× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Kokemuksia sairaala Siluetista?

Lisää
3 vuotta 1 kuukausi sitten - 3 vuotta 1 kuukausi sitten #28968 : Sahrami
Kuulisin mielelläni kokemuksia sairaala Siluetissa viime aikoina leikkauksessa käyneiltä. Toisessa viestiketjussa jo jotakin olikin, mutta kertokaahan lisää siellä käyneet. Milloin leikkaus tehtiin, mitä laitettiin, kuka oli kirurgi ja olitteko tyytyväisiä lopputulokseen?
Viimeksi muokattu: 3 vuotta 1 kuukausi sitten : Sahrami.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
3 vuotta 1 kuukausi sitten - 3 vuotta 1 kuukausi sitten #28969 : Irene
No, kerron mitä tiedän, Siellä on se isä-Pakkanen ja poikansa Pakanen, joiden kirurgisesta taidosta en ole tietoinen (sen tiedän että osaaminen nimenomaan rintakirurgiassa ei ole erityinen, ja valitettavan huonoja kokemuksia olen kuullutmm persoonasta, ettei ainakaan sellaine kuva ole tullut että haluaisin mennä) mutta saivat jokunen vuosi aikan sellaisen mielialan kirurgien keskuudessa siellä (on arvuuteltu syinä tämä ylihinnoittelu joka vie asiakkaita sekä Pakkasten suhtautuminen muihin, mutta tämä on spekilaatiota), että lopulta sieltä käveli ulos suurin osa kirurgeista. Jäljelle jäivät ainoastaan nämä isä ja poika Pakkanen, en muista jäikö Puumanen myös vai tuliko myöhemmin taloon. Nythän siellä on vain Isän ja pojan lisäksi joku ulkomaalainen ja Katja Puumanen, ellen väärässä ole. Pitkään aikaan ei ollut muita kuin isä ja poika Pakkanen, muita eivät onnistuneet sinne enää saamaaaan (tunnen yhden sieltä lähteneen joten tämä ei ole mikään huhupuhe).

Puumanen on varmasti hyvä, kuten Havannakin häntä on hehkuttanut, mutta toisaalta vastaavasti on moni muukin hehkunut kirurgiaan kun on tullut vaikutelma että on tullut kuulluksi ja saanut vielä itseään miellyttävän lopputuloksen. Itse hehkuin Asko Salmen osaamisesta ja rautaisesta ammattitaidosta, sillä myös hän räätälöi implantit yksilöllisesti naisen mittojen, rintojen ja toiveen mukaan tavoittena luonnollisuus - jossa on aika haka kun sai mullekin rinnat jotka on menneet luomuina läpi lääkärissäkin vaikka lähtökohta on pelkät nahat. Ja myös sanoo ei naisen oma ehdotus on epärealistinen luonnollisen lopputuloksen suhteen, esim. mä oplin kaavaillut n 200cc jonka tyrmäsi heti, onneksi, niin en saanut niitä mandariineja kainaloihin ;) Myöskään niin isoja ei suostu laittaman ette voisi kokonsa puolesta olla luomut. Tuntuma tosin on toinen juttu, mutta ei siitä enemää, jos olisin pyytänyt pyöreää ja pehmeämpää olsin sen kyllä saanut, uskon näin. MInulle oli tärkein että kirurgi on juuri implnattien erikoisosaaja, taitaa olla siinä Suomen kokenein. NO, tässä mä sitten hehkun omaa kirurgiani, mutta niin täällä on saanut hehkutuksensa suomalaisista kirurgeista myös ainakin Janne Jyränki, Kupi ja Hukki, jotka ovat varmasti hyviä myös.

Siliuetin ongelma on ylihinnoittelu: maksaa hurjasti enemmän kuin muualla, ja (Pakkaset omistajina) pyrkivät luomaan fiilistä että heidän klinikkansa on niin kallis koska sieltä sa erityistä laatua. Kuitenkin fakta on, että esim Katja Puumala leikkaa ihan normaalihinnalla toisessa/toisissa klinikoilla, eli heillä on ns "siluettilisä" hinnoissaan, jota en itse maksaisi kun se ei vaikuta mitenkään siihen mitä varsinaisesti saa, se lisä on enemän sitä luksuksen tuntua. Toisaalta, jos haluaa maksaa sellaisesta, mikä ettei. Ilmeisesti osaavat tuoda palveluihinsa luksuksen tuntua kyllä, mitä olen kuullut.
Puumala on varmasti hyvä kirurgi ja mitä olen kuullut erittäin omistautuva ja ihana persoona. Mutta fakta on että hän ei ole erikoistunut implantteihin (titeääkseni, korjatkaa jos on) vaan tekee kirurgia laidasta laitaan. Kaikilla kirurgeilla on myös niitä tyytymättömiä potiliata, ja mä en voi olla antamatta vaikuttaa omaan intuitiiviseen vaikutukseeni hänen taidoistaan sen että hän leikkasi pieleen hyvän ystäväni rinnat (kohotus ja implantit), myöhemmin leikkasi ja myönsi itsekin että implanttivalinta ei ollut mennyt hyvin ekalla kerrallaa ja laittoi sopivammat. Muta kuten sanoin, kaikilla joskus menee pielwen, ja mm kehumallani AS:lla on mennyt pieleen niin että tiedän muita kuin implantteihin littyviä rintaleikkauksia, tyytymättömistä implanttipotilaistaen ole kuullut. Itse pidän omana virheenäni etä valitsin (sovitusimplanttien takia, prr...le :( ) ja en tiennyt että anatomiset omn näin jäykät.

