× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Leikkaukseen menijät 2019 alkuvuosi

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #49555 : selena
Jep! Hyvä että sulla lähtenyt paraneminen hyvin käyntiin! Tarvii pitää muistaa mieli positiivisena ja muistuttaa että kaikki tämä kipuilu ja turvotus on väliaikaista ja tasoittuu itestään..

Totta puhut! Oon ajatellutkin et aikamoisen ”shokin” koki varmaan kroppa kun nollatilanteeseen survotaan tämän verran tavaraa.. Koko tuntuu näitten päivien jälkeen ihan hyvältä! Välillä kyllä pähkäilen ettei vaan tullut liian isoa kokoa valittua ja välillä taas pelkään et tulee jäämään pieniksi.. jännä tää ihmismieli :’D Mut odottavin fiiliksin kyllä eteenpäin, en malta oottaa et alkaa turvotus häviämään ja rinnat asettumaan paikoilleen! Ja tosiaan jos lähtökohtaa ajattelee, niin kyllä tällä koolla nyt rinnat saatiin! Ja kun niistä ennen - kuvista mainittiin niin onneksi otin! Kyllä se muistuttaa miks koko hommaan lähdettiin :)

• 01/02/2019, Helsinki Clinic
• 163 cm, 54kg
• lähtötilanne melkein nolla
( AA ? )
• Motiva ergonomix full 425cc, lihaksen päällä, lihaskalvon alla

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #49563 : 3xMummo
Tosiaan on yksilöllistä tuo toipuminen . Mie aloitin työt jo 3 päivän päästä leikkauksesta mutta teen siis toimistotöitä .
Turvotusta ei oo ollut yhtään , johtuuko kenties tuosta paikallispuudutukseta .
Liivit on tosi sopivat ja nyt jo odottelen että pääsisi ostamaan jotkut tavalliset kun leikkauksesta on 3 viikkoa .
Haavat parani tosi nopeasti ja ihmeellistä että vaikka miulle tulee normaalisti helposti mustelmia niin ei tullut ku vasempaan rintaan pieni mustelma .
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: selena, Mirmutin

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #49567 : Susanne
Heh, mulla meni 4 vko ennen kuin palasin töihin toimistoon. Yritin puolessa välissä, mutta ei siitä mitään tullut.

Nagor Impleo 300cc subfascial

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #49569 : 3xMummo
Mulla oli tuo töihin lähtö kyllä nopea,mutta ihan rehellisyyden nimissä mulla on kotitoimisto ja toimiston ja sängyn välillä pelkästään pari ovea :)
Nostelua en oo tehnyt ja kaupassakin kävin tällä viikolla yksin ekan kerran ja hyvin maltillisesti...

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #49571 : selena
No on kyllä plussaa kun työt kotona, ei tarvinnu kauaa pois olla! Oon ite varautunut olemaan pois töistä tän helmikuun, toivottavasti riittää omalla kohdalla.

Onks teillä käytössä muita liivejä kun ne mitkä leikkauksen jälkeen on ollut? Jos on niin mitkä tai mitä suosittelisitte? Tietty varmaan sellaset edestä suljettavat on parhaimmat.

• 163 cm, 54kg
( AA ? )

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #49573 : Smilygirl79

selena kirjoitti: No on kyllä plussaa kun työt kotona, ei tarvinnu kauaa pois olla! Oon ite varautunut olemaan pois töistä tän helmikuun, toivottavasti riittää omalla kohdalla.

Onks teillä käytössä muita liivejä kun ne mitkä leikkauksen jälkeen on ollut? Jos on niin mitkä tai mitä suosittelisitte? Tietty varmaan sellaset edestä suljettavat on parhaimmat.

Mä olin viikon poissa toimistotöistä. Neljäntenä päivänä ajelin jo autolla.

Mä menin niillä klinikan liiveille kolme viikkoa, sitten siirryin normiliiveihin sekä Shock Absorbereihin. Tänään menen toiseen jälkitarkastukseen. Jännittää vaikka kaikki mennyt paremmin kuin hyvin. Jännä kuulla Jannen mielipide rinnoista. Itse olen kyllä hyvin tyytyväinen, edelleen.

