× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Leikkaukseen menijät 2019 alkuvuosi

Lisää
2 kuukautta 4 viikkoa sitten #49739 : miak
Eilen tuli sähköpostissa sopimus luettavaksi, lasku sekä lähetteet ja tänään sain vhidoin varattua ajat ultraan sekä verikokeisiin. Mutta vieläkään ei oikein osaa jännittää asiaa... Minusta jopa tuntuu, että ihmiset ympärillä jännittävät enemmän. Mutta onhan tässä vielä aikaa (meilkein 5 viikkoa) kehitellä kunnon jännitys päälle :whistle:

Motiva ergonomix full 400 osittain lihasten alla, Health Clinic, Siim Simmo 27.3.2019

177cm/75kg
Lähtökohta imetyksien ja laihtumisen jälkeen täysin tyhjät A-B kuppi
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: 3xMummo

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #49743 : sonjailo
Heipat! En nyt ihan alkuvuodesta oo menossa, mutta päätin ängetä silti tänne kun muitakin jännittäjiä tässä ketjussa vielä on. Oonkohan ainut joka joutuu täpisemään vielä näin kauan :laugh: ? Tammikuussa kävin konsultaatiossa, alkuperänen suunnitelma oli mennä veitten alle vasta vuoden päästä säästämisen jälkeen, mutta konsun jälkeen tuli vahvasti olo että onhan se nyt pankkiin lakki kouras mentävä paljo aikasemmin :silly: ... Rahoituspuoli pantiin siis kuntoon ja leikkaus tulossa 7.6 finestillä. Mulla lähtökohta on 80A, konsussa isoin koko oli 360cc mitä kokeiltiin mutta tovi mietittyä päädyinki siihen että pyydän Kullamaalta josko noihin vois laittaa 500cc. En vaan halua kokee sitä pettymystä et tuliki otettua vähän liian pienet, ja kun muutenkaa en oo mikään pieni ja hoikka niin varaa voisi ulkonäöllisesti isompiinkin olla B) .

-164/88
-Leikkaus tulossa 7.6 Finest/Pille Kirjanen
-Lähtökohta 80A, alkuperänen suunnitelma pyöreä nagor 360, mieli muuttunut 500:aan.

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #49745 : Jenna89
Kohotusta tosiaan tuolla tarkoitan. Mulle kirurgi puhui noilla sanoilla, niin käytin samaa ilmaisua, kun en näistä muuten niin tiedä mitään... Mulla olisi leikkausaika jo ensi kuussa, niin pitäisi alkaa selkiämään mitä sisäänsä haluaa.

Välillä iskee myös ajatukset, että onkohan tää sittenkään järkevää, kun lukee kaikista mahdollisista autoimmuunisairauksista, joita silikonit voi joidenkin tutkimusten mukaan aiheuttaa. Panikoin kyllä aina kaikkia isoja ratkaisuja, oli kyse sitten vaikka asunnon ostamisesta tms, joten koitan päästä tässäkin pakokauhun ohi ja miettiä että tätä oon kuitenkin halunnut jo pitkään. Eniten tosin jännittää kuitnkin siis se, että jos valitseekin vääränlaisen implantin, johon ei olekaan tyytyväinen vaan häpeää ja joutuu piilottelemaan. Pienikokoisena ihmisenä en haluaisi tosiaan mitään huomiota herättäviä rintoja, vaikka täällä tuo 340 cc tuntuukin usein olevan monen mielestä pieni.

Haaveissa luonnollisen näköiset rinnat Suomessa. Lähtötilanne 2*imetetty 65/70B.

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #49747 : Masukka
sonjailo, mä kävin konsultaatiossa 30.11. ja leikkaus on 28.6.! :pinch: Menisin kyllä mielellään aiemmin, mut ei se onnistu kun en voi ottaa lomaa aiemmin eikä 2 viikon loma oikein riitä kun on sen verran fyysinen työ, joten kesäloma on ainoa mahdollinen aika. Noh, onhan tässä nyt kulunut jo pian 3 kk odotusajasta, kohta puolivälissä! :laugh: Eipähän ainakaan tule tehtyä hätiköityä päätöstä...

Tulossa 28.6.2019 @ Helsinki Clinic: Motiva Round Full 550 cc (implantin leveys 13,5 cm), lihaksen päälle, nännien korjaus samalla.
Lähtökohta lievästi tubulaarinen 80-85A, ihan hiton leveät hartiat ja rintakehä!
173 cm/68 kg

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #49749 : pörrö
Täällä myös yksi ei ihan vielä alkuvuoden jännittäjä, leikkaus nimittäin olisi 16.5. :) Konsussa kävin tammikuun lopussa.

