× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Täysin rinnaton

Lisää
1 vuosi 2 viikkoa sitten #43625 : Irene
Hyvin pulla selitit ton eron anatomisten ja pehmeiden pyöreiden tuntuman välillä:)
Ja Mentorit on vielä Natrellejakin kiinteämmät niin kyllähän ne aika tönkköä tavaraa on.

Kun fakta kuitenkin on, etä sopiva implantti riippuu paitsi mitoista, myös tietenkin omista toiveista: paitsi koon suhteen eli haluaako mahdollisisuuksien rajoissa sielä isommasta vai pienemmästä päästä olevat, myös juuri tuon tuntuman suhteen. Eli haittaako se että implantti on kiinteä, kuten anatomiset on, vai toivooko suht luonnollista tuntumaa jolloin pyöreät on se juttu.

Suomessa vaan on peristeisesti harrastettu anatomisia, ja esim kun mut leikattiin ei ko kirurgi muita käyttänytkään. En tajunnut edes kysyä mistään tuntumista, eikä siellä toisaalta olisi ollut kokeiltavanakaan muita kuin niitä anatomisia. Nykyään tosin käyttä pyöreitäkin (sama kirra kuin pullalla).

Ainakin Siluetti on paika josta en ole kuullut kenkään saavan muita kuin Mentorin anatomisia.

Kisu, jos neuvoa saan, niin ehdottaisin että ennen kuin menet konsuun, selvitä onko vaihtoehtoina pelkkiä anatimisia vai onko myös pyöreät valikoimissa. Silloin pystyt tekemään aidon ratkaisun implantista, kun on tarjolla eri vaihtoehtoja.

En mäkään halua dissata anatomisia, onhan mulla ne itsellänikin, mutta eivät ne kaikille tuota parasta tulosta.

Natrelle anatominen 325cc osittain lihaksen alla
168/58-60
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: pulla, Hanskuliini

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
1 vuosi 2 viikkoa sitten #43654 : Kisu35
Teistä ollut kyllä suuri apu! Nyt olen varmistanut laitettavan molempia malleja siellä klinikalla ja olen varannut ajankin jo. Nyt meinaan olla lukematta mahdollisimman vähän enää vaaroista tai leikkauskivuista tai muitakaan keskusteluita yms (tätä lukuunottamatta). Olen sellainen stressaaja ja jahkaaja niin tuntuu tulevan vaan niistä taas epävarmuutta päätökseen!

Lisää
1 vuosi 2 viikkoa sitten - 1 vuosi 2 viikkoa sitten #43659 : Irene
Hyvä kisu:)

Kenelle siis olet menossa?

Vielä yksi varoituksen sana liittyen konsuun:

Ja jos se kirraa tarjoaa niitä sovitusimplantteja, niin ÄLÄ MENE harhaan!:evil: Oletko tietoinen miten paljon isommilta ne näyttää siinä irrallaan ihon päällä (varsinkin jos on vähän rasvaa, joka edes vähän muotoutuisi implantin mukaan) kuin miltä se sitten siellä paikallaan kudosten puristuksessa, varsinkin lihaksen alla, tiiviisti pakattuna näyttää.

Tää oli myös juttu mistä en tiennyt joten kun se 325cc näytti siellä sovitusimplanttina niin isolta, mutta oli pienin mitä mulle voi laittaa niin meinas jäädä kaupat tekemättä:huh: Yleisesti sanotaan että +50cc pitää lisätä implanttikokoon siitä, mikä näyttää silmään hyvältä, mutta oman kokemuksen mukan se on ehkä jopa alakanttiin..
Varsinkin jos hakee kovin pientä muutosta, voi hämääntyä niistä sovitusimplanteista...

Tsemppiä!

168/58-60
Viimeksi muokattu: 1 vuosi 2 viikkoa sitten : Irene.

