× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Leikkauksen jälkeinen kipu ja tunteet

Lisää
4 kuukautta 2 viikkoa sitten #47476 : BurningHeart
Hei! Haluan jakaa kokemukseni leikkauksesta ja reilusta kahdesta vuodesta silikoni-implanttien kanssa. Kirjoittaessani tätä olen ollut kaksi viikkoa ilman implantteja ja tyytyväinen päätökseeni.

Liityin foorumille helmikuussa 2016 etsiessäni tietoa tubulaarista rinnoista. Kävin ensimmäisessä (ja ainoassa konsultaatiossa) maaliskuussa 2016 Helsingin Mehiläisessä Stephan Dietzin vastaanotolla. Samalla vastaanotolla varattiin leikkausaika parin viikon päähän, joten harkitsemisaika rintojen korjaukselle oli aika lyhyt. Dietz totesi rintani tubulaarisiksi ja assymetrisiksi sekä arvioi implanttien sopivan koon vastaanotolla. Hän oli asiallinen vaikkakin hieman kiireisen oloinen. En itse nähnyt enkä päässyt tunnustelemaan implantteja vaan kerroin toiveeni ”pienistä ja mahdollisimman luonnollisista rinnoista” hänelle.

Implanteiksi hän valitsi Mentorin (CPG 321) anatomiset medium height, moderate profile 315 cc implantit lihaksen alle. Leikkaus tehtiin Töölön Mehiläisessä ja sujui ongelmitta suunnitelmien mukaan. Heräsin nukutuksesta kipuun, joka oli pahempi kuin osasin kuvitella.

Syy miksi kirjoitan tänne on se, että foorumia lukiessani sain jonkinlaisen käsityksen leikkauksen jälkeisestä kivusta, mutta en tainnut kertaakaan lukea että joku olisi ihan erityisesti valittanut tästä. Joten tässä tarina herkän ja kivuliaan ihmisen kertomana.

Kipu ei laantunut herättyäni vaikka sain kaikki mahdolliset kipulääkkeet mitä hoitaja pysyi antamaan. Lääkäri kävi neuvomassa, että minun pitäisi hieman liikutella itseäni koska kipu tuntui naulaavan minut paikoilleen. Olo oli todellakin niin kamala, etten pystynyt nousemaan sängystä ja itsekseen vessaan yrittäminen tuntui hyvin uhkarohkealta. Yritin pääasiassa hengittää, rintakehällä tuntuva vihlova kipu kun vaikeutti sitäkin. Ja yritin keskittää huomiota televisioon ja poikaystäväni kanssa jutusteluun, etten saisi paniikkikohtausta tms. Kipu aiheutti aivan kauhean tunnemyllerryksen ja järkytyksen, että mitä olen itselleni tehnyt. Yritin pakolla keskittyä ajatukseen siitä, miltä keho tuntuisi sitten kun olisin parantunut leikkauksesta, kuinka hyvä olo olisi kun keho olisi taas ehyt ja kauniimpi kuin koskaan.

Olin sairaalassa iltaan saakka (niin kauan kuin huoneessa sai olla) ja lääkäri kävi laittamassa minulle jonkinlaisen kipulääkkeen pistoksena, että pääsisin poistumaan sairaalasta taksilla kotiin.
Kotiin sain reseptit ja useita pussillisia kipulääkkeitä, jotka otin kellolleen useamman viikon ajan, ilman en olisi pärjännyt. Kipuilu jatkui kovana noin 1,5 viikkoa, jonka jälkeen se pikkuhiljaa laimeni ja vasta noin 1,5 -2 kuukauden jälkeen olo alkoi tuntua parantuneelta.

Hieman yli kuukauden liikuin aika huonosti ja koin että yleiskuntoni laski huomattavasti tänä aikana. Mielialani oli myös hyvin matalalla aika pitkään leikkauksen jälkeen. Aloitin liikkumisen hyvin varovasti ja varoin ehkä liikaakin esimerkiksi punnertamista, koska se aiheutti kovaa painetta implanteille.

Rintani näyttivät parannuttuani hyviltä vaikka koin että ne olivat liian suuret heti alusta alkaen. Reilut kaksi vuotta yritin sopeutua kehooni implanttien kanssa. Lopulta päädyin implanttien poistoon. Konsultaatiossa halusin erityisesti puhua kivusta, koska edellisestä leikkauksesta oli jäänyt paljon pelkoja. Tässä yhteydessä lääkäri sanoi, että hän oikein teroittaa potilailleen, että implanttien laittaminen rintalihaksen alle on kivulias operaatio, ja kun asian tiedostaa etukäteen se on helpompi kestää. Lisäksi hänen mielestään nämä kyseiset implantit olivat ehkä hieman liian suuret minun kokoon nähden. Suurin syy miksi päädyin implanttien poistoon oli että implantit tuntuivat hyvin kovilta ja koin että rintakehää kiristää jatkuvasti.

Melkein itkin ihmetyksestä pari viikkoa sitten kun tunsin rintakehäni ilman mitään ”lisäkkeitä”, koen tämä tuntuu enemmän minulta ja olen tyytyväinen päätökseen. Olen myös onnekas, että implantit olivat täysin ehyet. Samoin edellisessä leikkauksessa muotoillut implanttipussit ja kalvot myös. Mitään komplikaatioita minulla ei siis leikkauksissa ollut. Implanttien poistoon liittyvä kipu oli hyvin vähäistä verrattuna aiempaan operaatioon, vaikken nukutuksesta/leikkauksesta heräämistä pidäkään miellyttävänä. Kokonaisuudessaan jouduin ottamaan 3 kertaa Burana 600 mg leikkauksen jälkeiseen kipuun.

Kirjoitan asiasta tälle foorumille vain siksi, että jos joku itsensä yhtä herkänlaiseksi tunnistava henkilö lukee juttuni hän osaa harkita päätöstään myös näiden asioiden valossa. Joillekin implanttileikkaus saattaa olla helppo juttu ja toisilla asiaan saattaa liittyä paljon tunteita ja tuntemuksia, jotka tekevät prosessista hieman monimutkaisemman käsitellä. Kirjoitukseni saattaa kuulostaa jonkin korviin ihan typerältä, itsekin tunnen itseni vähän oudoksi kun reagoin niin voimakkaasti leikkaukseen ja implantteihin. Tarkoitukseni ei ole myöskään loukata ketään, vaan antaa yksi uusi näkökulma asiaan implantteja harkitsevalle.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Loo, Catya, Josefina

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
4 kuukautta 2 viikkoa sitten #47493 : Loo
Kiitos viestistäsi Burning <3. Rehellistä.

Luin tekstisi eilen aamulla ennen operaatiota ja tottakai se aiheutti pelkokaaren, jota kerroin sitten hoitajille.
Tämä oli minun toinen operaatio...haavakipua ja rutinaa rinnoista - kiitos minulle toimivien lääkkeiden niin hyvin kevyttä tuntemusta. Vanha leikkauskertomus löytyy jostakin täältä myös. Silloin oksensin rajusti, kun pyysin vahvat lääkkeet. Nyt vähemmän lääkettä, joten ei phv.

Augmentaatio 5/13
Natrelle anat. 410. --> rikkoutunut 2018--> korjaus 6/18 MOTIVA DEMI ERGONOMIX ROUND 380

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.424 sekuntia