× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Hoikat ja 450cc tai suuremmat implantit

Lisää
1 kuukausi 6 päivää sitten #45788 : Catya
Toivotaan että miehesi rakastuu uusiin rintoihisi ja kyse olis vaan pienestä mustasukkaisuudesta pelkäen, että miehet ois sun kimpussa sen jälkeen ;)
Mä oon ihan kahen vaiheilla haluunko edelleen osittain alle vai päälle! Mutta mietin asiaa vakavasti ja kauaskantoisemmin ajateltuna, että ensisijainen toiveeni on edelleen osittain alle sijoitettuna. Oon kuitenkin nuori vielä (28v) enkä halua että lähtee vielä valuu, koska siitä seuraava leikkaus olis kohotusleikkaus mitä välttelen. Ja pelkään mahdollisia ryppyjä implantin yläreunassa. Jos siis laittaa päälle. Mutta päälle laitettuna olis luonnollisemmin lähellä toisiaan, ja kainalotissit on rumat jos sellaiset tulee alle laitettuna. Mutta vasta paikan päällä selviää mikä on paras ratkaisu mulle. Koska voi olla myös ruplarinnan riski alle sijoitettuna.

Kiva, meillä onkin sitten aika lähekkäin leikkaukset! :)

Rintojen suurennus Nagor Impleo HR 330, 4/2014.

12/2017 Nagor HR 460cc, Jaan Troost

158cm/56kg/Alkutilanne 75b

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
1 kuukausi 4 päivää sitten #45798 : Sarppa
Toivotaan!:laugh: "Pienimuotoinen" paniikki alkaa iskeen, ei siitä mihinkään pääse! No, tää on mun ensimmäinen leikkaus, joten se varmaan kuuluukin asiaan..Ja oon kaiken lisäksi vielä pahemman luokan ressaaja muutenkin..Toivottavasti Simmo tekee mulle hyvät tissit!:pinch:

Joo kyllä mullakin toi päälle laitetun lookki olis enemmän mieleen, mutta aina, kun asiaa pyörittelee mielessä niin kyllä mä silti päädyn siihen osittain alle sijoitukseen.:) Tsemppii Catya päätöksentekoon! Onneksi vielä on aikaa miettiä :)

170cm/65kg
kerran imetetyt
käytössä hm 75b tai 75c
Leikkaus 7.12 Karhupuiston kautta
Tavoitteena max d-kupin vaikutelma

Tulossa motiva ergonomix osittain lihaksen alle, koko ?

Lisää
1 kuukausi 4 päivää sitten #45801 : Catya
Kiitos tsempistä! Se tässä vielä lisää stressiä, että jos siirtää alta päälle, paljon sitä korkeuttakin tulee todellisuudessa lisää rinnoille! Ja vaihdanko siinä kohtaa Motivan, mikä ei oo niin korkee kuin nagor vai mitä.. :D sijoitus kun ei oo mun päätettävissä, ja pitää miettiä ehdot valmiiksi Haha :D
Juu kyllä se osittain alle laitettuna vois olla järkevämpi vaikka muakin päälle laitettuna miellyttää silmää enemmän. (Niin kauan kun implantit ei lähe valuu!)

Uskon että Simmo tekee kauniit rinnat sulle, älä stressaa ja ota toipumisaika rauhassa :) Enää 3,5vk ;)

Rintojen suurennus Nagor Impleo HR 330, 4/2014.

12/2017 Nagor HR 460cc, Jaan Troost

158cm/56kg/Alkutilanne 75b

Lisää
2 viikkoa 4 päivää sitten #45938 : anucristina
Olen hoikka, urheilija 172cm 59kg ja rinnan ympäri 75cm Mulla on nyt Motiva corse 925cc ja mun mielestä sopusuhtainen mulle vaikka kookas. Laitan pari kuvaa

Tässä viestissä on kuvia liitetiedostona.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy nähdäksesi ne.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Catya, Liina, pulla, Piiuli, monsterosa, Hattara1

Lisää
2 viikkoa 4 päivää sitten #45939 : anucristina
Niin unohtui että mulla on yläosa alla alaosa päällä, koska olen hoikka Nämä mulle loihti Asko Salmi

Lisää
2 viikkoa 4 päivää sitten #45941 : Sarah80

anucristina kirjoitti: Olen hoikka, urheilija 172cm 59kg ja rinnan ympäri 75cm Mulla on nyt Motiva corse 925cc ja mun mielestä sopusuhtainen mulle vaikka kookas. Laitan pari kuvaa

Kauniit rinnat! Ei heti uskoisi, että täytettä on noinkin suuri määrä, ei ollenkaan näytä yliampuvalta vaikka on iso koko. Laitan tähän liitteeksi omat 520cc. Kuvassa päivän vanhana.