Eli mun käsitys on että on ylihinnoiteltu klinikka, taustalla paljon sotkuja henkilökuntaa kohtaan, jäljellä vain pari kirurgia Pakkasten lisäksi joista ainakin toinen leikkaa halvemmallakin.
Käsitystäni Puumasesta värittää tuo ystäväni kokemus, mutta varmasti on hyvä kirurgi ja kaikki tekevät myös virheitä. Toisaalta Havanalla oli eriomainen lähtökohta, johon varmasti lähes kuka vain olisi valinnut anatomiset ja hyvä tulos oli helppo saada aikaan. Mutta kun en enenpää ko kirurgia tunne niin ei enempää siitä.
Itse en kyllä kyseistä klinikkaa valitsisi em syistä. Mutta en myöskään sano etten suosittele.
Havana on saanut loistokokemuksen, mutta on saattanut liittyä muihin seikkoihin kuin Siluetti-firmaan nimenomaan?

Natrelle anatominen 325cc osittain lihaksen alla
168/58-60
Viimeksi muokattu: 3 vuotta 1 kuukausi sitten : Irene.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Sahrami

Lisää
3 vuotta 1 kuukausi sitten #28971 : Sahrami
Kiitos Irene seikkaperäisestä kommentoinnista. Olin kyllä itsekin lukenut palstoilta kaikennäköistä ja hyvin samantapainen käsitys minulle oli muotoutunut kyseisestä paikasta kuin sinullekin. Ja lisäksi todellakin ihmetyttää Siluetin muita klinikoita huomattavasti kovempi hintataso. Itselläni kun on hyvin haastava lähtötilanne leikkaukselle, niin sopivan klinikan valitseminen tuntuu tosi vaikealle. Olen myös Irenen mainitsemia klinikoita harkinnut.

Lisää
3 vuotta 1 kuukausi sitten #28972 : Enigma
Mulla myös kokemusta sairaala Siluetista. Minut leikkasi erittäin pätevä plastiikkakirurgi Jari Viinikainen. Tosin hänkään ei enää leikkaa siellä jostain syystä..?
Sairaalassa olo oli tosiaan hyvin luksusta ja henkilökohtaisesti räätälöityä. Ruokakin oli hulppeaa gourmet ruokaa ruusumaljakkoineen.
Kohtelu oli erinomaista ja laadukasta (tiedän eri silmällä seurata kun itse myös kirurginen sairaanhoitaja)
Lopputulos rinnoissa todella kaunis ja luonnollinen kuten toivoin. Tässä tapauksessa kannatti maksaa siitä 5560€ (ennen kuin alv korotus tuli)
Haaveena kuitenkin kasvattaa rintojen kokoa jossain vaiheessa ja pakko myöntää että nykyinen hinta alv lisineen ei kyllä houkuttele.. Paikkana mieletön, mutta uskon että Suomessa osataan muuallakin. Lisäksi Siluetissa pyritään luonnolliseen lopputulokseen, joten eivät varmasti edes suostuisi laittamaan yli 400cc silareita.
Huippua oli 3D kuvantaminen, jossa näki etukäteen lopputuloksen ja itseni kohdalla se piti täysin paikkaansa.
Ainut miinus että nälkä kasvaa syödessä ja silmä tottuu nopeasti, isommat siis haaveena joskus tulevaisuudessa.

Sairaala Siluetti, Jari Viinikainen
Mentor CPG 322 295cc dual plane
04/2014, jäivät liian pieniksi...

