× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Imusolmukkeissa silikonia

• Nelli
  • Nelli hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
5 vuotta 9 kuukautta sitten #4349 : Nelli
Onko kenelläkään kokemuksia mitä seuraa jos silikonia pääsee kehoon. Itselläni havaittiin implantin vuotaneen ja silikonia kulkeutuneen imusolmukkeisiin. Netissä ei ole mitään aiheesta,peloitellaan vaan. Tuleeko kipuja,syöpää. Miten silikonin saa pois imusolmukkeesta. Kehoittivat vain menemään lisätutkimuksiin kun huomasivat asian mammografiassa.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

• hmmm
  • hmmm hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
5 vuotta 9 kuukautta sitten #4351 : hmmm
Milloin ja minkä merkkiset silarit sinnulle on laitettu? Eikö nykysilarit ole niin kiinteää tavaraa, ettei ne pääse vuotamaan vaikka rikki menisivätkin?

Sait varmaan lähetteen johonkin lisätutkimuksiin? Mitä sanoo sinut leikannut lääkäri tai klinikka jossa ne sinulle laitettiin?

• Nelli
  • Vieras
  • Vieras
5 vuotta 9 kuukautta sitten #4389 : Nelli
Haluan nimenomaan tietää mitä ongelmia silikoni elimistössä aiheuttaa.Nyt on nyt ja ennen oli toisenlaisia implantteja. Ne vuotavat ajan kanssa.
Kävin eilen plastiikkakirurgin konsultaatiossa ja sain leikkausajan. Poistatan implantit mutta vuotanut silikoni jää elimistöön.
Sairaala oli aikanaan Mehiläinen mutta lääkäri joka ne laittoi ei ole enää tavattavissa (eläkkeellä).Mitään ikuisia takuita ei ole. Silikoneita ei aikanaan voinut edes keskustella näin vapaasti asenneongelmien vuoksi. Jopa hoitajat sairaalassa kieltäytyivät palvelemasta minua. Nyt on onneksi toisin.Toki vieläkin voisi valistaa paremmin henkilöitä jotka implantit haluavat asennuttaa. Esimerkiksi tämä silikonin vuotaminen elimistöön on täysin hämärän peitossa ja myösse miten mammografia tehdään ja vaihtoehtoiset rintojen tutkimiset implattitapauksissa.Myöskään silikoni implanttien säännöllisestä tarkastuttamisesta ei saa Suomessa tietoa. Kävin eräällä plastiikkakirurgilla viitisen vuotta sitten ja hän vain puristeli rintojani ja sanoi että ihan OK.
Ei mitään tietokonetomografiaa yms jossa olisi vuoto nähty.

• hmmm
  • hmmm hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
5 vuotta 9 kuukautta sitten #4413 : hmmm
Kylläpä kuulostaa oudolta, ettei Suomessa saisi aiheeseen liittyvää tietoa riittävästi. Klinikat joilla itse olen käynyt konsultaatioissa / mammografiassa ja ultrassa, tietoa on saanut erittäin hyvin. Minulle radiologi suositteli implanttien jälkeen vuosittaista rintojen ultraa. Kyllähän sä voit yksityisellä lääkäriasemalla pyytää tutkimaan asian parhaalla mahdollisella tavalla ja kysyä ketä lääkäri voisi suositella toiseksi jos ei osaa vastata kysymyksiisi.

Tässä on yksi linkki, josta voit etsiä vastausta aiheeseesi:

