× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Leikkaukseen valmistautuminen

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #45496 : Benze
huheijaa ! Leikkaus onnistuneesti ohi. Oli ihan huippu hieno henkilökunta ja sain hyvää hoitoa.
Toimenpide päivä meni ihan lääke pöhinöissä. Eilinen ilta ja tämä päivä ollut hankalampi ja melkoinen paineen tunne rinnassa. Ihan juntturassa koko kroppa. Melko avuton olo :D Toivottavasti tämä tästä alkaa helpottamaan. Onnellinen silti kaikessa tuskassakin, monen vuoden haave toteutunut. <3 Alustavasti tänään konsussa näytti rinnat todella hyvältä <3 Nestepöhö mahassa ja naamassa on aikasta reilusti mutta onneksi sekin lähtee ajan kanssa. Maima: Tsempit! Laita siekin kuulumisia :)

3.10.2017 PSC / Jyri Hukki
Sebbin anatominen pisaranmallinen, keskikorkea 325 cc lihaksen alle.

154 cm / 57 kg

Lähtökohta 3 krt imetetty, surullisen tyhjä B

154 cm / 57 kg. Lähtökohta 3 krt imetetty, surullisen tyhjä B
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Havana

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #45497 : Maima
Hengissä ollaan tääläkin ja sama tuo jumissa oleminen. Selkä ihan tohjona, johtuneeko sitten siitä että liivit ovat mielestäni liian isot (lörpöttävät selästä, edestä ja kanaloistakin hieman). Muuten on mennyt ihan kivasti koska kipuja nyt osasi odottaakin, mutta nyt jos saisin uudelleen valita niin ottaisin leikkauksen mieluummin suomen puolelle. Täytyy huomenna soittaa klinikalle ja pyytää kaikki ohjeet, koska en saanut sairaalalta mitään muuta kuin implanttipassit, parin päivän särkylääkkeet ja antibiootin. Klinikalta siis laskujen yhteydessä tuli viesti missä luki, että saisin sairaalalta sekä suulliset että kirjalliset hoito-ohjeet. Täytyy nyt vain toivoa että lopputulos olisi edes toivotunlainen. Vielä vaikea sanoa mitään, kun ovat niin pingottuneet ja kivikovat.

Karhupuisto 3.10.-17 Siim Simmo
164cm/53kg lähtötilanne lievästi tubulaarinen a-kuppi
Motiva Ergonomix Full 315

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #45500 : Benze
Täällä on myös kunnon tiiliskivet. Kyllä ne siitä paranee hyvännäköisiksi :D Onpa tympeä kun et ole saanut tarpeeksi ohjeita. :( Toivottavasti saat ne nyt jälkikäteen. Minä sain PSC kirjalliset että suulliset ja eilen illalla vastasivat vielä sähköpostiin kun pää ei toiminut jälkitarkastuksessa. Ihana paikka ja näin ensimmäiseksi kerraksi jäi hyvä mieli.

Laitettiinko Maima sinulle lihaksen alle ? Melkoista venytystä rinnassa itsellä ja nukkuminen on enemmän kuin haastavaa... :D

__________________________________________________________________________________

154 cm / 57 kg

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #45501 : Maima

Benze kirjoitti: Täällä on myös kunnon tiiliskivet. Kyllä ne siitä paranee hyvännäköisiksi :D Onpa tympeä kun et ole saanut tarpeeksi ohjeita. :( Toivottavasti saat ne nyt jälkikäteen. Minä sain PSC kirjalliset että suulliset ja eilen illalla vastasivat vielä sähköpostiin kun pää ei toiminut jälkitarkastuksessa. Ihana paikka ja näin ensimmäiseksi kerraksi jäi hyvä mieli.

