× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Arpien hoitaminen

Lisää
4 vuotta 2 kuukautta sitten #14927 : Kissanainen
Itse en kyllä bepanthenia laittaisi tuoreille leikkaushaavoille, se voi saada aikaan että haavasta tulee "liian kostea" eikä näin ollen parane kunnolla. En ole koskaan kuullut että noin tuoretta haavaa kannattaisi rasvata, vaikka kirurginen sairaanhoitaja olenkin. Rasvausta vasta sitten, kun arvet ovat kunnolla parantuneet. :)
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Scandi

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
4 vuotta 2 kuukautta sitten #14928 : Minttumari
Joo, niinhän mulla on haavat n. puoli senttiä poimun yläpuolella, alkuun oli varmaan sentin ellei enemmänkin. Oikein loistaa sieltä, varsinkin toinen, kun se on 1-2cm pidempi ja sivummalla kuin toinen.. :dry:

Minäkin olen käyttänyt bio-oilia, se jättää ihon ihanan pehmeäksi. Arpeen olen kyllä laittanu scageliä, mutta vaikutusta en ole huomannut, kun sitäkin pitää käyttää yli 3kk. Mutta silloin leikkauksen jälkeen, kun iho oli erittäin kuiva, bio-oil ei ollut oikea tuote siihen. Silloin piti olla tujumpaa rasvaa, että iho pysyi yhtään kosteampana.

Lisää
4 vuotta 2 kuukautta sitten #14929 : Kissanainen
Itse leikkaushaavanhan ei ole tarkoituskaan pysyä sinänsä kosteana, lisää infektioriskiä kyllä jos oikein alkaa rasvaisten rasvojen kanssa liian aikaisin läträämään. Muun ihon kyllä, mutta haavaa en alkaisi rasvailemaan vasta siinä vaiheessa kun se on selkeästi arpeutunut :) Se on normaalia että leikkaushaavoja kutittelee vähän.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Scandi

Lisää
4 vuotta 2 kuukautta sitten #14930 : Minttumari
Minä aloinkin leikkaushaavaa rasvaamaan vasta kuukauden kohdalla, oli sitä ennen vielä rupea ja kutinaakaan ei siinä vaiheessa oikeastaan ollut. Mutta muu iho oli pakko pitää kosteana, koska muuten se irtoili oikein isoina liuskoina pois ja hilseili niin kamalasti. Ja oikeastaan haava on alkanut kutista vasta nyt kunnolla, silloin teippienkin aikaan kutina oli enemmän rintapoimussa. :huh:

Lisää
4 vuotta 2 kuukautta sitten #14931 : Lintunen
Niin hämmentävää tämä erilaisten ohjeiden määrä. Paras vaan sokeasti noudattaa oman kirurgin ohjeita :woohoo: Oon miettinyt nyt toisen leikkauskerran jälkeen kyllä aika paljon sitä, että tuleeko arvista nyt yhtä nätit kuin viimeksi, kun tosiaan uudestaan avattu samat haavat. Jos joku tietää, niin kertokoot. Toistaiseksi en ole edes juurikaan haavojani katsellut. Teipit vaihdan vasta kun he alkaa itsekseen irrota tosin, vaikka klinikalla suositeltiin kerran viikkoon vaihtoväliä... Mitä sitä turhaa niiden kanssa ronklaamaan. Mulla pysyy vähän yli kaksi viikkoakin suht helposti tuo ruskea micropore.

Leikkaus 03/2013
Natrelle inspira pyöreä 365cc FF/korkea profiili
osittain lihaksen alla

Toinen leikkaus 03/2014
Natrelle inspira pyöreä 520cc FF/korkea profiili
osittain ihaksen alla

Helsinki Clinic
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Neitinen

• Andreea
  • Andreea hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Nyt 260cc/320cc vaihto 30.5 nagor 300cc/360cc
Lisää
4 vuotta 2 kuukautta sitten #14932 : Andreea
Mulla laitettu implantit jo n. 14 vuotta sitten. Haavaa ei hoidettu mitenkään! Ei teippejä, ei voiteita, ei mitään. Ihan nätti vaalea arpi, tosin 10 cm pitkä, mikä suuresti harmittaa... Tai enhän tiedä kuinka näkymätön olisi tullut tällä nykypäivän tavalla eli teipattuna....

