× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Tubulaariset rinnat ja julkisella korjaus

Lisää
10 kuukautta 1 viikko sitten #45509 : anin86
Mulla oli tänään aika yksityiselle plastiikkakirurgille. Rinnat olivat täysin julkisen terveydenhuollon korjausleikkausen heiniä ja olen siitä erittäin onnellinen! Helmikuuhun mennessä mulla on uudet kauniit rinnat. Nännit muotoillaan, siirretään ja korjataan muoto silikoni-implanteilla. Leikkaus ohi helmikuuhun mennessä.

Kirurgi sanoi, että julkisella puolella korjattavat kehityshäiriöt saavat sairausloman, jonka työnantajan on hyväksyttävä.

Kirurgi oli innoissan ja sanoi, että nämä leikkaukset ovat työn paras puoli, koska niillä ihmisen elämänlaatu ja onnellisuus nousee valtavasti.

Mulle valitaan mun vartaloon luonnollisesti sopivat impantit, ei tietoa vielä laitetaanko ne lihaksen alle, päälle vai osittain alle.

Itkin koko vastaanoton ja lopuksi vaan onnesta sekä helpotuksesta.

Tsemppiä teille muille tubutisseille leikkaukseen! :)

Tubulaariset eriparirinnat A/B-kupilla.
Kehityshäiriön korjausleikkaus julkisella sektorilla 12/18.

Mentor CPG 321: oikea 395cc ja vasen 355cc.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
9 kuukautta 4 viikkoa sitten #45599 : elllie
Kiva että tänne on tullut vastauksia :) mä oisin saanut leikkausajan julkiselle tän vuoden puolelle (pääsin jonoon kesäkuussa) mutta täytyi henkilökohtaisista syistä siirtää sitä, joten meneee ensi vuoden puolelle. Eipä paljoa tunnu muutama kuukausi lisäodottelua tässä prosessissa... :D mielellään kuuntelen miten paraneminen on lähtenyt teillä käyntiin ja oletteko tyytyväisiä lopputulokseen :)

Tubulaariset rinnat korjattu julkisella 4/2018
215cc Natrelle anatominen osittain lihaksen alla
Mitat 167/53

Lisää
9 kuukautta 2 viikkoa sitten #45676 : jemppa
Hei onko kenelläkään tietoa mikä kelalla on sitten määritelty jotta korvausta saisi ylipäätään?
Kuuluukohan täysin rinnaton ja rikkinäinen kipeä nänni josta vuotaa eritettä sairaanhoidon piiriin?

21 vuotias
162cm/55kg
Lähtökohta 70AA/65A
Suunnitteilla 355cc tai 375cc

Lisää
9 kuukautta 2 viikkoa sitten #45681 : anin86
Pelkkä rinnattomuus ei ole varmaankaan indikaatio julkisella korjaamiseen, mutta tuo erite on erittäin huolestuttava asia. Oletko käynyt asiasta lääkärillä? Jos ei imetä, niin nännistä ei kuulu vuotaa mitään eritettä. Oireen taustalla voi olla vakaviakin asioita, suosittelen menemään lääkärille mahdollisimman pian ja ihan vaikka julkisen terveydenhuollon tk-lääkärille.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: jemppa

Lisää
9 kuukautta 2 viikkoa sitten #45698 : jemppa
Hei eli yksityinen plastiikkakirurgi totesi et kuuluu julkiselle puolelle?
Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?
Kehityshäiriö on siiis peruste palkalliselle sairauslomalle?
Onko täällä ketään kuka käynyt Hus/HYKS sairaalassa Uudellamaalla plastiikkakirurgi Mare Malvan vastaanotolla esim?

21 vuotias
162cm/55kg
Lähtökohta 70AA/65A
Suunnitteilla 355cc tai 375cc

Lisää
9 kuukautta 2 viikkoa sitten #45704 : anin86
Jos yksityislääkäri totesi sinun tapauksesi kuuluvan julkiselle sektorille, niin silloin joko hakeudut hoitoon asiasta ihan omatoimisesti omalle terveysasemalle, jota tehdään yliopisto- tai keskussairaalatason erikoissairaanhoitoon lähtete, jossa arvoidaan vielä hoito. Jos yksityislääkäri toimisi fiksusti, hän tekisi jo itse heti lähetteen, eikä perusterveydenhuoltoa tarvita.

Kun lähete on tehty, odotellaan aikaa saapuvaksi. Usein hoito on kiireetöntä, jolloin ensikäynnille pitäisi päästä noin 3kk sisällä (riippuen jonotilanteesta).