06/ 2017 Motiva Ergonomix Full 500cc
dual plane
Jyränki Janne/ Helsinki Clinic

170cm/ 63kg

Lisää
3 vuotta 1 kuukausi sitten - 3 vuotta 1 kuukausi sitten #28973 : Irene
Sahrami, sattuman kauppaa tiedän ko klinikasta ja sen toiminnasta enemmänkin mutten voi enkä halua siitä enempää kuin tuon kertoa.Enigma, lue tekstini, kuten sanoin muistaakseni kaikki pätevät kirurgit kävelivät ulos. En TODELLAKAAN halua mustamaalata mitään klinikkaa, mutta Siluetin korkea hinta taitaapi tulla juurikin siitä että koettavat luoda luķsuksen tuntua erittäin ystävällisestä palvelusta juuri gourmet ruokaan, mutta saman kirurgisen lopputuloksen saa halvemmalla muualta ainakin KP:n tekemänä (muita kirurgeja heillä ei enää juuri ole, kts edempänä). Ilmeisesti heillä on edelleen vaikeuksia saada sinne päteviä kirurgeja, tämä on tosin arvelua ei tietoa kun en enää tiedä mitkä siellä on käytännöt. Ennen kirurgeja oli likuisia, nyt isä ja poika Pakkasten (joille en itse menisi rintaleikkaukseen) lisäksi kaksi, siitä voi jokainen mielessään miettiä miksiköhän.

Enigma, et sä Siluettia tarvitse varsinkaan enää kun siellä ei ole enää ketään nimenomaan rintaleikkauksiin erikoistunutta kirurgia (kuten sanoin, KP on hyvä ja erittäin miellyttävä kirurgi, muttei tietääkseni ole erikoistunut rintoihin?). Implanttien kanssa saa parhaan tuloksen valitsemalla joku nimenomaisesti niihin erikoistunut, pätevä ja kokenut kirurgi. Itse voin tietenkin suositella AS:ea (tosin hänkin pyrkii luonnollisuuteen joten jos 400cc:llä tulisi mielestään luonnoton tulos, osaa kyllä sanoa ei...), mutta kuten täällä on muuallakin mainuttu, muitakin on. Jyri Hukki ilmeisesti ainakin omaa aikamoisen ammattitaidon implanttien sarala.

168/58-60
Viimeksi muokattu: 3 vuotta 1 kuukausi sitten : Irene.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Enigma

Lisää
3 vuotta 1 kuukausi sitten - 3 vuotta 1 kuukausi sitten #28978 : Havana
En näe mitään syytä puhua tai mainostaa ketään, enkä dissata mitään mistä ei ole omaa kokemusta.
Kunnioitan kaikkien omia valintoja, jokaisella on siihen oikeus. En ota kantaa Kirurgeista joista ei omaa kokemusta, enkä suuremmalla syystä sairaaloista.
Kuten aiemmin olen maininnut, kerron sen mikä kuva minulle henkilökohtaisesti sairaalasta, hoitajista ja kirurgista välittyi.
En myöskään ota kantaa sairaalan sotkuihin(?), koska en ole sellaisista kuullutkaan, eikä sellainen meininki tullut millään tavalla esille, että se olisi syy puhua sairaalasta jotain huonoa. Se mikä ei perustu faktatietoon jääköön ulos. Ei ole minun tehtäväni ruotia sellaisia.
Mutta vedettäköön vielä yhteen lyhyesti.
Siluetti tuntui minusta alansa edelläkävijältä, osaaminen keskittynyt plastikkakirurgiaan ja kirurgit koulttautuneita.
Puumanen on nimenomaan rintakirurgian osaaja (*google)
Hoitajat ammattitaitoisia, ja työmoraali henkilökunnalla korkea, jokaisella hoitaja oma asiakas, ja häneen sai luotua oikein lämpöisen hoitosuhteen. Ennenkaikkea turvallinen olo kokoajan.
Sairaalassa saat rahoillesi vastinetta, kokonaisvaltaisesti kaikilla osa-alueilla alusta loppuun.
Kun kävelet sairaalasta ulos, asiakkuus jatkuu vuosia, mm. jälkitarkastusten, 24h/7 sairaalapäivystyksen ja puhelinpäivystyksen tiimoilta heti alkuun, sekä vuosia mm. mammografia seurannassa. Sinua autetaan niin paljon kun itse kehtaat kysyä, ei kannata epäillä sitä että sinut unohdetaan tai soittoihin ei tulisi asiantuntevaa vastausta. Pääset myös sairaalaan tsekkauttamaan tilanteen jos jokin epäilyttää, eikä se maksa erikseen. Sairaala sijaitsee muuten aivan Helsingin rautatieaseman vieressä.