Leikkaus tulossa 11/2017. Lähtötilanne 80B, 168cm 70kg. Suunnitteilla Nagor 460-520cc. Jyri Kullamaa

Lisää
2 viikkoa 4 päivää sitten #45942 : Sarah80
Ei onnistunut kuvan lisääminen kännykällä, mutta se löytyy mm Kuvaketju 3. viestiketjusta :)

Leikkaus tulossa 11/2017. Lähtötilanne 80B, 168cm 70kg. Suunnitteilla Nagor 460-520cc. Jyri Kullamaa

Lisää
2 viikkoa 4 päivää sitten #45943 : pulla
Anucristina: Olen sanaton. Ensinnäkin näyttää tosi hyvältä! Ja hienoa, että olet saanut rinnat korjatuiksi,
mutta jännä juttu, että sen teki mies, joka pari vuotta sitten pilasi omani. Mulle Asko onnistui luomaan rinnat vasta kolmannella yrittämällä. Toivottavasti paraneminen menee sulla hyvin ilman komplikaatioita.

Motiva Ergonomix Full 550 2/2016,
Natrelle anat FF 375g 6/2015 ja 475g 9/2015
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: anucristina

Lisää
2 viikkoa 4 päivää sitten #45954 : lehtosa

anucristina kirjoitti: Olen hoikka, urheilija 172cm 59kg ja rinnan ympäri 75cm Mulla on nyt Motiva corse 925cc ja mun mielestä sopusuhtainen mulle vaikka kookas. Laitan pari kuvaa

Noi on kyllä aivan mahtavat :woohoo: aikalai saman kokoinen olet kuin mä, mä pikkasen kevyempi (54kg), pituutta saman verran mut rinnan ympärys n. 70...vahvistit mun käsitystäni et ehdottomasti otan ainakin sen 550cc mikäli jyränki suostuu sen laittamaan!

53kg/172cm

7.9.2015 pyöreä Natrelle high profile 365cc lihaksen päällä
Plastic Surgery Center, Jyri Hukki
Lähtötilanne 65A --> 65E

Suunnitteilla uusinta leikkaus talvi 2017-2018
Toiveena +500cc implantti

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: anucristina

Lisää
2 viikkoa 3 päivää sitten #45972 : anucristina
Juu jos on leveä rintakehä niinku mulla niin mikään ei oo kyllä liian levee. Liian Kapeasta implantista tulee leveä rintakehäisellä hirveän näköinen, tähän oli mulla korjaus. 3kk sitten toinen kirurgi laittoi 13cm leveän implantin mulle ja ne näytti ihme puikuloilta eikä yläprofiiliakaan ollut, ne oli tosi löysät. Tää korjannut kirurgi sanoi että sielä ne heilui valtavissa pusseissa. Tää Corse on 14,5cm leveä ja oli just sopiva mun implanttitaskuihin, jotka oli imetyksestä venyneet. Sit tää on high profile koska halusin yläprofiilia kunnolla ettei näytä löysältä. Jos yhtään tuntuu että kirurgisi on laittamassa liian pientä niin kannattaa käydä vielä muuallakin. En oo kuullu kenenkään sanoneen että liian isot ois tullu.
Mun ekat oli 360 anatomiset jolla tuli DD, sit oli imetys ja 3kk sitten laitettu 525 pyöreä natrelle ja en huomannut itse koko eroa, eikä kuppilaan muuttunut. Nyt Asko löysi oikeen leveyden ja hups koko nousi 925cc mutta nyt ne on kiinteät ja tykkään. Kuppia en vielä tiedä mutta halusin lisää kyllä ja eilen sovitin vanhoja rintsikoita niin ne ei peitä ees nännejä. Mistä oon tietty iloinen. En tiliä miks suurin osa kirurgista jotenkin pelkää isoja implantteja, sehän on ihan rintakehän leveydestä kiinni. Joillain täytyy olla, kapeaan rintakehään saa näyttävyyttä pienemmälläkin.

