× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Arpien hoitaminen

Lisää
3 vuotta 5 kuukautta sitten #20885 : sallukka
Joo siis kun nehän on sulavat ompeleet niin niistä ei tartte kuin just noi päät leikata pois.. :) mulla itsellä ei ollut kuin n. 1cm pituiset langan pätkät ja niiden tyvessä solmut. Mut vissiin kullakin kirurgilla on omat tyylinsä ommella :D kiva jos olin avuksi! ;)

Mentor Round HP 450cc, lihaksen päällä
5.1.2015 Tallinna.
27.4.2015 toisen implanttitaskun siirto.
Omat mitat: 166cm, 58kg
Lähtötilanne: kerran imetetty A/B kuppi

Suunnitteilla ~700cc syksyllä 2016..
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Pimpim

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
3 vuotta 5 kuukautta sitten #21061 : Pimpim
Oon lukenut niin erilaisia arpien hoito-ohjeita, että en oikeen tiedä mitä niitten kanssa olis parasta tehdä.. Klinikalla tosin neuvottiin teippaamaan 3kk ja paras varmaan ois noudattaa kirurgin ohjeita, mutta mua sitten taas kiehtois kovasti tuo arpigeelin käyttö (siis tietenkin sitte vasta kun haavat kunnolla parantuneet).

Mitä mielipiteitä teillä on, mikä olisi kaikkein tehokkain tapa.. Esim teipata eka kuukaus ja sitten arpigeeli vai voiskos molempia harjottaa samaan aikaan että antais geelin kuivua ja sitten vasta uudet teipit päälle? Silloin tietty ei vois arpea rasvata niin usein koska ei niitä teippejä jatkuvasti voi repiä pois. Vai kannattaako arpivoiteet alottaa suosiolla vasta sen 3kk teippailun jälkeen? Toki mä pidän sitä teippaustakin järkevänä just sen arven vetolujuuden kannalta, mutta arpivoide sitten taas vois vaalentaa paremmin. Mulla on Kelo-cotea ja Woulgan biogeliä, mutta en oo vielä päättänyt kumpaa sitä sitten käyttäis.

Mites teillä muilla siis on arvet vaalentuneet, missä ajassa ja millä keinoin? B)

Pyöreä, Mentor HP 350cc, lihaksen päälle
20.1.2015

162cm/53kg, rinnan ympärys 74cm, rinnan leveys 12,5cm

Blogi:
Unelmatissit.blogspot.com

Lisää
3 vuotta 5 kuukautta sitten #21194 : puppana
Entäpä rintoihin tulleet "raskausarvet"? Millä te niitä rasvailette? nyt on 3pv leikkauksesta ja ensimäiset raskausarvet näkkyy :huh: :ohmy:
möö!!
Minulle sanottiin että suihkuttelu joka päivä/joka toinen päivä. ruskeet teipit tippuu itestää/viikonpäästä voi ottaa pois. puhtaat haavalaput aina pesun jälkeen laitettava?

Lisää
3 vuotta 5 kuukautta sitten #21216 : Nagor
Mä oon raskausarpia rasvannut sillä Bebancare-raskausarpi voiteella. Mulla se on huomattavasti jo haalistanut raskausarpia, nun oon aamuin illoin rasvaillut. :) toiset käyttää Bio-oilia, mutta mulla se ei tehonnut.

15.9.-14 leikattu, Jyri Kullamaa
Laitettiin Nagor 360cc

Lisää
3 vuotta 5 kuukautta sitten #21218 : Pimpim
Tuosta bio-oilista sen verran, että mun sisko käytti sitä aknen aiheuttamiin arpiin ja tulos oli se, että uusiin näyttäis olevan jotain vaikutusta ja uusia haavoja parantaa nopeammin (ja se että jos jo "rupivaiheessa" käyttää säännöllisesti nii arpea ei tule niin tummana), mutta vanhoihin arpiin ei tee yhtään mitään. Itse olettaisin että vaikutus raskausarpiin saattaa olla sama ihan perusrasvoillakin mutta tietty voi toisilla toimia paremmin. Hyvältä se kyllä tuoksuu ja tuntuu pehmeältä :)

Pyöreä, Mentor HP 350cc, lihaksen päälle
20.1.2015

162cm/53kg, rinnan ympärys 74cm, rinnan leveys 12,5cm

Blogi:
Unelmatissit.blogspot.com

Lisää
3 vuotta 3 kuukautta sitten #23560 : LLL

Osa viestistä on piilotettu vierailta. Rekisteröidy ja kirjaudu nähdäksesi se.

nagor impleo 300cc osittain lihaksen alle
Kullamaa, fin-est 31.3.
160cm/56kg

Lisää
3 vuotta 1 kuukausi sitten - 3 vuotta 1 kuukausi sitten #24672 : Fuuuji

AA-A-->75D (ympärys 90cm, 72cm)
Nagor 330cc, pyöreä high profile, osittain rintalihaksen alle
Fin-Est/Kullamaa
Viimeksi muokattu: 3 vuotta 1 kuukausi sitten : Fuuuji. Syy: Hide
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Saimi