Minun plastiikkakirurgi sanoi, että saan sairausloman palkallisena, koska rintani korjataan julkisella sektorilla ja kyseessä on kehityhäiriön hoito, eikä esteettinen tissileikkaus. Tämä kirurgi pitää yksityisvastaanottoa ja on myös kahdessa keskussairaalassa konsultoivana plastiikkakirurgina, koska kummassakaan ei ole virkaa tekevää lääkäriä.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: jemppa

Lisää
9 kuukautta 6 päivää sitten #45762 : EJ
Minulla korjattu julkisella kehityshäiriöiset rinnat kaksi kertaa. Toisen kerran nyt juuri muutama päivä sitten eli 6.11. Keväällä 2017 kokeiltiin rasvansiirtoa, mutta nyt toisessa leikkauksessa laitettiin implantit. Kummatkin leikkaukset tehty TAYS:ssa.

Itselläni ei siis lähtötilanteessa rintakudosta kasvanut rinnan alla ollenkaan. Rinnan alapoimu oli heti nännin alapuolella ja niin tiukka, että rinnat eivät ole päässeet kehittymään normaalilla tavalla. Rinnat osoittivat kolmion mallisina suoraan alaspäin ja nännipihat olivat kohtuuttoman suuret rintaan nähden.

Keräsin vuosia rohkeutta mennä kertomaan lääkärille asiasta, mutta kun lopulta menin, sain opiskelijaterveydenhuollosta oitis lähetteen TAYS:n plastiikkakirurgian poliklinikalle. Plastiikkakirurgin tavattuani pääsin heti leikkausjonoon ja 6kk:n päästä siitä tehtiin ensimmäinen leikkaus.

Ensimmäisessä leikkauksessa tehtiin rasvaimu ulkoreisiin ja siirrettiin 250ml rasvaa kumpaankin rintaan. Myös nännipihoja pienennettiin. Kaikki meni mukavasti, kunnes viikko leikkauksen jälkeen alkoi ilmetä infektion oireita. Minulle nousi korkea kuume ja toinen rinta alkoi kerätä mätää. Olin viikon osastolla rintojeni kanssa. Infektio ei vaikuttanut juurikaan lopputulokseen, mutta rasvaa ei tarttunut paljoa, joten alettiin suunnitella kirurgin kanssa uutta leikkausta. Infektiosta jäi kuitenkin sen verran traumoja, että en halunnut enää uudestaan rasvansiirto-operaatioon vaan päädyttiin siihen, että laitetaan maltilliset implantit kumpaankin rintaan.

Toista leikkausta odotin leikkausjonossa 4kk ja nyt maanantaina 6.11 odotettu päivä koitti ja leikkaus tehtiin. Kumpaankin rintaan laitettiin 225cc implantit eli aika maltillisen kokoiset. Rinnat ovat super pinkeät ja iho koetuksella. Implantit laitettiin sisään ylävatsan puolelta, sillä oma rinnan alapoimu oli niin tiukka ja ylhäällä, että ihoa piti lainata ikään kuin vatsan puolelta. Saa nähdä millaiset näistä lopulta muotoutuu ja kuinka hyvin iho antaa periksi.

Sairauslomalle itselläni ei ole ollut tarvetta, sillä tosiaan opiskelen ja voin suorittaa opintoja hyvin kotoa käsin. Yhden leikkauksen hinnaksi päiväkirurgiamaksun verran eli Tampereella 107 euroa. Itsellä tuli hieman lisähintaa prosessille osastohoidon vuoksi keväällä, mutta kaiken kaikkiaan en voi olla kun kiitollinen, että kehityshäiriötä on mahdollista hoitaa julkisella puolella.

Tubulaaristen, alikehittyneiden rintojen korjausleikkaus julkisella puolella.
Keväällä 2017 rasvansiirto ja syksyllä 2017 Mentor 225cc implantit, lihaskalvon alla.

Lisää
8 kuukautta 4 viikkoa sitten #45835 : anin86
Jei! Nyt tuli ensikäynti leikkaavaan laitokseen!
Prin viikon kuluttua pääsen ensikäynnille, jolla sovitaan leikkauspäivä :S Jonoja ei kuulemma ole, joten voisin kuvitella olevani kohtalaisen pian leikkauspöydällä!
Nyt katsotaan sopivat implantit, sijoitus ja leikkaustekniikka, esivalmistelut mun osalta ja tutkimukset ennen leikkausta. Mulle on tehty rintojen uä syyskuussa, jonka kuvat ja röntgenlausunnot toimitin plastiikkakirurgille.

Jännittää ja odotan kovasti!

