× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Tubulaariset rinnat ja julkisella korjaus

Lisää
11 kuukautta 4 viikkoa sitten #42279 : Linneaa

-jeannie kirjoitti: Taas tulisi muutamia kysymyksiä :) Eikös mene näin,että jos tulee jotain kapseloitumista tai muuta komplikaatiota ajan päästä leikkauksesta,leikkaava taho korjaa? Ja ajan kanssa,jos ja kun implantit pitää uusia maksajana olen minä ja leikkaus yksityisellä? Meneekö näin`? :) Ja onko se nyt niin että jossain vaiheessa implantit pitää joka tapauksessa uusia?

Mun käsittääkseni kaikissa implanteissa ei ole kapseloitumistakuuta, ja niissä joissa on niin korvataan yleensä vaan ne pahimman asteen kapseloitumiset.
Implantit ei ole ikuisia, ja jos ikää on vähän niin luultavimmin on vielä ainakin yks leikkaus edessä.
Veikkaan kyllä että maksajana olet sinä kun uusiminen on kyseessä, en tosin varmaksi tiedä.

08/2016 Nagor Impleo 460cc HR / Jyri Kullamaa

Lähtökohta lievästi tubulaariset rinnat.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11 kuukautta 4 viikkoa sitten #42287 : Irene
Jeannie, julkisella korjataan jos julkisella on aloitettukin eli kun kyseessä on terveysperuste. Eli jos kapseloituu, saa uudet kyllä. Tosin aika moni tässä vaiheessa menee yksityiselle (jos esim taloudellinen tilanne on parempi= vaihtamaan implantit kun siellä saa vaikuttaa implanttivalintaan, merkkiin, kokoon jne. Kaikilla kun ei ole niin hyvä tuuri että se max n 200cc istuisi ja kuten tiedossa on niin sen leveämpiä ei periaatteessa pitäisi julkiselta saada. Lisäksi tuntuma voi häiritä noissa Natrelleissa ja varsinkinMentoreissa jne.
Mutta jos kuuluu siihen ryhmään jolle mini implantit antavat hyvän tuloksen, niin sitten huoletta vain, julkinen korjaa kyllä.

Natrelle anatominen 325cc osittain lihaksen alla
168/58-60

Lisää
11 kuukautta 4 viikkoa sitten #42298 : -jeannie
Tuota lähinnä tarkoitinkin että jos tulee jotain terveysjuttuja. Hyvä tietää että ei tarvitse miettiä missä korjataan jos jotain tulee. Eli nuo mentorit on vieläkin kovemmat kuin natrellet?

Lisää
11 kuukautta 3 viikkoa sitten #42302 : Irene
Mentorin anatomiset ainakin ovat hieman kovemmat kuin Natrellen. Anatomisia ei tietääkseni valmisteta kuin karhennettuina juuri tuon vuoksi, että niiden kuuluu kiinnittyä kudoksiin jotteivät pyörähtäisi. Joten jos sileät saat, ne lienevät sitten pyöreät ja taas Nartellen pyöreistä en tiedä mitään. Koska pyöreillä lopputulos on noin keskimäärin, no, pyöreämpi, niin silloin riski siihen "mandariinit kainaloissa" on pikkupikkuimplanteila isompi kuin anatomisilla ainakin sen mukaan mitä itse olen havainnut. Oletko kysynyt mahdollisuutta saada Mentoreita?

168/58-60

Lisää
10 kuukautta 1 viikko sitten - 8 kuukautta 1 viikko sitten #42775 : -jeannie
----
Viimeksi muokattu: 8 kuukautta 1 viikko sitten : -jeannie.

Lisää
8 kuukautta 1 viikko sitten #43258 : -jeannie
Hei Irene! Laitampa tähänkin sinulle kyselyä jos huomaisit tästä paremmin :) Eli onko nuo Natrellen anatomiset nyt käyttökiellossa? Onko sinulla varmaa tietoa. Ilmeisesti nyt sitten kaikki anatomiset jos nuokin on? Mitä jää vaihtoehdoiksi julkisella? Natrellen ja Mentorin pyöreät?

Lisää
8 kuukautta 1 viikko sitten #43261 : Jennia
Ei oo käyttökiellossa :) Jollain prosentilla ollut niiden kanssa häikkää, mutta niin pieni riski että laittavat kyllä Natrellet edelleen. Mulla on itsellä myös sama tilanne nimittäin kun sulla ja sama leikkauspaikka, toissapäivänä leikattiin.

