× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Kokemuksia implanttitaskun korjausleikkauksesta?

• Salt
  • Salt hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
5 vuotta 3 viikkoa sitten #5417 : Salt
En keksinyt miten muutenkaan kuvailla otsikossa tarkoittamaani korjausoperaatiota.

Onko kenelläkään siis jakaa kokemuksia korjausleikkauksesta, jossa implanttia nostetaan ja implanttitaskua vahvistetaan ihon sisäisin ompelein? Korjauksen syy on se, että implanttitasku on pettänyt implantin alta ja implantti on valunut venyneen taskun "pohjalle".

Itse olen menossa pian korjauttamaan toisen rintani, jolle on näin käynyt. Olisi mukava kuulla onko kukaan muu käynyt samaa läpi. :dry:

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

• ...
  • ... hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
5 vuotta 3 viikkoa sitten #5420 : ...
Ihan mielenkiinnosta, niin korvaako leikkaava taho tuollaisen toimenpiteen. Siis onko tuo leikkausvirhr vai oma syy?

• hmmmmm
  • hmmmmm hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
5 vuotta 3 viikkoa sitten #5422 : hmmmmm
Salt voitko kertoa tilanteestasi vähän lisää? Kauan sulla on aikaa leikkauksesta? Miten huomasit implanttitaskun pettäneen? Oliko kipuja? Jos oli niin millaisia? Oliko leikkaushaava kipeä? :/ mulla toinen rinta valahti alas repäisevien, sisältä kiristävien kipujen kanssa muistaakseni jo tokalla viikolla ja nyt 2kk leikkauksesta on edelleen alempana kun toinen rinta. Eroa on vain n. 0,5-1cm mutta sen silti huomaa. Tämä alempana oleva rinta kipuilee päivittäin ja kivut ovat painetta, vihlaisuja ja kiristystä leikkaushaavassa. :/ olisi kiva jos pystyisit tosiaan kertomaan omasta tilanteestasi enemmän ja tsemppiä korjausleikkaukseen!:) toivottavasti kuvittelen oman tilanteeni pahemmaksi mitä se on, klinikalla ei oltu ollenkaan huolissaan paranemisestani. En vaan haluaisi mistään hinnasta heti takas leikkauspöydälle!

• Salt
  • Vieras
  • Vieras
5 vuotta 3 viikkoa sitten #5424 : Salt
Leikkaava taho korjaa ilmaiseksi. Siitä en tiedä mistä homma johtuu. Implantin alla oleva kudos on kuulemma melko heikkoa, ja etenkin jos lähtötilanteeseen verrattuna laitetaan iso implantti, se pettää todennäköisemmin. Toinen rinta on kuitenkin ihan ok.

hmmmmm:
Rinta alkoi valua oikeastaan heti paljon kovempaa vauhtia alemmas kuin toinen. Eron huomasi mielestäni kunnolla jo toisen viikon kohdalla. Mitään tapahtumaa ja kunnon repeämistä en missään vaihessa tuntunut, enemmänkin tuntui että se implantti vaan hitaasti valui alaspäin. Vasta kuuden viikon kohdalla tajusin että se ei taidakaan olla mitään normaalia implantin tippumista, ja otin yhteyttä klinikkaan. Sieltä sanottiin silloin, että pitää kuitenkin odottaa vielä että turvotukset loppuu ja tuloksen alkaa paremmin näkemään. Nyt leikkauksesta on 4kk, ja rinta on 1-2cm alempana kuin toinen.

Kuvailemasi tuntemukset kuulostavat todella tutuilta. Etenkin öisin rinta kipeytyy aivan törkeän paljon. Kipu on sellaista kramppaamista, särkyä, vihlontaa... Riippuu vähän miten sitä rasittaa. Maatessa rinta myös valahtaa enemmän kainaloon kuin toinen, ja sitä voi "heilutella" taskun sisällä paljon vapaammin. Itselläni muuten kipu on pahentunut koko ajan entisestään. Se on kaikista pahinta :\ Toivottavasti korjaus auttaa.