Ollut 260/320 (en tiedä merkkiä) vaihto 30.5.16 Nagor 330/360
Tulikin Motiva Matrix Silksurface Plus 375 full

Lisää
4 vuotta 2 kuukautta sitten #14933 : Kissanainen
Erilaisia ohjeita on joka paikassa, koskien haavoihin, liikkumiseen jne. Itse haavojen hoidossa luotan oman klinikkani ohjeisiin, jotka nyt onneksi vastaavat sitä kuinka hoidan töissäkin potilaiden haavoja. Mutta ymmärrän "maallikkona" sen että tää ohjeiden viidakko on hirveä :huh: Onneksi ite on näiden leikkaushaavojen kanssa tekemisissä päivittäin jo työnkin kautta :)

Lisää
4 vuotta 2 kuukautta sitten #14938 : miikoo
Mä en niinkään kaipaakaan ohjeita haavan hoitoon, vaan nimenomaan arpea tässä koitan saada vaalenemaan. Ei se mulla kovin tumma ole, valokuvista varsinkin näyttää, että on hyvin huomaamaton, mutta noin niinku livesilmälle kyllä sellaset tummahkot viivat tuolla on. En ole sinänsä huolissani, koska olen ymmärtänyt, että arpi parantuessaan jossain vaiheessa juurikin tummuu ja näyttää hetken pahemmaltakin, ja alkaa siitä sitten taas vaaleta.

1. Mentor HP 375cc 2/2014 Helsinki Clinic
2. Nagor HR 460cc 12/2014 Helsinki Clinic

Suunnitteilla Motiva 800-1000cc

169cm/56kg

Lisää
4 vuotta 2 kuukautta sitten #14943 : Shadakar
Minulla on tämän näköiset arvet tällä hetkellä. 11.4 siis leikattu :) Aika hyvin nämä on alkaneet nyt parantumaan, vaikka ristiriitaisia ohjeita juurikin Bepanthenin käytöstä on ja sitä olen nyt joka päivä laittanut. Kuukauden päästä leikkauksesta alan sitten käyttämään Bio-Oilia ja jos se ei pitkällä käytöllä häivytä yhtään arpia niin sitten vuorossa on Kelo-Cote.

Tässä viestissä on kuva liitetiedostona.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy nähdäksesi se.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: miikoo, rituliini, Kinkku

Lisää
4 vuotta 2 kuukautta sitten #14944 : Kissanainen
Sen verran hyvältä näyttää että alkaisin jo arpivoidetta käyttämään :)

• Scandi
  • Scandi hahmo
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Before70A/B, after 70C/D. Natrelle FP Round 335g
Lisää
4 vuotta 2 kuukautta sitten #14945 : Scandi

Shadakar kirjoitti: Minulla on tämän näköiset arvet tällä hetkellä. 11.4 siis leikattu :) Aika hyvin nämä on alkaneet nyt parantumaan, vaikka ristiriitaisia ohjeita juurikin Bepanthenin käytöstä on ja sitä olen nyt joka päivä laittanut. Kuukauden päästä leikkauksesta alan sitten käyttämään Bio-Oilia ja jos se ei pitkällä käytöllä häivytä yhtään arpia niin sitten vuorossa on Kelo-Cote.

Siis etkö teippaa enää? Sehän on kaikkein tärkeintä, että leikkaushaavat eivät veny. Rasvoja voi käyttää kuukausien kuluttua, jos välttämättä haluaa ja silloinkin juuri Kelo-Cotea, joka haalistaa arpia. Bio-Oil on raskausarpiin ja niiden ehkäisyyn. :)

Miksi käytät Bepanthenia? Eihän se tee arville yhtään mitään. :huh:

Rintoja on tärkeä rasvata ympäriinsä, koska iho on venettetty, mutta haavojen kohdalla se on juurikin päinvastoin. Ne pitää pitää teipeillä tiukasti yhdessä, eikä niiden kuulu olla rasvassa.

Kuka sinut ohjeisti?

:) Kyllä on kirjava joukko näitä ohjeita annettu...

