× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Suunnitteilla leikkaus. Liikunta ja solarium leikkauksen jälkeen ym.

Lisää
9 kuukautta 1 viikko sitten #46477 : KaroliinaK
Olen menossa Fin-est:in konsultaatioon 20.1. Jos kaikki on ok tarkoitukseni on varata aika leikkaukseen.

Lapset tekemäti, mutta silikoneja olen pohtinut noin 10-vuotta. Tiedän, että lapsien imetys suositellaan ennen leikkausta, mutta kohdallani on epävarmaa tulenko saamaan lapsia joten nyt katson parhaimmaksi elää tilanteen mukaan ja toteuttaa toive silikoni rinnoista jos siihen ei esteitä löydy.

Olen ajatellut pyöreää mallia ja osittain lihaksen alle tai lihaksen päälle, koska harrastan liikuntaa aktiivisesti. Pyöreä saattaa olla minulle se sopivampi malli jos ei tule näyttämän liian epäaidolta. Koen pyöreän turvallisemmaksi, koska tuolloin ei ole riskiä implantin pyörähtämiseen. Toki nämä mietitään sitten konsultaatiossa ja kirurgin kanssa realistisesti.

Kokoa en ole osannut ajatella. Volyymia saa rinnan yläosaan nimenomaan tulla ja otan mielummin hieman isommat, kuin pienemmät, mutta kehooni sopivat.

Milloin olette menneet solariumiin leikkauksen jälkeen? Olisiko noin 3-viikkoa ok tauko solikasta?

Millaisia kokemuksia teillä on liikunnan aloittamisesta leikkauksen jälkeen? Esimerkiksi rauhalliset kävelylenkit/reippaat kävelylenkit? Spinning? Voimaharjoittelu? Muu ryhmäliikunta? Kevyt voimaharjoittelu ja millaisin liikkein? Milloin olette voineet juosta/hölkätä?

Millaiset jonotus ajat leikkauksiin ovat olleet?

Olen ajatellut matkustaa yksin. Ensin junalla useita tunteja Helsinkiin josta laivaan ja sama takaisin. En usko saavani saattajaa enkä ketään vastaan asemalle joten välimatkoihin käytän myös taksia. Takaisin saapuminen ei vaikuta millään tavalla mielekkäältä yksin ja useita kulkuneuvoja vaihdellen, mutta se on todennäköisesti valittava, kun leikkaukseen menen.

Luin kokemuksia matkustamisesta tältä palstalta. Aion ottaa mukaan mahdollisimman vähän tavaraa.

Mukavaa, kun tällainen palsta on olemassa :)

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: LiisaTu

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
9 kuukautta 1 viikko sitten #46486 : lehtosa
Mulla laitettiin lihaksen päälle ja muistaakseni kuukauden liikuntakielto tuli. Eli kuukauteen en juuri mitään tehnyt, sen jälkeen kevyesti aloitin treenaamisen ja juoksemisen, muistaakseni yläkroppaakin aloin kevyesti treenata jo sillon. Kun leikkauksesta oli joku 2-3kk treenasin jo normaalisti yläkropan :) mulla meni kyllä parantuminen ihan tosi hyvin, en ollut yhtään kipeä ja tokana yönä leikkauksen jälkeen pystyin jo nukkumaan kyljellään ilman mitään ongelmia :laugh: eli jos laitetaan osittain lihaksen alle, tai jos oot muuten kivuliaampi leikkauksen jälkeen niin kannattaa kyllä miettiä ja ainakin valmistautua pidempään treeni taukoon

53kg/172cm

7.9.2015 pyöreä Natrelle high profile 365cc, lihaksen päällä
Plastic Surgery Center, Jyri Hukki
Lähtötilanne 65A --> 65E

TULOSSA 23.2.2018 Motiva Round Corse 650cc, lihaksen päälle
Helsinki Clinic, Janne Jyränki

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: KaroliinaK

Lisää
9 kuukautta 1 viikko sitten #46488 : Catya
Moikka! Mulle on laitettu osittain lihaksen alle.

Menin muistaakseni solariumiin ekan kerran joskus 1-2kk leikkauksen jälkeen, mutta laitoin paksut kerrokset haavateippiä arpien päälle ettei uv-valo pääse arpiin asti.