Laitettiinko Maima sinulle lihaksen alle ? Melkoista venytystä rinnassa itsellä ja nukkuminen on enemmän kuin haastavaa... :D

__________________________________________________________________________________

154 cm / 57 kg

Juu hieman itseäkin harmittaa, kun klinikkaa valitessa kaikki tuntui pelaavan karhupuistolla tosi hyvin. Tänään olen pari kertaa soittanut klinikalle ja jätin soittopyynnön, mutta ei ole vielä ainakaan kuulunut mitään. Vielä enemmän harmittaa nyt se, että mun toisena klinikka vaihtoehtona oli juurikin PSC ja sielä näemmä luistaa asiat tosi hyvin... leikkauskarttaa tehdessä kirurgi sanoi laittavansa lihaksen päälle, en sitten tajunnut missään kohtaa kysyä keneltäkään että mihin päädyttiin. Annettiinko sulle millaiset ohjeet haavojen hoitoon? Ja joo, itse nukun aikalailla istualtaan. En ole uskaltanut kokeilla mennä kokonaan selälleen, kun on niin vaikea päästä ylös jo tuosta puoli istuvasta asennosta. :D

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #45506 : Benze
Tämä herjaa eikä anna vastata :(

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #45508 : Benze

Maima kirjoitti:

Benze kirjoitti: Täällä on myös kunnon tiiliskivet. Kyllä ne siitä paranee hyvännäköisiksi :D Onpa tympeä kun et ole saanut tarpeeksi ohjeita. :( Toivottavasti saat ne nyt jälkikäteen. Minä sain PSC kirjalliset että suulliset ja eilen illalla vastasivat vielä sähköpostiin kun pää ei toiminut jälkitarkastuksessa. Ihana paikka ja näin ensimmäiseksi kerraksi jäi hyvä mieli.

154 cm / 57 kg

Juu hieman itseäkin harmittaa, kun klinikkaa valitessa kaikki tuntui pelaavan karhupuistolla tosi hyvin. Tänään olen pari kertaa soittanut klinikalle ja jätin soittopyynnön, mutta ei ole vielä ainakaan kuulunut mitään. Vielä enemmän harmittaa nyt se, että mun toisena klinikka vaihtoehtona oli juurikin PSC ja sielä näemmä luistaa asiat tosi hyvin... leikkauskarttaa tehdessä kirurgi sanoi laittavansa lihaksen päälle, en sitten tajunnut missään kohtaa kysyä keneltäkään että mihin päädyttiin. Annettiinko sulle millaiset ohjeet haavojen hoitoon? Ja joo, itse nukun aikalailla istualtaan. En ole uskaltanut kokeilla mennä kokonaan selälleen, kun on niin vaikea päästä ylös jo tuosta puoli istuvasta asennosta. :D

Tämä sivusto herjaa minua eli yrittänyt sinulle vastata ja tovin... Ei voi moittia PSC palvelua. Loistavaa ennen leikkausta ja sen jälkeen. Sain ohjeeksi pitää haavateippejä viikon ja sen jälkeen haavojen tarkistus ja mahdollisten tikkien poisto mitkä ei ole sulanut. Haavateippiä ei tarvitse ilmeisesti käyttää sit enää. Tästä laitoin kysymykset kun en muistanut. Olin niin pööpönä leikkauksen jälkeen.. :D Sekä kaksi kertaa päivässä puoli tuntia kerrallaan ilmakylpyjä. :) Kyllä ei passaa selälleen mennä, tuntuu niin pahalta. Eikä pysty kovin pitkiä aikoja olla pystyssä, alkaa tuntuun särkyä ja painetta. Huh. :D

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #45510 : Maima

Benze kirjoitti:

Maima kirjoitti:

154 cm / 57 kg

Tämä sivusto herjaa minua eli yrittänyt sinulle vastata ja tovin... Ei voi moittia PSC palvelua. Loistavaa ennen leikkausta ja sen jälkeen. Sain ohjeeksi pitää haavateippejä viikon ja sen jälkeen haavojen tarkistus ja mahdollisten tikkien poisto mitkä ei ole sulanut. Haavateippiä ei tarvitse ilmeisesti käyttää sit enää. Tästä laitoin kysymykset kun en muistanut. Olin niin pööpönä leikkauksen jälkeen.. :D Sekä kaksi kertaa päivässä puoli tuntia kerrallaan ilmakylpyjä. :) Kyllä ei passaa selälleen mennä, tuntuu niin pahalta. Eikä pysty kovin pitkiä aikoja olla pystyssä, alkaa tuntuun särkyä ja painetta. Huh. :D

