× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Vinkkejä leikkaukseen valmistautumiseen?

Lisää
3 viikkoa 6 päivää sitten #46667 : bewbs
Mitä vinkkejä antaisitte leikkaukseen menevälle? Mitä klinikalta pyydettiin tekemään?
Itse olen aloittanut rasvailun raskausarpien pelossa, tupakoinnin lopettaminen on työn alla, olen tipattomalla, aloitin vitamiinien popsimisen...
Mitä muuta kannattaisi tehdä/muistaa? Mitä kannattaisi ostaa kotiin valmiiksi ennen leikkausta, ettei tule tilannetta että tarvitsee lähteä kivuissaan kauppa/apteekkireissulle?

Tulossa 5.3. pyöreät B-litet / 460cc high profile / lihaksen päälle, lihaskalvon alle / Siim Simmo

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
3 viikkoa 6 päivää sitten #46674 : mirandael
Varaa kotiin perus särkylääkkettä, mieluusti sängyn viereen, lähelle. Ekoina päivinä juominen oli mukavempaa pullosta pillin kanssa! :laugh:

Ystäväni osti minulle sairaalan apteekista Voltarenia. Se auttoi pahimpaan turvotukseen rinnoissa, ja sen aiheuttamaan kipuun. Sai hieroa 3-4 krt päivässä ohjeiden mukaan :)

Mahdollisesti kannattaa ostaa apteekista lääkettä myös kovalle vatsalle.

Jos sinulla ei ole apua kotona, niin helppoa syötävää helposti saataville. Esim. Jääkaapilla yletin itse vain ensimmäiselle hyllylle ekoina leikkauksen jälkeisinä päivinä :laugh:

Mastopexia + Motiva 300cc
Lihaksen päällä
9.1.2018 Siim Simmo
163/68
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: bewbs

Lisää
3 viikkoa 5 päivää sitten #46686 : bewbs

mirandael kirjoitti: Varaa kotiin perus särkylääkkettä, mieluusti sängyn viereen, lähelle. Ekoina päivinä juominen oli mukavempaa pullosta pillin kanssa! :laugh:

Ystäväni osti minulle sairaalan apteekista Voltarenia. Se auttoi pahimpaan turvotukseen rinnoissa, ja sen aiheuttamaan kipuun. Sai hieroa 3-4 krt päivässä ohjeiden mukaan :)

Mahdollisesti kannattaa ostaa apteekista lääkettä myös kovalle vatsalle.

Jos sinulla ei ole apua kotona, niin helppoa syötävää helposti saataville. Esim. Jääkaapilla yletin itse vain ensimmäiselle hyllylle ekoina leikkauksen jälkeisinä päivinä :laugh:

Kiitos paljon! Täytyykin tehdä ostoslista apteekkiin :laugh:

Tulossa 5.3. pyöreät B-litet / 460cc high profile / lihaksen päälle, lihaskalvon alle / Siim Simmo

Lisää
3 viikkoa 5 päivää sitten #46693 : lehtosa
Joo apteekista ainakin särkylääkettä ja pegorionia sekä maitohappobakteereja. Mä sain klinikalta kyllä särkylääkkeet mukaan mutta kannattaa silti ottaa. Suoli puolestaan tarvitsee toimiakseen liikuntaa ja antibiootit saattaa kovettaa vatsaa, joten sen vuoksi pegorionia, minkä syönnin voi alottaa huoletta jo pari päivää ennen leikkausta (ei siis radikaalisti löysennä vatsaa, vähän pehmittää, voi siis huoletta ottaa paketin ohjeen mukaisen annostuksen) :laugh: ompa kiva puhua suolen toiminnasta... :laugh: ja maitohappoa sen takia kun antibiootit tulee niin ei mee maha sekasin tai tuu muuten kipeeks, etenki jos on herkkävatsanen.

Kannattaa varata jotku hyvät varaliivit niille päiville, kun tukiliivit on pesussa. Ei mitään liian napakoita ja puristavia, lähinnä rintoja tukevat.

Mulle annettiin psc:ltä ohjeistus että 14vrk leikkauksen jälkeen tukisukkien käyttö, nyt ei ollut puhetta kirurgin kanssa moisesta.

Omega-3 syönti tulee lopettaa hyvissä ajoin ennen leikkausta, notkistaa verta.

53kg/172cm

7.9.2015 pyöreä Natrelle high profile 365cc, lihaksen päällä
Plastic Surgery Center, Jyri Hukki
Lähtötilanne 65A --> 65E

TULOSSA 23.2.2018 Motiva Round Corse 650cc, lihaksen päälle
Helsinki Clinic, Janne Jyränki

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: bewbs

Lisää
3 viikkoa 5 päivää sitten #46704 : ML
Jännittää kyllä kovasti ekat pvät ja viikko koska meillä täällä myös reilu 1v lapsi, muut jo isompia.
Isäntä on kotona ekan viikon toki mutta silti.

Mut leikataan puudutuksessa, sanoivat etten tästä syystä tarvitse tukisukkia.
Verkokeistakin kysyin mutta kuulemma perusterve ei niitä tarvitse?

Hankalinta vrm toipumisvaiheessa yrittää olla paikallaan kun en osaa nytkään istua sohvalla toimettomana potematta huonoa omaatuntoa.

Leikkaus 2/2018 motivan corse 440 Kc /Kupi

Lähtötilanne monen monta x imetetty, 75A(A)
167/55

Lisää
3 viikkoa 4 päivää sitten #46720 : KaroliinaK
Kiitos tästä ketjusta!

Mulla ei ole kotona apuja. Toivun yksin ja tarkoitukseni on siivota ja hoitaa kodin askareet valmiiksi pois alta. Täytän pakastelokeron ruoalla ja ostan jääkaappiin ruokaa.

