eihän noissa edes näy isoa muutosta!" :D Vastasin että siihen pyrittiinkin että lopputulos olisi luonnollinen, ja että ennen se muoto mikä näkyi oli saatu aikaan toppauksilla, nyt se on omaa ;)

25.01.2019 Helsinki Clinic / Janne Jyränki.
Anatominen Sebbin 470cc lihaksen alle, dual plane. Lähtötilanne alikehittyneet ja lievästi tubulaariset AA-A kuppi /ei imetyksiä.
164cm/80kg

Lisää
1 viikko 5 päivää sitten #49913 : Mirmutin
Minä tyhjensin rahastoni tisseihin, koska ei se tällä hetkellä näillä koroilla edes tuota mitään. Meillä on miehen kanssa yhteinen talous eli periaatteessa mies maksoi puoliksi :) Varausmaksun 500€ maksoi muistaakseni mies palkasta ja minä maksoin loppulaskun 3760€ tosiaan säästöistä. Enkä ole katunut.

Jossain vaiheessa muistan miettineeni että ihanko totta ajattelen kerrankin vain itseäni, mistä tuli kyllä lopulta kuitenkin hyvä fiilis. Olemme tehneet asuntoomme paljon peruskorjauksia, joten nyt oli vuoro korjailla vartaloa, joka kuitenkin tehnyt kovan työn (2 lasta kantanut, synnyttänyt ja imettänyt) En myöskään ikinä ole ollut ns. kauneuskirurgiaa vastaan eli ei tarvinut ihan nollasta työstää näitä ajatuksia :)

Sebbin LS50 390+430cc
167cm/65kg 35v
80B 2x imetetyt

Lisää
1 viikko 5 päivää sitten #49915 : KristiinaJulia
OK kiitos varmistuksesta Mailuo, kuuluu siis asiaan :)

Tutkimuksista ennen leikkausta, mulle kirurgi laittoi lähetteen rintojen ultraan ihan vain siksi kun olen 30v ja en ole ennen rintoja tutkituttanut. Verikokeita tai muita ei tarvinut ottaa. Riippuu siis näemmä kirurgista, mutta minustakin turha teettää liikaa tutkimuksia jos tiedetään olevan perusterve henkilö :)

Mä maksoin leikkauksen omista säästöistä, varmaan vuoden verran ihan tietoisesti leikkausta varten säästin. Mua ei oikeastaan ahdistanut se paljon rahaa tähän upposi, mietin että vuosien varrella meillä naisilla uppoaa tonneja myös hiuksiin, kosmetiikkaan, kynsiin, ripsiin jne., tämä nyt oli kerralla tietty iso summa. :)

Mä en ole hirveästi leikkauksesta puhunut kuin ihan muutamalle lähimmälle henkilölle, juurikin siksi kun arveluttaa ihmisten reaktiot. Toisaalta tyhmää kun se ettei leikkauksesta puhuta juuri ylläpitää tabua implanttien suhteen! Ja nyt kun asiasta on pitkään lueskellut ja ottanut selvää niin implantit ovat selkeästi yleistä käsitystä tavallisemmat, ja implantit ottava on juurikin kuten Mailuo sanoit todennäköisesti ihan ”tavallinen” henkilö :D Tosi hyvä jos lisäät tietoisuutta asiasta ja koetat rikkoa stereotyppistä ajatusmallia :)
Itsekin varmasti uskaltaudun asiasta puhumaan enemmän kun toipumisaika ohi ja implanttien kanssa olo ihan arkipäivää.

8.3.2019 Eiran sairaala
161cm / 50kg
Lähtötilanne a/b

Lisää
1 viikko 5 päivää sitten #49917 : selena
Muistan itsekin, sen tunteen kun nauraessa tai aivastaessa tuntui kun rinnat tippuisivat :D Onneksi ei enään.

Mullekaan ei määrätty mitään tutkimuksia ennen leikkausta, olen alle 30v. Olin käynyt 2018 alkuvuodesta verikokeissa ja olen muutenkin perusterve, se kuulemma riitti.

