× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Tubulaariset rinnat ja julkisella korjaus

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #44541 : elllie
Moikka. Täällä yks joka on pääsemässä julkiselle tubulaaristen rintojen korjausleikkaukseen. Tästä aiheesta on tosi vähän kokemuksia ja vertaistukea saatavilla ja tämä foorumikin on ehkä väärä paikka näille jutuille. Jos joku on käynyt julkisella leikkauksesa ja lukee tämän niin kiinnostaisi kuulla koko prosessi, esim. kauan kesti että pääsit leikkaukseen, mitä kautta implantti laitettiin ja operoitiinko nännejä, koitko lopputuloksen hyväksi jne... tunnen itseni lottovoittajaksi kun saan julkisella hoidettua asian joka on ollut suuri ongelma varhaisteinistä asti. Sillä fiiliksellä mennään että mikä tahansa lopputulos on nykyistä parempi :side:

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #44544 : Jennia
Suosittelen todellakin olemaan menemättä julkiselle, mikäli vain mahdollisuus on lähteä yksityiselle. Tilanne ei nimittäin välttämättä parane. Fin-estiä voin suositella, on edullinen ja ystäväni kävi juuri siellä ja kaikki sujui täydellisesti, menen itsekkin sinne korjauttamaan julkisen jälkiä kunhan edellisestä leikkauksesta olen toipunut.

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten - 3 kuukautta 1 viikko sitten #44545 : -jeannie
Hei! Minulla taas on erillainen kokemus,eli ole tyytyväinen julkiselta saamaani hoitoon ja tulokseen. Varmaan riippuu niin paljon lähtötilanteesta,saako apua vai ei. Ja siitä minkä kokoisia implantteja laitetaan. Minulla kesti noin vuoden tämä prosessi,eli ensimmäisestä käynnistä leikkaukseen.
Viimeksi muokattu: 3 kuukautta 1 viikko sitten : -jeannie.

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #44557 : elllie
Täytyy myöntää että ajatuksenii tästä asiasta vaihtelee paljon. Ensimmäinen tunnetila oli onnekkuus että saan leikkauksen käytännössä ilmaiseksi, joka yksityisellä maksaa tuhansia euroja. Kuitenkin olen kuullut joitakin juttuja netissä että julkisella leikkaava lääkäri saattaa olla "joku vaan" ja mentaliteetti on että jotain rintoja muistuttavaa lähdetään parsimaan kokoon, esteettinen puoli on sivuseikka. Mikä on hieman ristiriitaista, koska esteettinen ongelmahan tämä on... Ja sitten tunnen huonoa omatuntoa näistä kiittämättömistä ajatuksista, voih..

Tällä hetkellä ajattelen niin, että otan nyt leikkauksen julkisella, ja myöhemmin voin sitten vaihtaa implantit yksityisellä esim. isompaan tai toiseen merkkiin. Ainoa mikä pelottaa on, että julkisella ne hutiloi jotain ja jättää kamalat arvet. Minulla olisi periaatteessa mahdollisuus leikkaukseen yksityisellä (lainarahalla) mutta noh, se laina on sitten joskus maksettava.

Tämän takia kuulisin mielelläni kokemuksia, sekä hyviä ja huonoja... olen tätä aihetta kyllä jo selaillut.

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten - 3 kuukautta 1 viikko sitten #44560 : -jeannie
Minut leikkasi sellainen kirurgi joka leikkaa myös yksityisellä täällä suomessa. Varmaan kannattaa käydä kuuntelemassa mitä suunnittelevat,koko jne. ja tehdä päätös sen pohjalta. Todella suurta kirjoa näyttää tosiaan olevan esim. tarjotun implantin koossa.
Viimeksi muokattu: 3 kuukautta 1 viikko sitten : -jeannie.

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #44564 : Irene
Mihin kaikki viestit eilisen jälkeen täältä on kadonneet?

Natrelle anatominen 325cc osittain lihaksen alla
168/58-60

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #44566 : -jeannie

Irene kirjoitti: Mihin kaikki viestit eilisen jälkeen täältä on kadonneet?