Lisää
1 vuosi 2 viikkoa sitten #43668 : Kisu35
Olen siis menossa Turkuun/Mansurow. Pidän mielessä tuon kokoasian kun käyn siellä. Toivottavasti ei liiaksi ala myöskään tarjota niitä anatomisia, jos kerran on nykyään niinpaljon yleisempiä. No onneksi päätöksen teen itse, eikä edes vielä tämä käynti mihinkään sido. Kiitos tsempeistä, niitä tarvitaan!

Lisää
1 vuosi 1 viikko sitten #43697 : Irene
Kun luin ketjun Mansurovista, pisti silmään seuraavat kommentit: "Muuten kaikki hyvin mutta en tykkää kun hän koko puhu p***a fin-estistä ja kaikki muut implantit on huonoja (erittäin huonoja) paitisi mentor...." tai "Konsultaation piti itse Mansurow, ja esitteli laajalti eroja ja varsinkin niitä ongelmia, joita Tallinnan käyjille usein heikkolaatuisten palloimplanttien johdosta tulee."
Ja kaikille oli laitettu Mentorin anatomiset.

Itse en Mentoreita valitsisi. Pikku info ko implanteista:Niiden geeli jaetaan kolmeen pehmeysasteen mukaan niin että coh1 on pehmein ja coh3 kiintein (anatomisissa siis aina coh3). Kuitenkin,
Mentoreissa on aika paksu/kiinteä kuori, joka tekee sen että paitsi anatomiset
on erityisen kiinteitä, on pehmeillä monia muita merkkejä enemmän taipumusta ryppyilyyn, mikä on myös aika ikävää. Varsinkin jos ei ole omaa rasvaa päällä niin voi olla kiusallisen näkyvääkin.

Mentoreita käyttävät perustelevat sen yleensä turvallisuudella, onhan niillä Natrellen lisäksi ainoana merkkinä FDA.n hyväksyntä.
Iso osa suomalaiskirurgeista käyttää Natrellea mieluummin, anatomiset ei ihan niin kovat eikä pehmeimmät pyöreät ryppyile samalla tavalla. Mutta on muitakin hyviä merkkejä, ja Suomessa on kyllä kirurgeja joilla on valikoimassa paitsi eri malleja, myös eri merkkejä.

En halua maalata piruja seinille enkä tätä kirurgia tunne, mutta joillekin on käynyt niin, että jos kirra on kovin kiintynyt nimenomaan Mentorin anatomisiin, perustelee anatomiset tuntumasta huolimatta mm tuolla ryppyilyllä joka sis ko merkin pehmeimmillä pyöreillä on todellinen ongelma.

Kaikki hänellä käyneet olivat tyytyväisiä ainakin tuossa ketjussa, joten varmasti on osaava heppu ja lisäksi moni on Mentoreihinsa tyytyväisiä.

Mutta koska tiedän tarpeeksi tapauksia joissa ongelmaksi on tullut Mentorin anatomisilla liian kiinteä tuntuma ja pyöreillä ryppyily (jotka molemmat tietenkin korostuvat jos lähtökohta on olematon kun oma rasva ei pehmennä tuntuma eikä peittele ryppyilyjä) niin mietin vaan Kisu että kannattaisiko vielä tiedustella käyttääkö Mansurow muita implanttimerkkejä kuin Mentor?

168/58-60

Lisää
1 vuosi 1 viikko sitten #43706 : pulla
Näyttäis siltä, että b-liteja sais nyt myös mansurowin asentamina:
www.estetiikkamansurow.fi/uutuus-aktiivi...ite-kevyt-implantit/

Motiva Ergonomix Full 550 2/2016,
Natrelle anat FF 375g 6/2015 ja 475g 9/2015

Lisää
1 vuosi 21 tuntia sitten #43791 : Kisu35
Olen konsultaatiossa käynyt, mutta päätöstä en ole vielä tehnyt. Kenties vielä siirrän asiaa edemmäs tai käyn pian vielä toisessa paikassa.