-158/60. 2 x julkisella puolella v. -12 ja -14 leikatut tubulaariset rinnat.
-Mentor Moderate Plus Profile 225 cc & 140 cc, osittain lihaksen alla 2/14
-Motiva Ergonomix Full 400 cc osittain lihaksen alle + mastopeksia 5/19

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #49751 : sonjailo
Masukka, sama täällä. Mieluusti olis menny niin pian ku mahdollista mutta tosiaan kun tuommonen saikku ei oo palkallista niin pakko on köyhän odotella pitkää lomaa :laugh: . Täytyy toivoa inhimillisiä kelejä niille ajoille ettei haavat ui hiessä.. nään jo mielessäni sen ku makaa äksänä sängyllä ilman liivejä tuulettimen alla ilmakylpemäs :laugh: . Mut eiköhän kaikki mee ihan hyvin :) . Ite pidän kaks viikkoo lomaa leikkauksen jälkeen, ja loput kaks sitte vähän myöhemmin kesällä. Lapsiakin kun on kolme joista kaks kouluikästä niin vaatii pikkusen järjestelyjä..

Kauanko ootte haaveillu implanteista ennen päätöksentekoa? Ite mietin asiaa noin parikymppisenä ekan kerran (nyt oon 34) ku noi ei tuosta enää kummemmaksi muuttunu, pienenivät pirut kyllä jos laihdutti vähäsen! Kolmekymppisenä tilasin ekan kerran jonkun esitteen, ja sen jälkeen tuo haluaminen vaan kasvoi :whistle: . Konsultaation jälkeen toi sitte lyötiin lukkoon. Että noin 15v tätä nyt on harkittu, missää vaiheessa ei oo iskeny ajatusta että mitä helvettiä mä oon tekemässä. Päinvastoin, vähä väliä tulee kaivettua lisää tietoa ja kuolattua tissejä netissä :laugh: :laugh: :laugh: !

Miten mä saan tommosen "tietopaketin" itestäni tekstin alle?? Niinku muilla on mittoja ja tulevia/menneitä leikkauksia?

-164/88
-Lähtökohta 80A, alkuperänen suunnitelma pyöreä nagor 360, mieli muuttunut 500:aan.

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #49753 : sonjailo
No löysinpäs kumminki ite mistä ton tekstin sai :silly:

-164/88

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #49755 : Masukka
Noo, kyllähän noita leikkauksia tehdään niissäkin maissa, joissa on koko ajan kuuma, joten en oo huolissani mahdollisesta kuumuudesta. :) Mulla ei niinkään loman palkattomuus olis ongelma (meneehän noihin tisseihinkin jo kiva summa...), vaan se että mun työpaikka on niin pieni, etten ihan tosta vaan voi olla poissa pitkiä aikoja.

Mä en itse asiassa oo alkanut harkita implantteja kuin vasta ehkä kuukausi ennen konsultaatiota! :D Siis en oo ikinä tykännyt näistä, mut vasta muutama vuosi sitten sain tietää että näähän onkin tubulaariset (oon siis 39), olin vaan luullut että ovat muuten vaan omituisen muotoiset. Muutenkaan en oo aiemmin pitänyt kropastani, joten siinähän nuo on menneet samalla, mut nyt kun oon etenkin viime vuosina saanut bodailulla muokattua kroppaa sellaseksi josta tykkään, niin tossa viime vuoden loppupuolella aloin sitten miettiä, että jospa saattaisi tissitkin muun kropan tasolle! :D Ne nimittäin näyttää vielä hölmömmiltä kuin aiemmin rintalihasten kasvun myötä, ja alkoi kyllästyttää ainainen toppausten käyttö (mun rintsikoiden käytön tarkoitus ei oo tukea rintoja, koska ei ne oikeestaan tarvii tukea, vaan topata niitä järkevämmän näköisiksi). Mulla ei oo tapana haahuilla, vaan jos saan jotain päähäni niin tuumasta toimeen mahdollisimman pian, joten kun olin muutaman viikon TODELLA intensiivisesti ottanut selvää asioista ja tuijotellut kauheesti tissikuvia, varasin ajan konsultaatioon 2 viikon päähän, jotta saisin asian pois mun systeemistä! Ja konsultaatiossa varasin sitten jo leikkausajan samalla, koska ihan turhaan olisin sitä enää harkinnut kotona.