Oliskohan ylläpito poistanut?
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Irene

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #44570 : ilyena
Mitähän poistettavaa niissä oli :dry:

Nagor Impleo 390cc / high profile, lihaksen päälle
12/2016

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #44571 : Clemsu
Mulla on laakarin mukaan myos tubulaarinen rinta. Ja toinen rinta on normaali. Mut leikattiin julkisella ja tuburintaa korjattiin silarilla ja normaalia kohotettiin. En myoskaan ole tyytyvainen lopputulokseen koska nannit on ihan eritasolla. Kun mulla on joskus ensi vuoden alussa kontrolli niin sitten katsotaan mita tehdaan jos rintojen tila ei ole "tasoittunut". Tuskin tulee tasoittumaan koska ero on niin suuri. Kasittaakseni myos minut leikannut laakari leikkaa myos yksityisella puolella.

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #44582 : Irene
Mä koetan vastailla tähän _oikein_ asiallisesti ja sisäsiististi myöhemmin:lol: En kritisoi julkista sektoria enkä kommentoi boggaajan kuvia pienimmälläkään määrin krtisoiden. Muita syistä poistolle en keksi..
Oli deletoitu mm yhden aito kertomus miten oli käynyt korjauttamassa julkisella ja oli tyytyväinen. En millään keksi syytä miksi se on poistettu??

168/58-60

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #44583 : pulla
Irene: en usko että olit sanonut mitään sopimatonta, kaikki muutkin tuon päivän tekstit oli hävinneet kuin pieru saharaan. Mukaanlukien mun liivihörhöilyt, joista tuskin kellekään on haittaa.. :laugh:

Motiva Ergonomix Full 550 2/2016,
Natrelle anat FF 375g 6/2015 ja 475g 9/2015
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Irene

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #44585 : Irene
Kiitos pulla:) Mulle iski jo paranoidisia ajatuksia että kun sanoin tiettyjä juttuja julkisesta sektorista niin sensuuri iski- mutta eihän täällä hallitsekaan Putin eikä edes Trumph:lol:

168/58-60
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: pulla

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #44623 : elllie
Kiitti kaikille vastauksista! Olisko joku julkisella leikkauksen läpikäynyt halunnut jutella kokemuksesta esim. sähköpostilla? Mulla on jo tiedossa implantin koko ja mahdollisesti leikkaustapa, mutta en tiedä onko fiksua huudella niitä täällä jo aiemmin keskustelussa mainituista syistä. Olisi kyllä tosi kiva jutella tästä asiasta mutta julkinen lähinnä rintojen suurennusta koskeva foorumi on ehkä kyseenalainen paikka :)

Lisää
3 kuukautta 3 päivää sitten - 3 kuukautta 3 päivää sitten #44723 : -jeannie
.
Viimeksi muokattu: 3 kuukautta 3 päivää sitten : -jeannie.

Lisää
3 kuukautta 3 päivää sitten #44731 : Irene
Moi Jeannie. Ehdin nähdä kuvan. Hyvältä näyttää, ei tosiaan mitään kiitoratoja tms. Mutta voisin paria juttua kommentoida, joista voisi olla sulle hyötyä jatkoa ajatellen, jos haluat. Mutta oletko jo saanut musta tarpeeksesi;)

168/58-60

Lisää
3 kuukautta 3 päivää sitten #44735 : -jeannie
Irene: kommentoi vaan :lol:

Lisää
3 kuukautta 3 päivää sitten - 3 kuukautta 3 päivää sitten #44736 : elllie
Voi harmi, olisinpa mäkin ehtinyt nähdä jeannien kuvan! Mulla on jotenkin sellanen fiilis että sut olis leikattu samassa kaupungissa missä mä oon jonossa :) // on tosi vaikeaa löytää kuvia pienistä implanteista. Mulle suunniteltiin pienehköä Natrellen implanttia. Mitat on 167cm ja 53kg. Mun rinnan leveydeksi mitattiin 11 tai 12cm, en nyt muista.
Viimeksi muokattu: 3 kuukautta 3 päivää sitten : elllie.

Lisää
3 kuukautta 3 päivää sitten #44737 : -jeannie
Elllie: laita s.posti osoitteesi niin voin laittaa kuvia jos haluat :)

Lisää
3 kuukautta 2 päivää sitten #44738 : Irene
No niin. Kuten itsekin totesit, nännipihat jäävät vähän koholleen, mutta ei mun silmään mitenkään pahasti (vaikea tietenkin arvioida mikä on tilanne kun ihan rentoina). Rintojen väli on hyvä eli implantit ovat riittävän leveät. Niillä mainitsemillasi alun perin suunnitelluilla alle 200cc implanteilla ei tosiaan olisi tullut ollenkaan hyvää jälkeä.

