× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Kova treeni ja implantti osittain lihaksen alle?

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #38632 : Kitty
Heti etukäteen kiitokset kaikille upeille keskustelijoille, oon lukenut palstaa kuukauden verran ja saanut tosi paljon hyvää infoa. Erityskiitos kaikkien asialliselle ja rakentavalle kommentoinnille. Ei oo muuten sanomatta selvää nettikeskustelun ihanassa maailmassa! Sitten asiaan:

Vuosien pohdinnan jälkeen leikkausaika on varattu (alle kaks viikkoa enää!) Kävin kahdessa konsultaatiossa ja molemmissa suositeltiin 270-295 cc lihaskalvon alle. Toinen oli ns. välittäjä ja toinen konsultaatio oli kirurgin kanssa. Nyt kirurgi otti myöhemmin yhteyttä, että oli vielä konsultoinut toista kirurgia ja he olivat päätyneet sittenkin sijoittamaan osittain lihaksen alle. Yläkroppa on tosi rasvaton, oli katsonut ultralla, että rasvaa on rinnan yläosassa vain 3 mm. Nyt mietityttää, miten se vaikuttaa treenaamiseen. Treenaan paljon ja kovaa, mm. Crossfittiä (painonnostoa, voimatreeniä, yleisurheilu), juoksua ja ohjaan ryhmäliikuntaa. Pystynkö treenaamaan täysipainoisesti paranemisjakson jälkeen? Onko teillä minkälaisia kokemuksia? Konsuissa kerroin luonnollisesti tästä taustastani

Leikkaus 11.7.2016, Motiva matrix full cc 295 osittain lihaksen alle. Lähtökohta nolla: rasvaton ja urheilullinen kroppa. 33-v/170 cm/60 kg

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #38640 : lottahenni
Heippa,

Itseäni myös kiinnostaisi tietää minkä verran osittain lihaksen alla oleva implantti vaikuttaa treenaamiseen. Olen lukenut vaihtelevasti kokemuksia, osa pystyy hyvinkin treenaamaan vaikka implantti on lihaksen alla ja osa ei. Omaa silmää miellyttää enemmän implantti osittain lihaksen alla. Mutta kumpi sitten on pahempi, erottuva implantti vai negatiivinen vaikutus treeniin :D milloin sinulla kitty on leikkausaika ja minne menet? Itsellä 8.8 finestille Jyri Kullamaalle :)

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten - 2 vuotta 1 kuukausi sitten #38642 : Irene
Fakta on, että jos rintalihakset ovat paksut ja trenaa lujaa, voi olla että on pulmia jos implantit on osittain lihaksen alla. Ensinnäkin ulkonäöllisesti tulos ei ole aina niin hyvä kuin hennompilihaksisilla kanssasisarilla, koska paksu lihas voi vetää implantteja sivuille ylös sekä vaikuttaa niiden muotoon. Lisäksi olen kuullut tapauksista joissa implantti on treenien myötä lipsahtanut pois paikoiltaan kun leikattu lihas (jossa kohtaa implantti sukeltaa alta päälle) supistuu. Ymmärtääkseni sen varmistamiseksi, että implantit pysyvät paikoillaan, on paras jos käytetään karheapintaisia implantteja jotka tarttuvat hyvin paikoilleen. Lisäksi anatomiset säilyttävät kauniin muotonsa vaikka lihas vähän niitä liikuttelisi.

Treenien kannalta jotkut kokevat sen kiusallisena, että implantit liikuskelevat lihaksiä jännittäessä. Moni on sen takia vaihtanut päälle.

Eli yleisesti, mitä enemmän lihasta ja mitä kovempaa treenaa, sen todennäköisempää on että ongelmia/haitta tulee. Jos tekee vähän body-pumpia ja on normivartaloinen, tuskin haittaa; jos nostaa isoja painoja ja rakenne selvästi atleettinen, kannatta vakavasti harkita päälle laittoa.

Itselläni on siis anatomiset oisttain lihaksen alla, ja teen voimatreeniä. Koska implantit ovat anatomiset, ovat ne paikoillaan eli ei tarvitse treenejä varoa, eikä implantti muuta muotoaan. Tunnen kyllä rintatreenissä miten implantit liikuskelevat, mutta ei se tunnu ikävältä (joillakin tuntuu).