Tulossa 28.6.2019 @ Helsinki Clinic: Motiva Round Full 550 cc (implantin leveys 13,5 cm), lihaksen päälle, nännien korjaus samalla.
Lähtökohta lievästi tubulaarinen 80-85A, ihan hiton leveät hartiat ja rintakehä!
173 cm/68 kg
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Mailuo

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #49757 : Mirmutin
Minä olen ekan kerran tosissani miettinyt noin 6 vuotta sitten, ennen lapsia siis, mutta tein päätöksen että ensin lapset ja sitten tissit.
Ekan lapsen jälkeen rinnat palautui tosi hyvin mutta taas mietin rintaleikkausta, mutta lapsiluku ei ollut täynnä. Jo edellisen äitiysloman aikana siis päätin että seuraavan lapsen ja imetyksen jälkeen on leikkauksen aika.
Toisen imetyksen jälkeen rinnat eivät enää palautuneet yhtä hyvin mikä sinetöi päätöksen, sitten vaan odottelin että imetyksen päättymisestä olisi kulunut tuo ~puoli vuotta ja varasin ajan konsultaatioon.

Nyt leikkaukseen aikaa viikko ja 4 päivää :)

Leikkaus 8.3.2019 Cityklinikka/Riikka Veltheim
Sebbin LS50 390+430cc
167cm/65kg 35v
75B 2x imetetyt

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #49759 : sonjailo
Juu, lapset mäki halusin tehä ensin. Muutenkin nuo ajatukset silareista silloin parikymppisenä oli lähinnä tasoa: oon sitä sorttia, että voisin ajatella ottavani. Sitten tosiaan kun nuo lapset oli tehty (kuppikoko pieneni b:stä a:han niinkin vähäisillä imetyksillä, tai lähinnä yrityksillä), niin asia jotenki konkretisoitui.

Mites teillä on lähimmät suhtautunu asiaan? Vai onko visusti omana tietona loppuun asti? Mulla tietää kyllä ihan lähimmät ystävät, miesystävä tietenkin, äiti (joka meinas tulla lankoja pitkin ensi silimille, mutta tovin googleteltuaan oliki ihan toisesta maailmasta ja lähtee myös seuralaiseksi tuolloin :laugh: :laugh: :laugh:) .

-164/88

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #49763 : Mirmutin
Minä olen tähän mennessä kertonut siskoilleni, äidilleni ja parhaimmille ystäville ja kaikki ovat olleet innoissaan puolestani. Olen siis voinut avoimesti heille puhua ja olemme yhdessä miettineet asioita jotka mieltä ovat kaihertaneet :) Eniten toki miehen kanssa tullut juteltua ;) Jatkossakaan toimenpiteeni ei tule olemaan salaisuus, mutten sitä erityisemmin lähde mainostamaan. Mutta kerron kyllä, jos joku näkee asiakseen kysyä.

Äitini myös auttaa lastenhoidossa H-hetkellä, että mies pääsee hakemaan toipilasta klinikalta :)

Sebbin LS50 390+430cc
167cm/65kg 35v
75B 2x imetetyt

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #49767 : pörrö
Olen kertonut vain ihan lähimmille ihmisille, ja kaikki ovat ottaneet asian hyvin ja olleet kannustavia asiassa. Äidin reaktiota vähän jännitin, mutta hänenkin kommentti oli vain että no olishan ne vanhat pitänyt kuitenkin jossain vaiheessa vaihtaa uusiin :laugh: Mies lähtee mukaan leikkausreissulle tueksi ja turvaksi. Muille, esim. työkavereille en ajatellut kertoa, en ole erityisen läheinen kenenkään heistä kanssa.

-158/60. 2 x julkisella puolella v. -12 ja -14 leikatut tubulaariset rinnat.
-Mentor Moderate Plus Profile 225 cc & 140 cc, osittain lihaksen alla 2/14
-Motiva Ergonomix Full 400 cc osittain lihaksen alle + mastopeksia 5/19

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #49769 : Masukka
Mä oon kertonut 4 ihmiselle eikä oo tullut mitään negatiivista kommenttia. Töissä vaan kyseltiin uteliaina. Mies halus maksaa osan leikkauksesta. :) Sisaruksia tai lapsia ei oo, isä on kuollu, ja äitille en todellakaan aio kertoa, koska se on jäärä joka ei osaa ajatella asioita muiden ihmisten näkökulmasta, eikä mua kiinnosta alkaa vääntämään sen kanssa tästäKIN asiasta. Sitä paitsi en tiiä muistaisko se kuitenkaan, koska alzheimer vaivaa.