Lisää
6 kuukautta 2 viikkoa sitten #46744 : Jetta
Voisin vähän nostella tätä aihetta!

Eli siis oon aina tienny, et mun rinnat on oudot ja jo siitä yläaste iästä lähtien olin surullinen, kun kaikilla muilla kasvoi rinnat ja mulla ei oikeestaan mihinkään suuntaan...
Nää rinnat on aiheuttanu mulle koko mun 23-vuotisen elämän niin suurta itsetunnon menetystä, häpeää, surua ja ihan fyysistä kipuakin. Rinnat on suuuuuri osa naisellisuutta ja se tunne, kun se osa sua on koko elämän ollu poissa, on aika ikävä :/
Sitten mä ajattelin vaan, että hei otan silarit ja huolet unohtuu :lol:
Varasin ajan Hilkka Peltoniemelle Tilkkaan.
Voin sanoa, että se käynti oli ehkä paras asia mun elämässä pitkään aikaan!

Mulla on rinnoissa siis todella selkeä tubulaarinen kehityshäriö. Nännipihat pulleat, rintarauhaset työntyny nänneihin, rinnan alapuoli puuttuu kokonaan, sekä rintojen sivut. Ainoastaan yläpuoli on normaali. Rinnat on kääntyny nokkamaisesti alaspäin ja Hilkka kuvaili mun rinnan alapuolta, että se on suorastaan KOVERA :D
Sen lisäks mulla on ”kainaloihin” kasvanut lisärintarauhaset, jota olin koko elämäni luullu läskiks ja ihmetelly miks ne ei laihdu :’D... Että tota vähän niinkun kaikki pielessä!

Suunniteltiin, että tehtäisiin molemmista reisistä rasvaimut rintoihin, nännipihojen korjaus sekä näiden lisärintarauhasten rasvaimu! Nämä siis saan nyt julkisella, jonne sain lähetteen ja odottelen tällä hetkellä kirjettä HUSilta !

Peltoniemen kanssa mietittiin sitten jatkoa, että rasvansiirtojen jälkeen laitetaan mahdollisesti vielä Motivan Ergonomixit!

Tää oli mun elämäni yks parhaista asioista <3

Rintojen synnynäinen kehityshäiriö 80A

Rasvansiirto ja rintojen korjausleikkaus julkisella ?/2018

Julkisen leikkausten jälkeen suunnitelmissa:
Rintojen suurennus
Motiva Ergonomix (?cc)
Hilkka Peltoniemi

Lisää
5 kuukautta 6 päivää sitten #47038 : Sirpaleena27
Tällä yksi 23-vuotias sielunsisko, jolla myös erittäin pienet ketunnokkamaiset tubulaariset rinnat.

Olen hävennyt rintojani aivan teini-ikäisestä saakka ja viimein 2017 marraskuussa uskaltauduin ruveta tekemään asialle jotain. Varasin ajan yksityiselle gynekologille, joka laittoi pyynnöstäni lähetteen julkiselle plastikkakirurgille arvioon. 2017 joulukuussa sain ajan arvioajan kirurgille, jonka jälkeen tilannetta kartoitettiin ja mietittiin onko tarvetta leikkaukselle sekä jos on, niin laitetaanko silikoonit vai rasvansiirto. Tammikuun lopussa minulla oli viimeisin tapaaminen, jossa selvisi, että rintani täyttävät julkisen puolen kriteerit ja ne lähdetään leikkaamaan.

Leikkaava lääkärini oli erittäin mukava ja ymmärtäväinen, mikä helpotti oloani todela paljon, sillä rintani ja niissä oleva tubulaarisuus ovat olleet minulle aina henkisesti hyvin arka paikka.Tuntui, että ensimmäistä kertaa elämässä joku huomaa ahdinkoni ja on valmis auttamaan siinä.

Rintoihin tullaan siis tekemään rasvansiirto alavatsasta ja tarvittaessa sisäreisistä.Tämä sopii mulle paremmin kuin hyvin, sillä oma ensisijainen toiveeni koko ajan on ollutkin rasvansiirto. En pidä välttämättä ajatuksesta, että minulla olisi vieras esinen kehossani, vaikkei minulla mitään muiden silikooneja vastaan olekkaan. Ja olen todella sinut rintojeni pieneen kokoon, olikeastaan se onkin ainut asia rinnoissani josta pidän, mutta tämä putkilomainen muoto on se johon kaipaan rasvansiirrolla pyöreämpää muotoa.
Tällä hetkellä olen leikkausjonossa ja kutsu leikkaukseen pitäisi tulla muutamien kuukausien sisällä. Jännittävää, mutta samalla ihanaa! :)

