× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Elokuussa 2018 leikkaukseen menijät

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #47750 : Josefina
Itsellä myös on aika kivuton olo ollut, noustessa kuitenkin tuntuu hiukkasen ja käsiä ei pysty nostamaan kyynärpäästä ylöspäin kunnolla. Olin kyllä varautunut paljon pahempaan, mutta ehkä ne kivut tulee parin kolmen päivän päästä. Sain vihdoin nähdä millaiset pallurat tuli ja kyllä ne nyt turvonneina aika isoilta näyttää eli eiköhän tule turvotuksen laskettua mieleinen koko. Tsemppiä kaikille leikkauksessa olleille ja leikkaukseen menijöille!

165 cm / 56 kg
Lähtötilanne A/AA

Helsinki Clinic / Janne Jyränki
08/2018 Motiva Ergonomix Full 425 cc osittain lihaksen alla

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #47753 : Wanda

Josefina kirjoitti: Itsellä myös on aika kivuton olo ollut, noustessa kuitenkin tuntuu hiukkasen ja käsiä ei pysty nostamaan kyynärpäästä ylöspäin kunnolla. Olin kyllä varautunut paljon pahempaan, mutta ehkä ne kivut tulee parin kolmen päivän päästä. Sain vihdoin nähdä millaiset pallurat tuli ja kyllä ne nyt turvonneina aika isoilta näyttää eli eiköhän tule turvotuksen laskettua mieleinen koko. Tsemppiä kaikille leikkauksessa olleille ja leikkaukseen menijöille!

Kiva kuulla, että sielläkin hyvä fiilis eikä kovia kipuja. Me ei vissiin ehditty törmätä klinikalla? Olit jo lähtenyt kun saavuin. Mulle jäi todella hyvä mieli palvelusta paikan päällä. Aivan mahtavia ja osaavia ihmisiä :)

Mullakin eilen illalla vihdoin paketti aukesi ja sain nähdä lopputuloksen. Nauruun purskahdin aivan ensimmäisenä. Onhan ne tosiaan hiukan koomiset vielä tässä vaiheessa "kuin rintakehälle isketty". Koko näyttää aika lailla samalta kuin mitä olivat ennen imetyksiä ja lapsia. Testasinkin nyt aamulla vanhoja shock absorberin 70G liivejäni ja menivät nipin napin kiinni.

Miten lienee nyt tämä drop and fluff -prosessi? Jostain realself sivuilta löysin sellaistakin tietoa, että mikäli droppaus tuntuu tapahtuvan nopeasti (kuten voin kaltaisellani lähtötilanteella kuvitella) niin kannattaisi pitää jopa push-up liivejä. Mullahan laitettiin lihaksen päälle nämä pallerot. Nyt kuitenki klinikalta ostetut liivit päällä kiltisti.

Ja miten liivien kokojen kanssa? Pienenevätkö nämä nyt tästä vai juurikin päinvastoin, jos koettaa liivikokoa haarukoida?

Tsemppiä paranteluun ja rauhallista mieltä odottelijoille!

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #47754 : Vaahtera
Onnea myös Wandalle!Mulla näyttäs ainakin suurenevan(huoh) nää kun lihas antaa periksi .En usko, tai en halua uskoa, että kuppikoko pienenis!Jos turvotusta, niin tottakai se laskee.Mä niin pelkään seroomaa, etten saa sitä rasituksesta kun jään 2 vkoa leikkauksesta yksin lasten kanssa ja rasituksestahan se seuraa.En halua menettää näitä.

Mentor pyöreä 275 cc 9v.sitten, mitat silloin 165/51. Jäi liian pieneksi, 7.8.2018 Nagor Impleo 460cc 165/58.3 x imetetyt A tai AA

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #47755 : Josefina
Ai sinäkö se siellä olitkin :) kerkesin hiukan huolestua, kun siellä puolella piippaili joku laite ja mietin että mahtaako olla kaikki ihan kunnossa. Ilmeisesti oli ihan perus ominaisuuksia sille verenpaine laitteelle :laugh: Oli kyllä aivan ihania kaikki työntekijät ja jäi todella hyvä fiilis koko klinikasta.