Kannattaa käydä näyttämässä sitä rintaa, etenkin jos se on kipeä. Leikkaus on kuulemma melko pieni, anestesia kestää vain 30min ja saman päivän aikana pääsee heti kotiin. Mutta toipumisaikana pitää ottaa toooodella rauhallisesti ettei se tasku vaan venahda uudestaan.

Kiitos tsempeistä! Toivottavasti sunkin tilanne selviää :)

• hmmmmmmm
  • hmmmmmmm hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
5 vuotta 3 viikkoa sitten #5429 : hmmmmmmm
Kiitos vastauksestasi :) tilanteesi kuullostaa kyllä täysin samalta kun omani, paitsi etten ole huomannut eroa implanttien liikkumisessa, oikeastaan ne ei liiku yhtään. N. Kuukausi leikkauksesta tämä mun alempana oleva rinta kyllä hölskyi kävellessä ja bussissa jouduin pitämään siitä kiinni, ettei implantti pomppisi niin paljoa. Nyt mulla on loppunut kokonaan tuollaiset tuntemukset. Toivon, että kyse on vaan siitä, että paraneminen on hitaampaa tälläpuolen. Kyseessä just oikea puoli, olen oikeakätinen. Kumpi puoli sulla on kyseessä? Oliko sun tapauksessa uusintaleikkaus välttämätön? Olisiko tilanne pahentunut ajan kuluessa? Jos mun rinnat jää tällaisiksi niin pystyn kyllä elämään näiden kanssa. Ja vielä yks kysymys: minkä kokoset implantit sulle laitettiin ja laitettiinko lihaksen alle vai päälle? Mulla on implantit osittain lihaksen alla, pyöreät 345cc.

• Salt
  • Vieras
  • Vieras
5 vuotta 3 viikkoa sitten #5432 : Salt
Mäkään en pysty juoksemaan tän kanssa, kun toinen tissi on kiltisti paikoillaan ja toisen sisälle se implantti hölskyy ihan hulluna. Inhottavan tuntusta :laugh:

Mulla vasen puoli on se ongelma. Ja olen kuitenkin oikeakätinen. Mun tapauksessa se korjaus on mielestäni välttämätön, ne on ulkoisesti niin eri näköiset ja ennen kaikkea se kipu on sietämätöntä. Mulla tilanne on pahentunut ajan kuluessa. En usko, että implantti on siis edes kiinnittynyt ollenkaan kun se hölskyy niin paljon ja painuu koko ajan alaspäin. Vuoden päästä se olisi varmaan löytynyt navan kohdalta :D

Mulla lähtötilanne oli "tissitön lauta". Oikeastaan käytin liivejä vaan sen takia että olis ollu illuusia tisseistä. Mulle laitettiin anatomiset 290cc puoliksi lihaksen alle, ja nyt tilanne on 65D-DD. En ole kuppikoosta ihan 100% varma, kun rinnat eivät oikein istu mihinkään rintsikoihin kun ovat niin eri korkeudella.

Ketuttaa kyllä tosi paljon, että miksi juuri mulle piti käydä näin. Mutta ei parane valittaa kun riskit oli ihan hyvin tiedossa kun leikkaukseen meni :dry:

• Valunut implantti/bottom out
  • Valunut implantti/bottom out hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
4 vuotta 7 kuukautta sitten #7468 : Valunut implantti/bottom out
Nostelen tätä aihetta. Onko kellään kokemusta? Miten ap:n korjausleikkaus meni? Uusiko ongelma?
Tämä näyttää nimittäin olevan aika yleistä... Ja todennäköisuyys uusimiselle vissiin aika suuri :(

Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #7469 : Omega
Olen itse menossa uusintaleikkaukseen juurikin tästä syystä. Olisi myös kiva kuulla kokemuksia.

Ite olen törmännyt siihen, että kirurgit ovat aika tietämättömiä tästä ilmiöstä :ohmy: Useimmat suosittelevat tietämättömyyttään isompia implantteja, vaikka tämä vain todennäköisesti uusii tilanteen. Olen huomannut, että aika avuton7yksin olen tässä tilanteessa.. Ja alkanut epäillä useamman kirurgin ammattitaitoa. Olisi kiva kuulla kokemuksia todella, mikäli niitä on?