Rintojen treenaamisen sain unohtaa aikalailla kokonaan, ellei sitten "vahingossa" muissa liikkeissä tullu voimailtua niitä..mutta miesten punnerruksiin meni yli vuosi, että pystyin taas tekee, ja silloinkin teki kipeää ja tuntu inhottavalta. Muuten muu urheilu onnistui hyvin mutta pikkuhiljaa jo 1-2kk leikkauksesta, käsipainot, vatsalihakset, rauhallinen hölkkä ym. omia tuntemuksia kuunnellen :) .
Ryhmäliikunta tunteja odottelisin varmaan lähemmäs 6kk.

Nyt mulla on takana kolmas leikkaus, ja tää on kuin lasten leikkiä ekaan verrattuna. Kipulääkkeitä en oo kotiutumisen jälkeen ottanu kertaakaan ja olisin jo valmis juoksulenkeillekkin ollu jo pari viikkoa, mutta pidän pääni ja tyydyn kävelyihin nyt toistaseksi vielä! (4vk leikkauksesta)

Rintojen suurennus:
4/2018 Nagor HR 520cc, Lihaksen päälle
12/2017 Nagor 460cc, lihaksen alle
4/2014 Nagor Impleo 330cc, lihaksen alle

158cm/56kg/Alkutilanne 75b

Lisää
9 kuukautta 1 viikko sitten #46490 : Reetta
Moi Karoliina. Treeniin ja sokkkuun jo hyvin kantaa tuossa otettiin. Minua vähän hirvittää toi et matkaat yksin! Ainakin mun kokemus osittain lihaksen alle laitetuiden kanssa, et mä en pystyny takasin tullessa kun puolen litran vesipulloa kantaa, kassista puhumattakaan. Toki ihmiset on yksilöitä, ja minäkin aikamoinen kovanaama mutta matka on tosi haasteellinen paluun kannalta ja myös menomatka jännittävä. Suosittelen ottamaan jonkun mukaan jos vain mahdollista.

12/17 Nagorin pyöreät 420cc osittain lihaksen alle+ kohotusleikkaus /Mare Malva, lähtökohta 80D

Lisää
9 kuukautta 1 viikko sitten - 9 kuukautta 1 viikko sitten #46493 : LiisaTu
Tsemppiä leikkaukseen :)

Minähän matkustin yksin takaisin Pohjois-Suomeen, kuten just toisella palstalla kerroinkin niin samalle päivää laivalla, ratikalla, junalla, lentokoneella ja hlö-autolla, nou proplems.

Liikunnan aloittaminen riippuu varmaan jonkin verran implantista ja sijoitustavasta? Rintoja hyppyyttävästä liikunnasta (juoksu) pitäis kuitenkin mielestäni pidättäytyä ainakin se 2kk.

Omani ovat nyt 3viikkoa ja olen käynyt reippailla kävelylenkeillä reilun viikon, tänään polkaisin kuntopyörää eka kerran n.30min.
Mieti tarkkaan se sijoitustapa. Mua harmittaa että tuli lihaksen alle, aktiiviliikkuja kun olen (vaikken mikään ammattilainen tietenkään). Enpä kyllä tiedä oisko ollu häävi jos ois alkanu yläosasta ryppyilemäänkään...

Mutta minäkin kuulisin vielä mielelläni lisää kokemuksia miten liikunta on lähteny implanttien kans sujumaan, etenkin niiden kokemuksia joilla on lihaksen alla...

Ja jono ainakin Fin-Est.lle oli lyhyt, olisin saanu toimenpideajan 2viikon päähän öeikkauspäätöksestä mutta en ihan siihen ollu ite valmis :)

Motiva Ergonomix Demi 300cc
Osittain lihaksen alle 12/2017/ Siim Simmo
Lähtö 160cm/55kg - 75A/AA kahdesti imetetyt
Viimeksi muokattu: 9 kuukautta 1 viikko sitten : LiisaTu.

Lisää
9 kuukautta 1 viikko sitten - 9 kuukautta 1 viikko sitten #46495 : KaroliinaK
Kiitos kaikille vastanneille! :) Tuntuu mukavalta kuulla kokemuksianne ja saada tietoa siitä, kuinka olette asiat todellisuudessa kokeneet.