Lisää
2 viikkoa 2 päivää sitten - 2 viikkoa 2 päivää sitten #45982 : Havana
Mulla ei muuttunut kuppikoko rintsikoissa edes nyt uuden leikkauksen myötä. Toki vaikuttaa sijoitustavan muutos. SE mikä muuttui oli rinnan profiili, joka nousi ylöspäin ja täyttyi yläosasta. Rinta ei roiku rintsikoissa, kuten pienemmissä implanteissa. Olen saanut kiristää olkaimia varmaan 5cm kireämmälle kun uudet ISOMMAT implantit pysyy lihaksen alla oikeassa kohdassa. Niin makeeta! Inhosin yli kaiken edellisen sijoitustavan ja implantin löysyyttä!
Leikkauksesta on 2kk aikaa, toivon ettei nämä tästä laskeutuisi enempää, ainakin oma fiilis on se että pehmeet ja laskeutuneet kyllä ovat.

Leveästä implantista ja koosta edellinen eli anucristina puhuu juuri kuten se todellakin on. Muutaman cc:n muutosta ei meinaa huomata edes itse kuulemma. Leveys on se mitä lähtisin hakemaan ja sitten profiili. Mun kohdalla esiin tulee toi kiinteys ja leveys ei niinkään koko vaikka koko on isompi, 330->475 vaikka luulisi olevan silmiin pistävä. Muutoksen huomaan jotenkuten itse.

09/15 Mentor 330cc anatominen lihaksen päällä. Siluetti
10/17 Sebbin 475cc lihaksen alla. PSC
174/65
Viimeksi muokattu: 2 viikkoa 2 päivää sitten : Havana.

• Liina
  • Liina hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Mentor High Profile 425cc Lihaksen alla
Lisää
2 viikkoa 2 päivää sitten #45989 : Liina
Mä oon aika kapea (siis luustoltani, nyt on laiskanläskiä kertyny kyllä :D ) ja mulla on implantti reilusti omaa rintaa leveämpi. Mulla on vanhanaikasesti kokonaan lihaksen alla ja jää tollanen about 1cm väli rintojen väliin, mikä on tosi jees. Implantit menee myös aika kainoleeseen, mikä oli alkuun tosi omituista ja tuntu, että haittaa käsien liikettä, mutta niin siihenkin on vaan tottunu.

En vaan tykkää ollenkaan tästä fiiliksestä, kun impsut on kokonaan alla. Tuntuu, etten saa edes hillopurkkia enää auki tai hieroa miehen selkää, kun pienessäkin rintalihastenkäytössä tuntuu implantit. Ja oon aika herkkä siis tuntemuksille, enemmän henkimaailman juttuja, kuin fyysistä siis.

Nyt oonki kiivaasti koittanu miettiä, että päälle vai osittain alle. Enkä oikeen pääse mihkään tulokseen! Tosi turhauttavaa. Lapset on tehty jo, ikä on vielä nippanappa lähempänä 30 kuin 40. Että painovoimahan se sieltä kutsuu jo, mutta toisaalta jos niillä pärjäis vaiks sen 10-vuotta niin riittäiskö se? Toisaalta sit taas kun kokoa kuitenki pitäis olla, niin en sit kyl halua, että ne roikkuu missään navassakaan.
Sit taaaas toisaalta, edes osittain alla en tiedä tykkäisinkö siitä fiiliksestä ja mua häiritsee jotenki ylipaljon se, kun rintalihaksen liike näkyy implantissa.
Mut toi hiton roikkuvuus. ARGH! :D

24.9. Proforma clinic, Örjan Gribbe, Mentor High Profile 425cc lihaksen alle.
Lähtökohta nuupahtanut imetetty pieni B 160cm/59kg

Lisää
2 viikkoa 20 tuntia sitten #46020 : pulla

Liina kirjoitti: Mä oon aika kapea (siis luustoltani, nyt on laiskanläskiä kertyny kyllä :D ) ja mulla on implantti reilusti omaa rintaa leveämpi. Mulla on vanhanaikasesti kokonaan lihaksen alla ja jää tollanen about 1cm väli rintojen väliin, mikä on tosi jees. Implantit menee myös aika kainoleeseen, mikä oli alkuun tosi omituista ja tuntu, että haittaa käsien liikettä, mutta niin siihenkin on vaan tottunu.