Mulla on sama näkemys kuin Mirmuttimella, että en mainostele, mut kerron kyllä kysyttäessä. Enkä kyllä aio piiloutua mihinkään kaapuihin jatkossakaan vaan aion kyllä käyttää samoja vartalonmyötäisiä toppeja kuin nytkin! :woohoo:

173 cm/68 kg

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #49801 : Mirmutin
Klinikalta ilmoitettiin että leikkaukseni alkaa klo 11.00. Eli tasan viikon päästä ollaan jännän äärellä, hui :)

Saa nähdä milloin alkaa ihan todenteolla jännittämään!

Sebbin LS50 390+430cc
167cm/65kg 35v
75B 2x imetetyt

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #49829 : Mnsqd
Hei!
Uusi tyyppi täällä. Tungen tähän ketjuun mukaan vaikka operaatio vasta toukokuun lopussa.

Olen menossa Helsinki Clinicille vaihdattamaan implantit. Minulle on laitettu synnynnäisen epämuodostuman takia McGhan anatomiset 180cc implantit v. 2003. Nämä ovat nyt ne mediassa puhutut syöpäriski-implantit. Ovat myös jo kovin kapseloituneet. Tilalle tulee nyt Motivan pyöreät implantit. Malli on vielä mietinnässä. Koko on 300cc. Jännittää jo nyt vaikka tiedän tasan aiemmasta kokemuksesta että mitä tapahtuu. Kiva päästä tänne vertaistuen piiriin!

10/2003 McGhan anatomiset karheapintaiset kohessiivigeeli-implantit 180cc, Nordströmin sairaala, synnynnäinen anomalia molemmissa rinnoissa, lähtötilanne täysin rinnaton.

05/2019 Motiva 300cc, Helsinki Clinic/Janne Jyränki

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #49839 : miak
Mukava, että uusia jännäilijöitä tulee mukaan porukkaan.

Itse olen miettinyt leikkausta ensimmäisen kerran jo teini-iässä (nyt olen 38v), kun rinnat eivät ikinä kasvaneet. Mutta ajattelin aina, että leikkaus on liian kallis, ei ole varaa, niin homma on jäänyt taka-alalle. Lapsien kasvettua aloin taas uudelleen kiinnittämään myös itseeni huomiota ja sain karistettua ylipainon pois -> jo ennestään pienistä rinnoista lähti vielä lisää pois :(. Joten päätin ottaa selvää leikkauksesta. Mies oli ensin leikkausta vastaan, mutta on ymmärtänyt kuinka tärkeä asia on minulle, niin on nyt ollut tukena asiassa. Mies oli lopulta jopa hämmästynyt kuinka edullinen leikkaus on, oli kuvitellut että maksaa yli 10.000,-...

Minä olen myös suht avoimesti kertonut tulevasta leikkauksesta ja päin naamaa ei ainakaan ole tullut negatiivista palautetta, paitsi yhdeltä läheiseltä ystävältä, joka sanoi hulluksi. Myöhemmin hänkin on kuitenkin ollut tukemassa ja jopa kannustanut asiassa. Ainoastaan sellaisille ihmisille (mm.anoppi) en ole kertonut, joiden tiedän etteivät hyväksy. Lapsille kertomista jännitin eniten (kaksi täys-ikäistä lasta ja loputkin jo kouluikäisiä), mutta ihan hyvin hekin ottivat asian.

Minulla siis leikkaus on 27.3. Health Clinicin kautta eli reilu 3 viikkoa enää... Viikon päästä olis aika verikokeisiin ja sitä seuraavalla viikolla ultraan...