Säästin leikkaukseen ja maksoin sen itse. Reilu vuoden verran rankalla kädellä joka palkasta sivuun ja koitin vähentää menojani. Kauemmin olisi säästämämisessä mennyt jos asuisin yksin.

Onko teille mulle tullut hassuja/uusia tuntemuksia rinnoissa? Itseäni vieläkin häiritsee tuo oikea rinta, eikä tuntemukest ole oikein hävinneet minnekään. Tunnen kun tuossa oikeassa rinnassa se implantti ns. '' muljuaa '' siellä sisällä ja tuntuu vähän irtonaiselta. Rinta on hieman isompi, pehmeämpi ja menee sivulle enemmän. Suuria kipuja ei ole, joten siksi uskallan ajatella ettei mitään hätää tässä taida olla? Olisi kiva kuulla jos muilla ollut samanlaisia kokemuksia niin tietää että voisi olla ihan normaalia.. Uusia liivejä en klinikalta postissa ole vielä saanut. Minulla on nyt yhden tuttavani vanhat liivit, jotka ovat hieman isot ja laitoin siihen päälle nämä Lindexin softit, jos nyt olisi edes vähänkään tukea :'D

• 163 cm, 54kg
( AA ? )

Lisää
1 viikko 5 päivää sitten - 1 viikko 5 päivää sitten #49919 : miak
Myös minä olen säästänyt rahaa leikkausta varten. Nyt tosin näyttää siltä, että joudun osittain nostamaan luottoa, sillä jouduimme loppuvuonna ostamaan uudet pesukoneen ja kuivurin "tissirahastosta", joihin upposi suurinpiirtein juuri se summa joka näyttäisi jäävän uupumaan.

KristiinaJulia; hyvä, kun otit puheeksi tuon, että kyllähän sitä vuosien varrella useimmilla naisilla menee tonneja muutoinkin kauneuden hoitoon. Tosin minulla ei ole mennyt, viimeksi (varmaan puoli vuotta sitten) leikkasin ja värjäsin hiukseni ihan itse, toisinaan sen tekee kampaaja ystäväni (parilla kympillä) tai tyttäreni. Mulla on pitkä hiusmalli, jota ei juurikaan tarvi ylläpitää, kunhan silloin tällöin tasoittelee latvoja... Tekokynsiä en pysty työni vuoksi pitämään ja ripset tekee ystäväni vastapalveluksena omista palveluistani... Joten lähestulkoon ainoat kauneuden hoitokulut mulla on pesuaineet ja meikit ja nekään ei ole mistään kalleimmasta päästä varmaan alle satanen menee vuodessa. Eli täytyy ajatella niin, että käytän nyt sitten kerralla kaikki kauneudenhoitorahat, jotka olen vuosien varrella jättänyt käyttämättä :laugh:

Ystävät kyselee joko jännittää, kun on enää vain päivää reilu 2 viikkoa leikkaukseen. Mutta eipä oikeastaan, tässä on niin paljon ollut muuta mietittävää ja murehdittavaa, ettei ole ehtinyt pahemmin jännitellä. Ja muutekin tuntuu olevan kalenteri täynnä leikkauspäivään asti. Nyt oikeastaan alkaa jo odottaa tuota "lomaa" vaikka toipumisloma onkin kyseessä. Saa ihan luvan kanssa vaan röhnöttää sohvalla ja katsella vaikka netflixiä eikä SAA tehdä mitään, remonttia, siivousta yms yms.:whistle:

Vielä noista ennakkotutkimuksista, minun käskettiin käydä sekä verikokeissa että ultrassa... Mutta ikää siis lähes 40v.

177cm/75kg
Viimeksi muokattu: 1 viikko 5 päivää sitten : miak.

