× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Elokuussa 2018 leikkaukseen menijät

Lisää
2 viikkoa 5 päivää sitten - 2 viikkoa 5 päivää sitten #48465 : Mihu
Noniin, eli maanantaina sain klinikalta vastauksen. He sanoivat, että sulavat ompeleet haavan tuntumassa, jotka voi poistaa tarvittaessa.

Kävin lähi TK:ssa näyttämässä haavoja. Arpia hieman avattiin ja haavoista tuli paljon kudosnestettä ja saatiin pienet pätkät lankoja pois. Hoitaja sanoi että näyttää siltä, että ei halua enempää niihin puuttua. Suositteli mennä näyttämään leikanneelle kirurgille/olla yhteydessä leikanneeseen klinikkaan. Pelkäsi mahdollista tulehdusta joka voi aiheutua, ja arveli olisiko rinnoissa jopa rei'ät syvemmälle.

Olin heti omaan klinikkaan yhteydessä. Sieltä kirurgi rauhoitteli että täysin normaalia lankojen poiston jälkeen, ja että haavojen tulisi umpeutua itsestään ilman vippaskonsteja.

Sairaanhoitaja käynnin jälkeen rintoihin on kerääntynyt paljon nestettä ja lutisevat ja rutisevat jatkuvasti vähänkin liikkuessa. Samalla tavalla kun heti leikkauksen jälkeen... taisi ottaa osumaa haavojen ronkkimisesta. Toivottavsti menee ohi. Ja haavoista tulee kudosnestettä niin, että pakko taas pitää haavalappuja. Ensiviikolla olisi tarkoitus mennä vielä oman mielenrauhan vuoksi näyttäytymään kirurgille. Nyt ei auta kuin koittaa pitää mieli rauhallisena ja olla maalailematta turhia piruja seinille :laugh:

Laitan kuvat liitteeksi sairaanhoitaja käynniltä, jos niistä sattuu olemaan apua jollekin muulle jossain kohtaa.

Näyttää Henriikka hyvälle ! Mä kyllä luulen, että tuo on ihan tikki joka puskee ulos. Miksipä ei nekin voisi sulaa hitaasti paikoittain, aivan kuin haavaompeleetkin voivat sulaa kuukausia. Mielenkiinnolla odotan, että mitä kaikkea omistakin rinnoista vielä puskee ulos :pinch: Kerro mitä vastaavat klinikalta sulle !

Nagor Impleo HR 390cc lihaksen päälle + mastopexia
Virossa 9/18
Lähtökohta noin 75E
tyhjähköt roikkuvat rinnat
169cm/69kg

Tässä viestissä on kuvia liitetiedostona.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy nähdäksesi ne.

Viimeksi muokattu: 2 viikkoa 5 päivää sitten : Mihu. Syy: Lisäys

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
2 viikkoa 4 päivää sitten #48469 : Henriikka_
Toivottavasti paranee pian nuo haavat/reiät. Tiedän kyllä millä fiiliksellä. Itekään en alkanut aivan hulluna lietsomaan. Kuitenki aika yleistä että jtn ongelmaa voi tulla. Mulle ne laittoi sellaista hopeahaava lappua siihen ja se oli aivan huippu! Imee bakteereja ja huomasin 2-4 päivässä jo muutosta parempaan. Mulla ne ei putsannut vaikka tikki näkyi ja tuli ulos, tosin se oli semmoinen melko sulanut lanka, näytti ihan madolta.. Vieläkin tulee kylmätväreet ku mietin sitä näkyä.. Eivät siis mitään putsausta tehneet vaan pistivät sen lapun paikoilleen ja antoivat vaihto tarvikkeet. Tosin tuota jälkeenpäin mietin että se oli niin öllön näköinen aluksi että eikö se olisi kuulunut putsata...

Ja sain kyllä ite sen Ab kuurin lisäksi. Sulla ei toistaiseksi näytä mitenkään punaiselta ja tulehtuneelta. Ja toivottavasti ei tulekaan mtn tarvetta kuurille! Mutta sanoisin että oo sinä viisaampi ja ota heti kuuri jos tulee tulehduksen merkkejä.

