× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Tubulaariset rinnat ja julkisella korjaus

Lisää
8 kuukautta 1 viikko sitten #43317 : -jeannie
Näinhän se on ja varmasti myös kateutta herättää se että osa pääsee julkiselle ja osa ei. En minäkään kuvittele täydellisiä rintoja saavani. Noin pienet impalantit ei varmasti sitä tee. Itse en sanonut implantin koosta mitää toivetta kirurgille,koska tiedän että julkisella siihen ei itse voi vaikuttaa. Ja tottakai yksityisellä saisi paremman tuloksen,mutta kun mahdollisuus oli tähän julkiseen puoleen niin en näe syytä olla menemättä sinne. Uskon kuitenkin että pienilläkin implanteilla saa peremman tilanteen rintoihin nykyiseen verrattuna.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
6 kuukautta 3 päivää sitten #44104 : Jennia
Heissan, ootkos päässyt jo käymään ja menihän kaikki hyvin? :)

Lisää
6 kuukautta 2 päivää sitten - 5 kuukautta 4 viikkoa sitten #44110 : -jeannie
Hei! Perjantaina leikkaus :) ilmoittelen sitten miten meni! Miten sinulla on toipuminen sujunut?
Viimeksi muokattu: 5 kuukautta 4 viikkoa sitten : -jeannie.

Lisää
5 kuukautta 4 viikkoa sitten #44172 : -jeannie
No ni,nyt on minullakin operaatio ohi. Tulikin vähän mutkia matkaan niin implantin koko suureni melko paljon alkuperäisestä. Kipuja on melko paljon,kun lihaksen alle laitettiin. Jospa huomenna olisi taas parempi päivä. Onneksi se on nyt ohi :)

Lisää
5 kuukautta 3 viikkoa sitten #44186 : Jennia
Ihan hyvin on toipuminen mennyt, seuraavaa leikkausta odotellessa :D
Eipä kyllä yllätä tuo mutkia matkaan kun ottaa huomioon että julkisella hoidettu...
Mutta toivottavasti sulla menee toipuminen mallikkaasti ja saisit olla nyt vähän tyytyväisempi rintoihin :)

Lisää
5 kuukautta 3 viikkoa sitten #44194 : -jeannie
Minullekaan ei tehty nyt nänneihin mitään,saan itse päättää myöhemmin jos haluan leikkauksen. Laitettiin nyt sen verran isot implantit että korjaa aika hyvin jo se tuota muotoa. Toki ei vielä lopputulosta tiedä,mutta nyt ainakin näyttää ihan kivalta. Turvotus tietysti kova.

Lisää
5 kuukautta 3 viikkoa sitten #44197 : Irene
Jeannie, onnittelut sulle, taisit nimittäin saana ns"yksityiset" hoidot julkisella. Katsoin sun kuvat ja mun silmään se tubulaarisuus oli siinä rajalla meneekö julkiselle ylipäätään. Lisäksi oli jonkinverran venynyttä nahkaa. Eli paras esteettinen tulos mun arvion mukaan oltaisiin saatu sopivilla implanteilla, siis riittävän kokoisilla täyttämään sekä nahat että muodon, mutta sellainen ei oikeasti virallisesti kuulu julkisen valikoimiin (Jednnia ilmeisesti sai ns julkisen hoidon) Siellä on vähänkuin nyrkkisääntö että näissä tapauksissa se on max sen 200cc ja nännileikkaus. Epäilin vahvasti että pelkillä mini implanteilla tyyliin 150cc tulos ei olisi ollut kovinkaan hyvä, yhdistettynä nännileikkaukseen parempi mutta kyllähän noilla pikkiriikkisillä implanteilla näkymät valitettavan usein on se "mandariinit kainaloissa".