Kitty: Onko sulle siis tulossa Motivan matrix vai ergonomix? Mietin vain tuota, että eikös Motiva sileäpintaisena kiinnity aika hennosti? Ja ergonomix muuttaa muutenkin muotoaan, niin lihaksia jännittäessä voisi kuvitella että menee erikoisen muotoiseksi (olen kuullut monelta että aika erikoisia näkyjä on ollut pehmeillä pyöreillä just lihaksen puristaessa)... Sulla ilmiesesti on aika paljon lihasta, jos tuossa painossa on noin vähän rasvaa? (samoissa mitoissa ja en ole mikään rasvaton...)

Lottaheini, mitkä implantit sulle on tulossa?

Mutta fakta on, ettei etukäteen ei kukaan voi varmasti luvata että pystyy trenaamaan ongelmitta tms. Toisaalta jos on kovin rasvaton, niin se menee sellaiseksi arvioksi, kumpi on pahempi, mahdollinen implantin erottuminen jos on päällä vai em. mahdolliset ongelmat.

Toivottavasti tästä oli jotain apua, mutta paras taho vastaamaan kysymyksiinne on varmaan kirurgi itse :)

Natrelle anatominen 325cc osittain lihaksen alla
168/58-60
Viimeksi muokattu: 2 vuotta 1 kuukausi sitten : Irene.

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #38644 : Nana

Osa viestistä on piilotettu vierailta. Rekisteröidy ja kirjaudu nähdäksesi se.

165cm/49kg 22v Nagor Impleo MR 330cc 65B>65E/F
Implantit poistettu

Tässä viestissä on kuva liitetiedostona.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy nähdäksesi se.

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #38645 : Kitty
Kiitos kaikille vastaajille tähän mennessä!

Lottahenni: mulla on leikkaus jo 11.7, jaiks! Ensin olin ittekin menossa Kullamaalle, mut päätinkin mennä leikkaukseen Suomessa. Eipä kai tähän oo yhtä ja oikeaa vastausta, yksilöjuttuja tietenkin.. Ku olis se kristallipallo, et tietäis mikä olis itselle paras! Täytyy liittyä teidän elokuussa leikattavien ryhmään, kun heinäkuussa ei taida olla hirveesti muita menijöitä. Kirurgit ja potilaat on lomilla :)

Irene, kiitos kun jaksoit kirjottaa juurtajaksain! Mulle on tulossa motiva matrix full 295 cc, tosiaan ultralla katsottuna rasvaa rinnan yläosassa oli vain 3 mm ja lihaspaksuus 12-14 mm, eli vissiin yläkanttiin. Mulla on aina ollut yläkroppa tosi niukassa rasvassa ja lihas tarttuu treenatessa. En noudata mitään saliohjelmaa, eli tee esim. rintatreeniä erikseen, mutta välillä penkkiä ja paljon toiminnallisia liikkeitä, leukoja, punnerrusvariaatioita, rinnalleveto+työntö jne. Eikös motiva kuin motiva oo sileäpintaisia?
Toki hyvä, että mut leikkaava kirurgi oli konsultoinut vielä itseään kokeneempaa kollegaa, jotta tulisi paras lopputulos. Valitsemani kirurgi on ollut alalla pitkään, suosittu ja hyvänä pidetty plastiikkakirurgi. Niin, mietityttää vaan, et kuinka vaikea tapaus oon! :laugh:

Nana: huh huh, mitä tissipeliä tossa videolla :laugh: toi valokuva ei näytä musta niin pahalta, vähänku mun tilanne nyt :silly: voin liikutella rintoja lihaksia jännittämällä, koska lihas on niin vahva ja rasvaa ei oo :laugh:

Leikkaus 11.7.2016, Motiva matrix full cc 295 osittain lihaksen alle. Lähtökohta nolla: rasvaton ja urheilullinen kroppa. 33-v/170 cm/60 kg

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #38654 : Lisae
Hei vaan, Kitty!