Mutta enemmän kuin nännit, mun silmään pisti ns tuplarinnan vaikutelma eli se että oma rinta näytti erottuvan implantista erillisenä. Se liittyy nimenomaan kokonaan lihaksen alle laittoon, ja on yksi syistä miksi nykyisin ko tekniikan on jo pitkälle korvannut osittain alle laitto, myös julkisella. Täälläkään ei muistaakseni ollut kuin yhdellä laitettu kokonaan alle, nm Liina.

Ongelma on se, että kun implantti on kokonaan lihaksen alla, ovat implantti ja oma rinta erillään toisistaan rintalihas rajana. Tämä ei haittaa, jos oma rinta on joko aivan olematon (ei riitä kudosta muodostamaan erillistä masssaa implantin päälle) tai tosi kiinteä. Tietenkin jos voidaan käyttää riittävän isoa implanttia (esim nm Liinalla oli yli 400cc) jolloin oma rinta venyttyy sen verran ettei ongelmaa tule. Jon os oma rinta on yhtään löysempi, riipahtaa eli on nahkaa vähän enemmän - käytännössä imetetyissä useimmiten se tilanne) on riski tuplarintaan aika suuri jos implantti laitetaan kokonaan alle. Siksi monesti jos on ollut kokonaan alla
mikä on toiminut kun lähtötilanne on ollut pieni kiinteä rinta, tulee tämä ongelma imetyksen jälkeen jolloin vaihtoehdot ovat siirto päälle/osittain lihaksen alle, kohotus eli ylimääräisen nahan poistaminen tai isompaan implanttiin.

Täytyy myöntää, että kun luin että sulla on pienehköt implantit kokonaan alla ja olin nähnyt kuvan sun lähtötilanteesta, mietin että toivottavasti ei tule tuplarintaa.

Mutta senkin kanssa on vähän kuin ton nännien juttu, joitain se haittaa ja joitain ei. Jos menet nännikorjaukseen, niin samalla varmaan pystyisi vähentämään nahkaakin? isommat, osittain lihaksen alla olevat implantit toki korjaisivat molemmat ongelmat ilman näkyviä arpia, mutta se taisi ola sulle poissuljettu vaihtoehto?

Toisaalta tuplarinnan olemassaolon arviota ei voi vielä edes tehdä, joskus implantin laskeutuminen korjaa asiaa.

ja sitten kyssäri: Miten koet implantin tuntuman? Pehmenemistä toki vielä tapahtuu, mutta alustavaa arviota voi jo saada. Osaatko tunnustella itse implanttia niin ettei oma rinta tule käteen. Itseäni ko implantin (meillä siis ihan sama, eri malli ja koko vain) tuntuman jäykkyys kiusaa kyllä, ja koska kokonaan lihaksen alla implantti tuntuu vielä vähän kiinteämmältä (koska kiinteä rintalihas päällä kiinteyttää tuntumaa entisestään) kuin osittain alla (jolloin implantti on alaosistaan lihaksen päällä) niin kiinnostaa kovasti miten sä koet asian:)

Mutta kokonaisuutena julkisella laitetuiksi ei ollenkaan huonompi tulos :)

168/58-60

Lisää
3 kuukautta 1 päivä sitten #44750 : -jeannie

Irene kirjoitti: No niin. Kuten itsekin totesit, nännipihat jäävät vähän koholleen, mutta ei mun silmään mitenkään pahasti (vaikea tietenkin arvioida mikä on tilanne kun ihan rentoina). Rintojen väli on hyvä eli implantit ovat riittävän leveät. Niillä mainitsemillasi alun perin suunnitelluilla alle 200cc implanteilla ei tosiaan olisi tullut ollenkaan hyvää jälkeä.

Mutta enemmän kuin nännit, mun silmään pisti ns tuplarinnan vaikutelma eli se että oma rinta näytti erottuvan implantista erillisenä. Se liittyy nimenomaan kokonaan lihaksen alle laittoon, ja on yksi syistä miksi nykyisin ko tekniikan on jo pitkälle korvannut osittain alle laitto, myös julkisella. Täälläkään ei muistaakseni ollut kuin yhdellä laitettu kokonaan alle, nm Liina.

