× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Implanttien poisto

• Ell
  • Ell hahmo
  • Poissa
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Natrelle pyöreä 260cc
Lisää
2 kuukautta 4 viikkoa sitten - 2 kuukautta 4 viikkoa sitten #48631 : Ell
Kävin eilen poistattamassa omat implanttini Helsinki Clinicissä. Oli kaikenkaikkiaan hyvä kokemus ja voin suositella Helsinki Clinicin Janne Jyränkiä. :)

Jännitti aika paljon ennen leikkausta, mutta kaikki meni hyvin. Ennen leikkausta sain rauhoittavaa, särkylääkettä ja kerta-annoksen antibioottia. Poisto tehtiin paikallispuudutuksessa ja oli nopeasti ohi. Inhottavin osuus oli puudutus. Itse implanttien poisottaminen tuntui lähinnä vaan hassulta muljahdukselta. Operaation ajan kerrottiin koko ajan, mitä tehdään ja sairaanhoitajien kanssa juteltiin välissä vähän niitä näitä. Sen jälkeen käytiin läpi leikkaushaavan hoito-ohjeet ja pian pääsinkin jo sitten kotiin. Kirurgi oli aikaisemmin suositellut, että kannattaa ottaa taksi julkisten sijasta ja näin teinkin. Tosin olisin kyllä varmasti pärjännyt hyvin vajaan tunnin matkaan kotiin julkisillakin, sillä mitään kipuja tai heikotusta ei ollut.

Illalla alkoi vähän särkemään haavoja ja otin varmuuden vuoksi särkylääkettä. Muuta kipua ei ollut. Jos vahingossa tekee yläkropalla jonkun äkkinäisen liikkeen, niin rintalihaksessa saattaa tuntua sellaista jännää "rutinaa" ja muljahtelua. Vaikea selittää. Yöllä välillä heräsin siihen, että leikkausarpia kiristi ja sattui.

Ja rinnat implanttien jälkeen eivät näytä yhtään niin pahalta, mitä odotin. :) Rinnan yläosa on aavistuksen kasassa ja alaosa myös vähän rutussa, mutta eivätköhän nuo tosta palaudu vähitellen.

Oon implantit käynyt ottamassa kesällä 2011. Ennen implantteja mulla oli kuppikoko noin 70A. Implantit olivat kooltaan 260cc ja niiden kanssa kuppikoko oli 70C tai 70D vähän rintsikoiden mallista riippuen. Veikkaan, että nyt kuppikoko on suunnilleen sama kuin aikaisemminkin.
Viimeksi muokattu: 2 kuukautta 4 viikkoa sitten : Ell. Syy: lauserakenne oli hassu
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Onneli

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
2 kuukautta 4 viikkoa sitten #48632 : jewel
Moikka.oliko sulla imetyksiä takana tai kapselia rinnoissa?Miten pian pääsit operaatioon ja mitä maksoi?Kiitos jos jaksat vastailla.

• Ell
  • Ell hahmo
  • Poissa
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Natrelle pyöreä 260cc
Lisää
2 kuukautta 4 viikkoa sitten #48633 : Ell
Mulla ei ollut imetyksiä takana, eikä kapselia. Implanteissani ei ollut mitään vikaa ja olivat edelleen hyvän näköiset, mutta jotenkaan ne eivät koskaan tuntuneet omilta. Oma arvomaailma on näiden vuosien aikana muuttunnut sekä olen oppinut ymmärtämään sen, että oma itsetunto ja naiseus ei ole tissien koosta kiinni. Myös se mietitytti, että implantit vaikeuttivat rintojen tutkimista kasvainten varalta.

Maksoin leikkauksesta paikallispuudutuksella 1500 euroa. Kävin Helsinki Clinicillä konsultaatiossa syyskuun lopussa ja nyt marraskuun puoliväliin sain ajan. Voi olla, että aika olisi onnistunut nopeamminkin, mutta itselleni paras ajankohta oli nyt.

Lisää
2 kuukautta 4 viikkoa sitten #48634 : jewel
Kiitos paljon vastauksesta!mulla tosiaan poisto myöskin edessä.Mulla on imetyksen jälkeen toinen rinta kapseloitunut haittaavalla tavalla.Olen miettinyt minne mennä ja pitääkö tehdä samalla jotain kohotusta tai rasvansiirtoa....Uusia implantteja myöskään en halua.

Lisää
1 kuukausi 1 viikko sitten - 2 viikkoa 4 päivää sitten #49045 : Yada
Helsinki Clinicillä poistattaneet, tuliko teille dreenejä ja onko jälkitarkastusta? Ulkomaalaisilta sivuilta olen huomannut että he saavat aina dreenit ja jälkitarkastus on usein parin päivän päästä leikkauksesta.