Täytynee koittaa muistaa kaivaa valmiiksi esille vaatteita ja tavaroita joitan saatan tarvita kotiuduttuani.

Kuinkas teillä onnistunut suihkussa käynti/tukan pesu?

Lääkkeet ja haavan hoito tarvikkeet ostan sairaalan apteekista. Matkustan ilman saattajaa ja pyrin minimoimaan kantamukset. Toivon voivani kantaa silti ne mitä mukanani on.

Lisää
3 viikkoa 4 päivää sitten #46723 : mirandael
Helposti puettavia vaatteita: hupparit ja väljät neuleet, ja alakautta vedettävät topit! :laugh:

Itse sain hiukset pestyä 2 päivää leikkauksesta, ja sen jälkeen sen hoitanutkin itse. Kädet taipuneet yllättävän hyvin. Palstalta olen lukenut että yleensä kädet ei oikein nouse :) tämäkin siis kovin yksilöllistä!

Mastopexia + Motiva 300cc
Lihaksen päällä
9.1.2018 Siim Simmo
163/68
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: KaroliinaK

Lisää
3 viikkoa 4 päivää sitten #46727 : Zelda
Itse sain ystävältäni paljon vinkkejä ja mikä tärkeintä, hän oli valmis myös auttamaan arkiaskareissa kuten siivouksessa, hiustenpesussa ja koiran ulkoilutuksessa, mikäli sitä tarvisin. Kannattaa olla joku ihminen jota voi tarvittaessa pyytää apuun, vaikka ei kokoaikaa ympärillä hästäisi. Hankin jonkin verran helppoa syötävää valmiiksi etten ainakaan nääntysi nälkään mikäli olisin hyvin kivuissani.

Kävin fin-estillä leikkauksessa niin ystäväni kertoi että sairaalan apteekkia kannattaa hyödyntää ja hankkia sieltä kipulääkkeitä ja haavateippejä ja kaikkea tarvittavaa. Siellä olikin paljon edullisempaa. Nythän leikkaussairaala on vaihtunut, en tiedä miten siellä on. Lähdin leikkausmatkalle yksin vain kevyen kangaskassin kanssa, koska ei sinne matkaan todellisuudessa tarvitse mitään muuta kuin passin ja lompakon yms. Lähdin myös vain yhdet mukavat vaatteet päälläni ja suurimman osan toipumisajasta vietin kotona aamutakissa :laugh:

Yllätyksekseni leikkausta seuraavana päivänä kun sain mennä suihkuun, pesin aivan helposti omat hiukseni ja kipuja oli muutenkin hyvin vähän. Implantit siis lihaksen päällä. Toipumisaikakin meni todella helposti kun koirankin sain vyötärölle juoksuvyöhön kiinni. Ainut suuri päänvaiva oli raskaiden ulko-ovien avaaminen.

Leikkaus 14.12.2016
Nagor 390cc lihaksen päälle
Fin-Est / Kullamaa
165/52

Lisää
3 viikkoa 4 päivää sitten #46729 : lehtosa
Mulla kans lihaksen päällä ja onnistui myöskin heti leikkauksesta seuraavana päivänä hiusten pesu yms :) suurin haaste itsellä oli se ettei tee mitään, koska kipuja mulla ei ollut yhtään leikkauksen jälkeen. Parin päivän päästä kävinkin jo kaupassa repun kanssa ja ostin muutaman maidon ja jugurtin, ei ollut ongelmia kantaa niitä. Tosin nytkin uusintaan mennessä mä toivon parasta mutta varaudun pahimpaan....

Mun mielestä kamalinta oli ekoina päivinä se rintojen "paino" :laugh: kun meni suihkuun ja otti tukiliivit pois, tuntu siltä että kohta ne tissit losahtaa lattialle :laugh:

53kg/172cm

7.9.2015 pyöreä Natrelle high profile 365cc, lihaksen päällä
Plastic Surgery Center, Jyri Hukki
Lähtötilanne 65A --> 65E

TULOSSA 23.2.2018 Motiva Round Corse 650cc, lihaksen päälle
Helsinki Clinic, Janne Jyränki

Lisää
3 viikkoa 3 päivää sitten #46732 : Emmasiren
Mulle tuli lihaksen päälle ja helpommin meni toipuminen kun olin odottanut. Olin varautunut koviin kipuihin ekoina päivinä ja oli helpotus kun ei ollut oikeastaan kipuja, rinnat tuntui tosi kiireiltä ja oli enemmän epämukava ja kankea olo. Eka viikko mieheni auttoi mua suihkussa pesemään hiukset varmuuden vuoksi jos jokin tuntuisi pahalta tai jotain tapahtuisi. Olisin varmasti pystynyt pesemään hiukset itse mutta hän auttoi mielellään :)
Itse yritin kovasti löytää vinkkejä miten valmistella kotona ennen leikkausta ja tärkeimmät mitkä oli avuksi oli: vaihtaa lakanat valmiiksi puhtaisiin, siivota kotona(kunnolla, ettei heti tarvitse), hankkia särkylääkettä kotiin, löysät vaatteet lähettyville, ja hyvää ruokaa.
Ruoka kassit ja muut vähän painavammat oli tosi ärsyttävää kantaa ekoina viikkoina kun ei jaksanut/pystynyt kantaa tai nostaa. Se oli aika paha tikki itselleni koska harrastan paljon liikuntaa ja pari ruokakassia ei yleensä koittunut ongelmaksi :D

Leikkaus 18.12.2017 Fin-Est, 168/90kg, oma rinta 85b/c, Nagor 520cc, Jyri Kullamaa

Sivu luotiin ajassa: 0.579 sekuntia