Lisää
8 kuukautta 1 viikko sitten - 8 kuukautta 1 viikko sitten #43262 : -jeannie
Jennia: Hei,ihanaa! Saako sinulta kysellä? :D Tuhat ajatusta mielessä....mikä koko sulle laitettiin? Mikä oli lähtötilanne? Oletko tyytyväinen lopputulokseen? Paljonko tuli sairaslomaa? Tehtiinkö sinullekin Lyhkissä ja pääsit samana päivänä kotiin vai jouduitko jäämään yöksi?

Lisää
8 kuukautta 1 viikko sitten - 5 kuukautta 3 viikkoa sitten #43265 : -jeannie
Mikä sulla oli lähtötilanne? siis rintojen koko ennen leikkausta. Juu,tuota minullekin sanottiin että kotiin pääsee samana päivänä jos kaikki ok. Ainahan ei kaikki suju suunnitelmien mukaan...Mulla ei ole leikkauspelkoa,on leikattu niin monesti aiemminkin milloin mistäkin :D Mikä tuo areola-toimenpide on? Minulle tehdään myös pehmytkudoksiin irroittelu jotta rinnanpää saadaan leviämään. Omaa kudosta minulla on hiukan eli ihan lauta en ole vaikka ei paljon muutenkaan :D Leikkaus on toukokuussa. Kaunko sulla täytyy pitää tukiliivejä?
Viimeksi muokattu: 5 kuukautta 3 viikkoa sitten : -jeannie.

Lisää
8 kuukautta 1 viikko sitten #43267 : -jeannie
Siis saako sieltä kuitenkin liivit vai pitääkö ostaa? :ohmy: Uskon että on kipeä...Ei osanut lääkäri sanoa mitä kautta leikataan,katsovat kuulemma tilanteen mukaan. Sullehan tuli sitten ihan hyvänkokoiset jos oma oli B kuppi? Minäkin käytän H&M:n push-up liiveissä B-C kuppia,mutta normaaleissa liiveissä missä ei ole täytteitä sopiva koko taitaa olla A-kuppi. Ostettuna on parit shock absorberit,jospa ne menisi toisina liiveinä. Mitkä liivit ostit itse? Hoitaja meinasi että noin yksi kuppikoko tulee lisää minulle tuolla implantilla. Kiitos tsempeistä! Sinulle myös tsemppiä toipumiseen :)

Lisää
8 kuukautta 1 viikko sitten #43269 : Jennia
Niin ja siis Lindexillä on ainakin yhdet tukevat urheiluliivit mitkä ajattelin hankkia, toistaiseksi normaalit urheiluliivit päällä vaan puristaa niin perhanasti :blink:

Lisää
8 kuukautta 1 viikko sitten #43270 : -jeannie
Niin se varmasti puristaa. Turvotus kovaa alussa, Toivottavasti ehtii tulla sairaalaan ne uudet liivit kun menen :)

Lisää
8 kuukautta 1 viikko sitten #43289 : -jeannie
Jennia: Kysyisin vielä mitä teippiä oli ohjeissa ostaa kotiin? Voisi hankki valmiiksi. Saitko särkylääkkeeksi Panadol 1g ja buranaa vai mitä?

Lisää
8 kuukautta 1 viikko sitten #43292 : Jennia
Micropore-teippiä sain itse sieltä mukaan :) Panacod ja burana tulee reseptillä plus antibiootti jos näkevät tarpeelliseksi, mutta yleensä ei kuulemma määrätä antibioottia.
Suosittelisin hankkiin ennakkoon: oikeesti hyvät ja tukevat liivit, haavasidosjuttuja kuten vaikka esim. haavataitoksia ja teipin jotta saat ne haavat suojattua kun ei pelkkä se teippi riitä kuitenkaan (liivit aina hankaa siihen kohti, en uskaltais suoraan pitää teipattua haavaa vasten), tai sitten niitä mephoren haavalappuja, sitte kuulemma C-vitamiini vois auttaa haavojen paranemisessa :) Mulla on myös käsidesi ollut tarpeen kun oon haavajuttuja vaihdellut niin ei ainakaan mee käsistä sinne mitään pöpöjä.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: -jeannie