Lisää
3 vuotta 1 kuukausi sitten #24676 : Sihtuuna
Ilman muuta kiinnostaa! Laita ihmeessä kuvia :)

Kesäkuun lopussa Fin-Est / Kullamaa
Vaihdettiin vanhat pikkuiset suurempiin.
Pyöreä Nagor Impleo 420 ja/tai 460 cc hr osittain lihaksen alla
Kuppikoko nyt C 80
Pituus n. 170, paino n. 70 kg

• Susannah
  • Susannah hahmo
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • 165cm/54kg/a70-a75/nyt e70-f65/näyttää c-kupilta
Lisää
3 vuotta 1 kuukausi sitten #24678 : Susannah
Onko kellään ollut tämmöistä; teippi ei kutita, eikä vaivaa niin pitkään, kun se on iholla. Sitten, kun ne irrottaa vaihtoa varten, alkaa hirveä kutina ja täytyy odottaa pari päivää ennen uusien teippien laittamista ihon rauhoittumista? Mistähän voisi johtua? Nimenomaan teippien ympäriltä kutittaa eikä sen alta, tai siis missä se on ollut. Mulla siis teipit 5-7vrk kerrallaan ja pois 2-4vrk jona aikana käytäm arpigeeliä suojaamassa arpea. Sit taas uudet teipit ja ei mitään ongelmaa niiden pitoaikana.

21.4.2015. Subfascial, Nagor Impleo hr 390cc, Fin-Est/Jyri Kullamaa.

Lisää
3 vuotta 3 viikkoa sitten #25458 : raksutin
Susannahin kysymykseen en osaa vastata muuta, kuin arvata, että ehkä ihosi ärsyyntyy juurikin siitä teipin poisvetämisestä...? Teipin irroitusvaiheessa ympärillä oleva iho kiristyy, ja ehkä ärsyyntyy siitä? Jännä kyllä ettei teipin alta ärsyynny, vaan juurikin ympäriltä!

Mulla oli leikkauksen jälkeen haavoissa ne haavateipit, jotka laitetaan klinikalla, ja niiden päällä ne Meporen itsekiinnittyvät haavalaput. Ja mun iho ei tykänny niistä ei pätkääkään! Iho kuivui, kutisi, hilseili, ja punoitti juurikin niiden teippipintojen kohdalta. Mutta pakkohan niitä oli käyttää, joten yritäppä joka päivä teipata ne aavistuksen eri kohtaan, että saat edelliset punoittavat ja hilseilevät kohdat rasvattua bebanthenilla, kuitenkin suojaten haavan edelleen täysin :laugh: Pidin haavalappuja tikin päiden poistoon saakka, eli sen 10 päivää ja pari päivää vielä sen päälle, mutta oikean puolen haava ei alkanut parantumaan normaalisti, joten siinä jouduin käyttämään haavateippiä ja haavalappua vajaan kuukauden ajan! Joka päivä se haava vaan sinnikkäästi tipautti yhden pisaran kudosnestettä, joten en yksinkertaisesti uskaltanut luopua haavalapusta ennen kuin haava oli takuulla ollut ummessa ainakin sen parin päivän ajan.

Haavalapuista luopumisen jälkeen jatkoin haavojen/arpien teippaamista Micropore-haavateipillä, kuten olin tehnyt tikkien päiden poistosta lähtien. Teippasin ensin kapeilla teipeillä ristiin X-mallisesti, jotta haavat/arvet saisivat varmasti napakan tuen teipeistä. En enää edes muista missä vaiheessa uskalsin luopua tästä X-mallin teippauksesta, ehkä vasemman puolen (todella nopeasti parantuneen puolen) kohdalla teippasin tähän malliin noin kuukauden ajan leikkauksen jälkeen, ja oikean puolen (huonosti parantuneen) kanssa pari kolme viikkoa pidempään. Sitten uskalsin siirtyä X-mallista pois, ja laitoin arpien päälle vain yhden pätkän 2,5cm leveää Microporea.

Tätä teippausta jatkoin reilun kuukauden ajan, kunnes leikkauksesta alkoi olla kulunut 3kk aikaa. Tässä vaiheessa vaihdoin käyttämään silikoniteippiä nimeltään Mepiform. Tämän ainakin pitäisi pehmentää ja vaalentaa arpikudosta, mutta tätä pitää käyttää todella kauan (ohjeissa 6-12kk) ja tämä on melko hintavaa tavaraa. Halusin kuitenkin ehdottomasti päätyä silikoniteippiin siksi, että tämä edelleen antaa teipin tuen arvelle, mutta hoitaa myös itsessään arpikudosta samaan aikaan :) Mulla on arvet alkaneet haalenemaan tosi kivasti leikkauksen jälkeen, mutta huonommin parantunut (oikea) puoli kertoo kyllä tarinansa. Siinä haava ei alkanut umpeutumaan normaalisti, joten muistoksi on jäänyt normaalia leveämpi ja epätasaisempi arpi... Leikkauksestani on kuitenkin vasta 4kk aikaa ja arvet ovat selvästi jo haalistuneet, joten olen aika toiveikas tämän suhteen. Täytyy vaan jaksaa odottaa vielä useita kuukausia ennen kuin näkee sen lopullisen tilanteen :)