Laitoin kuvat ja odotan vastausta. Ilmoittelen tänne :)

Nagor 360 lihaksen alle + mastopeksia.
Leikkaus tehty 24.8.2018.
Lähtökohta 4ximetetty B-kuppi. 151cm/52kg

Lisää
2 viikkoa 4 päivää sitten #48478 : Henriikka_
Kuulema on tikki. Mikäli tulee läpi ni sen voi poistaa ja jos ei ni sulaa kyllä itsekseen. Toivon että sulaisi, ettei tule enää yhtäkään rikkinäistä ihoa ja taas vaaraa tulehdukseen..

Lisää
2 viikkoa 3 päivää sitten #48482 : Vaahtera
Mihu:Mua vähän jäi ihmetyttämään että miksi siellä on sitä kudosnestettä ollut ja mistä se tulee?Sanoiko kirurgi että sekin normaalia?Kun mä oon saanu käsityksen että seroomat yms.hoidetaan antibioteilla?Kurja kun tuli ongelmaa, mutta ei ne pahoilta kyllä kuvista näytä!Täällä edelleen vasen rinta ylempänä ja pallomaisempi.Myös jos jännitän rintalihakseni niin vasemman yläpuolella "jotain ylimääräistä".Eli edelleen sama juttu kun edellusten kanssa:toinen pallomaisempi ja mulla rintalihasten jännittäminen saa rinnat ihan hirveen näköisiksi, oisinkin siksi halunnut vain lihaskalvon alle mutta samoihin taskuihin tökättiin vaikka yritin selittää.Uikkarit päälläkään ei voi nostaa lapsia ilman että rinnat on ku alieneilla! Tiedän että omaa kudosta vähän mutta päällä ei ois ollu tätä ongelmaa.

Mentor pyöreä 275 cc 9v.sitten, mitat silloin 165/51. Jäi liian pieneksi, 7.8.2018 Nagor Impleo 460cc 165/58.3 x imetetyt A tai AA

Lisää
2 viikkoa 2 päivää sitten #48490 : Mihu
Sairaanhoitaja joka poisti langat sanoi, että todennäköisesti langat ärsyttäneet kudoksia, josta johtuen nestettä kertynyt niiden ympärille. Varmuudella en toki tiedä. Kirurgille en edes asiasta muistanut mainita sen enempää niin ei ollut puhetta. Rinnat ovat keränneet nestettä nyt vasta lankojen poiston jälkeen, enkä siitä ole klinikalle ollut yhteydessä, kun olen keskiviikkona menossa näyttämään rintoja niin ajattelin että jos tilanne tasaantuu jo siihen mennessä. Kuvittelin että ne vain olisi ottaneet hetkellisesti haavojen rassaamisesta osumaa. Mutta ei oo helpottanut kyllä tähän mennessä... ja haavalaput vieläkin käytössä kun erittää kovasti.. luulin että sekin tasaantuisi muutamassa päivässä itsekseen. Mut eipä ei.. en oo kyllä osannut varmaan ottaa niin rauhallisesti kaikkien arkipuuhienkaan kanssa nyt kuin ehkä olisi pitänyt. Keskiviikkona luulis olevan vähän viisaampi asian kanssa. Toivottavsti en nyt mitään hallaa oo tehnyt kun oon vaan odotellut että mihin tilanne kehkeytyy. Mä kyllä suuresti epäilen että tuo toinen haava itsestään umpeutuisi ilman mitään. Onneksi ei kuitenkaan vaikuta tulehtuneelta eikä eritä mitään haisevaa.

Ei sullakaan Vaahtera vielä leikkauksesta niin kauaa ole, että varmasti muutoksia rinnoissa voi vielä tapahtua pitkään. Eikä rinnoista välttämättä tule täysin samanparisia. Mäkin alan viimein olla sinut erikokoisten nännien kanssa. Ainakin toistaiseksi tuntuu siltä :laugh: Onpa kurja, että tuo sijoitustapa lihaksen alle/osittain alle aiheuttaa tuollaisia ongelmia. Ootko jutellut klinikan kanssa mitään tosta asiasta jälkikäteen. Esim. Voisiko lihas antaa myöten ajan kanssa jolloin nuo mainitsemasi haittavaikutuksetkin mahdollisesti voisi lieventyä ainakin?

Onpa hyvä Henriikka, että kyseessä oli tikki, eikä mitään vakavampaa!! Ja toivottavasti poistuu ongelmitta. Mulla kun puski aijemmin tikki ulos niin pinseteillä vedin ulos paljon sain ja lanka juuresta poikki. Parani samoin tein kun ei tikki ärsyttänyt ihon pinnassa.