Olen itse menossa tekemään operaation Helsinki Cliniciin toivottavasti nyt talven aikana, mutta nämä jälkihoitoasiat mietityttää kun asun kaukana pääkaupunkiseudulta. Haluan toimenpiteen en bloc -menetelmällä ja siksi valitsin Jyrängin. Kohotusta en usko tarvitsevani ja rasvansiirtokin on aikalailla poissuljettu ajatus, sillä en halua ottaa enää riskejä komplikaatioista. No, nämä tarpeet selviää lopullisesti sitten kun lopputulos on joskus nähtävillä :laugh:

Minulla alkoi noin vuosi sitten kipu ja turvotus oikean puoleisessa rinnassa, selkäkivut oikealla puolella jne. Olen käynyt ultrassa ja magneettikuvissa, mutta niistä ei löytynyt syytä oireille. Myös selkä on tutkittu ja plastiikkakirurgi on kertaalleen tutkinut rinnan löytämättä syytä. Epäilen kuitenkin kapseloitumista, sillä oikea rinta oli hieman enemmän koholla jo aiemmin. Vuoden olen epätoivoisesti tutkituttanut ja stressannut rintaani (rintojani :dry: ) joten nyt se saa loppua.
Viimeksi muokattu: 2 viikkoa 4 päivää sitten : Yada.

Lisää
1 kuukausi 1 viikko sitten #49057 : SH
Moi Yada! Olen menossa perjantaina Helsinki Cliniciin implanttien poistoon ja minulle ainakin tulee dreenit leikkauksen jälkeen. Dreenit otetaan pois leikkauksesta seuraavana maanantaina eli eivät ole kauaa. Implanttien poisto tehdään enbloc-menetelmällä, enkä tee kohotusta tai rasvansiirtoa rintoihin.
Minulla ei toinen rinta pehmentynyt koskaan implanttien laiton jälkeen eli varmaan kapseloitui samantien... Nyt yhtäkkiä tulleiden useiden terveysongelmien takia poistan implantit :(

4.1.2017 Nagor 300cc lihaksen päälle, Plastic surgery center Hukki
11.1.2019 Implantit poistettu.

Lisää
1 kuukausi 1 viikko sitten #49059 : Yada

SH kirjoitti: Moi Yada! Olen menossa perjantaina Helsinki Cliniciin implanttien poistoon ja minulle ainakin tulee dreenit leikkauksen jälkeen. Dreenit otetaan pois leikkauksesta seuraavana maanantaina eli eivät ole kauaa. Implanttien poisto tehdään enbloc-menetelmällä, enkä tee kohotusta tai rasvansiirtoa rintoihin.
Minulla ei toinen rinta pehmentynyt koskaan implanttien laiton jälkeen eli varmaan kapseloitui samantien... Nyt yhtäkkiä tulleiden useiden terveysongelmien takia poistan implantit :(

Moi ja kiitos vastauksestasi! Kuinka nopeasti sait ajan konsultaatiosta leikkaukseen? Mietin, että koska jokatapauksessa haluan nämä pois, niin haluaisin varata leikkausajan samantien että se olisi mahdollisimman nopeasti konsultaation jälkeen. Mulla on konsultaatio vasta 18.1., niin kehtaisinkohan soittaa klinikalle ja pyytää alustavaa leikkausaikaa jo nyt? Toki konsultaatiossa kävisin, mutta että joku päivämäärä olisi jo heti tiedossa...

Ahdistaa niiiiiiin paljon, kun tämä toinen rinta on ollut turvoksissa ja kipeä jo niin kauan. :(

Lisää
1 kuukausi 1 viikko sitten #49065 : SH
Leikkaus järjestyi kolme viikkoa konsultaatiosta. Toivottavasti sinäkin Yada saisit ajan leikkaukseen vähintään yhtä nopeasti :) Kannattaa kysyä klinikalta jos alustavan leikkausajan saisi jo sovittua ennen konsultaatiota! Ymmärrän hyvin ahdistuksen... Tsemppiä!

Lisää
1 kuukausi 1 viikko sitten #49067 : Yada

SH kirjoitti: Leikkaus järjestyi kolme viikkoa konsultaatiosta. Toivottavasti sinäkin Yada saisit ajan leikkaukseen vähintään yhtä nopeasti :) Kannattaa kysyä klinikalta jos alustavan leikkausajan saisi jo sovittua ennen konsultaatiota! Ymmärrän hyvin ahdistuksen... Tsemppiä!

Ihanaa, että noinkin nopeasti vois onnistua! Kaikkea hyvää sinun leikkaukseen ja toipumiseen :)
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: SH

Lisää
2 viikkoa 4 päivää sitten #49415 : Yada
Mulla olis leikkausaika 1.2., jännittää!

Kuinka kauan olette pitäneet tukiliivejä/urheiluliivejä poiston jälkeen? Olen lukenut kauhutarinoita siitä, miten implanttitasku voi kiinnittyä virheellisesti ja aiheuttaa ryppyjä omaan kudokseen, jos käyttää liian pian leikkauksen jälkeen kaarituellisia liivejä. Ja leikkaushaavakin voi ilmeisesti ”tarrata kiinni” ja aiheuttaa ryppyä rinnanaluspoimuun, en tiedä olisikohan sekin estettävissä pitämällä tukiliivejä.