Julkisella ei todellakaan kohdella potilaita samalta viivalta, vaikka kriteerit ja hoitolinjat pitäisi tietenkin olla samat kaikissa sairaaloissa ja kaikille potilaille. Mutta tämä ei ole tarkoitettu moitteeksi sulle Jeannie, sun vikahan se ei ole joten nauti uusista rinnoistasi ihan täysillä :)

Natrelle anatominen 325cc osittain lihaksen alla
168/58-60

Lisää
5 kuukautta 3 viikkoa sitten #44198 : -jeannie
Irene: En saanut yksityisiä hoitoja julkisella vaan ihan kohtuu kokoiset verrattuna omaan kroppaan jos sitäkin puolta katsotaan. Pysyttiin kyllä ihan julkisella linjalla,tuon koon puolestakin. Mitään 300cc:tä mulle ei laitettu. Tyytyväinen olen,kirurgi oli todella mukava ja asiantunteva. Näyttää leikkaavan paljonkin suomessa yksityisillä eri paikoissa.

Lisää
5 kuukautta 3 viikkoa sitten #44200 : Irene
Ymmärsin sitten väärin, anteeksi! Siis jos tuossa max 200cc:ssä pysyttiin niin kyllä sitten julkisen linjojen rajoissa mennään, ymmärsin vain että kokoa tuli reippaasti enemmän:) Kyllähän yksityiselläkin laitetaan alle 300cc:tä, ja suurimmalla osalla on tavoitteena kohtuu kokoiset suhteessa kroppaan:) Ne jotka haluavat nimenomaan "isot rinnat" on vain pieni osa leikkaukseen menijöistä.
Kirurgi JJ?

168/58-60

Lisää
5 kuukautta 3 viikkoa sitten #44201 : -jeannie
Ne mitä minulle oli aluksi tilattu,olivat ihan mitättömiä rinnan leveyteen nähden,eikä niillä kuulemma olisi kirurgin mukaan tehnyt mitään. Olen sen verran harteikas ja rinnankin leveys n.12cm. Laitettiin vähän korkeammalla profiililla niin nyt ainakin tuntuu että saatiin rinnan alaosaan täytettä. Eihän nämä täydellisen pyöreät ole,mutta minulle kelpaavat. Kokoa tuli reippaasti enemmän jos vertaa alkuperäiseen suunnitelmaan. Ei ollut JJ.

Lisää
5 kuukautta 3 viikkoa sitten #44204 : Irene
Tämä on itse asiassa aika hankala aihe, tämä linjanveto mitä ja miten julkisella leikataan. Että mikä on rekonstruktiivista eli korjaavaa kirurgiaa (julkisella) ja mikä menee esteettisen kirurgian puolelle (itse maksettavaa)

Siis noinhan sen juuri implantin valinnassa kuuluukin mennä, että implantti valitaan kriopan ja rinnan mittojen mukaan jotta lopputulos on hyvä. Mutta kun julkisella on ollut perinteisesti linja, että tavoite on ikäänkuin minimi, millä voidaan katsoa "normaaliksi" niin on ikäänkuin haluttu pitäytyä siinä max 200cc-linjassa vaikkei tulos olisikaan esteettisesti miellyttävä. Sen takia moni tubulaaristen rintojen takia leikattu on tullut liian pienillä implanteilla nännit leikattuina, tulos ei tietenkään kauhean hyvä. Mutta idea että nännit eli tubulaarisuus hoidettu ja A-kuppi täyttyy-> "normaali" savutettu. Ja yksityisesti taas tehty juurikin niin että nännit on voitu jättää leikkamatta valitsemalla isommat implantit. Itse asiassa en ole aiemmin kuullutkaan, että tubulaarisissa rinnoissa ei olisi leikattu nännejä, koska perinteisesti jos tubulaarisuus on niin selvää, että julkiselle pääsee, vaatii se myös sen nännien leikkauksen.