Virossa 9/18
Lähtökohta noin 75E
169cm/69kg

Lisää
1 viikko 5 päivää sitten #48524 : Mihu
Eilen kävin näyttäytymässä kirurgille ja nyt oonkin sitten laivassa matkalla Tallinnaan. Uus leikkaus edessä. Kummassakin rinnassa rei'ät ja suora yhteys implanttiin. Ei tää nyt menny ihan niinkun oli kuvitellut, mut toivottavasti tää auttais ja saisin tissit pitää kun ne viimein sain. Ei sillä, olin kyllä varautunut henkisesti jo siihen että kun leikkaukseen menen niin komplikaatioita voi tulla. Nyt jo vähän valmistelen itseäni siihen että jos rinnat ei parane niin sit ne on otettava pois. Onpahan sit ainakin kokeiltu.

Virossa 9/18
Lähtökohta noin 75E
169cm/69kg

Lisää
1 viikko 5 päivää sitten #48527 : Vaahtera
Voi itku tota mä salaa pelkäsin, oon pelänny omalla ja Henriikan kohdallakinEn tajua kun kaikki meni niin hyvin tähän asti niin mistä tommonen johtuu?Laittele kuulumisia ja kovasti tsemppiä!

Mentor pyöreä 275 cc 9v.sitten, mitat silloin 165/51. Jäi liian pieneksi, 7.8.2018 Nagor Impleo 460cc 165/58.3 x imetetyt A tai AA

Lisää
1 viikko 4 päivää sitten #48533 : Mihu
Samaa mäkin oon salaa pelännyt ja nyt se sitten kävi toteen. Nyt oon kotona jo ja leikkaus onnistuneesti takana.

Mut leikkas kaksi kirurgia yhdessä. Avattiin rinnanalushaavat. Implantit, haavat ja implanttitaskut kaikki putsattiin. Ei ollut ihme kyllä mitään tulehdusta aiheutunut. Sitten poistivat huonon kudoksen ja haavat takasin umpeen. Laittoivat vielä haavahakaset normi ompeleiden lisäksi.

Nyt vaan ottaa ihan rauhallisesti ja lepää. En tee perkele yhtään mitään ennen ens vuotta että varmasti paranee ja en ainakaan itse aiheuta vahinkoa :lol: Sanottiin, että jos nousee kuume ja rinnat turpoaa niin sit suoraan lähimpään päivystykseen ja implantit ulos heti. Ja riski siihen on... jännittää ihan kauheesti.

Tosiaan varmaa syytä ei tiedetä miksi näin kävi, mutta mahdollisia syitä voi olla monia, ja voi olla monen pienen asian lopputulema. Pahin ja harvinaisin syy voi olla se, että mun kroppa hylkii vaan implanttia. Nyt ei auta kun seurata tilannetta, ja omalta osalta tehdä kaikki just eikä melkeen kuin käsketään.

Tää on taas kyllä hyvä esimerkki siitä, että aina ei mee kaikki putkeen. Kirurgi sanoi, että tää on todella harvinaista. Ja mulla kaikki meni niin nappiin eka ja sit osuin tähän harvinaiseen prosenttiiin. Onneksi on osaava ja vastuullinen kirurgi ja klinikka jotka eivät ole jättäneet yksin asian kanssa.

Kiitos Vaahtera tsempeistä!:)

Virossa 9/18
Lähtökohta noin 75E
169cm/69kg

Lisää
1 viikko 4 päivää sitten #48538 : Vaahtera
Hienoa että leikkaus on ohi ja kaikki nyt hyvässä paketissa!Nyt vaan kädet ristiin!Tuo implantin hylkiminen on kyllä aika hatvinaista vai onko?Mulle vaan konsussa sanottiin että kun jo toiset ollu lähes 10 v niin tuskin näitäkään hylkii... Yllättävän rennosti tunnut asian ottavan, vai onko vaan mun kuvitelmaa?Mä oon ite niin hermoheikko et pelkään kaikkea tulevaksi...Yritä jaksaa!