Helsinki Clinic / Janne Jyränki
30.11.2018
Motiva Ergonomix 500ccc osittain yläosasta lihaksen alle
177/84
Lähtötilanne c-kuppi, leikkauksen jälkeen G-H-kuppi

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #49575 : Mailuo
Klinikan liivejä käytän ja pyykkipäiviä varten ostin H&Mltä sellaiset perus urkkaliivit mistä sai olkaimet säädyttyä ja takaa avattavat, niitä käytän sen aikaa kun klinikan liivit on pesussa :) Meidän kylältä ei löytynyt mistään edestä avattavia (muita kuin kaarituellisia mitkä on tietysti nounou), sellaiset olisin halunnut mutta ihan hyvin noi perus henkkamaukatkin on asiansa ajaneet. Mutta 90% käytän vielä klinikan liivejä. Eikä puhettakaan että uskaltaisin netistä tilata arvalla mitään kokoja vielä :D

25.01.2019 Helsinki Clinic / Janne Jyränki.
Anatominen Sebbin 470cc lihaksen alle, dual plane. Lähtötilanne alikehittyneet ja lievästi tubulaariset AA-A kuppi /ei imetyksiä.
164cm/80kg

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #49577 : selena
Noista Shock Absorbereista oonkin kuullut hyvää ainakin! Haluisin liivit joissa vähän leveämpi resori, kun nyt tosiaan tuntuu et painaa ihan suoraan haavoihin ja ehkä hippasen liian tiukat vaikka toki tukeakin pitää. Ja juuri pesun kannalta mietin et löytäis edes jotkut varaliivit :)

Itelläkin nyt jälkitarkastus, ensimmäinen kylläkin. Jännittää vaikka uskoisin kaiken olevan ihan kunnossa!

• 163 cm, 54kg
( AA ? )

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #49579 : Kissanainen
Mulla huomenna kans viikko leikkauksesta ja olen klinikan liivejä pidellyt, lisäks mulla on aiemmasta tukiliivejä, nyt kun mulla vaihdettii pienempään implanttiin vaan. Ajattelin siinä kohtaa kun palaan töihin olis kiva jotkut Shock Absorberit olis jees, kun teen hoitoalalla duunia ja tuntuu et nää ei kyl tue ehkä sit riittävästi. Ennestään mulla niitä on, mutta en osaa sanoa onko jääneet suuriks nyt implantin pienentämisen takia.
Eikös Helsinki Clinicillä eka tarkastus ollu vaan hoitajan? Näin ainakin muistelin, koska ite skippaan sen ja vaihdan ite huomenna teipit haavoille. Sairaanhoitaja kun olen ja olen tällä plastiikkakirran puolellakin työskennellyt, niin jotenkin tuntu hassulta mennä toiselle puolelle kaupunkia kollegalle vaihdattamaan teipit, kun voi tehdä sen itsekkin :D Se 2kk tarkastus tais sitten olla Jannen kontrolli.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: 3xMummo

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #49581 : Smilygirl79
Kyllä mulla ainakin ekakin kontrolli oli Jannelle. Yllätyin vaan kun tosiaan vaihto vaan teipit, otti kuvat eikä oikein muuta. About 5 minuutin käynti. Tän päivän tarkastus on luultavasti sitten vielä nopeampi. Jotenkin tuntuu hölmöltä sinne mennä, vaikkei matkaa olekaan kuin joku 25km suunta.

Helsinki Clinic / Janne Jyränki
30.11.2018
Motiva Ergonomix 500ccc osittain yläosasta lihaksen alle
177/84
Lähtötilanne c-kuppi, leikkauksen jälkeen G-H-kuppi

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #49583 : selena
Mulla oli hoitajalle tää eka kontrolli. Vaihto teipit ja otti pinseteillä varmaan tikkejä pois? Ymmärsin et melkeen aina laitetaan noi itsestään sulavat.. en mä siinä kohtaa tajunnut mitään kysyä :D Saa nähdä kuinka pitkään voin itsekseen jatkaa teippailua kun nyt jo iho ottanut paljon nokkiinsa tosta teipistä.

Tuo onkin plussaa jos itse sairaanhoitaja, tietää hieman enemmän asioista ja tarkemmin!
Nopea käynti tuo oli mut kiva kun pääsi käymään ni pääsi kysymään monet askarruttaneet kysymykset ettei tarvitse pommittaa viesteillä tai puhelimella..