Vielä kerran, Jeannie please, koeta olla ottamasta itseesi <3 Vaikeaa olla kommentoimatta kun oma alani sivuaa niin keskeisesti tätä..Tunnen vain itsekin tapauksia, jossa on leikattu edellä mainitsemallani linjalla, ja heissä herättää kateutta jos kuulevat että toinen on saanutkin isommat, korkeammat ja sopivammat implantit. Täällä palstalla oli vähän aikaa sitten joku, joka oli saanut 310cc ja katsoin kuvan että tulos oli kuin olisi käynyt hyvällä yksityiskirurgilla. Niin varmasti voi aiheuttaa kateuden tunnetta jollakin, joka on samassa tilanteessa saanut ne 150cc:t ja tulos on mitä on. Fakta valitettavasti on, että lijaukset edelleen vaihtelevat eri sairaaloiden ja jopa eri kirurgien kohdalla.
Mutta siis ymmärsinkö oikein että sulla pysyttiin koossakin "linjassa" eli max n 200cc tuli?
Sen enempää en kysele...ja jos vaikka sulla onkin käynyt hyvä tuuri, ei sun tarvitse sitä selitellä, et ole sitä velkaa kellekään- joten parane pian ja nauti uusista rinnoistasi :)

168/58-60

Lisää
5 kuukautta 3 viikkoa sitten #44205 : -jeannie
Niinkuin tuolla aiemmin itsekin kirjoitit että tänne ei kannata kirjoittaa tästä aiheesta yksityiskohtia ja niin aijon tehdäkin. Varmasti niin kauan kuin näitä leikkauksia useampi kirurgi tekee,tulee olemaan myös erillaiset kriteerit ja jokaisella vähän oma tapansa valita implantti potilaalle. Mutta koitetaan parantua pian :)

Lisää
5 kuukautta 3 viikkoa sitten #44207 : Irene
Juuri näin, nimenomaan. Julkisella tosin on kyllä tarkatkin kriteerit, kirjallisetkin, mutta niin kauan kuin niiden toteuttamisessa on vaihtelua kannattaa välttää yksityiskohtia- kateus kun ei kaunista ketään:)

168/58-60

Lisää
5 kuukautta 3 viikkoa sitten #44212 : Jennia
Juu mulla meni kyllä julkisen leikkaukseen ja tulos on edelleen ruma, putkimaisuus ei korjaantunut ja nännit leikataan kohta. Jospa tilanne paranisi vähän. Odotan vuoden-pari että nämä paranevat kunnolla ja menen luultavasti yksityiselle hakemaan paremman lopputuloksen, olisi mukava omistaa sievät rinnat eikä vain sellaiset mitkä menevät ehkä juuri ja juuri normaalin kategoriaan.

Lisää
5 kuukautta 3 viikkoa sitten - 5 kuukautta 3 viikkoa sitten #44213 : Irene
-

168/58-60
Viimeksi muokattu: 5 kuukautta 3 viikkoa sitten : Irene.

Lisää
5 kuukautta 3 viikkoa sitten #44214 : -jeannie
En sitten tiedä tuosta luokittelusta kuka saa on sopiva julkiseen ja kuka ei,mutta minut näki ennen leikkausta kolme kirurgia eikä yksikään sanonut että en täyttäisi kriteerejä. Olipa yksi opiskelijakin paikalla jolle rinnoistani näytettiin tyypillisiä tubulaarisuuden piirteitä vastaanotolla. Ja luulen myös että Jeannialla on ollut pahempi alkutilanne kuin minulla.