Ainut pienten kipujen lisäksi mikä on tullut, on allerginen reaktio haavasiteiden liimasta. Kyljessä puhjennut peukalon kokoinen vesikello ja toisela puolella kylkeä sekä rinnuksilla hiukka pienemmät puhjenneet vesikellot (kerkesivät puhkea ennen kuin tajusin). Muistaakseni joskus aikaisemmin leikkauksissa tullut vastaavia, joten pitääkin muistaa jälkitarkastuksessa kysyä mitä mahtaa se liima-aine olla. Onko muilla tullut allergisia reaktioita?

Peiliin katsoessa alkaa itseäkin naurattaa tötterö näky. Onneksi on vain väliaikaista! Ymmärtääkseni noin 2kk kohdalla rinnoista alkaa olla turvotus hävinnyt, eli nyt ostetut liivit jäisivät varmaankin vähän isoiksi.

165 cm / 56 kg
Lähtötilanne A/AA

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #47756 : Vaahtera
Mulle tuli toimenpide iltana kauheet kohollaan olevat ihottumat rintaan kaulan alta lähtien.Hoitaja ei keksinyt siihen mitään muuta kun just ton liima-allergian.Mulla oli jo heräämössä pelkät tukiliivit, mutta nukutuksessa ollut kuulemma joku liimaside rinnan päällä.Epäili että voi tulla nyt myös haavalapuista samaa, mutta ei oo tullu.Toki iho kärsii kun ne repii joka ilta irti, mutta ei sellasta kohoihottumaa.

Mentor pyöreä 275 cc 9v.sitten, mitat silloin 165/51. Jäi liian pieneksi, 7.8.2018 Nagor Impleo 460cc 165/58.3 x imetetyt A tai AA

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #47757 : Josefina
Menikö ne kuinka nopeasti Vaahtera ohi? Käytitkö jotain rasvaa niihin?

165 cm / 56 kg
Lähtötilanne A/AA

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #47758 : Vaahtera
Käytin pelkkää Bebanthenia mitä hoitaja laitto, meni parissa päivässä ohi, mut oli hurjan näkönen.Munki pitäs tikkien poistossa selvittää mitä toi liima on, koska oli selvä allerginen reaktio mitä ei oo ennen mulle tullu.Millaset haavanhoito-ohjeet sulla on?Tarviiko käyttää noita suojatyynyjä joka päivä, ne repii ihon!

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #47759 : Josefina
Ohjeistuksena oli, että poistaa haavasidokset seuraavana päivänä ennen suihkua ja antaa pelkkien haavateippien olla ensimmäiseen jälkitarkastukseen saakka (1 vko). Siellä jälkitarkastuksessa poistetaan sulamattomat tikit ja laitetaan uudet haavateipit, jotka vaihtaa sitte viikon välein. Millaset ohjeet muilla on ollu?

165 cm / 56 kg
Lähtötilanne A/AA

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #47760 : Wanda

Vaahtera kirjoitti: Käytin pelkkää Bebanthenia mitä hoitaja laitto, meni parissa päivässä ohi, mut oli hurjan näkönen.Munki pitäs tikkien poistossa selvittää mitä toi liima on, koska oli selvä allerginen reaktio mitä ei oo ennen mulle tullu.Millaset haavanhoito-ohjeet sulla on?Tarviiko käyttää noita suojatyynyjä joka päivä, ne repii ihon!

Mitä suojatyynyjä teillä on?

Mulla vain ne teipit tuossa viiltokohdan päällä :/

Josefina: ehkä ei oltu samaan aikaan. En huomannut piippauksia ;) mietin kyllä laskeeko verenpaine ja sykkeet ihan liian alas kuten aiemmin on nukutuksessa käynyt. Tällä kertaa nekin pysyi ihan kondiksessa.

Ehkä nyt vaan näillä liiveillä sinniteltävä. Ei muuten näyttäis ol:!, kamalasti sellasta turvotusta, mutta ylhäällä ovat. Voisin hetkeksi kuvan laittaa tänään.