On se kyllä hyvä juttu kun olen täällä käynyt ennen lukemassa näitä. Muuten kyllä varmaan olisin varannut ajan suoraan toimenpiteeseen. Tosiaan Mentorin implantteja oli ja voimakkaasti ainoaksi vaihtoehdoksi antoi sen anatomisen. Aika tönköltä tuntui se implantti kyllä käteen, ja taas toisaalta pyöreän jo huomasi ryppyilevän ihan siinä pelkkänä implanttina. En kyllä sen jälkeen olisi enää itsekkään uskaltanut valita sitä. Ehkä näiden takia haluan vielä käydä muualla tai unohdan asian ainakin toistaiseksi. Nyt en ainakaa ihan täysin vakuuttunut. Ystävällinen ja varmasti osaava kirurgi kyllä , ei sinänsä mitään huonoa sanottavaa.

Lisää
1 vuosi 17 tuntia sitten #43795 : Irene
Kisu, arvelinkin että näin tulee käymään.. Joillakin suomalaiskirurgeilla on totaali fiksaatio anatomisiin, ja joillain pahimmillaan juuri Mentoriin -jolla, kuten sanoin, on aika paljon miinuspuolia.
Aika moni ei tiedä muusta joten tosiaan varaa suoraan ajan kyseenalaistamatta mitään.

Mentorien suurin ongelma on paksu ja kovahko kuori-> anatomiset on ihan tönkköjä (kiinteän geelin päällä paksu kuori) ja pyöreät ryppyilee (ihan loogista kun ajattelee että pehmeän geelin ympärillä on paksu, helposti kupruileva kuori). Siksi en niitä itse valitsisi. Ainoa peruste minkä niille voi ajatella, on FDA:n hyväksyntä.

Toisaalta myös Natrellella on tuo sama hyväksyntä, mutta parempi kuorirakenne-> anatomiset eivät ole ihan niin jäykkiä (vaikka jäykkiä siltikin, kaukana luonnollisesta tuntumasta ellei ole kunnon pehmeusterasvat päällä) eivätkä pyöreät ryppyile samalla tavalla.

Mitä kokoa Kisu sulle ehdotettiin?

Miten olisi toinen, vaihtoehdoille avoimemman kirurgin konsultaatio?

168/58-60

Lisää
1 vuosi 16 tuntia sitten #43798 : Kisu35
Siis juurikin näin! Se anatomisen kuori oli tosi paksu, vähän kuin joku hiekkapaperi. Ei ollut kyllä sellainen kuin mielikuvissa ajattelisin implantista.

Ehdotti kokoa 220-300. Tuota pienempää ei varsinaisesti itsekkään olisi valinnut kuitenkaan ja olin itsekkin sitä mieltä sen 260 olevan ok.

Kyllä mietin ja katselen nyt rauhallisesti toista paikkaa missä aion käydä. Varmaan siellä Tampereen suunnalla. Minusta siellä sivulla oli usemapia merkkejä tarjolla. Nyt ei kyllä ihan heti ole mahdollisuutta
irrottautua sinne tästä arjesta, mutta joskus tulevaisuudessa, ehkä kesällä.

Lisää
1 vuosi 14 tuntia sitten #43802 : Unelma
Minulle laitettiin mentorin anatomiset helmikuussa. Kun kävin konsultaatiossa ja sain käteeni anatomisen tunnusteltavaksi mietin että ovat aika jäykät. Halusin luonnollisen näköiset ja lisää kokoa mutta ei liikaa.
Minun lähtö kohta oli melko tyhjät 70b. Lihaskalvon alle laitettiin 255cc ja ensimmäiset kuukaudet oli todella kiinteät mutta nyt ovat pehmenneet todella melkein löysäksi kun rintoja pystyy puristamaan. Itse en tunne reunoja enkä nyt tiedä onko nämä niin kumiset mitä pelkäsin niistä tulevan. Tosin en ole uskaltanut kovin kovaa tunnustella mutta juostessa liikkuu jollei ole urheiluliivit.