Sain onneksi yhteyden klinikkaan ja nyt jo parempi fiilis. Sain vastauksia kysymyksiini ja selkeämpiä ohjeita. Hmm, mistään ilmakylvyistä ei ollut kyllä puhetta. Oliko sitä tarkoitus antaa sitten kun teipit poistettu vai nyt jo? Mä en muistanut kysyä teippailun jatkosta. Täytyy kysellä vielä lisää samalla kun otan teipit pois ja laitan kuvia haavoista. Pystyn onneksi jo ihan hyvin liikkua ja olo tuntuu helpottavan koko ajan. Toivottavasti sullakin helpottaa pian, varmaan tuo implantin sijoituspaikka tuottaa tuota kipua. Ainakin kuullut just että lihaksen alle laitettaessa kivut suuremmat.

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #45513 : Benze
Huippu juttu että sait infoa ja tuli parempi fiilis ! :) Minulla on teipit koko ajan haavojen päällä, niitä ei tarvitse poistaa ja "ilmakylpyjä" se kaksi kertaa. Varmaankin sen takia että saapi olla rinnat rennosti. En mie tiiä. :D Varmaan just eri klinikoilla pikkaisen omia ohjeistuksia. Odotin kyllä kipuja mutta välillä aika raastavaa.
Vaikka monesti sanotaan että ei ole mitään synnytykseen verrattavissa mutta minulla ne on kestänyt vain 2-3 h :D

Kiva kuulla että sinulla paremmin. Kyllä tämä tästä päivä aina eteenpäin !

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #45516 : Maima
Jep, on tullut huomattua tätä foorumia selaillessa että ohjeistukset on todella erilaisia. Täytyy vähän kattella ja kokeilla että mikähän itselle toimis sitte parhaiten. Onneksi on lähisukulaisina useampi terveydenalan ammattilainen niin saa näyttää haavoja heille kun tuonne klinikalle itsellä niin pitkä matka. Pelottaa meinaan kovasti että infektoituu, kun ei olisi ensimmäinen vastoinkäyminen.
Saitko kuitenki kunnon mömmöt mukaan että edes kipuun annetut lääkkeet tehoaa?

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #45518 : Benze
Sama homma, pitkä matka on helsinkiin. :O Huomasin nyt illalla kun tuulettelin että rintojen väliin on tullut mustelma. Huoh. Mitähän tuo meinaa.. ? Kokemuksia kenelläkään. Tässä saa jännittää kaikenlaisten asioiden kans seuraavat viikot :O Sain burana800 ja panadol 1mg. Niillä mennään ja antibiootit. Kyllä ne just ja just kivun kärjen vie. Toivon ja odotan pikaista helpottamista. Jos kovin monta viikkoa jatkuu niin menee kroppa jumiin kun nyt jo ihan tönks. Onnellinen siltikin näistä tötteröistä. Huojentunut että leikkaus tehty ja uskalsin. Ensi kesänä jos sitten bikineissä täytettä :D Mitä lääkkeitä sie sait ?

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #45522 : Maima
Eikös se ole ihan normaalia jos mustelmia ilmestyy? Näin oon ainaki ymmärtänyt. Mä sain 5 päivän antibiootin joka on nimeltään zinnat 500mg. Ei sanaakaan suomea missään ja se vähän hirvitti, mutta kaipa ne toimii ihan samalla tavalla kuin muutkin antibiootit. Lisäksi kipulääkkeeksi diclofenac-ratiopharm 50mg, joka ilmeisesti vastaa Suomessa sen nimistä lääkettä kuin voltaren. Siitä tuntuu tulevan pahoinvointia ja hieman tälläistä huimausta, tarttee varmaan vaihtaa pian kanssa tuohon buranaan. Onneksi vanhoihin vaivoihin määrättyjä 600mg ja 800mg on vielä jäljellä. :laugh:

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #45524 : Katsku88
Aika jännä, että ette vahvempia lääkkeitä saaneet, mulle annettiin reseptillä Tramalia ja Panadol 1g. Lisäksi sain ekoiksi päiviksi Oxycodonia eli ihan helevatan vahvaa lääkettä. Toimi! :D

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #45526 : Maima
Sitä mäkin ihmettelin, kun odotin että olisivat jotain tyyliin panacodia antaneet. Onneksi mulla ei oo järkyttäviä kipuja ollut, että näillä on kyllä pärjännyt mitä sai.