Motiva ergonomix full 400 osittain lihasten alla, Health Clinic, Siim Simmo 27.3.2019

177cm/75kg
Lähtökohta imetyksien ja laihtumisen jälkeen täysin tyhjät A-B kuppi

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #49841 : 3xMummo
Mulla on nyt jo 6 viikkoa leikkauksesta ja kaikkea muuta oon tehnyt paitsi salitreenejä .
Leikkaus onnistui hyvin vaikka vähän etukäteen pelkäsin että jotain kävis .
Toissa viikolla kävin parit ”normaalit ” rintsikat ostamassa .
Ennen oli 75b ja tavoitttena oli c kuppi mutta nyt onkin sitten 75d.Lindexillä on tosi hyvä malli kaarituettomista ,muistaakseen Flirt.
Lähinnä tuo pyöreä implantti on mulle niin passeli että koko ja muoto on erittäin hyvät , kuitenkin sitä luokkaa että tälleen talvella paksumissa kamppeissa kukaan ei tiedä mitään . Alusvaatteisillaan ja esim mekko päällä on varsin hyvät.
en oo kyllä hirveästi selitellyt kuin ihan lähimmille ihmisille eli puolisolle ja lapsille (lapset on jo aikuisia ) ja pari kaveria tietää.Tämmöisellä pienellä maalaiskylällä saa kateellisuutta osakseen jos kertoo sijoittaneen viisi tonnia omiin tisseihin :laugh:

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #49843 : Mirmutin
Kiva että tulee uusia jännäilijöitä mukaan ja mukava kuulla myös jo leikkauksessa käyneiden kuulumisia :)

Miak: meillä oli myös vähän sama että mies luuli että ko toimenpiteestä joutuu pulittamaan yli 10t€ eli oli positiivisesti yllättynyt kun kerroin että säästöt hupenee vain 4270€ +uudet liivit sitten joskus ;)

Itsellä kammassa piikit vähenee, 3 päivää enää :)

Sebbin LS50 390+430cc
167cm/65kg 35v
75B 2x imetetyt

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #49845 : KristiinaJulia
Mulla myös leikkaus 8.3., ihan pari päivää enää! :)
Jotenkin ei osaa vielä jännittää. Mutta panikoin kaikkea mahdollista mikä voisi mennä vielä pieleen, kuten tulisin vielä kipeäksi ja leikkaus peruuntuisi. Koitan vaan vältellellä pöpöjä, pesen käsiä hulluna ja vältän naaman koskemista ja peruutan metrin taaksepäin kun töissä joku tulee juttelee :D
Muuten fiilikset vain odottavat, ei ole tullut katumusta tms. Tätä on niin pitkään harkittu että oikeastaan välillä mietin miksen ole vain aiemmin jo uskaltanut tehdä. Toki vähän mietityttää mahdolliset komplikaatiot tai ettei lopputulos olisi ihan niin hyvä kuin toivoisin. Mutta sitä nyt etukäteen turha liikaa pelätä, en usko että ainakaan huonompaan suuntaan voi mennä. :D

3/2019 Eiran sairaala
Motiva anatominen 320cc lihaksen alle
161cm / 50kg
Lähtötilanne a/b

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #49847 : Miki
Heips,ehkä mä nyt jo uskallan tänne kirjoitella kun leikkauksesta on jo viikko kulunut :whistle: Jotenkin tuntuu vieläkin kovin epätodelliselta,teinkö mä tän oikeesti?? Varmaan siksi ei tullut tännekkään juuri kirjoiteltua ennen leikkausta (vaikka lueskelin kyllä muitten kirjoituksia ahkerasti) kun oli todella vahva tunne että enhän mä oikeesti mihinkään leikkaukseen oo menossa tai että kyllä tää koko homma ehtii vielä johonkin kaatua :laugh: Edes siinä vaiheessa kun makasin leikkauspöydällä nukutusta odotellen ei tuntunut oikein miltään,ei jännittänyt yhtään.
Mutta nyt on siis viikon ajan toivuttu ja olo alkaa olla jo aika hyvä.Ainostaan öisin ja aamuisin on kipuja ja vahvaa painon tunnetta, otan kipulääkettä tarpeen mukaan ja muutenkin olen ottanut hyvin rauhallisesti ja varovaisesti tän viikon,en uskalla yhtään riskeerata tän toipumisen kanssa :)
Kiitoksia kaikille jotka tänne ovat kirjoitelleet,vertaistuesta on ollut paljon apua etenkin leikkausta odotellessa, vaikka olenkin ollut tällainen haamu lukija,enkä ole juuri tänne kirjoitellut :blush:

Lähtötilanne; 155cm/48-51kg (vaihtelee vuodenajan mukaan) Rinnat hieman roikkuvat ja epäsymmetriset,70 b/c (?)
Laitettu 26.2.-19 Mentor Anatominen CPG 323 440cc osittain lihaksen alle
(Estetiikka Mansurow)

Sivu luotiin ajassa: 0.417 sekuntia