Mitat 71cm/89cm

Bra size 70D, soft cup/joustava pitsi usein 70C
UK 30E, EU 65F, US 30DDD/E, FR/ES/B 80F

Mittaa oma Bra size :)
www.ewa-michalak.pl/Size-Calculator-chelp-eng-10.html
Kannattaa lukea lopussa oleva How to calculate sizes? mittataulukko saa selville rinnakkaiskoot
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Susax

Lisää
4 vuotta 2 kuukautta sitten - 4 vuotta 2 kuukautta sitten #14946 : Shadakar
No onpas kyllä mielenkiintoisia ohjeita :D Minut ohjeisti ihan minut leikannut kirurgi. Teippauksia en ole harrastanut sen ensimmäisen teipin poisoton jälkeen ja en nyt sanoisi, että minulla on yhtään sen suuremmat arvet kuin kenelläkään muulla. Ehkä olisi fiksuinta silti hipsiä apteekkiin ostamaan sitä Micropore - teippiä. En tiedä vaikuttaako se sitten mitään, että minulla on todella pienet implantit laitettu (+ olemattomat rinnat lähtökohtana)

Vahvasti kyllä uskon, että nämä nätisti paranevat tavalla tai toisella, koska joka päivä arvet näyttävät paremmille :) Ja pakostakin jonkinlaiset arvet jäävät näkyviin, mutta se ei haittaa. Kuuluu pakettiin :D
Viimeksi muokattu: 4 vuotta 2 kuukautta sitten : Shadakar.

Lisää
4 vuotta 2 kuukautta sitten - 4 vuotta 2 kuukautta sitten #14948 : miikoo
Niin siis arven vetolujuus saavuttaa täyden vahvuuden vasta kuukausien kuluttua. Joten vaikka nyt näyttääkin ohuelta viivalta, ei se sitä tarkoita, että se on siinä :) Siksi itsekin haluaisin vielä jatkaa teippausta. Nyt on kuitenkin pidettävä ainakin se pari päivää taukoa, että iho saa huilia, alkoi oireilemaan sen verran..

Ja Scandi, miten raskausarpi eroaa leikkausarvesta? Noin niinku arpi vs. arpi? Syntytapa on eri, mutta paraneminen, vaaleneminen ja venyminen kaiketi menee ihan samalla tavalla, samaa kudostahan se on.

Bio-Oilia käytetään arpiin, raskausarpiin, ikääntyvälle iholle sekä kuivuneelle iholle. Joten miksipä ei tehoaisi.. Celo-kote nyt on täsmätuote, joka ei ehken sitten auta muuhun ihon hyvinvointiin niinkui Bio-Oil.

169cm/56kg
Viimeksi muokattu: 4 vuotta 2 kuukautta sitten : miikoo.

• Scandi
  • Scandi hahmo
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Before70A/B, after 70C/D. Natrelle FP Round 335g
Lisää
4 vuotta 2 kuukautta sitten #14963 : Scandi

miikoo kirjoitti: Niin siis arven vetolujuus saavuttaa täyden vahvuuden vasta kuukausien kuluttua. Joten vaikka nyt näyttääkin ohuelta viivalta, ei se sitä tarkoita, että se on siinä :) Siksi itsekin haluaisin vielä jatkaa teippausta. Nyt on kuitenkin pidettävä ainakin se pari päivää taukoa, että iho saa huilia, alkoi oireilemaan sen verran..

Ja Scandi, miten raskausarpi eroaa leikkausarvesta? Noin niinku arpi vs. arpi? Syntytapa on eri, mutta paraneminen, vaaleneminen ja venyminen kaiketi menee ihan samalla tavalla, samaa kudostahan se on.

Bio-Oilia käytetään arpiin, raskausarpiin, ikääntyvälle iholle sekä kuivuneelle iholle. Joten miksipä ei tehoaisi.. Celo-kote nyt on tästätuote, joka ei ehken sitten auta muuhun ihon hyvinvointiin niinkui Bio-Oil.

Kiitos kysymyksestä.
No, leikkausarpi ja venytysarpi eli raskausarpi on kaksi eri asiaa. Toinen syntyy leikkaamalla, toinen venytyksestä, jota oma iho ei kestä vaan antaa periksi.
Raskausarpi jää joko punertavaksi tai täysin valkoiseksi, riippuu henkilöstä. En tiedä, onko joku onnistunut jo syntyneitä raskausarpia saamaan rasvalla pois.

