× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Vastaleikattujen kysymysketju

Lisää
3 vuotta 3 kuukautta sitten #17961 : Katajamaa
Jospa saataisiin tänne kerättyä kiva tietopaketti uusille tissinomistajille.. :)

Onko teillä kipu toispuoleista? Itselläni on vasen puoli kipeämpi kuin oikea, mutta turvotus tuntuu molemmissa olevan sama.

Täytyykö tuo ruskea teippi vaihtaa? Se lähti puoliksi irti valkoisen haavalapun vaihdon yhteydessä mutta painelin sen vain takaisin kiinni.

Nagor HP 360cc
22.9. Fin-Est

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

• ellujo
  • ellujo hahmo
  • Poissa
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Nagor Impleo 460cc HR, lihaksen päälle.
Lisää
3 vuotta 3 kuukautta sitten #17962 : ellujo
En tiedä oliko tarkotuksena, että kaikki palstalla saisi vastailla kysymyksiin. Mutta päätimpä vastata kuitenkin :D

Itsellä leikkauksesta nyt 3 viikkoa. Kipu oli aika tasaista molemmin puolin, mutta ainakin Fin-Estillä sanottiin että koska ihmisen keho ei ole symmetrinen, myös parantuminen tapahtuu epäsymmetrisesti.

Tuon leikkauksessa laitetun haavateipin annoin olla paikoillaan aina siihen asti, että menin poistamaan ne tikkien solmut. Siellä sitten hoitaja laitto toisenlaista teippiä, sellasta kun Steri strips. Pidin niitä about kaksi viikkoa. Pari kertaa piti välissä vaihtaa ja nyt siirryin käyttämään tota kelo-cote voidetta. :)

Lisää
3 vuotta 3 kuukautta sitten #17963 : Katajamaa
Lähinnä ajattelin, että tänne voisi kerätä kaikki tyhmät kysymykset ja vastaukset mitä jokaisella tulee mieleen leikkauksen jälkeen, jotta niitä ei tarvitsisi metsästää ympäri foorumia. Siitä kun oli puhetta tuolla kuvaketjussa. :)

Kiitos haavateippiasiasta! Täytyypä katsoa pysyykö tuo paikoillaan vai käynkö ostamassa samaa teippiä apteekista itselle uutta kerrosta varten.

Milloin teillä rinnat alkoi pehmenemään? Nämä on nyt ihan kivikovat jöötit! :laugh:

Nagor HP 360cc
22.9. Fin-Est

• ellujo
  • ellujo hahmo
  • Poissa
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
Lisää
3 vuotta 3 kuukautta sitten #17964 : ellujo
Toi steri-strip laitettiin hiukan eritavalla. Eli ei silleen suoraan haavan suuntasesti, mutta ei ihan pystysuunnassakaan haavaan nähden. Mulle laitettiin silleen hiukan viistosti haavaan nähden ja monta sellasta ohutta teippiä vierekkäin. Mulla tais olla 3 per rinta. Ne on hiukan arvokkaampia, mutta en usko että mun iho olis kestänyt sitä tuhdimpaa :)

Lisää
3 vuotta 3 kuukautta sitten #17965 : Katajamaa
Joo. Meinasin siis tuota ruskeaa teippiä mikä mulla lähtikin jo puoleksi irti. En usko että tuo pätkä kestää enää montaa suihkukertaa, joten paree hankkia uusi rulla ennen kuin se lähtee kokonaan irti. :)

Nagor HP 360cc
22.9. Fin-Est

Lisää
3 vuotta 3 kuukautta sitten #17972 : Nagor

Osa viestistä on piilotettu vierailta. Rekisteröidy ja kirjaudu nähdäksesi se.

15.9.-14 leikattu, Jyri Kullamaa
Laitettiin Nagor 360cc

Tässä viestissä on kuvia liitetiedostona.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy nähdäksesi ne.

Lisää
3 vuotta 3 kuukautta sitten #17973 : Katajamaa
Onko teillä ollut toinen puoli selkeästi toista kipeämpi? Milloin pitää huolestua? :( Minulla kipeytyi eilen vasen puoli kahdeksan tunnin automatkan aikana ja nyt heräilin yöllä vasemman puolen jomottavaan kipuun. Kahdelta oli pakko ottaa särkylääke, ja seuraavan kerran heräsinkin nyt seitsemältä enkä saanut enää unta. Pelottaa vähän onko tämä normaalia että kipu keskittyy noin vahvasti toiseen puoleen ja on jomottavaa?

