× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Erikokoiset rinnat ja niiden korjaus- suosituksia ja kommentteja?

Lisää
3 viikkoa 10 tuntia sitten #47369 : Christina
Minulla on omaan silmääni häiritsevän erikokoiset rinnat. Yli kahden sentin ero rintapoimujen/rinnan alaosan kohdassa rintojen välillä ja nännitkin ovat noin kaksi senttiä erillään pystysuunnassa. Toinen on vähän päälle kuppikoon pienempi kuin toinen oman arvioni mukaan. Ei tubulaarisuutta. Oma lähtötilanne on hoikalla vartalolla C-D / E rinnat, ei imetetty.

Onko jollain omakohtaista kokemusta tällaisen tilanteen korjauksesta tai tietääkö joku jonkun jolla korjaus olisi mennyt suunnitelmien mukaisesti? Entäs epäonnistumisia? Mietinnässä korjausoperaatio mahdollisesti ensivuoden lopulla mikäli sopiva lääkäri ja operaatio sattuvat kohdalle. Nyt pitäisi käydä konsultoinneissa Suomessa eri paikoissa, jotta saa tuntumaa siitä kuka olisi tähän hommaan pätevin. Arvostan asiakaslähtöisyyttä ja täyttä palvelukokonaisuutta.

Osaatteko suositella lääkäreitä jotka olisivat epäsymmetrisiä rintoja korjanneet aiemmin hyvällä menestyksellä ja millä korjausmenetelmällä? Lopputuloksen kannalta olisi mukavaa, jos ymmärtäisimme lääkärin kanssa toisiamme luonnollisesta lopputuloksesta. Pidän enemmän isommasta rinnastani, joten olettaisin, että korjaus kannattanee tehdä joko rasvansiirrolla tai implanteilla. Rasvaa ei tosin ole oikeastaan missään ylimääräistä otettavaksi tissejä lukuunottamatta tällä hetkellä.

Toinen asia mikä mietityttää on, että mies vastustaa leikkaukseen menemistä ja sanoo, että pitää rinnoistani juuri tällaisenaan. Hän pelkää, että tulen "ilmapallojen" kanssa takaisin vaikka se ei sovi omiin tavoitteisiini rintojeni suhteen. Sanoo, että pitäisi odottaa siihen asti että lapset on tehty ja niin edespäin. Mutta jos jään odottamaan mieheni siunausta niin elän "pikkusiskon ja isosiskon" kanssa loppuelämäni epätyytyväisenä pystymättä käymään uimahallissa, julkisissa suihkuissa, olemaan alasti saunassa muiden kuin mieheni kanssa ilman, että toinen käsi kramppaa toisen rinnan kokoaikaisen peittelyn vuoksi ja häpeä silti paistaa naamalta. Haluaisin päästä tilanteeseen, jossa minun ei tarvitsisi miettiä rintojani ja ne eivät vaikuttaisi itsetuntooni näin radikaalisti.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
2 viikkoa 6 päivää sitten #47371 : Ellen
Sinuna tekisin oikeasti ne lapset ja vasta sitten korjaisin rinnat kohotusleikkauksella, ilman implantteja (siinä samalla pienentäisi toista rintaa). Imetys voi muuttaa tuota eriparisuutta eri tavalla rinnasta riippuen. Itselleni kävi niin.

Rasvansiirto on epävarma tapa korjata kokoeroa. Koskaan ei tiedä pysyykö se vai ei. Implanttien kanssa rinnoistasi taas tulee melko kookkaat ja implanttia ei voi laittaa vain esim. toiseen rintaan. Ja kun saat lapsia, uusintaleikkaus olisi todennäköisesti taas edessä.

Mun rinnat tunaroi yksi suomen "huippukirurgi", joka tosin on erikoistunut enemmän implanttileikkauksiin. Kokoero siis paheni korjausleikkauksen jälkeen. Ja kun vaadin korjausta, korjattiin pikakorjauksena ja taas vikaan. Ja toista leikkausta ei saanut nukutuksessa vaan puudutusleikkaus pikana (eikä puudute edes toiminut), missä rinnasta pala irti ja vanhat haavankohdat auki. Kuukausien paranteluhelvettiä ja komplikaatioita, vuosien leikkauskielto kovettuneen arpikudoksen vuoksi jne. Sitten rasvansiirto muualla ja se rasvakin lähti lähestulkoon kokonaan pois. Olisinpa saanut miehen, joka on tyytyväinen rintoihini, en olisi nimittäin tehnyt niille mitään.