• Salt
  • Vieras
  • Vieras
4 vuotta 7 kuukautta sitten #7568 : Salt
Täällä taas :)

Tilanne on nyt se, että toinen implantti on edelleen liian alhaalla, ja kipeä. Eli korjaus ei onnistunut, vaikka se hieman parempi onkin kuin ihan ensin. se ei kuitenkaan ole vieläkään kiinnittynyt, pelkään että se jatkaa valumistaan... :\ Todella masentava tilanne.

Joten tuossa kuukauden päästä on pieni operaatio, jossa implanttia koitetaan vielä nostaa kiristämällä ihoa rinnan alta. En ymmärrä mitä se mukamas auttaa, ja kiitoksia vaan kun saan isomman arven rinnan alle...

Ja kirurgin mukaan "hän ei ole koskaan joutunut tekemään implantin nostoa toista kertaa, joten hän ei siksi halua tehdä sitä nytkään". :angry: Taitaa kyllä puhua p***aa. Kyllä, hieman ketuttaa tämä tilanne...

Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #7573 : Naiseksi
Salt: Ootko lukenu tuolta asiantuntijan vastauksista tästä aiheesta? Mietin, että voitko vaatia sun kirurgia vahvistaan implanttitaskua jollain järeemmällä keinolla? Pitäähän asia hoitaa kuntoon KUNNOLLA, saa myös enemmän uskottavuutta jos huolehtii oikein myös komplikaatioista. Ja jos ei osaa, pitäis olla munaa myöntää se ja suositella asianosaavaa kirurgia, tietysti kulut myös alunperin leikanneen klinikan piikkiin. On kuitenkin paljon asioita, mitä me ihmiset ei osata. Varsinkin plastiikkakirurgiassa Suomessa, missä ne on kuitenkin vielä sen verran harvinaisia, ettei kaikilla rintaleikkauksiin erikoistuneella kirurgeilla EHKÄ oo tarpeeks kokemusta erilaisista keinoista esim ton implanttitaskun vahvistamisessa. Ammattietiikan ja moraalin pitäis kyl olla sellaset, ettei kirurgi lyö päätään seinään, jos yhtään epäilee onnistumista, vaan nielee sen ylpeytensä ja on rehellinen asiakkailleen.

I hope!
I want!
I need!

Lisää
4 vuotta 7 kuukautta sitten #7618 : Omega
Tämä on juuri se arveluttava ongelma johon olen itsekin törmännyt: kirurgien epämääräiset vastaukset liittyen siihen, miten tilanne oikeasti voitaisiin korjata. Voihan tilanne toki olla se, että uusimista ei vain yksinkertaisesti osata ennustaa.

Jos tutkailee ulkomaalaisten kirurgien vastauksia tähän ongelmaan, melkein koskaan eivät suosittele vain uutta samanlaista toimenpidettä (eli taskun uudelleen ompelemista) vaan siellä suositellaan sisäisiä, vähintään puolisulavia ompeleita, sekä erilaisia tukiverkkoja/materiaaleja joilla rinnan alaosa saadaan tuettua. Järki sanoo, että eihän se kudos siitä miksikään muutu: jos on kerran antanut periksi, antaa uudestaankin eikä jaksa kannatella implantin painoa. Ainakin ulkomaalaisten kirurgien kirjoituksista saa sen käsityksen, että tätä toimenpidettä eivät osaa ihan kaikki, vaan se vaatii erityisosaamista ja näissä tapauksissa kannattaa valita kirurgi, joka osaa oikeasti tehdä "sisäiset rintaliivit", tai tukea rinnan jollain materiaalilla.

Mikäli kyseessä on bottom out -ilmiö, melkein kaikki kirurgit suosittelevat implanttien vaihtamista niin pieneen kuin mahdollista...

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #47071 : Eevi
Nostan tätä ketjua! Onko jollekin tehty? Onnistuiko leikkaus?

Sivu luotiin ajassa: 0.721 sekuntia