Nagor HP 360cc
22.9. Fin-Est

Lisää
3 vuotta 3 kuukautta sitten #17976 : Nagor
Mulla ainakin on ollu koko ajan vasen rinta huomattavasti kipeämpi kuin oikea. Muutama päivä sitten kipu vaihtui oikeaan rintaan ja tällä hetkellä taas kummassakaan rinnassa ei oikeastaan ole kipua. Ite uskon, että on täysin normaalia, jos vain toinen on kipeä ym, koska niin paljon oon täältä lukenut että rinnat tottakai paranee eri tahtia. :)

15.9.-14 leikattu, Jyri Kullamaa
Laitettiin Nagor 360cc

Lisää
3 vuotta 3 kuukautta sitten #17982 : nippe
Mulla kans vasen rinta paljon kipeämpi ollut koko ajan. Oikeassa ei juuri mitään.. nyt ei enää ku ihan satunnaisesti vihlaisee hetken. Leikkauksesta kohta 6vkoa.

Lisää
3 vuotta 3 kuukautta sitten #17987 : Tiputissi
Heh.. Liityn vasureihin.. Mulla alussa silloin leikkauksen jälkeen (nyt kanssa 3vko leikkauksesta aíkaa) vasemmassa rinnassa sellasta polttavaa kipua ja paineen tunnetta koko rinnan alueella ensimmäisenä ja toisena päivänä.. Sen jälkeen viikon verran noustessa ylös sängyltä. Nyt taas kivut helpottanut (kutina tullut tilalle) mutta ikäväkseni OIKEAN rinnan haava tulehtunut siihen sain eilen antibiootin. Ja mulla siis implantti lihaksen päällä niin paraneminen oli nopeaa ja kivut ei ollut sellaisia kuin varmasti niillä joille laitettu implantti lihaksen alle. :)

Leikkaus 1.9.2014, kirurgina Jaan Troost
Mentor 425cc, pyöreä High Profile. Lihaksen päälle.

Lisää
3 vuotta 3 kuukautta sitten #17989 : Nagor 390cc
Mulla 2 viikkoa koski koko yläkroppaan kaikki liikkuminen, varsinkin aamulla. Kolmantena viikkona jäin yksin joten jouduin tekemään käsillä paljon nostelua päivän aikana niin loppuviikosta oli paljon parempi olla. Nyt tilanne on se että jos olen kyljelläni nukkunut niin saattaa koskea aamulla rintojen väliin. Vieläkään ei voi mitään painavaa nostaa mutta kipuja ei kyllä ole.

1.9.2014 Fin Est kirurgina Siim Simmo
165/52
Mitat nyt 94-72-87
Lähtö 70 a/b-->65f/g

Lisää
3 vuotta 3 kuukautta sitten #17990 : Tiputissi
Nagor390: Ootko jo uskaltanu nukkua kyljelläs? Oon kans koittanu ja häsänny tyynyä tissin alle jnejne. Mutku en ees tiedä että SAAKO jo nukkua kyljellään vai meneekö siitä tissit "piloille"? :D En oo huomannu tätä kirurgiltakaan kysyä! :dry:

Lisää
3 vuotta 3 kuukautta sitten #17991 : Nagor 390cc
Ainakin asiantuntija vastaa palstalla oli että 2 viikkoa tulisi olla selällään. Oma kirurgi sanoi että kaikki mikä tuntuu pahalta vältä ja jos ei tunnu niin silloin on ok.

165/52
Mitat nyt 94-72-87
Lähtö 70 a/b-->65f/g

Lisää
3 vuotta 3 kuukautta sitten #17992 : Katajamaa
Onneksi mulla nukkuu toisella puolella mies ja toisella puolella koira, jotka puristavat mut sen verran hyvään kääröön etten pääse vahingossakaan kierähtämään kyljelleni. :laugh: Lisäksi toinen koira nukkuu yleensä peiton päällä minun jalkojen välissä, joten olen "naulittu" selälleni.

