× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Implanttien poisto

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #49523 : Yada
Omat rinnat on yllättävän hyvännäköiset. Muhkuraisuutta ei ole, mutta rinnan yläosa on vielä ihan litteä, joten rinta on ikäänkuin hyppyri. Odotin kyllä paljon pahempaa lopputulosta :D ja ilmeisesti paranemisen aikana rinta ”täyttyy” vielä jonkinverran.

Itseäni eniten pelottaa rypyt, mutta niitäkin kai voi vielä jälkikäteen hoitaa hieromalla ja imukupeilla.

Dreeneihin valui kolmen päivän aikana ehkä noin 130 ml nestettä. Dreenit pitää tyhjentää itse kerran päivässä, niissä oli kiinni sellainen nestepussi mihin tyhjennys tehtiin. Mulla dreenit oli siis yhden ylimääräisen päivän, kun kävin poistattamassa ne kotipaikkakunnallani nyt maanantaina. Klinikalla poisto olisi ollut jo sunnuntaina. Poisto tuntui inhottavalta, suosittelen kipulääkkeiden ottoa ennen sitä!

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #49561 : SH

SK kirjoitti: Yada tsemppiä leikkaukseen ja kiva jos jaksat tulla kertomaan kuulumisia.

Kuinka pitkää pitää olla ilman mitään liivejä?

Ilman liivejä piti olla pari viikkoa. On ollut yllättävän mukavaa olla ilman liivejä kun rinnat ei tunnu enää painavilta. Leikkauksesta on jo kohta 4 viikkoa, enkä ole vielä kertaakaan laittanut edes urheiluliivejä päälle, koska liivittömänä on ollut niin hyvä olla :D

4.1.2017 Nagor 300cc lihaksen päälle, Plastic surgery center Hukki
11.1.2019 Implantit poistettu.

Lisää
1 kuukausi 1 päivä sitten #50093 : SK
Tänää oli mun toimenpide. Jännitin leikkausta tosi paljon, mutta ihan turhaa. Jännitykseen autto tosi paljon ihana henkilökunta Helsinki Clinicillä.

Vähä hankalaa liikkua näiden dreenejen kanssa, mut onneks on vaan muutaman päivän.

Pelottaa TOSI paljo nähdä huomenna omat rinnat.

Miten muiden rinnat on myt palautumu, ku poistosta jo vähä aikaa. Lähinnä heillä kenelle on myös tehty en bloc menetelmällä.

Lisää
1 kuukausi 17 tuntia sitten #50095 : Mirkeli
Tehtiinkö sinulle implantin poisto ja myös kapselin poisto? Jos näin niin miksi halusit kapselin pois? Sitä mietin vielä miten poisto pitäisi tehdä itselle kun Jyränki sanoi että ei suosittele kapselin poistoa. Haluan implantit pois koska olen sairastunut niistä.

Lisää
1 kuukausi 16 tuntia sitten #50097 : Yada
En bloc -poisto on vaativampi ja riskialttiimpi leikkaus, mutta en edes harkitsisi pelkkien implanttien poistoa jättäen kapselit sisälle. Facebookin BII-ryhmässä monet ovat sanoneet, että terveysongelmat eivät loppuneet implanttien poistoon jos kapselit jäi sisälle.

Itse uskon ja pidän ihan loogisena, että kapseliin on liuennut implantista niitä samona myrkyllisiä ainoesosia, mitä implantissakin on. Minä sain poiston jälkeen omat implantit kotiin, ja käsin kosketeltaessa ne pinta on jotenkin tahmainen ja ällöttävä, vaikka implantti oli ehjä.

Jotkut kirurgit väittävät, että kapseli poistuisi itsestään elimistöstä. Se ei kuitenkaan ilmeisesti pidä paikkansa. En tiedä, voiko implanttien poistamisen jälkeen kapselia enää poistaa. Ei ainakaan kokonaisena ja yhtä siististi kuin se en bloc - menetelmässä tehdään.

SK, onnea uusillevanhoille rinnoille! :) Minä en katsonut lopputulosta ennen dreenien poistoa, sillä suihkussakaan ei saanut käydä ja rintojen ympärillä oli kevyt sidos. Ulkonäkö muuttuu tosi paljon ensimmäisen kuukauden aikana, ja muutoksia ("fluffing") tapahtuu vielä useamman kuukauden ajan.

Lisää
1 kuukausi 15 tuntia sitten #50099 : SK
Minulle tehtiin myös kapselin poisto. Enkä minäkään olisi pelkkiä implantteja lähtenyt poistamaan. Eli kun halusin kaiken vieraan tavaran ulos kropastani, ni jos arpikapseli olisi jäänyt kroppaan, niin siellä olisi edelleen jotain ylimääräistä. Minulle myös sanottiin jos haluaa poistaa kokonaan sen lymfoma riskin, niin kapseli tulisi myös poistaa. Se oli syy miksi itse valitsin poisyon en bloc menetelmällä.\r\n\r\nKiitos Yada! On kyllä mahtava fiilis! Poistitko kuiteski sen taitoksen vuorokauden kuluttua? Mäkään en kyllä varmaa halua nähdä vielä tänään näitä omia uusiavanhoja tissejä.