Sairaalassa oli samaan aikaan tavallisia perheenäitejä, hiukan ehkä kypsempi ikäluokka edustettuna, mutta varmasti myös sieltä korkeammasta yhteiskuntaluokasta (?)
Suosittelen sairaalaa mikäli haluat rintojensuurennoksen tai minkätahansa kirurgisen ja esteettisen operaation lisäksi myös palan luxusta samalla ja vastinetta rahoille. ( totta sekin, että tarjottimella oli aina tuore kukka maljakossa, ja ruoka oli ala cartea, valinnanvaraa oli.. )
"Siluettilisälle" on käyttöä tulevaisuudessa, hyvän investoinnin muodossa ainakin mitä omaan terveyteen ja itsestään huolehtimiseen tulee. Tunne siitä myös (ainakin tällähetkellä), että laitoin ison summan rahaa ihan oikeaan paikkaan. En valitsisi mistään hinnasta tällaista operaatioita halvan hinnan perusteella. Ei se paljon jokin maksaa, vaan se mitä sillä saa!
Mun mottoni onkin. Älä valita, elämä on täynnä valintoja. Toivottavasti ei tarvitse valittaa tulevaisuudessakaan.

09/15 Mentor 330cc anatominen lihaksen päällä. Siluetti
10/17 Sebbin 475cc lihaksen alla. PSC
174/65
Viimeksi muokattu: 3 vuotta 1 kuukausi sitten : Havana.

Lisää
3 vuotta 1 kuukausi sitten #28980 : Irene
Aivan, Havana, mikäli haluaa maksaa luxuslisää niin eihän se ole keneltäkään pois, ja sitä paitsi tiedän kyllä tunteen. Käytin jossain vaiheessa hammashoitooni juuri tällaista muita kalliimpaa hoitolaa, jossa aulassa soi klassinen musiikki, oli ilmaisia konvehteja ja kahvia odotustilassa, henkilökunta oli erityisen palvelualtista, sai hammaslääkärin numeron johon oli lupa soittaa 24/7 jne. Kyllähän siinä ihan eri tavalla tuli olo että on maksava ja hyvää palvelua saava asiakas ja hyvältähän se tuntuu.
Nykyisin käytän ns normaalia yksityistä hammaslääkäriä, koska on tullut tutuksi.

Katja P:sta en ollut koskaan kuullutkaan ennenkuin leikkasi ystäväni rinnat (kahteen kertaan kun ekalla meni pieleen; nyt tulos on hyvä kyllä), ja voi hyvinkin olla erikoistunut juuri rintoihin, kuten sanoin hänestä en tiedä sen enempää eikä tosiaan kannata puhua asioista joita ei tiedä :) .

Mutta siis ymmärrän että joku/moni voi haluta maksaa luksuksentunteesta, vaikka saman kirurgisen tuloksen voisikin muualta normihinnoin. Toiselle hinnallakin on merkitystä, kuka mitenkin rahansa haluaa käyttää.

168/58-60

Lisää
3 vuotta 1 kuukausi sitten #28989 : Sahrami
Minun käsitykseni Siluetista perustuu ihan vaan lukemaani, paikan päällä en ole käynyt, joten sinänsä käsitykseni paikasta voi olla monessakin mielessä virheellinen. Monta taitavaa kirurgia siellä on ainakin ollut. Ja hyvää jälkeä siellä mitä ilmeisimmin osataan tehdä nykyäänkin, kuten Havanankin kokemus todistaa. Itsellenikään halpa hinta ei todellakaan ole määräävä tekijä näin tärkeässä asiassa, mutta en silti ole valmis maksamaan leikkauksesta luksuslisää, niin mukavaa kuin se olisikin, joten jatkan sopivan klinikan etsintää...

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #47823 : *onerva67
Voi harmi, kun vasta nyt tämän huomasin! Omat kokemukseni Siluetista sekä sen hoitohenkilökunnasta ovat erinomaisen miellyttäviä )! Olen käynyt korjauttamassa käsivarsia, vatsaa, rintoja ja vähän kasvojakin. Katja Puumanen on ihana lääkäri, jolla on kykyä arvioida kullekin sopivin hoitovaihtoehto. Konsultaatiossa käydään läpi toiveet ja mahdollisuudet toteuttaa ne. Ei luvata sellaista, jota ei voi saada. Varmasti monissa sairaaloissa saa hyvää ja asiantuntevaa hoitoa - itse en uskaltaisi kuulopuheiden perusteella antaa arvioita lääkäreiden ammattutaidosta. Toki Virossa hoidot saa halvemmalla, ehkä yhtä hyvää palveluakin ). Itse luotan kuitenkin siihen, että ongelmien ilmaantuessa niiden selvittäminen on helpompaa omalla äidinkielellä. Omat kokemukseni ovat erittäin hyviä sairaala Siluettista.

Sivu luotiin ajassa: 0.516 sekuntia