Pitkä tauko liikunnasta tulossa näköjään joka tapauksessa.

Kuinka uv-valo voi negatiivisesti vaikuttaa arpiin?

Aika hurjaa, että vielä yli vuoden kuluttua voi punnerrukset tuntua ikäviltä. Operaatio toki ei ole pieni.

Mielelläni otan jonkun vastaan satamaan tai ainakin osaksi matkaa jos vain mahdollista, mutta nyt ei vaikuta mahdolliselta.

Kiitos tsempistä!

Viimeksi muokattu: 9 kuukautta 1 viikko sitten : KaroliinaK.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Catya

Lisää
9 kuukautta 1 viikko sitten #46500 : Maima
UV-valo tummentaa arpia. Riippuu hirveästi varmaan ihotyypistä, että miten arpi reagoi. Itse välittäisin useamman kuukauden ja senkin jälkeen peittäisin varmuuden vuoksi arvet kunnolla solariumiin tai aurinkoa ottamaan mennessä. Eli teippiä ja bikinit niin ettei valo mene suoraan arpeen. Arvet saattaa kuitenki muuttua vielä kaks vuotta muodostumisen jälkeen.

Karhupuisto 3.10.-17 Siim Simmo
164cm/53kg lähtötilanne lievästi tubulaarinen a-kuppi
Motiva Ergonomix Full 315

Lisää
9 kuukautta 1 viikko sitten #46502 : ehkatanavuonna
Moikka!

Itsellä sijoitettiin tosiaan rinnan alle ja pystyin heti ekana yönä nukkumaan kyljelläni. Särkylääkettä muistaakseni otin leikkauspäivän jälkeen kerran, juurikin paluumatkalle. Muuten menin ilman särkylääkettä, itsellä oli vaikeuksia enemmänkin varoa tekemättä mitään, koska kipuja ei oikein ollut. Paraneminen meni tosi sutjakkaasti, turvotuskin katosi hyvinkin nopeasti.

Itse aloitin koiran ulkoiluttamisen 2 viikon tauon jälkeen, käytin vyötäröhihnaa, jotta ei tulisi nopeita liikkeitä, jos koira sattuisikin lähtemään rivaakkaasti. Kuukauden kuluttua muistaakseni kokeilin juoksua, mutta koska rintoihin alkoi särkemään nopeasti, jatkoin kävelyllä. Minulla tuli muusta syystä tissioperaation jälkeen sairaslomaa, joten takaisin treenaamiseen pariin päästän ehkä noin 6-8 viikon kuluttua leikkauksesta. Ekat kerrat tein pääasiassa kaikkea muuta kuin rintaa, mutta aika nopeasti pystyin aloittamaan rinnankin treenauksen, tosin ensiksi kuulostellen.
Pian olinkin jo pt:n kanssa treenaamassa, kun leikkausta en olisi ikinä ollutkaan! Tosin motivaatio oli paljon suurempi, koska nyt koen, että voin saavuttaakin unelmavartaloniB)

Itse pidin teippejä arpien päällä 4kk leikkauksen jälkeen. Kävin solariumissa varmaankin 2-3 kk jälkeen leikkauksesta, mutta tosiaan teipit arpien päällä. Ne jäävät niin hyvin (itsellä) rintojen alle piiloon, ettei mitään huomaa. Ei niistä kyllä rajojakaan tullut. Mutta tosiaan suosittelen todellakin suojaamaan arvet hyvin, koska on todella ruman näköistä, kun arpi tummuu :( sekä voi palaa herkemmin.

Toivottavasti kaikki menee hyvin! Kannattaa panostaa hyviltä tuntuviin urheiluliiveihin, ne tuovat heti tukea treenaamiseen. Ne liivit, jotka saat sairaalasta, toimivat vallanmainiosti!