19.2.2015 Fin-Est, Kullamaa
Nagor Impleo (pyöreä) 360cc osittain lihaskalvon alle

Lähtökohta A-kuppi, liivikoko 70B
Nyt noin C-kuppi, liivikoko 65E/70D
167cm, 56kg

Lisää
1 vuosi 9 kuukautta sitten #41594 : Lohi25
Onko kenelläkään revennyt osaa arvesta? :( Mulla 2 viikkoa leikkauksesta ja mastopeksia tehtiin samalla toiseen rintaan.. tämän ympäriltä varmaankin pari tikkiä revennyt tms koska iho vereslihalla ja vihlaisee vähän väliä. Vaihdoin nyt teipin laastariin.. muilla kokemusta? Miten olette hoitaneet leikkauksen jälkeistä avohaavaa?

Lisää
1 vuosi 9 kuukautta sitten #41602 : Linneaa
Lohi25, onks sul kuvaa haavasta? Mulla aukes haava ompeleiden poiston jälkeen, se paljastui sitten seromaksi ja sain ab kuurit päälle. Sinuna olisin yhteydessä klinikkaan, jos siellä tulehdus muhii tarviit ehdottomasti ab kuurin.

08/2016 Nagor Impleo 460cc HR / Jyri Kullamaa

Lähtökohta lievästi tubulaariset rinnat.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Cha

Lisää
1 vuosi 9 kuukautta sitten #41604 : Lohi25
Voi apua! Kiitos Linnea vastauksestasi, laitoin heti luettuani kokemuksestasi viestiä kirurgille! Ikäviä olet joutunut kokemaan! :( Toivottavasti paranemisesi meni muuten hyvin! Kiitos vielä! :)

• mamamur
  • mamamur hahmo
  • Poissa
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • 2011, Nagor GFX High Profile 370cc, 65G/70F
Lisää
1 vuosi 9 kuukautta sitten - 1 vuosi 9 kuukautta sitten #41611 : mamamur

2011: Nagor GFX High Profile 370cc, 65G/70F

5.8.2016: Nagor Impleo 560cc high profile ja benelli-kohotus. Siim Simmo/ Fin-Est
Viimeksi muokattu: 1 vuosi 9 kuukautta sitten : mamamur.

Lisää
1 vuosi 9 kuukautta sitten #41621 : Linneaa
Voi harmi ettei sulla vieläkään oo haava umpeutunut, mamamur!! :( Onko mitään muuta nyt tehtävissä sun vaan sitä samaa odottelua?

Lohi25, mitäs kirurgi sulle sanoi?

08/2016 Nagor Impleo 460cc HR / Jyri Kullamaa

Lähtökohta lievästi tubulaariset rinnat.

Lisää
1 viikko 5 päivää sitten #47522 : Sapphire
Nostampa vanhaa ketjua. Onko kukaan käyttänyt arpien teippailuun Steri-strippejä? Eli ovat sellaisia kapeita ”suikaleita” jotka laitetaan ristikkäin haavan yli, ei siis haavan suuntaisesti. Ne olisi aika paljon huomaamattomammat kuin Microporet. Terveydenhuollossa usein niitä käytetään jos esim ompeleiden poiston yhteydessä huomataan että haava hiukan repsottaa tai on esim kyljessä tai yläselässä tms alueella mihin tulee venytystä. Mutta en ole aiemmin kuullut että arpia pidempään teippailtaisiin jos on normaalisti umpeutunut, ennen kuin täältä luin. Mutta hyvä tietää, kyllähän noista tissiarvista toivoisi tulevan mahdollisimman huomaamattomat. Niin ei kai se suuri vaiva ole varmuuden vuoksi teippailla ja myöhemmin rasvaillakin. Nuo Steri-stripit vaan houkuttaisi enemmän, onko joku niitä käyttänyt?

• Liina
  • Liina hahmo
  • Poissa
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Motiva 510 Dual Plane, 2018 (toinen kierros)
Lisää
2 päivää 2 tuntia sitten #47571 : Liina
Mulla oli jotain teipin pätkiä just tollai haavan yli. En tosin nähny niitä oikeen ite, kun olivat rinnan alla, enkä kestä ollenkaan haavoja, niin en pystyny edes kattomaan. En tosin tiedä, oliko ne vaan teippiä vai jotain strippejä..? Siellä ne kesti sen pari vkoa, kunnes kävin ottamassa tikit pois ja sit hoitsu laitto tavallisesti pitkän teipin haavan yli.

28.6. 2018 Nord Esthetic, Liettua, Motivan 510 osittain lihaksen alle.
24.9. 2015? Proforma clinic, Örjan Gribbe, Mentor High Profile 425cc lihaksen alle.
Lähtökohta nuupahtanut imetetty pieni B 160cm/59kg

Sivu luotiin ajassa: 0.776 sekuntia