-kohotus/pienennys 6/2014 (seurauksena kokoero)
-toisen rinnan uusintaleikkaus 11/2014 (edelleen kokoeroa)
-rintojen symmetrisointi rasvansiirrolla 1/2017
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Bonxit68, Christina

Lisää
2 viikkoa 5 päivää sitten #47372 : Christina
Kiitos kokemuksesi jakamisesta Ellen! Mulla on muutamia kysymyksiä asiaan liittyen, olisi mukavaa, jos pystyisit edes joihinkin vastaamaan.

Harmi, että sulla on mennyt noin korjausyritykset. Tämän vuoksi musta oli tärkeää tulla tänne kysymään kokemuksia. Mua on just mietityttänyt tää varjopuoli kanssa, kun kaikki ei mee aina niinkun on ollut tarkoitus.

Rasvansiirrosta oon vähän kuullut juttuja, että ei oikein tahdo pysyä. Uskoisin, että itselläni tämä rasvansiirto ei toimisi ollenkaan, kun omaakaan rasvaa ei tahdo kertyä ilman suuria taisteluita. Ellei sitten korjaisi lapsien saamisen jälkeen ensin rasvansiirrolla, kun ei tiedä miten kroppa muuttaa itseään sen jälkeen.

Implanttien kohdalla mietityttää kanssa se, että kun omat rinnat ei kuitenkaan ole mitkään pienet niin tulisiko niistä ihan liian valtaisat. Ja toiseksi mietin kanssa sitä, että jos implanteilla lähdetään korjaamaan asiaa niin mahtaisikohan erikokoisilla implanteilla voida pelata puolieroa edes himpun verran tasaisemmaksi. Mulla on kuitenkin aika samalla muotopohjalla olevat rinnat nyt keskenään, ongelmana vaan on se kun toinen on niin pieni ja rintapoimu lähtee eri kohdasta. Ihan jo liivien istuvuuden ja vaatteiden kannaltakin olisi ihan tosi kivaa, jos ne olisi enemmän samankokoiset itsetunnosta puhumattakaan. Inhottaa jo pelkästään kirjoittaa tästä.

Lapsia on ajatus tehdä vasta viiden vuoden kuluttua, mutta nyt rupesin ajattelemaan, että se viisi vuotta voi mennä epäonnistuneen korjausyrityksen korjausprosesseissa, jos huonosti käy ja imetyksen jälkeen vielä pitäisi uudestaan korjata... Toisaalta se yli viisi vuotta on ihan tosi pitkä aika vihata omia rintojaan kaikkien aiempien vuosien tissi-inhon jälkeen. Nyt on paljon miettimistä!

Jos nyt olisit menossa korjausleikkaukseen mitä asioita ottaisit huomioon ja kysyisit kirurgilta asian tiimoilta? Millä perusteella valitsisit kirurgin, jos menisit korjausleikkaukseen? Mitä pitäisi ottaa huomioon kirurgia valitessa ja kävitkö monessa eri paikassa konsultaatiossa? Mitä konsultaatiossa sanottiin onnistumismahdollisuuksista ja lopputuloksesta?

Toivottavasti olet saanut nyt rintojen kokoeron tasaisemmaksi! Sun matka kohti samankokoisia rintoja ei ole kyllä ollut mitenkään helppo.