Täällä tismalleen samassa lähtökohdassa oleva kohtalotoveri :) . Minä myös treenaan ja lihas tarttuu helposti. Yläkroppa on varsinkin lihaksikas ja rasvaton (ja tissitön :lol: ). Ja vielä ihan samat mitatkin! Ja leikkaus parin viikon päästä :ohmy: !
Mulle on suunnitteilla myös Motivat kokoa 360- 400cc lihaskalvon alle. Minulle ei muuta tapaa ehdotettukaan. Enkä myöskään itse halua, että lihaksiin kosketaan, sillä toipuminen vie kauemmin ja lihaksen 'rikkominen' ei mielestäni ole hyvä juttu.
Itse pohdiskelen lähinnä Motiva Ergonomixin ja Matrixin eroja. Ergonomixia on ehdotettu kirurgin taholta.. Haluaisin täyteläisyyttä rinnan yläosaan ennemmin kuin luonnollisuutta...Ja mietin mitä eroavaisuuksia näiden implanttien kanssa on, kun omaa rintaa ei ole silikonia suojaamassa. Osaisiko joku kertoa :) ? Tai miksi sinulla, Kitty, päädyttiin tuohon implanttiin?

Miten aiot, Kitty, viettää toipumisajan :) ? Mulle ainakin tulee pahinta olemaan 'liikkumattomuus' :ohmy: En ole vuosiin ollut liikkumatta viikkoa kauempaa..

170cm/60kg
Lihaksikas vartalo, lähtökohta 0 :-)
15.7.2016 /Troost
Motiva Matrix Full 400cc, lihaskalvon alle

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #38658 : Irene
Lisae, kerroitko kirurgille että toiveena on saada täyteläisyyttä rinnan yläosaankin, jopa ohi luonnollisuuden? Silloin nimittäin voi matrix tai jokin muu pyöreä olla ehkä enemmän sun vaihtoehto. Kenelle olet muuten menossa? Jotkut kirurgit tuntuvat tarjoavan jokseenkin kaikille samaa implanttia. Ota ihmeessä vielä yhteys kirurgiisi ja painota toiveitasi- anna turhan häveliäisyyden väistyä kun tavoitteena on juurikin itseä eniten miellyttävä tulos!

168/58-60

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #38664 : Lisae
Totta turiset, Irene :) Täytyy yrittää esittää toiveet tarkkaan paikanpäällä, kun kirurgin näen.Troostille olen menossa. Toivotaan, että päästään yhteisymmärrykseen :) Jotenkin tuo Motiva houkuttaa, vaikka ensin olin Nagorin kannalla. Motivoista taidan sitten kallistua ennemmin Matrixin puoleen, varmuuden vuoksi.

Vähän pelottaa nyt koko homma, kun olen täältä lukenut muutamien epäonnistuneista Troostin tekemistä leikkauksista : :blush:

170cm/60kg
15.7.2016 /Troost

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #38670 : Kitty
Moikka Lisae,
ihanaa löytää kohtalontovereita! AIka hyvin matchaa meillä mitat ja kaikki! :laugh: Mullekin ensin sanottiin suoraan, että lihaskalvon alle vaan, mutta kirurgi tuli myöhemmin toisiin aatoksiin.. Kestän vielä sen, että lihasta leikataan, mutta kunhan vaan pääsisi treenaamaan normaalisti myöhemmin! Mikä päivä sulla, Lisae, on leikkaus? Mulla on ma 11.7, jaiks! Ja kun kysyit, miten ajattelin viettää toipumisajan, en todellakaan tiedä! Nyt jo "jätän jäähyväisiä" treenijutuissa. Koko ajan mielessä pyörii "no ei oo enää monta lenkkiä", "onkohan nää mun vikat etukyykyt" jne. Et jo etukäteen alkaa päätä vähän kiristää :laugh: Ehdottomasti vaikeinta tulee olemaan tuo liikkumattomuus! Ja se uudelleen aloitus... :unsure: Ootko keksiny miten itse yrität selvitä loikoilusta? Kauanko oot töistä poissa?
En oo nyt ihan varma, mutta mun ymmärtääkseni kohdallani päädyttiin pyöreään ja korkeaprofiiliseen matrixiin juurikin puuttuvan rasvakudoksen takia. Ja vaikuttaisiko myös vahva/paksu lihas. Osittain lihaksen alle laittaessa luonnollisemman mallinen ergonomix ei toimi voimakkaan lihaksen kanssa yhtä hyvin kuin kiinteämpi matrix. Tämä siis täysin mun arvailua, ei kirurgin kertomaa. Ergonomix taitaa olla pehmeämpi kuin matrix. Itse halusin luonnollisuutta, mutta rinnattomana joutuu tekemään kompromisseja sen suhteen.

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten - 2 vuotta 1 kuukausi sitten #38675 : Irene
Mä olen myös kuullut että jos on ihan pehmeä implantti, vahvat lihakset ja laitetaan osittain alle, niin lihas voi mm puristaa implanttia siinä kohtaa kun se siirtyy alta päälle. Muistelen nähneeni kuviakin jossa siinä kohtaa on selkeä pykälä vaikkei lihasta edes jännittäisi.