Leikkaus 6.helmikuuta.2017. Siim Simmo, laitettu Nagor 390cc lihaskalvon alle. 164/63

Lisää
9 kuukautta 1 viikko sitten #46510 : lehtosa
Ihon ruskettuminen johtuu ihon melanosyyttisolujen aktivoitumisesta uv-säteilylle altistuessaan, jolloin rupeavat tuottamaan melaniinia, eli iho ruskettuu. Ruskettuminen on suojamekanismi, jolla elimistö pyrkii suojelemaan vaurioilta epidermiksen (orvaskeden) alempia, vielä tumallisia ja jakautuvia soluja (siellä ne solut sitten tosiaan jakaantuu, rupeaa nousemaan ihon pintaan päin, litistyvät ja keratinisoituvat). Arven kohdalta usein puuttuu melanosyyttisolut, jolloin arpi ei rusketu ja palaa todella paljon herkemmin. Sen lisäksi siis että arpi (ja etenkin tuore arpi) palaa helposti, se voi myös tummua ja uv-säteily voi tehdä pysyvää vauriota arven kohdalla oleviin soluihin, koska elimistön puolustusjärjestelmä puuttuu siltä osin.

53kg/172cm

Lähtötilanne 65A --> 65E

Lisää
8 kuukautta 3 viikkoa sitten #46623 : KaroliinaK
Kävin tänään konsultaatiossa Finestillä Oulussa. Konsultaatiosta jäi hyvä mieli ja nyt on turvallisempi tunne lähteä leikkaukseen.

Varataan aika myöhemmin. Toivon pääseväni leikkaukseen kuukauden sisällä.

Minulle kerrottiin, että implantin sijoitus paikka (lihaksen alle jne) ei juurikaan vaikuta kipuun vaan kokemus on yksilöllinen.

Odotan Kullamaan mielipidettä siitä millaiset implantit voisin saada.
Asiahan toki voi paikan päällä muuttua.

Nyt suunnitelmissa pyöreä Nagor lihaksen alle (olen aktiiviliikkuja)
Koko ajatus on 390, ehkä suurempikin, koska mulla leveä lantio, leveät olkapäät jne

Viikon vuodelepo ja kuukauden ajan täysi liikuntakielto on ohje.

Konsultaatio asioissa voin Finestin Hanna Tuomea suositella.

Nyt jään katsomaan mitä tulevan pitää :)

Lisää
8 kuukautta 3 viikkoa sitten #46629 : lehtosa
Jos liikuntaa paljon harrastat, niin miettisin ehkä kahdesti kokonaan lihaksen alle sijoitusta :dry: joka kerta kun lihasta käytät, se muljuttaa implanttia, joten ainakin jos vähänkään rankemmin esim treenaa/harrastaa jotain painonnostoa, niin melkein voit heittää hyvästit harrastukselle tai rintalihaksien treenaamiselle. Se kannattaa oikeasti miettiä kahdesti. Täällä muutamia tapauksia pyörii kun on katuneet kokonaan alle sijoitusta just muljumisen tai muiden tuntemusten takia.

Kullamaa kyllä varmasti antaa hyvät vaihtoehdot.

53kg/172cm

Lähtötilanne 65A --> 65E

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: LiisaTu, KaroliinaK

Lisää
8 kuukautta 3 viikkoa sitten #46630 : KaroliinaK
Kiitos vastauksesta!

Konsultaatiossa sanottiin heti liivit riisuttuani, että ehdottomasti lihaksen alle.

Mulle kerrottiin, että lihaksen alle on laitettu implantteja myös Fitness kisaajille ja voivat treenata normaalisti.

Minä tosiaan harrastan painon nostoa mm.

Otan asian vielä puheeksi viimeistään Kullamaan kanssa ja todennäköisesti vielä sitä ennen kysyn asiaa Hanna Tuomelta, kun palaamme hänen kanssaan asiaan.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: LiisaTu

Lisää
8 kuukautta 3 viikkoa sitten - 8 kuukautta 3 viikkoa sitten #46696 : LiisaTu
Karoliina, Hanna T suositteli myös minulle alusta asti osittain lihaksen alle sijoitusta. Simmon mielipide oli että kumpi vain käy. Esteettisyys painaa heille enemmän kuin käytettävyys? Kovasti on vakuuteltu että pystyy vielä treenaamaan, mutta saapa nähä.

Sijoituspaikka ei välttämättä vaikuta siihen miten kipeä olet pari ekaa viikkoa, mutta muutoin toipumisaika on alle laitettaessa paljon pidempi.