Lisää
2 viikkoa 5 päivää sitten #47374 : Ellen
Jos olisin samassa tilanteessa nyt kuin aiemmin, menisin ihan ehdottomasti Hilkka Peltoniemelle. Hän osaa parhaiten rasvansiirrot ja rintojen korjaukset, ymmärtää symmetrian päälle ja osaa tekniikat siihen korjaukseen. Laittaa myös implantit, jos se on tarpeen. Kävin aikoinaan lähinnä implanttien laittoon perehtyneiden kirurgien luona konsultaatiossa, joka oli virhe. Lisäksi näillä kirurgeilla oli niin eri näkemys rinnoista. Osa laittaa nännitkin niin korkealle, että ikääntymisen myötä joutuu korjaukseen jo sen vuoksi (nännit jää rintakehälle ja rinnan alaosa valahtaa). Tai osa leikkaa nännipihan tosi pieneksi, mikä nyt on kenenkin mieleen. Kannattaa myös tehdä tarkka arvio siitä, paljonko toinen rinta on toista pienempi tilavuudeltaan. Sen voi mitata vaikka tekemällä itse kipsimuotin, jos ei muuten onnistu. Ihan älytöntä, että kirurgi epäonnistuu arviossaan ja ihminen joutuu useampaan leikkaukseen sen vuoksi. Mullahan oli alkuperäinen arvio kokoerosta melko ok, mutta kirurgi unohti sen leikkauksessa. 75 ml rasvaa jäi poistamatta toisesta.

Alastomana itsentunto ei välttämättä sen parempi ole, vaikka kokoeron korjaa. Ne arvet kun näkyvät. Kuntosalin ja uimahallin suihkussa ihmiset näkevät jokainen, että rinnoilleni on jotain tehty.

Implantteja en halunnut sen vuoksi, että en halua raskaita jättirintoja (E-kuppia käytin). Ja en halua uusintaleikkauksia vanhana, jolloin on muitakin terveysriesoja elämässä. Ja lisäksi jäi kaivelemaan erään kirurgin varoittavat sanat autoimmuunisairauksien puhkeamisesta implanttien vuoksi.

Toivottavasti löydät hyvän kirurgin, joka osaa neuvoa sinua minkätyyppiseen operaatioon sinun kannattaa mennä ja missä vaiheessa. En ajatellut paljastaa tällä palstalla nykyistä elämäntilannettani, mutta menkööt... eli elämä on yllätyksellinen ja "never say never". Mulla on tässä rinnalla juuri pikkuvauva nauttimassa ateriaansa ja se ehkä korjaa nämä rinnat enemmän samankokoisiksi käyttämällä toista rintaa enemmän, päinvastoin kuin esikoiseni aikoinaan. Ikää minulla on yli 40 ja tämä ei ollut ihan suunniteltu juttu (tuloksettomat lapsettomuushoidot takana). Voin myös kertoa, että maidonestolääkitys ei useinkaan toimi. Kuvittelin siis, etten voi imettää operaatioiden vuoksi ja otin lääkkeet. Mutta eipä ne auttaneet. Ja rinnat todellakin muuttuvat jo raskausaikana. Ja arvet! Toisen nännin alla oleva vitivalkoisena vuosia ollut pystyviiva muuttui ruskeaksi, pigmentoitui.

-kohotus/pienennys 6/2014 (seurauksena kokoero)
-toisen rinnan uusintaleikkaus 11/2014 (edelleen kokoeroa)
-rintojen symmetrisointi rasvansiirrolla 1/2017

• Liina
  • Liina hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Mentor High Profile 425cc Lihaksen alla
Lisää
1 viikko 4 päivää sitten #47392 : Liina
Onnea yllätysvauvasta!! <3 Ja toisaalta miten ihanaa, että pystyt imettämään!

Mä lähtisin ehkä itse etsimään kirurgeja, jotka korjaa rintoja esim. onnettomuuksien tai rintasyövän jäljiltä. Ite en tiedä kuin yhden tällasen, kun ei ole tarvinnut asiaan perehtyä ja se on Siim Simmo.

Olisko sulla mahdollisuuksia tehdä esim. vaan nosto toiseen rintaan? Ilman implanttia siis. Nehän vois laittaa sitten myöhemmin jos olis vielä sellanen olo, että tarttis. Mut en tosiaan yhtään tiedä, kunhan tässä vaan ideoin!

24.9. Proforma clinic, Örjan Gribbe, Mentor High Profile 425cc lihaksen alle.
Lähtökohta nuupahtanut imetetty pieni B 160cm/59kg

Lisää
6 päivää 22 tuntia sitten #47428 : Christina
Hei taas ja kiitoksia teille vastauksista ja onnittelut yllätysvauvasta Ellen!