• Nelli
  • Vieras
  • Vieras
5 vuotta 9 kuukautta sitten #4438 : Nelli
Eilen poistettiin rikkoutuneet silarit ja asken pääsin kotiin.Toinen oli rikkoutunut ja vuotanut ympätöivään suolaliuokseen mutta toinen oli vielä ehjä.Suolaliuoksesta nestemäinen silikoni oli imeytynyt verenkiertoon ja imusolmukkeisiin. Kirurgi kuitenkin lohdutteli että sitä on niin vähän että terveydellistä merkitystä ei ole. Jos imusolmukkeet olisivat suurentuneet selvästi niin hän olisi poistanut ne.
Tämä olkoon esimerkkinä siitä miten silikooneja ei saa hoitaa. Niitä ei saa unohtaa vuosiksi rintoihin vaan tarkistuttaa säännöllisesti kerran vuodessa ja aina tarpeen tullen ammattilaisella. Pitää käydä tietokonetomografiassa tai mangneettikuvassa ja ottaa ultraäänikuvia rinnoista ja muustakin kropasta. Minulla löydettiin tämä ongelma juuri vatsan ja rintojen ultrassa.Samassa tutkimuksessa löytyi myös pieni sappikivi sekä joku pieni kysta munuaisista. Niille ei tarvinnut tehdä mitään.
Sitten varottaisin ammattitaidottomasta ja väärin motivoituneesta hoitohenkilökunnasta. Minullekin kun laitettiin Mehiläisessä implantit paikallispuudutuksessa niin hoitja valitti koko toimenpiteen ajan kuinka hän haluaisi mennä kehitystyöhön afrikkaan eikä laittaa muijille silareita.Minut vietiin pariksi tunniksi toipumaan verhon taakse.Hoitsu heitti ovelta pari buranaa sängyn jalkopäähän. En saanut niitä sieltä eikä minulla ollut vettä että olisin saanut ne alas.Mitään lääkettä en saanut kotiin mukaan. Pyysin tilaamaan taksin. Hoitajat sanoivat yhdestä suusta että kävele tolpalle.Itse olet itsesi tuohon tilaan saattanut.Olin melkein pyörtymispisteessä. Kertaakaan ei esimerkiksi mitattu verenpainetta.Viereisessä punkassa oli joku mies jolta leikattiin kysta kurkusta tupakoinnin takia. Hänelle riitti hoitsua pilvin pimein.
Viikolla soitin että olen allerginen teipille enkä voi enää pitää sitä ihollani. Taas sama että itsepä olet silarit halunnut,kärsi siis. Lääkärintarkastukseesa totesi kirurgi että yläkroppa on palanut rakkuloille allergian takia. Olin puoli vuotta aivan kauhean näköinen ennen kun uusi iho kasvoi tilalle.
Nyt en mennyt Mehiläiseen poistattamaan silareita vaan suoraan ulkomaille.Sain ajan heti ja oli kohtuu hintainen.Lääkärit ja hoitajat olivat kohteliaita ja ammattilaisia.Minut nukutettiin ja olin yön sairaalassa yksityishuoneessa.Taidan aina hoidattaa itseni ukomailla kun on niin hyvä palvelu.
Silarit ovat ihanat mutta nyt tuntuu että pärjään kyllä ilmankin.

Lisää
5 vuotta 9 kuukautta sitten #4441 : Saara
Aivan järkyttävä tarina, Nelli! Onneksi kaikki on jo takanapäin!

Pakko kysyä, kuka oli kirurgisi Mehiläisessä?

• hui
  • hui hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
5 vuotta 9 kuukautta sitten #4442 : hui
ja minkä merkkiset oli imlantit? mitä tapahtuu jos imusolmukkeet joutuu poistamaan? HUI! :(

• Nelli
  • Vieras
  • Vieras
5 vuotta 9 kuukautta sitten #4464 : Nelli
Implantin merkkiä en tiedä tai en muista. En muista kertoiko kukaan minulle. Kirurgin nimen sain yhtäkkiä mieleeni;Aito Lahti. Hän on kuulemma ollut erittäin pätevä kirurgi. Nyt hänellä ei ole enää vastanottoa.Mielestäni hän olikin varsin ammattimainen ja leikkaustulos oli hyvä.Näistä jälkitarkastuksista hän ei kuitenkaan kertonut mitään eikä myöskään siitä miten kauan silikoni-implantteja voi pitää. Mielestäni maksimissaan 10 vuotta.Nyt tiedän itsekin sen. Sitäkään en tiedä mitä tapahtuu jos imusolmukkeen joutuu poistamaan. Eikö syöpäpotilailla poisteta imusolmukkeita. Uskoisin että jään kuitenkin henkiin. Onhan niitä imusolmukkeita useita. Lääkäri kuitenkin sanoi että jos implantti todella olisi murskana ja vuotanut kehoon kokonaan niin sitä ei sieltä helposti saa pois.En ole kuullut sellaisesta koskaan.
Huononinta Mehiläisessä oli muu henkilökunta eli hoitsut jotka olivat kauneusleikkaus-kielteisiä.
Kauneusleikkaus pitäisi aina tehdä sairaalassa joka on erikoistunut nimenomaan kauneuskirurgiaan eikä tee esimerkiksi onnettomuudessa loukkaantuniden korjausleikkauksia.Näin henkilökuntakin tietää oman roolinsa. Jos työ ei vastaa omaa moraalia niin aina voi hakeutua muuhun sairaalaan.
Tämä silareiden poisto on sitten kanssa raskasta puuhaa. Oikeasta rinnasta poistettiin jotain kudosta ja se jomottelee koko ajan. Lääkäri sanoi että kestänee viikon verran. Onneksi on särkylääkettä ja huomenna on jälkitarkastus.Saan ehkä nähdä mitä paketista löytyy,kaksi rusinaa?