Hyvälle ystävälle laitettiin marraskuun alussa pyöreä Nagor osittain lihaksen alle + mastopexia (Hukki) ja nyt on parin viikon ajan käyny taas crossfit reeneissä ongelmitta.

Onko täällä hiihtäjiä? Olen tässä rauhallisen yövuoron kuluksi selannu lähes kaikki nämä keskustelupalstan otsikot (ja monet keskustelut) mutta mielestäni hiihtämiskokemuksia ei löytynyt mistään. Ei kiinnosta lihaksen päälle laitettujen kokemukset... Loppujen lopuksi suhteellisen vähän on niitä, joilla implantit on ollu vuoden tai enemmän, ja jotka ovat jaksaneet liikuntakokemuksistaan kirjoittaa.

Yhden keskustelun löysin, jossa 10kk implanttien laittamisesta lihas oli jotenkin "vaurioitunut" salitreenin yhteydessä ja aiheuttanut nesteen kertymisen implanttitaskuun (implantti oli myöhemmin jouduttu poistamaan). Toinen kertoi että implantti oli liikkunut pois paikaltaan rintareenin yhteydessä. Kolmas kertoi tutustaan jonka rintalihas oli revennyt treenissä (??!) Onhan nämä ihan älyttömän harvinaisia vaurioita, onhan? Toiset ui ja nostaa penkistä kuten ennenkin..

Ai että olen Vähän ressaantunut tästä urheilupuolesta...

Viimeksi muokattu: 8 kuukautta 3 viikkoa sitten : LiisaTu.

Lisää
8 kuukautta 1 viikko sitten #46811 : Hattara1
Mulla on nyt 2 1/2 kk leikkauksesta. Implantit laitettiin lihaksen alle. Aloitin liikunnan kun kaksi kuukautta leikkauksesta tuli täyteen. Nyt käyn taas ryhmäliikunta tunneilla, jos tulee jotain punnerrusta teen jotain muuta esim. huuveria. Olen parantunut todella hyvin ja todella tyytyväinen uusiin rintoihini. Annan itseni parantua rauhassa. Vielä ei edes tunnu siltä että pystyisin punnertamaan. Muuten kyllä kaikki hyppely liikkeet sun muut menee hyvin, täysin kivuttomasti.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: LiisaTu, KaroliinaK

Lisää
5 kuukautta 2 viikkoa sitten #47281 : LiisaTu
Liikunnasta: minua ahisti tämä kysymys ennen leikkausta varmaan paljon enemmän kuin huoli rintojen ulkonäöstä tai pehmeydestä. Toimenpiteestä on nyt reipas neljä kuukautta ja nyt alkaa elämä oikeasti voittaa. Kun 2kk.n kohdalla menin ekoja kertoja salille ja yritin kylpyläreissulla hieman uida, niin olin ihan hädissäni siitä miltä rintalihakset aluksi tuntuivat, "nykivät tyhjää". En ois uskonu että tuntuma 4kk kohalla voi olla jo näin paljon parempi.
3kk kohilla aloitin hiihdon ja kerkesin kuukauden höylätä latuja ennen kuin lumet loppu, parilla eka lenkillä rintalihakset tuntui ylämäkeen puskiessa mutta pian lakkas häiritsemästä, hyvin sujui hiihto. Leukoja vedän jo 8 vrt. ennen leikkausta 10 kerrallaan. Juoksua ja sählyä eivät häiritse millään lailla. Uimaan uskallauduin vasta lähempänä 4kk leikkauksesta mutta nyt uin jo lähes kuten ennenkin. Kyllähän sen huomaa ettei rinnassa ole enää voimaa ihan niin hyvin kuin ennen, esim. joissain liikkeissä salilla/ rintauinnissa, mutta väittäisin että 75% on voimasta on tallessa ja tästä vaan lisääntyy. Mutta rinnat on aivan hirveän näköiset kun oikein rintalihaksia pumppaan! (Voin laittaa kuvan ennen/ jälkeen kuvaketjuun kunhan joskus viitsin taas poseerata.) Ja pehmeäksi näitä ei voi sanoa... Liikunta kuitenkin mun kohdalla onnistuu vaikka implantti osit. lihaksen alla.

Sivu luotiin ajassa: 0.528 sekuntia