Rasvaton ja lihaksikas kroppa on vähän haastellinen implanttien suhteen joten joutuu vähän tekemään kompromisseja joskus.

Mulle on sanottu että kun itsellä jus toi em tilanne (lihas 2,5cm paksu) ja vähän rasvaa, niin anatominen osittain alle tai jos pyöreää pehmeintä haluaa niin ehdottomasti päälle, vaikka sitten rajat näkyisivätkin. Nää lihakset turistais jotkut Nagor impleot tai Motivan ergonomiksit ihan oudoiksi :lol: Ja kun Motiva ei edes kiinnity ainakaan kunnolla kudoksiin niin mahdollisesti joskus penkkiä tehdessä lähtisi implantti paikaltaankin... Kyllähän nämä nykyisetkin vaikka rintaprässiä tehdessä liikkuu aika paljon, niin etten kyllä tiukka paita päällä kehtaisi sitä tehdäkään ;) Mutta pitävät muotonsa, pysyvät paikoillaan eikä se liikkuminen tunnu ikävältä kuten joistakin tuntuu.

168/58-60
Viimeksi muokattu: 2 vuotta 1 kuukausi sitten : Irene.

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #38677 : Lisae
Kitty, mun leikkaus on 15.7. :ohmy: eli saadaan toipua melkein samaan tahtiin :) .Täytyy pitää yhteyttä! Aloitetaan 'Heinäkuu 2016'-seura...saas nähdä ollaako kaksin siellä :laugh:
Mullakin ihan samat fiilikset treenin suhteen. Tulin just salilta ja mietin, että montaa kertaa ei enää ole jäljellä.. :( Olen nyt jättänyt varsinaisen rintatreenin kokonaan väliin, jos sitten lihaskalvo antaisi paremmin periksi leikkauksessa, kun lihas on vähän aikaa saanut lepäillä...voi olla ihan 'huuhaa'-ajattelua :laugh:
Pahinta tosiaan toipumisessa on liikkumattomuus. Mun kroppa kun ei kestä päivänkään sohvalla löhöilyä vaan tulee heti tosi kipeeks joka puoleleta! Ajattelin tehdä pitkiä kävelyitä ja mahdollisesti pyöräilyä heti, kun pystyy.Ja sitten paljon kehonhuoltoa, rullailua ja venyttelyä. Yläkroppatreeniä pitäisi malttaa olla tekemättä visiin sen pari kuukautta, jotta implantit asettuisivat optimaallisesti :ohmy: Tuntuu ikuisuudelta!
Täytyy vaan yrittää panostaa ruokavalioon ja toivoa, ettei kaikki lihakset häviäisi :)

Mä oon jo sisäistäny sen, että tällä rakenteella tulen saamaan implanteilla pallorinnat. Ja toivottavasti pehmeät implantin raja ei olisi niin terävä kuin kovemman, kun kerran kuitenkin varmaan näkyy yläosassa? Mutta mikä tahansa on parempi kuin tämä tilanne nyt! Pyörikööt sitten tissit vaikka karusellia treenatessa :laugh: :laugh:

Mitä sulla, Kitty, muuten on rinnanleveys ja -ympärys nyt? Ja onko sulla laittaa lähtötilanteestä kuvaa? Olis kiva vertailla :)

170cm/60kg
15.7.2016 /Troost

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #38699 : Adalmiina

Leikattu 17.6.15.
Natrelle FF 335cc, anatominen, osittain lihaksen alla.
167cm/58kg kroppa lihaksikas ja urheilullinen.
Kaksi kertaa imetetyt 75A/AA --> 60-65D/E liivit nyt käytössä (Change 65DD).
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: pulla, Kitty, Lisae, Hanskuliini

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten - 2 vuotta 1 kuukausi sitten #38702 : Lisae

170cm/60kg
15.7.2016 /Troost
Viimeksi muokattu: 2 vuotta 1 kuukausi sitten : Lisae.