En vaan tykkää ollenkaan tästä fiiliksestä, kun impsut on kokonaan alla. Tuntuu, etten saa edes hillopurkkia enää auki tai hieroa miehen selkää, kun pienessäkin rintalihastenkäytössä tuntuu implantit. Ja oon aika herkkä siis tuntemuksille, enemmän henkimaailman juttuja, kuin fyysistä siis.

Nyt oonki kiivaasti koittanu miettiä, että päälle vai osittain alle. Enkä oikeen pääse mihkään tulokseen! Tosi turhauttavaa. Lapset on tehty jo, ikä on vielä nippanappa lähempänä 30 kuin 40. Että painovoimahan se sieltä kutsuu jo, mutta toisaalta jos niillä pärjäis vaiks sen 10-vuotta niin riittäiskö se? Toisaalta sit taas kun kokoa kuitenki pitäis olla, niin en sit kyl halua, että ne roikkuu missään navassakaan.
Sit taaaas toisaalta, edes osittain alla en tiedä tykkäisinkö siitä fiiliksestä ja mua häiritsee jotenki ylipaljon se, kun rintalihaksen liike näkyy implantissa.
Mut toi hiton roikkuvuus. ARGH! :D

Liinalla ihan järkeviä mietteitä.. äläkä käsitä väärin, mäkin oon ihan haltioissani esim anucristinan rinnoista.. MUTTA:
Aika äkkiä nimittäin näyttäis tulevan kierre, ongelmia tulee ja vaihdetaan aina vaan isompaan ja isompaan.. eli kai jossain tulee raja vastaan?
Keskikokoisissa implanteissa on vielä varaa suurentaa, mut pienempään päin meno on kai kuitenkin aina hankalampaa? :huh:
Bytheway, mun mielestä sun ja havannan rinnat on tosi kauniit nyt! :)

Motiva Ergonomix Full 550 2/2016,
Natrelle anat FF 375g 6/2015 ja 475g 9/2015

Lisää
2 viikkoa 17 tuntia sitten #46021 : lehtosa
Mulla vähän samat fiilikset kuin Liinalla! Mulla on nyt päällä ja on pysyneet hyvin paikoillaan nyt sen pari vuotta, oon tykännyt ihan hirveesti siitä kun rinnat liikkuu ihan normaalisti eikä ne haittaa treenaamista, ei mulju ikävästi tms. Ainut että sisäsivuilla tuntuu ihon läpi implantin ryppyily, mutta ei näy kun vaan sillon tällön. No nyt on tarkotus vaihtaa niihin suurempiin ja pohdin että pidetäänkö edelleen päällä vai vaihdanko osittain alle :unsure: osittain alle laitettaessa ei välttämättä näkyis ryppyily niin pahasti (koska oletan että isompi implantti ryppyilis enemmän :silly:) mutta pelkään että lihas vetäis rintoja kainaloihin päin ja/tai että lihas muljuttais implanttia ikävästi. Ja nimenomaan haluaisin nyt pienentää sitä rintojen välistä aluetta. Päälle laitettaessa rinnat rupee paljon helpommin roikkumaan ajan kanssa ja se ryppyily mahdollisesti näkyis eri tavalla. Jyränki sano, että päältä osittain alle vaihdettaessa rinnasta saattaa alkuun tulla alareunasta jotenkin hieman neliskanttinen? Korjaantuu kylläkin kuulemma ajan kanssa. Ja että implantti on paljon konstikkaampi vaihtaa lihaksen päältä sen alle. Nyt oon toistaseks tullut siihen tulokseen, että vaihtaisin implantin osittain lihaksen alle :dry:

53kg/172cm

7.9.2015 pyöreä Natrelle high profile 365cc lihaksen päällä
Plastic Surgery Center, Jyri Hukki
Lähtötilanne 65A --> 65E

Suunnitteilla uusinta leikkaus talvi 2017-2018
Toiveena +500cc implantti

• Liina
  • Liina hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Lisää
2 viikkoa 15 tuntia sitten #46022 : Liina

pulla kirjoitti:
Liinalla ihan järkeviä mietteitä.. äläkä käsitä väärin, mäkin oon ihan haltioissani esim anucristinan rinnoista.. MUTTA:
Aika äkkiä nimittäin näyttäis tulevan kierre, ongelmia tulee ja vaihdetaan aina vaan isompaan ja isompaan.. eli kai jossain tulee raja vastaan?
Keskikokoisissa implanteissa on vielä varaa suurentaa, mut pienempään päin meno on kai kuitenkin aina hankalampaa? :huh:
Bytheway, mun mielestä sun ja havannan rinnat on tosi kauniit nyt! :)

Joo, ymmärrän! Kyllähän sitä itekin miettii näiti. Edelleenhän mä täällä pohdiskelen tätä :D Ja joskus on sellasia aikoja, että on ihan tyytyväinen. Lähinnä mulla on nyt ongelmana tää sijotus, kun en tykkää tästä fiiliksestä. Eli vaihtaa pitäis joka tapauksessa, että olisko sit sama olla ja laittaa se typ 200cc enemmän? Ja sit edelleen se sijotus siinä, päälle vai osittain alle. Valumiset, ryppyilyt, tuntemukset.. kaikki! Ei oo helppoo kuulkaa tää turhamaisuus! :D
Luulen, että mulle se +200 saattais vielä mahtua ihan mukavasti, mutta siitä paljon enemmän alkais sit taas jo oma rinta venyä ja paukkua. Sit kuitenki takaraivossa nalkuttaa aina vaan tää, että kuinka pitäis olla tyytyväinen itseensä. Vaikka eihän sitä oo ollu, kun on silarit jo ensinnäkin hankkinu.

Nyt mulla on vielä vähän epäsymmetriaa näissä ja se häiritsee mua yllättävän paljon. Aika paljon sellasia juttuja, mitä ei ajatellu sillon ku tälle reissulle lähti. Sillon sitä lähettiin vähän soitellen sotaan, että hyvä jos edes jotain sais! Kaikki oli parempaa kuin lähtökohta. Nyt on jo vähän erilaiset pohdinnat ja prioriteetit itselläkin.

• sinttii
  • sinttii hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • 13.7.15 laitettu 830cc lihaksen päälle
Lisää
2 viikkoa 14 tuntia sitten #46024 : sinttii
Täytyy kommentoida väliin että kyllä ihan yleisesti antaisin neuvon että jos uusintaleikkaukseen haluaa niin kyllä vähintään 200cc per rinta täytyy ottaa lisää että jotakin muutosta tulee. Turhaa maksaa itseään kipeäksi pienestä lisäyksestä joka ei sitten ole kovin suuri mitä itse luulee. :)

Virossa 2014 laitettu 420cc nagor impleo lihaksen päälle. 2015 Laitettu liettuassa polytech extra high profile 830cc.
2016 laaja rasvaimu liettua.
Tulossa 1200cc Implantit 2017 kesä/syksy