Lisää
1 viikko 4 päivää sitten #49921 : pörrö
Minä puolestaan säästän osan, ja otin lainan lopulle osalle. Omia säästöjä taitaa olla nyt reilu 1000 e tähän juttuun, ja loppusumma vajaa 4800 e on lainaa. Päätös leikkauksesta tuli itselläni lopulta niin "äkkiä", että palkasta en älyttömiä summia kerkeä kuukautta kohti aina riipaisemaan leikkausta varten, ja ennestäänkään ei ollut kasassa. Mutta ajattelin koittaa maksella lainaa sitten hyvää tahtia pois. Toki fiksuna olisi pitkäjänteisesti säästänyt tätä varten, mutta tuli vaan niin täysin sellainen olo, että tämä homma pitää toteuttaa nyt eikä jahkailla enää enempää :cheer:

Mullekaan ei perustutkimuksia tullut, aiempia julkisen puolen leikkauksia varten kävin silloin mammografiassa. Mutta ihan mukava, ettei nyt sitten ollut tarpeellista mennä.

-158/60/70E. 2 x julkisella puolella v. -12 ja -14 leikatut tubulaariset rinnat.
-Nyt Mentor Moderate Plus Profile 225 cc & 140 cc, osittain lihaksen alla.
-Tulossa Motiva Ergonomix Full 400 & 350 cc osittain lihaksen alle + mastopeksia 5/19.

Lisää
1 viikko 1 päivä sitten #50007 : KristiinaJulia
Mulla nyt viikko leikkauksesta, tarkemmin 8. päivä leikkauksen jälkeen. Tuntuu että olen toipunut hyvin, ei ole ollut kipuja ollenkaan moneen päivään, mutta turvotus ja pinkeys rinnoissa ei ole paljoa laskenut. Ihan vähän vain pehmenneet. Eilenkin kävin kävelyllä ja nopeasti tuli sellainen ahdistava olo rintakehässä.
Tarkoitus on palata maanantaina töihin ja ihan hyvin tunnen muuten jaksavani, mutta liikkuvuus yläkropan suhteen edelleen aika kankeaa. Onkohan muilla ollut tässä vaiheessa samanlaisia tuntemuksia? :)

8.3.2019 Eiran sairaala
161cm / 50kg
Lähtötilanne a/b

Lisää
1 viikko 1 päivä sitten #50009 : Mirmutin
Mulla on nyt myös 8 päivää leikkauksesta ja samanlaiselta kuulostaa. Toipuminen edennyt hyvin, kivut hävinneet eikä ole tarvinut moneen päivään ottaa enää särkylääkettä edes öisin. Turvotus ei ole mielestäni hävinnyt yhtään ja rintojen muoto sama kuin viikko sitten. Nyt alkanyt hartiat jumittaa kaiketi tuosta selällään nukkumisesta.

Kävin eilen klinikalla vaihdattamassa teipit ja hyvältä näytti ja hoitajakin sanoi että turvotusta on vielä kun paineli rinnat läpi. Eli ei auta kuin odotella... hän myös kehotti tehdä kevyttä venyttelyä, jolla parantaa ryhtiä ja käsien liikeratoja, josko auttaisi noihin jumituksiin myös...

Sebbin LS50 390+430cc
167cm/65kg 35v
80B 2x imetetyt

Lisää
6 päivää 3 tuntia sitten #50029 : miak
Ensi viikolla on leikkaus ja pikkuhiljaa alkaa ilmeisesti jännittämään vaikka tähän mennessä en ole juurikaan ehtinyt koko asiaa edes miettimään. Viime yön näin ensimmäisen unenkin liittyen leikkaukseen. Heräsin unessa nukutuksessa ja leikkausta ei oltukkaan tehty, oli tullut joku este ettei sitä voitukkaan tehdä, en enää muista mikä siihen oli ollut syynä...

Mutta mikä teillä on ollut muuten ohjeistuksena ravinnotta oloon ennen leikkausta? Mulla ohjeissa luki että 6h, mutta jotenkin tuntuu aika lyhyeltä ajalta. Tarkkaa leikkausaikaa ei tietysti vielä tiedä, mutta klo 11 leikkauspäivänä on laitettu kirurgin konsultaatio eli joskus sen jälkeen leikkaus on, mutta ei mitään hajua, että onko esim klo 11.30 vai klo 15... Kauanko teillä on muuten mennyt aikaa tuosta kirurgin tapaamisesta itse leikkaukseen?

177cm/75kg

Sivu luotiin ajassa: 0.487 sekuntia