× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Kapseloitumisen ehkäisy

Lisää
8 kuukautta 3 viikkoa sitten #46634 : Elsa1234
Hei! Silikonirinnat ottaneet otatteko aina ennen hampaan poistoa/ hammaskiven poistoa profylaktisen antibiootin? Minulla suuhygienisti ei suostunut tekemään mitään ilman antibioottia juuri tämän takia että jos verenkiertoon pääsee bakteereja hoidon yhteydessä. Ajattelin vain että pitääkö minun ottaa loppuelämäni aina antibiootit ennen suuhygienistille menoa..? Mites muilla?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
8 kuukautta 3 viikkoa sitten #46636 : Santiago
Tästä aiheesta jos katsoo lääkäreiden mielipiteitä Realselfistä niin käy ilmi että aika epämääräinen alue kaikenkaikkiaan vielä tuo antibioottien tarve tiettyjen hammasoperaatioiden yhteydessä. Jotkut sanovat, että kannattaa ottaa, toiset sanovat että näyttö ei riitä. Ottaen huomioon, että jotkut joutuvat hammaskiveä poistattamaan vaikka kahdesti vuodessa, niin onhan se kohtuutonta että joka kerta pitäisi ottaa kuuri antibiootteja. Varsinkin, kun nykyään tiedetään että se ei todellakaan tee hyvää suolistolle ja toisaalta antibiootteja käytetään jo nyt aivan liikaa ja sen takia olemme pian pulassa, koska bakteert kehittyvät niille vastustuskykyisiksi.

Uskoakseni tutkimusnäyttö sen puolesta, että antibioottikuuri tosiaan aina kannattaisi ottaa, on aika huonoa. En tiedä, onko kukaan tehnyt oikeaa tutkimusta ylipäänsä siitä, löytyykö hammasoperaatioiden ja kapselinmuodostuksen väliltä tilastollista yhteyttä - anekdootillista tietoa sitten toisaalta on paljonkin. Jos joku on Pubmedia aiheesta enemmän kaivellut ja tietää missä nykyään mennään, olisin toki hyvin kiinnostunut kuulemaan.

Henkilökohtaisesti en halua ottaa ennaltaehkäiseviä antibiootteja pienissä hammasoperaatioissa pelkkien implanttien vuoksi, ellei antibioottia suositella itse hampaiden tai suun takia. Kesällä minulle tehtiin juurihoito ja leukaluussa oli pieni muutos, ja tähän söin kuurin, koska hammas temppuili vielä hoidon aloittamisen jälkeenkin. Vähän myöhemmin tehtiin toiseen hampaaseen juurihoito, tällä kertaa en halunnut antibiootteja. Minulla on vielä yksi viisaudenhammas suussa puhkeamatta, ja jos se leikataan, niin enpä tiedä tahdonko ottaa kuuria ellei hammas ole tulehtunut. Kieltäydyin jo edellisellä kerralla varmuuden vuoksi otettavasta kuurista (ennen implantteja), koska suhtautumiseni antibiootteihin on niin negatiivinen.

Yhteenvetona, asiassa on puolensa ja puolensa ja yksi on yhtä mieltä ja toinen toista, ja vaikea sanoa kuka on oikeassa.

33-v, 156 cm, 53 kg
Motiva Ergonomix demi 320cc lihaskalvon alle 9.6.2016
Siim Simmo, Karhupuiston plastiikkakirurgia
Ennen/jälkeen@RealSelf
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Elsa1234

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 1.185 sekuntia