Lisää
1 viikko 3 päivää sitten #48544 : Mihu
Näin mä ainakin oon ymmärtänyt niiden useamman konsultaation perusteella ennen leikkausta, että prostentuaalinen määrä implantin ottaneista joille hylkimis reaktio tapahtuu on todella pieni. Näin siis mulle sanottu. Siitä mikä se todellinen prosentti on niin olisi toki mielenkiintoista tietää? Tosin se on vain yksi huonoista mahdollisuuksista mitä on voinut osua omalle kohdalle. Nyt vaan ei auta kun jännättää ja toivoa et oli vaan toi yks epäonninen kerta ja ettei kyse mistään hylkimisestä. :)

Joo siis mä oon hyvin hämmentynyt itsekin siitä miten iisisti oon tän asian ottanut. Normaalisti pankoin kaikesta ihan turhastakin ja ekan leikkauksen jälkeen olin kaikesta ihan hysteerinen. :woohoo: En tiedä mikä napsahdus on päässä käynyt, mutta ehkä se vaan pärähti tajuntaan et tilanne on nyt tää ja sille ei oikeen mitään voi. On mentävä nyt näillä. Toivottavasti tää sama Cool asenne asian suhteen jatkuu, ettei tuu joku totaaliromahdus yhtäkkiä. :laugh:

Virossa 9/18
Lähtökohta noin 75E
169cm/69kg

Lisää
1 viikko 3 päivää sitten #48551 : Vaahtera
Itse huomaan laskeutumista nyt kun 3 kk täynnä.En tiedä onko vain omassa päässä, mutta kyllä nää parempaan muuttuu, tietty koko ei kasva;)

Lisää
1 viikko 3 päivää sitten #48552 : Vaahtera
Ja ihan ku nännit ei sojottais niin sivuun enää.Jälkitarkastukseen vielä toiset 3kk.Miten Mihu voi?

Tässä viestissä on kuva liitetiedostona.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy nähdäksesi se.

Lisää
1 viikko 2 päivää sitten #48553 : Mihu
Wau ! Onpas sulla asettunut nätisti rinnat! On kyllä selvästi laskeutumista tapahtunut ja muutenkin musta näyttää nyt ihan samanparisilta. Vaikka tosiaan ei ole se koko mitä olit toivonut niin on kyllä ihan priimaa muuten. Mä kyllä yhä ottaisin noi ihan samantien, olis mun unelma tissit :kiss:

Mulla menee oikeen hyvin tilanteeseen nähden. Olo on yllättävän hyvä ja rinnat ei oo osoittanut vielä ainakaan mitään hälyttäviä merkkejä, eikä oo lämpöä noussut. Nestettä nyt on jonkun verran aivan kuin viime leikkauksenkin jälkeen. Eiköhän ne lähde liikkeelle viikon parin sisään niinkun viimeksikin. Aika hurjan näköiset nuo haavahakaset, mutta pysyypä ainakin ehkä haavat kiinni :laugh: Kirurgi sanoikin, että arvet jää varmasti isommiksi/rumemmiksi, mutta ei haittaa kyllä yhtään kuhan saan rintani pitää. :)

Virossa 9/18
Lähtökohta noin 75E
169cm/69kg

Tässä viestissä on kuvia liitetiedostona.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy nähdäksesi ne.

Lisää
1 viikko 2 päivää sitten #48554 : Vaahtera
Ihana että voit nyt hyvin ja että sinut otettiin heti hoitoon.Mistä firmasta oli kyse?No eipä ainakaan nyt tarvi pelätä että haavat aukeaa kun kunnon hakaset!Tuntuuko ne ja kauan pidetään?Oliko sulla lapsia?Jos, niin hanki joku lapsenvahdiksi kun ei siitä parantelusta muuten mitään tule!

Lisää
1 viikko 2 päivää sitten #48555 : Mihu
The health clinicin kautta oon käynyt operoitavana ja Siim Simmo kirurgi. Hakaset on 2-3 viikkoa riippuen haavojen paranemisesta. Voi käydä poistamassa 2 viikon jälkeen jos kaikki ok, mutta ei haittaa vaikka pitäisi 3 viikkoa. Ei tällä hetkellä ainakaan tunnu sen enempää juurikaan kun aikaisemman leikkauksen jälkeen jolloin ei hakasia ollut. Kaksi muksua meillä tässä pyörii, mutta ei ole 24/7 meillä. Just ovat tässä kotosalla ja kyllä on saanut pelätä haavojen puolesta kun ovat niin vauhdikkaat tapaukset. Onneksi on sen verran vanhempia, että pärjää todella omatoimisesti eikä tarvii nostella yms. :laugh:

Virossa 9/18
Lähtökohta noin 75E
169cm/69kg

Lisää
1 viikko 1 päivä sitten #48567 : Vaahtera
Onko Mihulla kaikki ok?Entä Henriikan haavat?