Ongelma on se, että kun implantti on kokonaan lihaksen alla, ovat implantti ja oma rinta erillään toisistaan rintalihas rajana. Tämä ei haittaa, jos oma rinta on joko aivan olematon (ei riitä kudosta muodostamaan erillistä masssaa implantin päälle) tai tosi kiinteä. Tietenkin jos voidaan käyttää riittävän isoa implanttia (esim nm Liinalla oli yli 400cc) jolloin oma rinta venyttyy sen verran ettei ongelmaa tule. Jon os oma rinta on yhtään löysempi, riipahtaa eli on nahkaa vähän enemmän - käytännössä imetetyissä useimmiten se tilanne) on riski tuplarintaan aika suuri jos implantti laitetaan kokonaan alle. Siksi monesti jos on ollut kokonaan alla
mikä on toiminut kun lähtötilanne on ollut pieni kiinteä rinta, tulee tämä ongelma imetyksen jälkeen jolloin vaihtoehdot ovat siirto päälle/osittain lihaksen alle, kohotus eli ylimääräisen nahan poistaminen tai isompaan implanttiin.

Täytyy myöntää, että kun luin että sulla on pienehköt implantit kokonaan alla ja olin nähnyt kuvan sun lähtötilanteesta, mietin että toivottavasti ei tule tuplarintaa.

Mutta senkin kanssa on vähän kuin ton nännien juttu, joitain se haittaa ja joitain ei. Jos menet nännikorjaukseen, niin samalla varmaan pystyisi vähentämään nahkaakin? isommat, osittain lihaksen alla olevat implantit toki korjaisivat molemmat ongelmat ilman näkyviä arpia, mutta se taisi ola sulle poissuljettu vaihtoehto?

Toisaalta tuplarinnan olemassaolon arviota ei voi vielä edes tehdä, joskus implantin laskeutuminen korjaa asiaa.

ja sitten kyssäri: Miten koet implantin tuntuman? Pehmenemistä toki vielä tapahtuu, mutta alustavaa arviota voi jo saada. Osaatko tunnustella itse implanttia niin ettei oma rinta tule käteen. Itseäni ko implantin (meillä siis ihan sama, eri malli ja koko vain) tuntuman jäykkyys kiusaa kyllä, ja koska kokonaan lihaksen alla implantti tuntuu vielä vähän kiinteämmältä (koska kiinteä rintalihas päällä kiinteyttää tuntumaa entisestään) kuin osittain alla (jolloin implantti on alaosistaan lihaksen päällä) niin kiinnostaa kovasti miten sä koet asian:)

Mutta kokonaisuutena julkisella laitetuiksi ei ollenkaan huonompi tulos :)

Huomasin kyllä itsekin että juuri tuo rinnanpään terävyys eli nännin koholle jääminen saa rinnan näyttämään hiukan juurikin tuolta,mutta en koe sitä itse kovinkaan isoksi ongelmaksi. Voivat tosiaan vielä tästä hiukan muuttua. Rinnan alaosaan sain juuri sitä täytettä mitä tarvitsinkin. Luulen että nännin korjaus hiukan parantaa tuota tilannetta kun rinnanpäästä saadaan terävyyttä pois. Yksityiselle en lähde enää korjailemaan,koska sain julkisella jo näinkin hyvän tuloksen. Koko aikuisiän kun on elänyt niillä lähtötilanteen rinnoilla,niin onhan nämä ihan mahtavat niihin verrattuna. Tapaan lääkärin joidenkin kuukausien päästä niin saa tuohon nänni asiaan selkeyttä. Osaatko muuten sanoa kuinka iso toipuminen on pelkkien nännien leikkauksesta,sairasloma jne.? vai onko pieni leikkaus? Löytyy aika vähän pelkästä nänninkorjauksesta tietoa.

Tuntumasta kyselit,noh alussahan oli tosi kovat,mutta kovasti ovat pehmenneet.En koe häiritsevän koviksi,toki paljon jämäkämmät kuin luomut :side: ja tästä vielä kyllä pehmenevät ja laskeutuvat.

Sivu luotiin ajassa: 0.900 sekuntia