• 163 cm, 54kg
( AA ? )

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten - 2 kuukautta 2 viikkoa sitten #49585 : Kissanainen
No sitähän minäkin että eka kontrolli oli hoitajalle, mietin et oonko muka niin pökkyrässä ollut ku asiasta keskusteltiin :D
Siis ompeleet on sulavia, mutta jos sieltä jotain tunkee läpi niin niitä päitä sit leikelleen pois.
Joo onhan siinä plussansa ku on ite sairaanhoitaja ja tiesti tieto lisää tuskaakin ;) Itsehän käytännössä päätin minkä implantin haluan vaihtaa aikaisemman tilalle :D Jannelta tiesti kyselin mitä mieltä hän on, mutta koon ja projektion antoi minun päättää. Tai esitin toiveet mitä haluan ja että mitä implantteja olin katsonut :D Totesi ne hyviksi vaihtoehdoiksi :) Leikkauspäivänä sitten viime kädessä päätin että haluan kahdesta vaihtoehdosta mitä tilattiin niin sen pienemmän.
Viimeksi muokattu: 2 kuukautta 2 viikkoa sitten : Kissanainen.

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #49587 : Mailuo
Koska asun täällä korvessa ja matkaa klinikalle olis noin 400km niin sovittiin niin että mun tuttu lähihoitaja katsoi haavat ja vaihtoi teipit ekan viikon jälkeen, otettiin kuvat ja lähetin ne lyhyen raportin kera klinikalle. :) 2kk tsekki pitää sit mennä ihan paikan päälle ja jos tässä välissä nyt tulee jotain ongelmia niin sit tilanteen mukaan toimitaan. Ootan vaan että nää nyt normalisoituis et pääsis taas elämään kiinni :D

25.01.2019 Helsinki Clinic / Janne Jyränki.
Anatominen Sebbin 470cc lihaksen alle, dual plane. Lähtötilanne alikehittyneet ja lievästi tubulaariset AA-A kuppi /ei imetyksiä.
164cm/80kg

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #49589 : selena
Heh heh, kiitos Kissanainen selvennyksestä. Hyvä että täällä pyörii joku tietävämpi!

Itsellänikin monta sataa kilometriä klinikalle ja vähän nauratti kun koko kontrolli ohi alle 15min. Hyvä kumminkin kun menin niin sain paremmin vastauksia kysymyksiini ja mielenrauhaa :D
Hitsi sentään kun odotan (nyt jo) itsekin että alkais elämä normalisoitumaan! Vois kävellä ulkona ja kaupassa ilman että näyttää kuin olisi housuissa jotain, normaali arkiaskareet suorittamaan ja mitä eniten: tätä turvotuksen poistumista! Normaali farkutkin puristaa ja pää kuin ilmapallo.. väkisinkin tulee oltua neljän seinän sisällä :D Uusiä liivejä lähden tänään kuitenkin metsästämään. H&M voisi olla oiva paikka löytää jotkut varaliiveiksi, kun tämä koko saattaa täsä varmaan aikalailla muuttua vielä niin ei viitsisi rahallisesti niiiin paljoa panostaa...

• 163 cm, 54kg
( AA ? )

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #49591 : Kissanainen
Joo koko ja muoto muuttuu vielä ihan älyttömästi, että ei kannata kyllä kauheasta satsata liiveihin vielä. HIljalleen se varsinkin yläosan pallomaisuus ja pinkeys laskeutuu. Muistan kyllä sillon eka leikkauksen jälkeen tissit oli pinkeet pallot vaikka kuinka kauan, en oo pystyny säilyttää mitää kuviakaan siltä ajalta ku ne oli nii kauheet :D Nyt kun mulla implantit vaihettii pienempiin ni on vähä eri juttu, oikeestaan vaan haavakipua ollut. Kun iho kuitekin jo sopeutunut tuohon aiempaan isompaan implanttiin ni nyt sitä tunnetta kun rinta on pinkeä ku mikäkin ni ei oo ollut, onneks :)

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #49595 : selena
Joo aikamoinen näky tämä on.. sekin varmaan yksilöllistä toki mut mahtaako tuo rintojen väli pienentyä ajan kanssa? Kun rinnat laskeutuu ja pehmenee..