Lisää
5 päivää 16 tuntia sitten #48574 : Mihu
Täällä kaikki hyvin, ainakin toistaiseksi. Nyt viikko leikkauksesta ja kirurgikin kertoi, että paraneminen hyvällä mallilla. Toivottavasti samaa rataa eteenpäin. Ja plussana mun eripari nännitkin on muotoutunut jo lähes samannäköisiksi!! Nyt ero on sen verran pienempi, että ei mun silmää enää haittaa. Ja varsinkaan tän uuden leikkauksen jälkeen ei niin paljoa pikkujutut muutenkaan tunnu enää haittaavan, vähän eri perspektiivistä tarkastelee asioita. Kuhan saan pitää tissini niin oon super happy! Muutenkin vasta pikkuhiljaa alkanut silmä tottua muutokseen ja mieli tulla perässä. Ainahan sitä paranneltavaa kaikkeen keksisi lisää. Oon kyllä tyytyväinen. :)

Virossa 9/18
Lähtökohta noin 75E
169cm/69kg
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Onneli, Vaahtera

Lisää
5 päivää 12 tuntia sitten #48577 : Mihu
Ja joo, pitääpä vielä lisätä. Eli tosiaan nännien kokokin on just eikä melkeen mun makuun nyt (kun alkuun oli pienet). Eli tässä kyllä ainakin omalla kohdalla päti juurikin se, että ei ihan alkuvaiheessa pidä liikaa analysoida, kun näköjään tosiaan kokonaisuus ja lopputulos muotoutuu ajan kanssa (ihan kun tätä ei olis kuullut muka jo silloin monta kertaa.. Ei vaan uskonut :laugh:). Nyt vaan sit mielenkiinnolla seuraa mitä muutoksia seuraavat kuukaudet tuo tullessaan. Toivottavasti ei enää hirveesti muita muutoksia, nyt olis ihan hyvä. :lol:

Virossa 9/18
Lähtökohta noin 75E
169cm/69kg

Lisää
5 päivää 2 tuntia sitten #48581 : Vaahtera
Hienoa Mihu ja Henriikka että molemmilla kaikki nyt ok, ja toivon sydämestäni että jatkossakin.Mulla on nyt hiukka reilu 3 kk leikkauksesta ja kipuruntemukset vähentyneet, välillä tuikkii...Mutta mun pitäs kyllä saada painoa alas et nää näyttäis jollekin.Liian pienet edelleen ja kunnon liivejä ei löydy sitten millään.Rahaa palanut kiitettävästi...Mä tunnen itteni edelleen ihan laudaksi, mutta uusintaan ei rahaa ole ja tulevaisuudessa vielä tärkeämpiä kohteita rahalle.Mies sitä mieltä edelleen että isommat ois mauttomat mun kroppaan.Mulla on siis ollu jo changen push upitkin päällä, ne päällä näky ois sopiva vaatteet päällä.Nakuna nää on ihan hyvän kokoset.Eli taidan pitää pientä toppausta ja yrittää olla tyytyväinen.Onhan mulla kuitenkin rinnat.

Lisää
4 päivää 38 minuuttia sitten #48585 : Henriikka_
On hurjan näköiset nuo hakaset mutta parempi tosiaan että pysyy kiinni! Mullakin on iso arpi kun se haava ei kunnolla parantunut mutta ei haittaa. Oon niin onnellinen näistä rinnoista. Ei kertaakaan mitään huono itsetunto ongelmia rintojen takia! Päinvastoin :) haavat voi hyvin mutta tuo Punoitus ei meinaa rauhoittua. Välillä olen käyttänyt ceridal öljyä ja välillä arpivoidetta. Välillä en muista käyttää mitään. Mutta kaikin puolin, hyvällä mallilla nyt tilanne täällä!

Sivu luotiin ajassa: 0.750 sekuntia