Se minua on jäänyt vielä askarruttamaan (Tämä voi olla tosi tyhmä kysymys) , mutta tarvitseeko mun nyt hakea vielä erikseen jotain korvausta kelasta tulevaa leikkausta varten, vai tuleeko korvaus kelalta suoraan, sillä olen jo julkisen puolen asiakas ja täyttänyt julkisen puolen leikkauskriteerit.
Kiitos etukäteen vastauksista! :)

Lisää
5 kuukautta 5 päivää sitten #47052 : haave

Sirpaleena27 kirjoitti: Tällä yksi 23-vuotias sielunsisko, jolla myös erittäin pienet ketunnokkamaiset tubulaariset rinnat.

Olen hävennyt rintojani aivan teini-ikäisestä saakka ja viimein 2017 marraskuussa uskaltauduin ruveta tekemään asialle jotain. Varasin ajan yksityiselle gynekologille, joka laittoi pyynnöstäni lähetteen julkiselle plastikkakirurgille arvioon. 2017 joulukuussa sain ajan arvioajan kirurgille, jonka jälkeen tilannetta kartoitettiin ja mietittiin onko tarvetta leikkaukselle sekä jos on, niin laitetaanko silikoonit vai rasvansiirto. Tammikuun lopussa minulla oli viimeisin tapaaminen, jossa selvisi, että rintani täyttävät julkisen puolen kriteerit ja ne lähdetään leikkaamaan.

Leikkaava lääkärini oli erittäin mukava ja ymmärtäväinen, mikä helpotti oloani todela paljon, sillä rintani ja niissä oleva tubulaarisuus ovat olleet minulle aina henkisesti hyvin arka paikka.Tuntui, että ensimmäistä kertaa elämässä joku huomaa ahdinkoni ja on valmis auttamaan siinä.

Rintoihin tullaan siis tekemään rasvansiirto alavatsasta ja tarvittaessa sisäreisistä.Tämä sopii mulle paremmin kuin hyvin, sillä oma ensisijainen toiveeni koko ajan on ollutkin rasvansiirto. En pidä välttämättä ajatuksesta, että minulla olisi vieras esinen kehossani, vaikkei minulla mitään muiden silikooneja vastaan olekkaan. Ja olen todella sinut rintojeni pieneen kokoon, olikeastaan se onkin ainut asia rinnoissani josta pidän, mutta tämä putkilomainen muoto on se johon kaipaan rasvansiirrolla pyöreämpää muotoa.
Tällä hetkellä olen leikkausjonossa ja kutsu leikkaukseen pitäisi tulla muutamien kuukausien sisällä. Jännittävää, mutta samalla ihanaa! :)

Se minua on jäänyt vielä askarruttamaan (Tämä voi olla tosi tyhmä kysymys) , mutta tarvitseeko mun nyt hakea vielä erikseen jotain korvausta kelasta tulevaa leikkausta varten, vai tuleeko korvaus kelalta suoraan, sillä olen jo julkisen puolen asiakas ja täyttänyt julkisen puolen leikkauskriteerit.
Kiitos etukäteen vastauksista! :)[/quote

Moi! Hyvä blogi aiheesta siis rasvansiirrosta julkisella, iidan matkassa nimeltään. Jos et ole jo lukenut :)

Lisää
5 kuukautta 5 päivää sitten #47054 : Jetta
Oi ihanaa, et säkin oot saanu asiaa eteenpäin!
Tosiaan ainoo asia mikä mua harmittaa on, etten alottanu tätä projektia jo aikasemmin..
Mutta mun ensimmäinen julkisen käynti on nyt ensviikon keskiviikkona! Ehkä sit ollaan taas viisaampia jatkosta, en malta odottaa!

Rintojen synnynäinen kehityshäiriö 80A

Rasvansiirto ja rintojen korjausleikkaus julkisella ?/2018

Julkisen leikkausten jälkeen suunnitelmissa:
Rintojen suurennus
Motiva Ergonomix (?cc)
Hilkka Peltoniemi

Lisää
5 kuukautta 4 päivää sitten #47059 : -jeannie
Hei! Voin laittaa tähän hetkeksi kuvan. Vihdoin oma projekti saatu päätökseen. Nännit operoitiin melko vasta,mutta näyttää mielestäni aivan hyvältä. Aluksi siis laitettiin pienet impalantit jonka jälkeen benellin mastopeksia.

Liitetiedostoa ei löydy

Liitetiedostoa ei löydy

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Jetta

Sivu luotiin ajassa: 0.875 sekuntia