Raskausarpi on valmiiksi venynyt, leikkausarpi ei, vaan se on suljettu ompelemalla ja teipeillä sitä nimenomaan pyritään pitämään tiukasti nipussa. Joten puhutaan aikalailla kahdesta eri asiasta. :whistle:

Raskausarvet ei tulehdu, leikkausarvet voivat tulehtua, joten jo se riittää hoidollisesti eriävyyksiin.

En ala neuvomaan kenenkään hoidoissa miten tulisi tehdä, laittakaa vaikka tummelia, jos siltä tuntuu :woohoo: . Olen niin kyllästynyt siihen, en sinuun miikoo, vaan siihen, että täällä on touhu mennyt siihen, että parempi kun en sano mitään.

Sulla on miikoo hienosti parantuneet haavat, ja juuri teippauksesta johtuen eivät ole päässeet leviämään. :)

Mitat 71cm/89cm

Bra size 70D, soft cup/joustava pitsi usein 70C
UK 30E, EU 65F, US 30DDD/E, FR/ES/B 80F

Mittaa oma Bra size :)
www.ewa-michalak.pl/Size-Calculator-chelp-eng-10.html
Kannattaa lukea lopussa oleva How to calculate sizes? mittataulukko saa selville rinnakkaiskoot

Lisää
4 vuotta 2 kuukautta sitten #14965 : Neitinen
Minä olen Bio-Oilia ainakin käyttänyt ihan hyvällä menestyksellä ja sitä suositeltiin yhdeksi hoitovaihtoehdoksi. Kaverini myös hoitanut arpensa sillä aikoinaan. Monethan tuota käyttävät. Ei se Kelo-Cote ole mikään ainut oikea vaihtoehto :silly:

• Amy
  • Amy hahmo
  • Poissa
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Mentor anatominen CPG322 330cc laitettu 04/2014
Lisää
4 vuotta 2 kuukautta sitten #14977 : Amy
Uskaltauduin eilen sitten ekan kerran tikkien poiston ja teipinvaihdon jälkeen vaihtamaan itse teipit (olivat tikkien poistosta reilut 2vkoa päällä) ja aion teipitellä pitkään, vaikkei tosiaan omalla klinikalla niin ohjeistettu, mutta kuulostaa hyvältä ohjeelta. Tosi siistit haavat olivat. Ihmettelin vain, että kuinka niin pienistä raoista on implantit sisään sullottu :D

Nyt mietityttää teippien vaihtoväli. Mihin perustuu se, että teippiä kuuluisi/kannattaisi vaihtaa n. viikon välein? Siihenkö, että jos teippiin on tullut jotain eritettä tai kertynyt bakteereita ym? Minusta kanssa tuntuu järkeenkäyvältä haavan kannalta se, ettei teippien kanssa olla jatkuvasti räpläämässä, vaan annetaan mieluummin haavan parantua rauhassa. Eli, kannattaako teipit vaihtaa nyt sitten 1vkon välein vai antaa olla aina vaikka jopa 2vkoa yhden teipin ja sitten vaihto? Onko tarpeen vai enemmänkin haitaksi teipin vaihdon yhteydessä suihkuttaa antiseptistä, esim. Septidiniä?

Lisää
4 vuotta 2 kuukautta sitten #14982 : miikoo

Scandi kirjoitti:

miikoo kirjoitti: Niin siis arven vetolujuus saavuttaa täyden vahvuuden vasta kuukausien kuluttua. Joten vaikka nyt näyttääkin ohuelta viivalta, ei se sitä tarkoita, että se on siinä :) Siksi itsekin haluaisin vielä jatkaa teippausta. Nyt on kuitenkin pidettävä ainakin se pari päivää taukoa, että iho saa huilia, alkoi oireilemaan sen verran..

Bio-Oilia käytetään arpiin, raskausarpiin, ikääntyvälle iholle sekä kuivuneelle iholle. Joten miksipä ei tehoaisi.. Celo-kote nyt on tästätuote, joka ei ehken sitten auta muuhun ihon hyvinvointiin niinkui Bio-Oil.