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #38703 : elina91
Mä alotin 4,5vk jälkee heti. Pikkuhiljaa nostin asteittain treenin kovuutta mutta melko kevyesti tein ekat viikot. Kropan tuntemuksien mukaan etenee, jokanen omaa tahtia :)

FINEST 22.1.2016 Siim Simmo
Nagor Impleo Moderate 390cc lihaskalvon alla
166,5cm / 66kg
Urheilullinen, muodokas vartalo - lähtökohta 75b, rinnanympärys rinnan alta 77cm
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Lisae

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #38704 : Adalmiina
Lasten kanssa puuhastelussa meni aika melko hyvin, ja sitten vaatteiden uudelleen sovittamisessa. Koiran kanssa alotin kävelemään viikko leikkauksesta, silleen että koira oli kiinni vyötäröllä... pyörällä ajo ei oikein onnistunut, kun kädet nojaili tankoon. Pikku hiljaa itseäni kuunnellen kovensin reeniä... taisin kahden viikon kohdalla käydä kaupassa ja imuroin. Sain ainakin ohjeeksi, et mikä tuntuu hyvälle, ei voi tehdä pahaa. 4 kk kohdalla taisin tehdä eka kuntosali reissun, sitä ennen oli vemputtanut kuminauhoilla jalkoja. Pahinta leikkauksen jälkeen oli selkä ja hartia kipu... siis aivan kauheeta! Johtui varmaan nukkumisesta selällään, ja siitä että painoa oli tullut etumukseen ja selkää ei voinu reenata. Samoin mahan turvotus oli jotain kauheeta. Ja olin kyllä kipeekin edestä... en päässy ilman apuja ylös sängystä. No, mutta lapset piti hoitaa ja arjen pyöriä. Selvisi, vaikka välillä tiukkaa teki. Pidä vaan lopputulos mielessä, niin kaikki sujuu nopeemmin. Tsemppiä!

Leikattu 17.6.15.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kitty, Lisae

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #38705 : pulla
Mä en pysty vielä esim. roikkumaan käsien varassa saatika vetämään leukoja. Tuntuu, että rintalihakset on jotenkin "voimattomat", ei vaan jaksa..
Ja uiminen tuntuu ainakin tällä hetkellä vielä todella epämiellyttävältä. Olenkin uinut päivittäin urheiluliivit päällä, ne vähän "vaimentaa" sitä tunnetta, kun lihas liikkuu implantin päällä.
Mutta kiva kuulla, että ehkä toivoa vielä on, kun Adalmiinallakin mennyt tosi kauan..

Motiva Ergonomix Full 550 2/2016,
Natrelle anat FF 375g 6/2015 ja 475g 9/2015
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kitty, Lisae

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #38706 : Adalmiina
Joo, meni... nyt vasta pystyn tekemään miettimättä, että miten mun rinnoille käypi. Ole huoleti pulla!

Leikattu 17.6.15.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: pulla, Kesä16

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #38708 : Lisae
Huh-heijaa...aikamoiset ajat siis tulossa :ohmy: !
Mutta taitaa olla sen kaiken väärti :P !

10 päivää h-hetkeen.. :woohoo:

170cm/60kg
15.7.2016 /Troost

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #38709 : elina91
Oho, enpä kiinnittänyt huomiota että kyse oli lihaksen alle. Sori, ignooraa mun kommentti - mulla lihaksen päällä joten siksi toipuminen ollut nopeampaa:)

FINEST 22.1.2016 Siim Simmo
Nagor Impleo Moderate 390cc lihaskalvon alla
166,5cm / 66kg
Urheilullinen, muodokas vartalo - lähtökohta 75b, rinnanympärys rinnan alta 77cm

Lisää
2 vuotta 1 kuukausi sitten #38714 : sagabel
Itse aloin tekemään kävelylenkkejä jo muutaman päivän leikkauksen jälkeen (rauhallisia!). Hiljalleen niitä sitten pidensin ja lisäsin vauhtia :) Salille menin noin reilu kuukausi leikkauksen jälkeen, ainoastaan kevyitä jalkatreenejä. Yläkroppaa treenasin ekoja kertoja vasta 2,5-3 kuukauden kohdalla. Nyt kun on kulunut melkein 5 kuukautta kaikki sujuu taas normaalisti! Mutta rintalihaksia en vielä halua treenata, eli en pysty tehdä leukoja tai punnerruksia ym.

19.2.2016 Plastic Surgery Center/ Jyri Hukki
380cc Motiva matrix demi, lihaksen päälle
Lähtötilanne 70A ---> Nyt 65F, näyttää C kupeilta
165cm/53 kg
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kesä16, Kitty, Lisae

Sivu luotiin ajassa: 0.783 sekuntia