• Ikävä kokemus sinänsä
  • Ikävä kokemus sinänsä hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
5 vuotta 9 kuukautta sitten #4465 : Ikävä kokemus sinänsä
Olet selvinnyt kuitenkin hienosti, vaikka hoitohenkilökunta käyttäytyi ala-arvoisesti, onneksi leikannut lääkäri oli kuitenkin pätevä ja ilmeisesti olit tyytyväinen lopputulokseen. Kuinka kauan sulla oli implantit ja minkä kokoiset? Sanoiko poistanut lääkäri, koska voisi ajatella uusia? Kyllä niitä imusolmukkeita voi varmasti aika huoletta poistaa, toki niilläkin oma tehtävänsä, joten ei varmasti sitä turhaan haluttu sinulle tehdä. Silikonia käytetään keinonivelissäkin yms, joten ei se hirveän paha aine luulisi olevan, ehkä kannattaa niitä imusolmukkeita vähän seurailla ja käydä ultraamassa tai kuvauttamassa silloin tällöin.

• Nelli
  • Vieras
  • Vieras
5 vuotta 8 kuukautta sitten #4551 : Nelli
Minulle olisi kirurgin mukaan voinut laittaa uudet silarit vaikka heti poiston yhteydessä. Silloin olisi kyllä pitänyt tehdä kohotusoperaatio myös sillä ajan kanssa tulee implanteista sellainen tennispallo sukassa efekti.
Minulla oli implantit yli 15 vuotta. Liian pitkä aika. Tuo alussa mainitsemani kokemus myös viivästytti tarkastuksia ja poistoa. Pelkäsin samaa enkä tiennyt minne mennä Suomessa.
Nyt olen Thaimaassa matkalla ja päätin tsekata terveyteni täällä.He löysivät ongelman ja suosittelivat implanttien poistoa. Aivan ihana palvelu ja todella hyvät lääkärit ja hoitajat jotka välittävät.Sairaala on valtavan iso ja ihmisiä vaikka mistä maista. Kaikki toimii todella ammattimaisesti ja on hyvin modernia teknologiaa, uudempaa osin kuin Suomessa.Kaikki puhuvat englantia.Ovathan he koulutettu pääosin USA:ssa.
Täällä ketjussa kyseltiin implanttieni koosta. Ei silloin 15 vuotta sitten sellaista tietoa potilaalle kerrottu, eikä merkkiä.Ei minulla mitkään suuret implantit olleet.Moni ei edes tiennyt että minulla on implantit.

Lisää
1 kuukausi 1 tunti sitten #48609 : Hajonnut!!!
Hei,
Mulla löydetty nyt imusolmukkeisiin vuotava Natrellen implantti. Markkinointiin, etteivät voi vuotaa lainkaan. Leikkaus tehty Suomessa Terveystalossa 10 v. sitten. Onko kellään muulla vastaavia kokemuksia? Mentor ja Natrelle voivat siis hajota ja vuotaa vaarallisesti. Lisäksi kirurgi sanoi nyt, että selvinnyt, että karhennetut impaltit aiheuttavat lymfoomariskin. Tiedostakaa tämä ja käykää säännöllisesti ultrassa sekä varsinkin magneetissa, jossa näkyvät mahd. elimistöön vuotamiset tarkemmin.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Onneli

Sivu luotiin ajassa: 0.199 sekuntia