Kiitos kysymyksestä.
No, leikkausarpi ja venytysarpi eli raskausarpi on kaksi eri asiaa. Toinen syntyy leikkaamalla, toinen venytyksestä, jota oma iho ei kestä vaan antaa periksi.
Raskausarpi jää joko punertavaksi tai täysin valkoiseksi, riippuu henkilöstä. En tiedä, onko joku onnistunut jo syntyneitä raskausarpia saamaan rasvalla pois.

Raskausarpi on valmiiksi venynyt, leikkausarpi ei, vaan se on suljettu ompelemalla ja teipeillä sitä nimenomaan pyritään pitämään tiukasti nipussa. Joten puhutaan aikalailla kahdesta eri asiasta. :whistle:

Raskausarvet ei tulehdu, leikkausarvet voivat tulehtua, joten jo se riittää hoidollisesti eriävyyksiin.

En ala neuvomaan kenenkään hoidoissa miten tulisi tehdä, laittakaa vaikka tummelia, jos siltä tuntuu :woohoo: . Olen niin kyllästynyt siihen, en sinuun miikoo, vaan siihen, että täällä on touhu mennyt siihen, että parempi kun en sano mitään.

Sulla on miikoo hienosti parantuneet haavat, ja juuri teippauksesta johtuen eivät ole päässeet leviämään. :)

Okei, kiitos selvennyksestä. En ole tullut tuota niin tarkasti ajatelleeksi. Olen vain ajatellut, että arpi ku arpi. Sitten kun sellainen on, sen paraneminen ja kudosten uusiutuminen menee kai aika saman kaavan mukaan. Näin siis oletan, että sama voide/hoitomuoto toimii kaikkiin arpiin.

Ja ikävä kuulla, että olet nyt kertakaikkisen tympääntynyt tämän foorumin menoon. Sinänsä en tosin ihmettele, aika ryöpytystä täällä saa osakseen, kun siihen kierteeseen joutuu.. Hyvä kuitenkin, jos et ole minun sanomisistani/kirjoituksista ottanut itseesi. Tässä arpiasiassakin vain kyseenalaistin tuon kirjoittamasi, ettei Bio-Oilia pidä käyttää. Koska moni sitä käyttää, ja purkissa lukee arville..

169cm/56kg

Lisää
4 vuotta 2 kuukautta sitten #15008 : salille.com
Minusta tuo ohje jonka liitin edelliseen kirjoitukseeni on aika hyvin kirjoitettu...kautta aikojen on haavoja hoidettu hyvinkin kirjavasti ja itsekin alan ihmisenä niihin usein törmännyt. Tällä hetkellä lähinnä niitä välillä ommellen :) lukekaa jos jaksatte tuo ohje. Itsellä nuo haavat jää tuonne rinnan alle joten ei näy ollenkaan...mutta kaikkein ihaninta on että on rinnat :cheer:

Lääkäri Asko Salmi

Lisää
4 vuotta 2 kuukautta sitten #15010 : miikoo

salille.com kirjoitti: Minusta tuo ohje jonka liitin edelliseen kirjoitukseeni on aika hyvin kirjoitettu...kautta aikojen on haavoja hoidettu hyvinkin kirjavasti ja itsekin alan ihmisenä niihin usein törmännyt. Tällä hetkellä lähinnä niitä välillä ommellen :) lukekaa jos jaksatte tuo ohje. Itsellä nuo haavat jää tuonne rinnan alle joten ei näy ollenkaan...mutta kaikkein ihaninta on että on rinnat :cheer:

Kyllä mä sen ohjeen luin. Ei siinä ollut sen enempää tietoa, tai uutta tietoa siis :) Lähinnä jäin miettimään sitä teippausaikaa, joka tuon ohjeen mukaan oli todella pitkä.

169cm/56kg

Lisää
4 vuotta 2 kuukautta sitten #15017 : salille.com
Joo se on tosi pitkä. Huomenna kun on jäl :S kitarkastus aion kysyä siitä vielä. Kaikkein mukavin olis kun vois vain rasvata eikä mitään teippejä tarvis väkertää :S mulla on toisen rinnan kanssa se ongelma että roikkuu sen verran että haava jää taitteeseen jod ei teippiä olisi niin hankautuisi ja hikoilisi varmaan jonkin verran. Onko kellään muulla näin? :blink:

Lääkäri Asko Salmi

Sivu luotiin ajassa: 0.803 sekuntia