Lisää
11 kuukautta 4 viikkoa sitten #43822 : Irene
Kisu: No sellaisethan ne on.. Tunnen mm kirurgin, joka haluaa käyttää vain FDA:n hyväksymiä implantteja (eli Natrelle ja Mentor) ja kun Natrellen anatomiset olivat vähän aikaa tilauskiellossa niin manasi kun pitää laittaa Mentorin anatomisia juuri sen tuntuman vuoksi. Ei Natrellen anatomisetkaan luonnollisilta tunnu, mutta Mentorin anatomisilla taitaa olla kyseinen kunnia olla kaikista implanteista kiinteimmät.

Unelma: Eihän ne implantit siellä kropassa pehmene, eli jos tuntuma on ollut käteen jäykkä niin sama implantti se siellä kropassakin on. Mutta jos sulle on voitu laittaa lihaksen päälle, sulla täytyy olla ainakin jonkin verran omaakin tavaraa. Ja käteen kokeillen, varsinkin kevyesti päältä kokeilee (myös ns kouraisuote eli otetaan vain kiinni koko rinnasta kokonaisuutena jolloin käteen tulee lähinnä ne omat kudokset) tuntuukin se oma pehmuste. Implantin tuntuman saa paremmin esiin esim selällään jolloin omat kudokset valuu sivuille pois implantin päältä varsinkin jos implantti lihaksen alla, tai vielä paremmin otteella, jolla implantin tuntuma virallisestikin kokeillaan (esim jos arvioidaan onko implantti kapseloitunut) eli pinsettiotteella: Oikean käden peukalo ja etusormi molemmin puolin implantin tyvestä eli sormet pysyvät rintakehässä kiinni vasemman käden samalla painaessa implanttia ylhäältä nousemasta pois sormien välistä (tärkeää!), ja sitten puristamaan. Se, kuinka paljon implantti joustaa, kertoo sen kiinteysasteesta: pehmeissä pyöreissä implantti painuu aika litteäksi sormien välissä kun taas anatomiset joustavat aika vähän. Tai ne siis nimenomaan joustavat, siis että joutuu oikein puristamaan että painuvat, ja erityisesti Mentorilla.

Jos lähtötilanne on täysin lauta, koko rinta muodostuu käytännössä implantista ja silloin se tuntuma anatomisilla (erityisesti siis Mentorin) on monen makuun turhan kiinteä. Siksi ihmettelenkin sitä, miksi jotkut kirurgit ovat niin fiksoituneita niihin, kun monelle sillä tuntumallakin on merkitystä.

Treella Kupi laittaa monipuolisesti eri merkkejä ja malleja, ja on täällä lukemieni asiantuntijavastausten perusteella tietoinen myös tuntuman merkityksestä ulkonäön lisäksi.

Jos ei omaa rintaa ole, on utopiaa saada sekä täysin luonnollisen näköiset että -tuntuiset implantit. Tällöin on tärkeää että päätös tehdään yhdessä potilaan kanssa kuunnellen mm sitä, onko tärkeämpää saavuttaa luonnollinen ulkonäkö- vai tuntuma vai voiko jommassakummassa joustaa. Itselläni on niin luonnollisen näköiset, että harva erottaa luomusta, ja niin kiinteät, ettei kukaan voisi luulla luomuiksi. Realiteetit rules!

168/58-60
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hanskuliini

Lisää
3 kuukautta 2 viikkoa sitten - 3 kuukautta 2 viikkoa sitten #46408 : krista
Tuuli79 oletko tyytyväinen lopputulokseen ja minkä kokoiset sinulle laitettiin? Minulla sama tilanne ja Siim Simmolle menossa leikattavaksi 270 mietittiin.
Viimeksi muokattu: 3 kuukautta 2 viikkoa sitten : krista.

Sivu luotiin ajassa: 0.741 sekuntia