Lisää
1 kuukausi 13 tuntia sitten #50101 : Mirkeli
Kiitos vastauksistanne! Niin minäkin sen ajattelen että kapseli pitäs poistaa! Mitä oireita teillä oli ja olitteko kovin kipeitä poiston jälkeen? Pelottaa kamalasti koko operaatio kun olen todella sairas ollut jo 2 vuotta. :/

Lisää
1 kuukausi 9 tuntia sitten #50113 : Yada
Minä pidin kaiken sidoksen sinne dreenien poistoon asti, en ymmärtänyt poistaakaan. :D Siis oli mulla haavalappujen lisäksi vain edessä sellaiset paksut ”pumpulitaitokset”, ei mitään ympäri kiedottua.

Mirkeli, minä olin kyllä kipeä leikkauksen jälkeen, paljon kipeämpi kuin alunperin implantit ottaessa. Varsinkin rintojen sivulle sattui, niihin dreenien kohtiin. Pari viikkoa jouduin olemaan saikulla, vaikka teen tosi kevyttä toimistotyötä. Söin kolme viikkoa Buranaa ja Panacodia. Eikä sinun tarvitse implanttien poistoa pelätä, leikkauksen aiheuttama kipu on kuitenkin väliaikaista ja lähtee särkylääkkeillä. Suosittelen sinua tutustumaan Facebookin Breast Implant Illness and Healing by Nicole -ryhmään ellet jo ole siellä. Sieltä saa vertaistukea. :)

Ja rinnat palautuu äärimmäisen hyvin. Tarvittaessa niitä voi vielä jälkikäteen kohottaa jos lopputulos ei ajan kanssa parane. Pieniäkin rintoja voi kohottaa. Rasvansiirtoon en lähtisi, koska siirretty rasva voi kalkkeutua ja näkyä mammografiassa ja ultrassa epäilyttävänä, vaatii lisätutkimuksia selvittää onko se kalkkeumaa vai oikeasti jotain solumuutosta.

Lisää
1 kuukausi 4 tuntia sitten #50127 : SK
Musta nää kivut on pientä verrattuna implanttien laittoon. Sängystä kun nousen ylös, niin tuntuu et olis tehny tosi kovan rintatreenin. Aamulla otin buranan ja panacodin, mutt panacodista tuli kauhee pöhnä. Sit klo 15 otin vaan yhen buranan ku en halunnu pöhnää taas ja huvin oon kestäny kipujen kanssa. Tänään poiston taitokset ja eilen siis olin leikkauksessa. Omat rinnat ei ollu ihan niin kauheet mitä pelkäsin. Onhan ne tyhjän näköset, ku on kuiteski ollu 5,5 vuotta implantit täyttämässä ja venyttämässä ihoa. Uskon et vähä kuiteski palautuu tästä. Oon ilmottanu töihin et oon ens viikon himassa ja uskon et se riittää. Jos ei ni sit oon tarvittaessa vielä toisen viikon poissa.

Lisää
4 viikkoa 1 päivä sitten #50147 : Mirkeli
Hieno kuulla! Menispä itselläkin noin mutta oon todella kipuherkkä ja pienikin kipu tuntuu kovempana kuin ns tavalliselle ihmiselle! Jospa saisi kunnon lääkityksen niin varmana pärjään :) burana ja panacod ei auta juurikaan. Ja mulla on implantti on ollut jo 10 v että korjaus varmasti tulee pakolliseksi myöhemmin! Mulla on 3 v lapsi joten on pakko jotenkin yrittää arki asiat hoitaa mut ekat päivät ajattelin vaan maata :D tärkein on vain saada implantit pois että alan parantumaan. Nyt olen ollut työelämästä jo 4 v pois kun sairaana. 2 v ollut pahin aika ja nyt onneksi tajusin mikä tän aiheuttaa. Implantit :(

Lisää
4 viikkoa 1 päivä sitten #50151 : SK
Mulla myös 3.5 vuotias lapsi täällä ja vähä on joutunu sen kanssa varoo, ku välillä koittaa tulla vauhdilla syliin.

Kannattaa poistaa mahd.pian etenki jos tuntuu et implantit aiheuttaa oireita. Hyvin se leikkaus ja toipuminen menee .

Lisää
4 viikkoa 1 päivä sitten #50155 : Mirkeli
Joo nyt on aika jo sovittu :) Paranemisia sinne ja kiitos vastauksesta!

Sivu luotiin ajassa: 0.325 sekuntia