Lisää
8 kuukautta 1 viikko sitten #43301 : Irene
Moi jeannie ja jennia. Onnea molemmille kun olette päässeet korjausleikkaukseen yksityiselle. Mutta.. Yritän sanoa tämän mahdollisimman salonkikelpoisesti ja toivon että ymmärrätte enkä loukkaa ketään koska se ei missään tapauksessa ole tarkoitukseni!
Tämä aihe tubulaariset rinnat ovat eräs sellainen jatkuvaa keskustelua ja rajanvetoa aiheuttava aihe julkisella. Periaatteessa tubulaarisuus=putkinisäisyys tarkoittaa tilannetta jossa nännit ovat siinä määrin epämuodostuneet, että ne itsessään tarvitsevat korjausta. Virallinen linjaus on aika tiukka, ja sitä noudattavassa eli oman alueeni klinikassa en ole koskaan kuullut että ilman tätä areolatoimenidettä (siis nännipihaan tehtävää, arvet aiheuttavaa leikkausta) olisi leikattu.
Valitettavasti eri sairaaloissa on edelleen vähän erilaisia tulkintoja mitkä tapaukset kuuluvat julkiselle ja mitkä eivät. Näin jeannie kuvasi ja sun oli siinä ja siinä pääsisitkö oman alueeni sairaalaan, jos pitäisi kolikkoa heittää, veikkaisin että et. Jos sulle on sanottu että selvä tapaus, ja vielä hoidetaan ilman varsinaista nännikorjausta, on aika selvää että edelleen riippuu jonkin verran siitä, kelle kirurgille ja mihin sairaalaan päätyy arvioon. Lisäksi implantin koon yläraja riippuu paikasta, periaatteessa ei laiteta yli 200cc ellei sille ole erityisperusteita (kuten kokoero mm Polandin syndroomassa), silti olen kuullut että joku on saanut 250cc tai yhden jopa 300cc koska sillä esteettinen tulos oli parempi. Mutta kun julkisella viralliseesti riittää, että pitää tulla normaalin täyttävä tulos, ei esteettisesti ihanteellinen.
Olen itsekin alalla, joka tätä vähän sivuaa, siksi on sisäpiiritietoa näistä asioista jkv.

Ymmärrettävästi tämän takia joillekin tulee tunne, että on tullut epäreilusti kohdelluksi, ja toisaalta jos jossain selviää että yksi on saanut enemmän kuin toinen, asioita selvitellään klinikoissa jatkuvasti sekä sisäisesti että eri sairaaloiden kesken sillä johdonmukaisuus on tietenkin tavoite.

Sen takia, ehkä teidän ei kannata laittaa kuvia tai kauhean yksityiskohtaisia tarinoita täällä julkisesti kirjoittaa? En tarkoita, että te olisitte päässeet leikkaukseen väärin perustein, en tietenkään, mutta kuten kuvasin, aihe on vähän herkkä. ..

Käytännön jutuista ym liiveistä, teipeistä ym ilman muuta vapaasti, sehän tämän palstan idea on:) Mutta jos tosiaan vähän harkiten noista yksityiskohdista liittyen leikkaukseen, lähtötilanteeseen jne.

Mitä mieltä olette? Voin poistaa tämän jos haluatte. Vapaa palstahan tämä on:)
Tsemppiä kummallekin!

168/58-60

Lisää
8 kuukautta 1 viikko sitten - 8 kuukautta 1 viikko sitten #43303 : Jennia
Irene, se areola tulee luultavasti myöhemmin, kunhan näkee mihin asettuu. Tulos ei tosiaan esteettisesti ole vieläkään mitenkään hyvä, mutta alkaa täyttää muodoltaan melkein normaalin kriteerit.
Kyllä minä suosittelisin että oli minkälainen rintojen kehityshäiriö hyvänsä, niin kannattaisi mennä leikkauttamaan ihan yksityiselle puolelle, koska julkisella se on todellakin se linjaus että pyritään saamaan periaatteessa normaalin kriteerit täyttävä rinta, ei välttämättä esteettisesti se paras. Minunkin kohdalla varmasti yksityisellä puolella olisi saatu tosi sievä tulos, mutta sinänsä mulle on ihan sama, kun lähtötilanne oli niin huono, että oli pääasia että nämä näyttää edes suunnilleen normaaleilta :)
Viimeksi muokattu: 8 kuukautta 1 viikko sitten : Jennia.