Lisää
2 kuukautta 2 päivää sitten #45573 : Maima
Kuinkas Benze parantuminen sujuu, joko oot saanu kivut kuriin? ootko uskaltanut yhtään liikkua vai onko pystyssä oleminen vieläkin kivuliasta?

Oon käynyt ite joka päivä jonkun verran käpyttelemässä, eilen yritin ensimmäistä kertaa leikkauksen jälkeen ajaa autolla....ei ollut kovin hyvä idea. Ikävästi muljahti oikealla puolella. Muuten suurinosa kivuista tällähetkellä tuola implanttien reunoilla, ihan kosketus arat. Yhdellä 600buranalla kuitenki pärjään, aamuisin pakko ottaa kun kauhee paineen tunne noustessa. :laugh: pikkuhiljaa pikkuhiljaa :)

Lisää
2 kuukautta 1 päivä sitten #45577 : anin86
Mulla alkaa leikkaukseen valmistautumisen ensimmäinen vaihe. Sairaalasta tuli jonoilmoituskirje ja ohjeet tupakoinnin lopettamisesta ennen tulevaa leikkausta. Ajattelin tumpata, koska haluan anestesian, leikkauksen, haavojen ulkonäön ja yleisen toipumisen sujuvan mahdollisimman mutkattomasti.

Tupakointi kuitenkin lisää limaisuutta, joka on kurjaa vähintään siinä vaiheessa, kun pitää yskiä ja kröhiä kipeillä tisseillä. Lisäksi haavojen verenkierto paranee ja ne sen myötä myös paranevat helpommin.

Tubulaariset eriparirinnat A/B-kupilla.
Kehityshäiriön korjausleikkaus julkisella sektorilla 12/18.

Mentor CPG 321 245-395cc (koko selviää leikkauspöydällä).

Lisää
1 kuukausi 4 viikkoa sitten #45609 : Benze

Maima kirjoitti: Kuinkas Benze parantuminen sujuu, joko oot saanu kivut kuriin? ootko uskaltanut yhtään liikkua vai onko pystyssä oleminen vieläkin kivuliasta?

Oon käynyt ite joka päivä jonkun verran käpyttelemässä, eilen yritin ensimmäistä kertaa leikkauksen jälkeen ajaa autolla....ei ollut kovin hyvä idea. Ikävästi muljahti oikealla puolella. Muuten suurinosa kivuista tällähetkellä tuola implanttien reunoilla, ihan kosketus arat. Yhdellä 600buranalla kuitenki pärjään, aamuisin pakko ottaa kun kauhee paineen tunne noustessa. :laugh: pikkuhiljaa pikkuhiljaa :)

Hyvin sujuu parantuminen. :) Päiväkohtaista vaihtelua eli joku päivä parempi kuin toinen. Kipuja ei varsinaisesti ole ollut 5 -6 päivään. Tuntemuksia senkin edestä. Aamulla enää pienoista paineen tuntoa mutta oikea rinta huomattavasti enemmän turvoksissa ja siinä muljahtelua, kiristystä ja paineen tunnetta enemmän. Oikean puolen kättäkään ei voi pitää kauaa ilmassa tai kurkotella. Haavoja kirvelee vaikka hyvin parantunut ja siistit. Kuiva iho varmaankin. Tänään vasta vaihdoin teipit ohjeiden mukaan ja laitoin konsultaatio kuvat klinikalle. Selällään nukkuminen kyllästyttää ja hieman vasemmalle kallellaan voi olla hetken koska vasen paremman tuntoinen. Särkylääkettä en ole syönyt 6 päivään. Pieniä kävelylenkkejä tehnyt ja normi kotona touhuamista pienesti sekä paperitöitä koneella. Autolla ajoin kolme päivää leikkauksen jälkeen eikä tuntunut pahalta pieni mutka kun muisti käännellä rattia kuin mummot :laugh: Ei laajoja liikkeitä pystynyt. Nyt niitäkin hetken.. Yritän ottaa rauhallisemmin. Rinnoissa tuntoaistit sekaisin eli pistelee ja yliherkät kosketukselle. Ilmeisesti ihan normaalia. Odotan kovin että olot normalisoituu :laugh:

Lisää
1 kuukausi 4 viikkoa sitten #45610 : Maima
Kuulostaa tosi samalta ku mulla. Yritän myös nyt jättää nuo särkylääkkeet kokonaan. Haavoja ei onneksi kirvele, mutta kaiken muun allekirjoitan kyllä. :laugh: kaikki liivit tosi epämukavia päällä kun iho on niin kuiva ja varsinkin nyt kun luultavasti alkaa tunto pikkuhiljaa palailemaan, mikä sinänsä tietysti hyvä asia. :laugh: Oon kans jo ihan kyllästyny tähän olotilaan.. kärsivällisyys ei oo mun vahvimpia puolia. :silly:

Lisää
1 kuukausi 3 viikkoa sitten #45660 : Benze
Hei Maima !

Miten sinulla menee siellä ? Joko on yhtään parempi ? :) Minulla on tullut outoja oloja tuohon oikeaan rintaan. Aivanko tuntisin joka liikkeessä kun implantti liikkuisi :O ihmeellinen tuntemus. Onko tämä joku välivaihe parantumisessa vai mitä ihmettä ? Olenko rasittanut sitä liikaa ja revennyt.. kaikkea sitä tulee mieleen. Ei varsinaisesti kipeä mutta nämä tuntemukset on koko ajan läsnä. Aivanko liikkuis ja painais rinnan alle. Oikea vielä huomattavan enemmän turvoksissa kuin vasen.. Onko muilla tälläisia? Kolme viikkoa nyt leikkauksesta...

Lisää
1 kuukausi 3 viikkoa sitten #45661 : Maima
Moikka!
Paremmin luonnistuu jo asiat kuten tuo autolla ajo, kauheesti en oo uskaltanu mitää tehdä tai nostella. Mutta mulla myös samanlaisia tuntemuksia juuri oikeassa rinnassa. Lisäksi rinta hieman kipeä tuolta kainalon seudulta implantin reunalta. Turvotusta ei oo joten oon sillä poissulkenut noita pahimpia vaihtoehtoja. Silti vähän jännittää ja tekisi mieli mennä klinikalle käymään, että voisivat arvioida tilanteen. Varsinkin nyt kun töihinpaluukin alkaa olla lähellä..
Jännä miten voi olla samanlaisia tuntemuksia vaikka implantin sijoituspaikka on eri. Onko sulla turvotusta ollut siinä koko ajan vai yhtäkkiä tullut uudestaan tai enemmän?

Lisää
1 kuukausi 3 viikkoa sitten #45663 : Benze
Juuri laitoin klinikalle viestiä kun pelottaa onko implantti pyörähtänyt jotenkin vai mikä on. Minullakin tuntuu rinnan sivussa ja alhaalla varsinkin tuntemukset. Minulla on koko ajan myös oikea rinta ollut enemmän turvoksissa ja pinkeämpi. Vasen on laskeutunut paremmin eikä siinä ole tällaisia tuntemuksia. Menin myös imuroimaan viime viikonloppuna vähän kun rikoin lasin ja oli pakko vähän ottaa. Myös kevyempiä kauppakasseja olen kantanut. Pelottaa vähän että olen liikaa kiirehtinyt :O :( Apua.. tämä on inhottavaa kun koko ajan vähän jännässä... mutta näin pahoja tuntemuksia ei ollut vielä viikko sitten.. oliskohan silloin vielä ollut enemmän nestettä.. hmm...

Sivu luotiin ajassa: 0.834 sekuntia