Lisää
1 viikko 6 päivää sitten - 1 viikko 6 päivää sitten #46026 : Irene
Munkin kanta Liinalle:) On siinä syynsä miksi kokonaan alla-tekniikasta on käytännössä luovuttu kun osittain alla keksittiin... Todella harvoin enää kuulee niin laitettavan, ja käytännössä kun ihmiset sanoo alla se nykyään tarkoittaakin jo osittain alla.
Miinuksia kokonaan alle laitettuna sun kohdalla just se liikkuminen, eli tottahan ne implantit siellä liikkuu kun ne on siellä rintalihasten alla kokonaan, ei oikein voi olla liikkumatta. Jos osittain alla, on vain se implantin kärki alla joten suurin osa implantista on vapaana päällä. Jos ei ole kovin vahvat rintalihakset, kuten ei ymmärtääkseni sulla ei ole, niin ei ne luultavasti osittain alla ainakaan kovin paljon heiluskelisi häiritsevästi. Mulla kyllä liikkuu ihan kunnolla näinkin, mutta mun rintalihas onkin poikkeuksellisen vahva (ultraajakin on sanonut että harvoin naisella törmää), esim kylkiluut ei edes tunnu rintakehällä vaikka miten painelisi. Mulle kokonaan alla olisi sula mahdottomuus, nehän heiluisi leipääkin leikatessa ihan vallattomasti:laugh:
Pitkän jänteen kannalta osittain alla on varmaan paras vaihtoehto koska 1) lihas estää implanttia laskeutumasta ja 2) implantti ei könötä kokonaan erillisenä massana erillään omasta kudoksesta lihas välissä, joten kun oma kudos ajan myötä joka tapauksessa laskeutuu painovoiman ym mukana niin se ilmiö on epätodennäköisempää että implantti jää liian ylös suhteessa omaan kudokseen (näitä näkyy välillä vähän vanhemmilla ihmisillä uimahallissa, kun on selvästi pitkä aika sitten laitettu implantit aikana jolloin vaihtoehdot olivat vain kokonaan päällä tai kokonaan alla). -> eli tukee, muttei liikaa joten oma rinta pysyy "tahdissa" suhteessa implanttiin.

Kokoasioissa mulla ei ole kauheasti lisättävää, paitsi että jos päädyt uusintaaan ensisijaisesti sijoittelutavan takia, niin helppoahan siinä on samalla laittaa vähän isompikin implantti jos siltä tuntuu.

Ps. Nyt kun olet linjoilla niin mä haluaisin kysyä sulta liiviasioissa yhden jutun (Pulla varmaan osaa vastasta myös): Kun Freyalta tilatessa pitää ottaa se 5cm pienempi ympärys kuin yleensä, niin miten Panachen kanssa? Freyan 70D oli ihan lörppä, vaikka normisti 70 on mulle merkistä riippuen sopiva/napakka/kuristava...

Natrelle anatominen 325cc osittain lihaksen alla
168/58-60
Viimeksi muokattu: 1 viikko 6 päivää sitten : Irene.

• Liina
  • Liina hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Lisää
1 viikko 5 päivää sitten #46033 : Liina
Joo, siis lähinnä ton sijotustavan vuoksi oisinki vaihtokannalla. Kyllähän niistä luki etukäteen ja mulla tosiaan oo tässä kropassa lihasta ku nimeksi. Mut nyt esim. kun käy kiipeilemässä niin kyl tuntuu jotenki niin väärälle välillä. Ja mullon vielä sillai, että jos tulee joku omituinen "tuntuma" tai esim. näen haavan niin mulla leviää heti käsiin sellanen tunnottomuus ja voimattomuus. :D Ei tarvi ku ajatella haavaa tms. niin rupee leviämään sellanen voimattomuus käsiin. Tavarat tippuilee jne. kun ei pysty pitämään kiinni. Hah!
Sen takia vielä empyilen sen osittain alla kanssa. Et jos se tuntuma ei suuresti muutu tästä mitä nyt on, niin sama ongelma jatkuu, koska se on tuolla pään sisällä enempi ku missään kohden kroppaa.

• Liina
  • Liina hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Lisää
1 viikko 5 päivää sitten #46034 : Liina
Mullon Panachen Cleoja yhet ja niissä on kans aika joustava se ympärys. Mullon niissä 65 ja ne meni heti kireimmälle, mutta kun ei ollu pienempänä. Ei ne oo kyllä löystyneet käytössä, että laadukas kyllä, mutta parempi olis kun olis kiristysvaraa.

Kantsuu tsekkaa se bratabase.com ja laittaa se liivimalli+merkki sinne hakuun ja kattoa mitä löytyy. Sit esim. vastaava koko Freyalta ja verrata. Siellon tosi monissa ympärys venytettynä ja venyttämättömänä. Siis ne mitat.

Ei helve. Tarviin aamuteen :D Sano Irene jos menin liian sekavaksi. En ota ny ittestänikään selvää!

Sivu luotiin ajassa: 0.837 sekuntia