Lisää
8 kuukautta 1 viikko sitten - 8 kuukautta 1 viikko sitten #43304 : -jeannie
Irene: Ei ollut ajatuksenakaan laitella mitään kuvia jälkeenpäin tänne ja ennen kuvanikin jo poistin juurikin tuosta syystä. Ja nyt kun leikkaus lähenee ja asiat alkaa olla selkeät enää ei ole niin paljon tiedon tarvettakaan,joten en tänne varmastikaan tule paljoa enää kirjoittelemaan. Niin,mielipide asioitahan nämä on. Ja muokkaan vielä tähän,että ei ole minunkaan kohdalla nännin korjaus poissuljettu. Tilannne katsotaan vielä leikkauspäivänä leikkaavan kirurgin taholta.

Lisää
8 kuukautta 1 viikko sitten #43305 : -jeannie
Minä olen myös samalla linjalla Jennian kanssa tuosta että minulle on tärkeintä että saan edes suunnilleen normaalin näköiset rinnat joita ei tarvitse hävetä ja piilotella.

Lisää
8 kuukautta 1 viikko sitten #43307 : Irene
Tosi ihania olette molemmat kun ymmärrätte:)

Julkinen plastiikkakirurgia on vähän sellainen jatkuvan linjavedon paikka, että mikä on esteettistä kirurgiaa ja mikä korjaavaa. Tottakai peruslinjaus on, että kaikki olisivat samalla linjalla ja saisivat saman palvelun, mutta käytännössä se ei ole aina niin helppoa.

Ehkä pahin mitä olen kuullut, oli kun aikaisemmin rintojen pienennysleikkauksen kriteerit riippuivat aika pitkälti solisluu-nänni-mitasta-> pienennys-kohotukseen saattoi päästä vaikka rinnat olisivat kuinka tyhjät, jos vaan ovat tarpeeksi venyttyneet- niin tuli tietoon että jotkut saivat kohotukset+implantit julkiselta "pienennysleikkauksen" nimellä... Kun joku esteetikko oli sooloillut ja halunnut tehdä hyvännäköistä jälkeä. Mutta kun se ei ole tosiaan julkisen tehtävä, vaan saada "normaalin" kriteeerit täyttävä tulos. No, nykyisin on ehto että pienennysleikkauksissa pitää lähteä 300g (en muista oliko yhteensä vai per rinta) ja se punnitaan, jotta jatkossa ei mitään kohotuksia veronmaksajien piikkiin tehdä.

Ja tiedänpä tapauksen, jolle oli laitettu julkisella n 300cc implantit sillä perusteella, että pienemmillä tulos ei olisi esteettisesti hyvä (ja tämähän ei siis saa olla perustelu).

Rajat on periaatteessa yhteisesti sovitut, mutta sooloilijoita riittää eikä se ole niiden potilaiden vika jotka sattuvatkin saamaan enemmän kuin toiset- harva potilashan noita kriteerejä ym edes tuntee- niin tiedän että on kurjaa jos sattuu sellainen olemaan ja siitä seuraa se että muutkin lähtevät vaatimaan samaa, esim just toi implanttikoko.

Rahalla saa ja hevosella pääsee. Jos haluaa että lopputulos on mahdollisimman hyvä ja itselle räätälöity, pitänee suunnata yksityiselle, estetiikka maksaa. Julkisen tehtävä on tosiaan korjata lääketieteelliset viat, ja näin se pitää ollakin.

Kaikki tsemppi teille molemmille<3

168/58-60

Lisää
8 kuukautta 1 viikko sitten #43308 : Jennia
Minusta tuntuu, että moni saattaa olettaa, että tuloksena julkisen puolen leikkauksissa on saman näköisiä rintoja mitä täällä kuvissa näkyy. Todellisuus kuitenkin on, että meillä on lähtökohdatkin jo sen verran erit ja hoitosuunnitelma sellainen, että tavoite on vain saada tosiaan suunnilleen normaali rinta. Tietty kaikki riippuu alkuperäisen rinnan mallista, mutta ainakaan minun kohdallani, ei näistä koskaan ylpeä voi olla. Rinnoista tuskin siis koskaan tulekkaan yhtä hyvännäköiset julkisella, kuin osaavalla yksityisellä kirurgilla, joka ottaa estetiikkaa huomioon ja pyrkii täydellisyyteen :)
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: -jeannie

Sivu luotiin ajassa: 1.014 sekuntia