Mitkä implantit sulla oli, ja on nyt? Ihana varmaan, kun ei sitä hirmuista kiristyksen tunnetta ole! Saako kysyä tuliks sulla paljon pienempi implantti kuin aikasemmin, tai miten sun iho reagoi jos edellinen implantti oli sitä vähän jo venyttänyt?

• 163 cm, 54kg
( AA ? )

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten - 2 kuukautta 1 viikko sitten #49597 : Kissanainen
No rintojen välistä vaikea sanoa, voihan se hiukan pienentyä kun implantti laskeutuu. Omien alkuperäisten rintojen anatomia, vaikka niitä ei hirveästi olisikaan, vaikuttaa myös tähän rintavakoon.

Mulla oli viis vuotta sitten laitettu Mentorin anatominen CPG 322 375CC, eli aika korkeaprofiilinen, muodoltaan aika lähellä pyöreää. Nyt mulle laitetettii Mentorin anatominen CPG 321 280cc. Profiililtaan matalampi, varmaan yli sentin. Leveys ja korkeus ei muuttunut uudessa implantissa ku 0.5cm. Eli noin desin pienempi rinta. Täytyy kyllä sanoa että vaikka tässä implanttivuosien aikanakin paino on mennyt edestakaisin varmaan 10kg sisällä ja ei rintoihin ole tullut mitään raskausarpia, niin tiesin että todennäköisesti iho palautuu, vaikka ikääkin on jo 38. Näin viikon kohdalla ainakin siis näyttää jo hyvältä, ei mitään sellasta "venyttynyttä" ihoa oo ollu ollenkaan. Toki varmaan palautuu hiljalleen vielä paremmaksi, Janne sanoi että noin puoliska vuotta. Mutta siis super tyytyväinen oon, aloin vain kokeen implantit liian suuriksi. Ja minulla tosiaan sitä omaa rintaa oli ehkä B-kupin verran, niin 375cc oli siihen jo hiukan liikaa milestäni.
Viimeksi muokattu: 2 kuukautta 1 viikko sitten : Kissanainen.

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #49601 : 3xMummo
Miulla kans 3 tuntia suuntaansa niin sovittiin että menen vasta jälkitarkastukseen 6 kk päästä . Teipit ja tikit hoiti tuttu sairaanhoitaja .
Tänään vaihdoin teipit niin huomasin että oikeassa rinnassa on nännin alapuolella semmoinen kohta joka ” rutisee ” ihan niinku siinä olis ilmaa .
Pitää varmaan kysellä sairaalasta jos ei ala asettumaan .
Mie tilasin Kiinasta ennen leikkausta varaliivit joissa vetoketju edessä.
Pidän niitä silloin kun sairaalasta saadut on pesussa .
Kohta pitäis etsiä jotkut tavalliset mut oon kyllä ihan hukassa kun en tiedä mikä koko käy ja inhoan sovittamista muutenkin .

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #49603 : Kissanainen
Toi rutina ja "ilman tuntu" on aivan normaalia ja sellaista voi esiintyä alkuun :)
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: 3xMummo

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #49605 : Savontyttö
Moikka! Täällä kans yksi, jolla leikkaus nyt keväällä. Tarkemmin 1.3. Kirurgina Janne Jyränki. Uskomatonta, että kohta vuosien odotus palkitaan. Ihana oli löytää tämä foorumi, sillä en viitsi koko ajan puhua tulevasta operaatiosta miehelleni tai ystävilleni, kun tuntuvat jo kyllästyvän aiheeseen. :D Jännittää hirveästi, että riittääkö 3 viikon sairasloma. Työni on kuitenkin hetkittäin fyysistä, jossa joudun nostelemaan ihmisiä jne. Implantiksi valikoitui Motivan Ergonomix Full 400cc, mittani ovat 163cm/52kg. Odottavan aika on pitkä ja kaikki kauhuskenaariot olen käynyt läpi, että entäs jos sairastun just ennen leikkausta tms. heh, odotan vaan niin kovasti koko asiaa :D

1.3.2019 Helsinki Clinic/Janne Jyränki
Motiva Ergonomix Full 400cc, lihaksen alle.
Lähtötilanne: AA-A
163cm/52kg

Sivu luotiin ajassa: 0.451 sekuntia