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten - 3 kuukautta 1 viikko sitten #47761 : Wanda
*Kuva pois *

Tässä tämä 2d postop hetkeksi ja pötkälleen otin kuvan eli ovat vähän enemmän sivuilla. Mutta ei näy tulevan mustelmia tai muutakaan.

Sorry nuo hauskat tarrat. En löytänyt nopeasti muuta keinoa :D
Viimeksi muokattu: 3 kuukautta 1 viikko sitten : Wanda.

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #47762 : Vaahtera
Siis wauuuu Eanda, ihan mielettömät rinnat oot saanu!Näyttää heti niin hyviltä, oisko ku lihaksen päällä?Mun pitää vaihtaa teippien päälle haavalaput, jossa tyynyosa aina suihkun yhteydessä.Haavat ei eritä mitään niin en tiiä miks?Onko kellään muulla näin?Käytettekö septidiniä tms.suihkun jälk.?

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #47763 : Vaahtera
Siis Wanda ei Eanda;)

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #47764 : Wanda

Vaahtera kirjoitti: Siis wauuuu Eanda, ihan mielettömät rinnat oot saanu!Näyttää heti niin hyviltä, oisko ku lihaksen päällä?Mun pitää vaihtaa teippien päälle haavalaput, jossa tyynyosa aina suihkun yhteydessä.Haavat ei eritä mitään niin en tiiä miks?Onko kellään muulla näin?Käytettekö septidiniä tms.suihkun jälk.?

Kiitti Vaahtera! Päällä ovat tosiaan, joten ehkä kivut vähäisemmät ja droppaus nopeempaa. Sivusta näyttää koomiselta töötit.

Minä en laittais teippien päälle enää haavalappuja. Parempi kun saa mahdollisimman hyvin hengitellä se viiltohaava.

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #47765 : Ellu-@
Vaahtera, mulle sanottiin että pari päivää voi pitää haavalappuja mut jos ei eritä mitään niin voi laittaa vaikka pehmeitä sidoksia haavalappujen sijaan suojaks ettei liivit hankaa. En oo käyttäny septidiniä vaikka varuilta ostin, pelkällä vesipesulla menty toistaiseksi.

8.8.2018 Nagor impleo 360cc. 163/55, lähtökohta lievästi tubulaarinen 70a.

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #47766 : Vaahtera
No minäkin ihmettelin että eihän ne sas hengittää ollenkaan.Onko teillä ne haavateipit haavan suuntasesti vai laitettu monta teippiä pystysuunnassa pitämään haava kiinni?Mun on pakko ruveta ite räplää niitten kanssa ku pari jo irtos(laitettu pystysuunnassa) samalla ku revin noita haavatyynyjä pois.Eli ei septidiniä eikä toina lappuja enää, ok.Tosi erilailla neuvottu muita.Mulla tikkien päät poistetaan vasta 2 vko leikkauksesta.Mitä muuten ootte uskaltanu jo tehdä?

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten - 3 kuukautta 1 viikko sitten #47767 : liis_ma

Vaahtera kirjoitti: No minäkin ihmettelin että eihän ne sas hengittää ollenkaan.Onko teillä ne haavateipit haavan suuntasesti vai laitettu monta teippiä pystysuunnassa pitämään haava kiinni?Mun on pakko ruveta ite räplää niitten kanssa ku pari jo irtos(laitettu pystysuunnassa) samalla ku revin noita haavatyynyjä pois.Eli ei septidiniä eikä toina lappuja enää, ok.Tosi erilailla neuvottu muita.Mulla tikkien päät poistetaan vasta 2 vko leikkauksesta.Mitä muuten ootte uskaltanu jo tehdä?

Leikkauksen jälkeisenä 3:ntena päivänä menin käymään työhaastattelussa, toki sain kyydin sinne (hitto et pitikin osua säkällä huonoon ajankohtaan). Huomasin että aika kivuttomasti meni laukun kannot, ovien avaamiset jne.
Joten rohkenin 4:ntenä päivänä käydä kaupassa, kokkailla, pyykata eli käytännössä perus arkeen palattu. Toki hitaasti ja tissejä kuunnellen :lol: !!
Onneksi taustalla häärii mummo joka välillä motkottaa ”lepää nyt rauhassa tai onko nyt viisasta nostaa käsiä noin ylös...” mutta mää meen omien tissituntemuksien mukaan.
Viimeksi muokattu: 3 kuukautta 1 viikko sitten : liis_ma.