Buranaa vissiin uskalsi syödä kunhan tuo klinikan määräämä kipulääke loppuu?

Musta tuntuu, että turvotus on pahentunut tänään, mutta en ota asiasta stressiä. Eiköhän se viikossa ole alkanut laskea. Nyt on kuitenkin vasta toinen toipumispäivä leikkauksen jälkeen. :)

Nagor HP 360cc
22.9. Fin-Est

Lisää
3 vuotta 3 kuukautta sitten #17997 : Tiputissi
Nagor390cc: JIPPIII!!! eli ehkä mäkin jo voisin uskaltaa :woohoo:

Katajamaa: Varmasti turvotusta tulee kun eri tavalla joutuu käsiä käyttämään päivittäin kuin taas sairaalassa. Älä stressaa. Jep buranaa syödä ja kannattaakin! Minä itse ainakin söin kun loppu lääkkeet jotka klinikalta sain, Burana auttaa ehkäisemään myös tulehdusta niin siksi koitin sitä napsia vielä vaikka kipuja ei ollutkaan (Tosin tuloksetta ja varmasti liian vähän kun haava tulehtui :pinch: )

Lisää
3 vuotta 3 kuukautta sitten #18051 : Tiiariina
ellujo: ootko enää siis käyttäny ollenkaan nuita haavateippejä vai ootko laittanu sitä kelo-cotea sinne teippien alle? ite oon miettiny et joko voi alkaa rasvaileen nuita haavoja/arpia, mut oon vielä pitäny nuita teippejä.. tosi iho nuiteen haavojen ympärillä ei oikeen taho nuista teipeistä tykätä.

1.9.2014: Nagor Impleo, pyöreä 390cc,
lihaksen päällä (lihaskalvon alla)
166cm/60kg

Lisää
3 vuotta 3 kuukautta sitten #18053 : Nagor 390cc
Tiiariina jos haavat kunnolla kiinni niin rasvaa vaan kehiin. itse en kyllä teippien alle rasvaa laittaisi tai en kyllä tiedä pysyykö teipit kunnolla edes kiinni jos rasva alla.

165/52
Mitat nyt 94-72-87
Lähtö 70 a/b-->65f/g

• Bubbles
  • Bubbles hahmo
  • Poissa
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • 290 FF osin lihaksen alla, leikattu 13.3.14
Lisää
3 vuotta 3 kuukautta sitten #18062 : Bubbles

Tiiariina kirjoitti: ellujo: ootko enää siis käyttäny ollenkaan nuita haavateippejä vai ootko laittanu sitä kelo-cotea sinne teippien alle? ite oon miettiny et joko voi alkaa rasvaileen nuita haavoja/arpia, mut oon vielä pitäny nuita teippejä.. tosi iho nuiteen haavojen ympärillä ei oikeen taho nuista teipeistä tykätä.

Minä sain oikein kunnon teippiallergian noista ruskeista teipeistä (kutina, ärsytys, vesikellorakkulat), ja kun se oli pahimmillaan, sanottiin että anna haavojen olla ilman, ei mitään voiteitakaan muutamaan päivään ja sen jälkeen Mepiformia käyttöön, sehän on hyväksikin arville. Ja Kelo-cotea vasta kun arvet hyvin ummessa.

• ellujo
  • ellujo hahmo
  • Poissa
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
Lisää
3 vuotta 3 kuukautta sitten #18067 : ellujo
Tiiariina, Mä otin nyt alkuviikosta teipit pois ja alotin sen kelo-coten käytön. Kävin poistaa ne solmut 10 pvä leikkauksen jälkeen ja sillon neuvottiin että pidä teippejä pari viikkoa. Ja haavat näyttäisi olevan ihan hyvin ummessa ja tosi siistin näköset :)

• ellujo
  • ellujo hahmo
  • Poissa
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
Lisää
3 vuotta 3 kuukautta sitten - 3 vuotta 3 kuukautta sitten #18069 : ellujo
Kuva tuli väärinpäin. Koitan fiksata uudelleen :D
Viimeksi muokattu: 3 vuotta 3 kuukautta sitten : ellujo. Syy: Kuva meni väärinpäin.

Sivu luotiin ajassa: 0.928 sekuntia