Lisää
5 kuukautta 3 viikkoa sitten #44215 : Jennia
Pakko mainita että jeannie, olen vilpittömästi sinun puolesta onnellinen jos olet saanut hyvät rinnat yhdellä leikkauksella, olet ne ansainnut! :) tiiän mitä oot joutunut kestämään niin ihanaa että asia on nyt kunnossa! Ja ettet tarvi lisää leikkauksia koska ne on aina isoja riskejä. Kaikkea hyvää sulle ja tsemppiä paranemiseen :)

Lisää
5 kuukautta 3 viikkoa sitten - 5 kuukautta 3 viikkoa sitten #44216 : -jeannie
Kiitos Jennia :) Luulen että tämä tilanne minulle rittää,vaikka en lopputulosta vielä täysin tiedäkään. Toinen nänni jää varmasti hiukan suipoksi,niinkuin kirurgi arvelikin ennen leikkausta,koska siinä tilanne oli huonompi. Siihen laitettiin 65cc isompi implantti kun toiseen niin kokoero on ainakin nyt pois :) Tsemppiä sinullekin tuleviin leikkauksiin,joita ei toivottavasti kovin montaa tule,
Viimeksi muokattu: 5 kuukautta 3 viikkoa sitten : -jeannie.

Lisää
5 kuukautta 3 viikkoa sitten - 5 kuukautta 3 viikkoa sitten #44218 : -jeannie
Jennia: Saitko muuten minkälaiset ohjeet liikkumiseen ja nosteluun? Minulla piti soittaa sairaalaan kun mitään ohjetta ei ollut papereissa. Kuulemma ei mitään rajoituksia,kaikkia saa tehdä mikä ei satu.Paitsi hyppiä ja pomppia ja hikiliikunta kielletty. Kummaksuttaa vaan kun ykstityiseltä näyttää tulevan niin tarkat ohjeet nostoihin,painorajoihin yms,
Viimeksi muokattu: 5 kuukautta 3 viikkoa sitten : -jeannie.

Lisää
5 kuukautta 3 viikkoa sitten #44219 : Irene
Mä taidan kirjoittaa epäselvästi, Jeannie.. Kyllä mäkin olisin sulle sen lähetteen tehnyt, eli olisin katsonut täyttävän kriteerit :) Ehkä lähellä rajapintaa, mutta kuitenkin. Nykyään tuntuu että tubulaarisuus on tiedostetumpi tila, mikä on hyvä asia jotta siihen oikeutetut saavat tilanteen korjattua. Mutta on niitäkin, jotka yrittävät tubulaarisuuden perusteella vaikka tosiasiassa olisikin vain esim pienet, tyhjiin imetetyt rinnnat vähän isommilla nännipihoilla, tämän on yksi tuttu plastiikkakirrakin huomannut. Ja niille pitää kyllä osata sanoa myös ei. Mutta se ei oikeastaan liity tähän mitenkään;)

Onnea uusista rinnoista jeannie, vielä kerran:)

Mutta Jennia: jos kuitenkin suunnittelet että menet yksityiselle jossain vaiheessa, kannattaa selvittää (eli käydä yksityisellä konsultaatiossa) tarvitsetko välttämättä nännileikkausta vai korjaisiko oikein valittu, riittävän kokoinen implantti tilanteen? Juurikin siitä nännileikauksesta jää näkyvimmät arvet. Muualla iholla arvet häivenevät käytännössä näkymättömiin, mutta nännileikkauksen jälkeen nännipihat ovat lopullisesti selkeästi leikatun näköiset: niitä ympäröi vaale a(arpi)rikula, joka tekee sen että ne näyttävät ikäänkuin piirretyiltä, liian tarkkarajaisilta. Sitä enemmän mitä tummemmat nännipihat tietenkin. Joten jos sunkin tilanne pystyttäisiin korjaamaan pelkillä implanteilla, itse en menisi leikkuuttamaan nännipihoja kun sitä ei voi perua, "korjata".
Liian monta potilasta olen tavannut, joilla nännipihat on leikattu "turhaan" kun asia olisi voitu hoitaa riittävilä implanteilla, myöhemmin kun menevät korjauttamaan yksityiselle, on jo menetetty mahdollisuus kauniisiin rintoihin ilman näkyviä arpia.

168/58-60

Sivu luotiin ajassa: 0.961 sekuntia