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #47771 : Maya86
Täällä menossa kymmenes post-op päivä ja hienosti menee! Oon niin iloinen näistä enkä malta odottaa että parantuvat :) :)
Huomasin juuri että vasen rinta näyttää hieman oikeaa isommalta. Voisko johtua siitä että olis alkanut jo pehmenemään/laskeutumaan? Vasen on meinaa pehmeämpi yläosasta kuin oikea.
On ne vieläkin semmoiset arat ja lihakset vielä hellänä kun laitettiin osittain alle. Eka viikko meni aikalailla kyyryssä kävellessä niin hartiat ja palleakin alkoi jonottamaan. Ekallla viikolla tuntui myös kuplintaa ja muljuntaa rinnoissa.
Mulle tehtiin tikkari-arpi vaikka alunperin suunniteltiin ankkuria. En ole vielä nähnyt itse haavoja. Tikkien sulamattomat osat poistetaan torstaina ja klinikalta sanottiin että voin pitää samoja teippejä jos hyvin pysyvät eikä iho ärsyynny.
Nyt on neljäs päivä ilman kipulääkkeitä ja aika normaalisti on voinut jo toimia. En ole vielä uskaltanut manuaaliautoa ajaa enkä tietenkään mitään painavaa nostaa/kantaa mutta hyvin saa itse jo puettua, käytyä suihkussa yms. Laitan kuvan tältä aamulta.

8/18 Motiva Ergonomix Full 425cc osittain lihaksen alle + mastopeksia
Helsinki Clinic Janne Jyränki
Lähtötilanne 4×imetetty b-kuppi
160cm/60kg

Tässä viestissä on kuvia liitetiedostona.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy nähdäksesi ne.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Henriikka_, Josefina, Möns, Vaahtera

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #47772 : Vaahtera
Hyvältä näyttää!Näkin pystyisin nostamaan vaikka kädet kattoon.Laitoin Kullamaalle viestiä, niin kyllä se rasitus pitäis ekan kk minimoida vaikkei kipuja oiskaan.Seroomaa ajatellen kirjottelin ku jään tosiaan reilun viikon päästä yksin lasten kanssa eli pyydän mummon apuun, en halua sitä seroomakierrettä kun siitä täältä luin ja pääryi lopulta toisen implantin postoon.Eli älkää oikeesti rehkikö tai nostelko vaikkei ois kipuja!Mä kuristun mun kaikkiin liiveihin!Käyn kyllä 2 vkon kohalla ostamassa jotku tukevat kaarituettomat, näähän ei pääse näissä edes laskeutumaan kun panssarit päällä koko ajan.

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #47773 : liis_ma
...mä en tiedä voiko toi operaatio sekoittaa menkkojen tulon mutta mulla (ollut aina kierto melko vakio, +/- 2 päivää) mutta nyt myöhässä 5 päivää :ohmy: ! Vai pitäisikö tässä kenties olla vielä syytä huoleen?!

Vaahtera, yhdyn sun kanssas... ei pääse laskeutumaan ei :lol: näiden panssariliivien kanssa, hahaa... mietin itekkin ihan samaa hankintaa.

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #47774 : Vaahtera
Sähän oot raskaana;)Mä tulin raskasksi 4 kk ekojen implanttien laiton jälkeen ja nyt toistamiseen vielä vuosia myöhemmin, vaikka otin implantit ajatuksella että lapsiluku täynnä.Nää raskaudet ei tehny implanteille mitään, eivät olleet edes kapselotuineet( näkyi kun vaihdettiin).Yee ihmeessä testi jos mahikset olla raskaana, ettet vedä vääriä lääkkeitä.

Sivu luotiin ajassa: 0.975 sekuntia