Konsultaatio(i)ssa aion käydä ja kysellä ovatko ko. kirurgit aiemmin tehneet rintojen kokoeron korjausleikkauksia ja millaisia tuloksia he ovat saaneet aikaiseksi. Pitää pitää mielessä Hilkka Peltoniemi ja Siim Simmo. Naislääkäreistä noin muuten ajattelen, että ehkä osataan puhua samaa kieltä just sen suhteen, ettei rinnoista tulisi luonnottomat ja nännejä leikeltäisi pieniksi ja liian ylös. Haluaisin toivoa, että rasvansiirrolla saisi jotakin korjausta aikaiseksi, mutta en usko, että tälle kokoerolle pelkästään rasvansiirrolla on tehtävissä mitään ihmeellistä. Itselläni iho paranee onneksi uskomattomistakin asioista ulkoisesti tosi hyvin, mutta jäähän siitä kuitenkin syvyyssuunnassa arpikudosta, jos rintoja leikellään auki moneen suuntaan. Ja rintapoimusta nänniin asti arpi tulee näkymään vaikka iho tekeekin parhaansa sen häivyttämiseksi. Arvet eivät sinänsä haittaa, enemmän ongelmaa on just siinä, että kun rintaliivejäkin on vaikea saada istumaan hyvin ja jos ei täytettä ole niin jäävät ikävästi liian pieniksi toiselta puolelta mikä taas näkyy vaatteiden päälle. Turhauttavaa.

Pitää mennä ihmettelemään konsultaatioihin, että voisiko näille tehdä mitään ja jos voi niin mitä. Jos saisivat edes puoleen tuon kokoeron niin hyppisin riemusta vaikka rinnat olisikin ns. isot sen jälkeen. Tai ainakin näin olen ajatellut asiaa tässä keskustelun alettua. Onneksi tässä on aikaa suunnitella ja käydä useammassa konsultaatiossa, sillä sopiva aika leikkaukselle on vasta tulevana vuonna mikäli kaikki menee työrintamalla suunnitelman mukaan. Ja toisaalta, aikaahan näihin juttuihin pitääkin käyttää, ettei tule hätiköityä.

• Liina
  • Liina hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Mentor High Profile 425cc Lihaksen alla
Lisää
5 päivää 8 tuntia sitten #47435 : Liina
Älä tyydyyn "ihan okei"!! Haluat heti hyvän tuloksen vaan :D

24.9. Proforma clinic, Örjan Gribbe, Mentor High Profile 425cc lihaksen alle.
Lähtökohta nuupahtanut imetetty pieni B 160cm/59kg

Lisää
5 päivää 3 tuntia sitten #47437 : tmn
Moikka!

Tänne palstalle ihan ensimmäistä kertaa kirjoittelen, mutta ajattelinpa jakaa mun kokomuksen kun aihe niin oikeaan osuu. Mulla on siis rinnoissa aika iso kokoero (vasen C kuppi, oikea A) ja olen nyt menossa elokuussa niitä korjaamaan.
Suunnitteilla on rasvansiirto pelkästään oikeaan rintaan ja vasen jätettäisiin kokonaan rauhaan. Rintojen muoto on kohtuu sama mutta toinen on vain jäänyt ilman täytettä, jos näin voi sanoa. Rasvansiirto tehdään julkisen terveydenhuollon puolella, joten en lääkäriä saa valita mikä tietysti vähän pelottaa, mutta rahallisesti tietysti halvempi näin.
Vähän vielä taustaa kerron, eli kokoero on ollut aina mulla siitä lähtien kun rinnat murrosiässä alkoi kasvamaan ja sieltä asti se on sitten harmittanut. Nyt keväällä kävin gynellä ja hän sitten rinnat tutkittuaan laittoi lähetteen musta julkisen plastiikalle ja siitä sitten lähti koko prosessi.
Mullakaan ei ole lapsia, enkä niitä ainakaan seuraavaan kuuteen vuoteen ole ajatellut hankkia (opinnot kesken), mutta tästä eriparisuudesta olen kärsinyt jo sen kymmenen vuotta ja halunnut asian korjata niin se nyt tulee tähän väliin. Katsotaan sitten myöhemmin kun se on ajankohtaista mitä mahdolliset raskaudet rinnoille tekee.

Tämmöinen tilanne mulla, leikkaus on tulossa elokuun loppupuolella ja mahdollinen seuraava rasvansiirto aikaisintaan neljän kuukauden päästä tästä ensimmäisestä.

Sivu luotiin ajassa: 0.471 sekuntia