× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Rikkoutunut ja vuotava Natrellen anatominen implantti

Lisää
5 kuukautta 1 viikko sitten #48608 : Hajonnut!!!
Hei,
Natrellea ja Mentoria markkinoitu rikkoutumattomina ja varsinkin vuotamattomina. Nyt kuitenkin itselle 10 v. sitten leikatut (Suomen Terveystalo) Natrellen toinen impolantti vuotanut jo kainalon imusolmukkeisiin asti. Näitä markkinointiin, että pysyvät kasassa hajotessaankin kuin virheä kuula. Lääkärikäynnillä selvisi myös, että nykyisin tiedetään näiden sekä Mentorien (kaikkien karhennettujen impalttien) aiheuttavan lymfoomariskin. Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
1 kuukausi 2 päivää sitten #50055 : Anselmiina
Moikka! Mä kävin tammikuussa docrates sairaalassa tutkituttamassa rintani ja lääkäri totesi molempien implanttien olevan rikki. Ovat vuotaneet onneksi vasta kapseli sisään. Kyseessä McGhanit (nykyisin Natrelle). Lääkäri suositteli pikaista poistoa ennenkuin meneekään imusolmukkeisiin. Olen tällä hetkellä opiskelija, joten pyysin rahatilanteeni vuoksi minut 2009 alunperin leikanneelta lääkäriltä lähetteen julkiselle puolelle poistoleikkaukseen. Minut laitettiin jonoon, mutta leikkaus on vasta elokuussa (6kk:n jono julkiselle) ja nyt mietin uskallanko odottaa sinne asti vai täytyykö minun ottaa nyt jostain laina ja käydä poistattamassa nämä yksityisesti.

Lisää
4 viikkoa 1 päivä sitten #50115 : Ellimaria
Hei, minulta poistettiin rikkoutuneet Natrellen implantit. Terveyssyistä päädyin poistattamaan implantit ja leikkauksessa selvisi, että molemmat olivat rikki. Toinen on vuotanut imusolmukkeisiin.

Lisää
4 viikkoa 1 päivä sitten #50119 : Anselmiina
Tehtiinkö imusolmukkeisiin kulkeutuneelle silikonille mitään? Lääkäri sanoi minulle ettei sekään ole vaarallista, mutta vähän kyllä tuntuu siltä ettei se ihan terveellistä käännä voi olla..

Lisää
4 viikkoa 1 päivä sitten #50129 : Ellimaria
Ei tehty ainakaan toistaiseksi. Kävin verikokeissa erikseen ja lääkärin kanssa ensi viikolla keskustelu jatkotoimenpiteistä. Leikkaus tehtiin Suomessa samalla klinikalla, jolla olin ottanutkin implantit, mutta jatkotutkimukset olen joutunut varaamaan itse muualta. Jos olisin tiennyt mitä voi tapahtua, en olisi ottanut silareita ikinä. Markkinoitiin siis hajoamattomina. Käsittääkseni imusolmukkeita ei poisteta, ellei niissä ole syöpää. Tiedän henkilöitä, joilla syövän takia poistettu kainalosta imusolmukkeita, ja joutuvat käyttämään käsivarressa puristavaa "hihaa." Muutoin nestekierron häiriön takia käsivarsi turpoaisi.
Meitä saman kohtalon omaavia on aika monta Suomessa, mitä olen näitä eri keskustelufoorumeita lukenut.

Lisää
4 viikkoa 1 päivä sitten #50131 : Anselmiina
Minulla tosiaan molemmat McGhanit (nyk Natrelle) rikki. Leikattiin Asko Salmella, mutta nyt opiskelijabudjetin takia pakon edessä joudun odottamaan poistoleikkausta julkiselle puolelle. Leikkaus on vasta elokuussa. Ultrassa tammikuussa silikonia ei imusolmukkeissa näkynyt, mutta pelkään sen sinne kulkeutuvan, sillä leikkaukseen on kuukausia vielä aikaa. Tää odotus on kamalaa.

Lisää
4 viikkoa 1 päivä sitten #50133 : PupuM
Hei. Miten klinikka otti asian vastaan? Itseäni häiritsee että kävin syksyllä näyttämässä rintojani Askolle, koska ainakin toinen implantti on pois paikoilta (implantit otin 3v sitten). Asko vaan totesi että laitetaan uudet, täydellä hinnalla. Hän ei maininnut mitään että kyseisillä implanteilla on löydetty yhteyksiä syöpään, kertoi vaan ettei klinikka enää käytä Natrelle implantteja. Jotenkin jäi huono maku, tuntuu että asiakkailta pimitetään tietoa.

Sivu luotiin ajassa: 0.232 sekuntia