Facebookin Breast implant illness -ryhmässä monet suosittelee rintojen hierontaa. Onkohan Suomen kirurgeilla tällaista hoito-ohjetta?

Lisää
2 viikkoa 3 päivää sitten #49425 : explanto
Implanttitaskulle voi tapahtua vaikka mitä, jos kapseli leikataan samalla pois. Kirurgilla on oltava erittäin hyvät perustelut kapselin poistolle, sillä se on erittäin veristä hommaa.

Käytännössä kapseli leikataan irti sähkösahalla lihaksesta ja se vaatii todella tarkkaa työskentelyä. Kapselin poisto aiheuttaa aina veren vuotoa rintaan ja verta voi joutua poistamaan rinnasta parikin viikkoa leikkauksen jälkeen. Jos verestä alkaa muodostua rintaan "verimöykky" sen poisto saattaa aiheuttaa rinnan surkastumisen aivan rusinaksi. Niille ei voi sitten enää mitään.

Kapseli on omaa kudosta eikä ole mitään syytä poistaa sitä implanttien poiston yhteydessä. Jos se on kovin kalkkeutunut tmv. jonka kirurgi leikkauksen yhteydessä toteaa, niin silloin poistoa on harkittava.

Dreenejä ei tule kun implantit poistetaan ja kapselit jätetään rintoihin. Rinnat pidetään teipattuina ja tuettuina leikkauksen jälkeen useamman viikona ajan, jotta arvet eivät veny (siksi teipit) ja rinnat vetäytyvät omaan luonnolliseen tilaansa.

Lisää
2 viikkoa 3 päivää sitten #49427 : Explant
Kapselin poistaminen implantin yhteydessä (ts. en bloc -tekniikalla tehtävä poisto) on erittäin perusteltua, jos on syytä epäillä implanttien ja terveyden huonontumisen välistä yhteyttä. Implantin ympärille muodostunut kapseli on vuosien saatossa absorboinut kemikaaleja, joita on myös implantissa. Mikäli haluaa varmistua siitä, että kaikki nämä ainesosat poistuvat kehosta, on kapselin poisto välttämätön.

Kapselin poisto on verevä leikkaus ja monimutkaisempi toimenpide kuin pelkkä implantin poisto. Itse sain toimenpiteestä komplikaatioita, mutta niistä selvittiin ja olen lopputulokseen tyytyväinen. Nämä komplikaatiot ovat kuitenkin harvinaisia ja omiin komplikaatioihini vaikutti myös varmasti heikko fyysinen kunto tuolloin. Nyt olen saanut terveyteni takaisin! Implanttitaskulleni ei tapahtunut mitään ihmeempiä, rintani eivät kutistuneet rusinaksi, eikä lopputulos ole groteski. Samassa yhteydessä tehtiin rasvansiirto rintoihin, mutta rasvamäärä oli niin vähäinen, että sillä ei ollut merkittävää vaikutusta lopputulokseen.

Minulle laitettiin myös dreenit ja niiden kanssa elämä sujui ihan hyvin, tietysti varovainen piti olla.

Lisää perusteluja kapselin poistolle voi lukea mm. täältä:

healingbreastimplantillness.com/explantation/

Lisää
2 viikkoa 2 päivää sitten #49435 : SK
Minä myös olen päättänyt poistaa implantit. Implantit ovat asennettu kesällä 2013 ja rinnat ovat olleet tosi kivan näköiset, mutta en tykkää siltä miltä rinnat tuntuvat ja implantit ovat kaiken puolin epämukavat ihon alla. Lisäksi esim. jos ihon pinta kutisee, niin minusta se tuntuu oudolta, kun rintaa raapii. Selällään maatessa vasen rinta tuntuu ikävästi "valahtavan" kainaloon (se ei juurikaan näy, mutta tuntuu ärsyttävältä).

Olen miettinyt implanttien poistoa pidemmän aikaa, mutta viimeaikaiset keskustelut karheapintaisista implanteista ja syöpäriskistä, saivat lopullisen päätöksen syntymään vihdoinkin. Leikkaukseen olen menossa 22.3. Helsinki Clinicille, sillä Janne Jyränki on aikoinaan laittanut implantit ja pelkkiä hyviä kokemuksia hänestä. On kyllä todella helpottunut olo nyt kun aika on varattuna ja pääsen näistä tisseistä eroon :). Leikkauksessa poistetaan implantit ja myös arpikapselit.

Kuinka kipeitä olitte olleet leikkauksen jälkeen ja miten pitkää piti olla töistä poissa?

Lisää
2 viikkoa 2 päivää sitten #49439 : Yada
Minä olen varautunut viikon poissaoloon töistä. Tai itseasiassa vähän reilu viikko, kun leikkaus on ylihuomenna perjantaina ja töihin menen siitä viikon päästä maanantaina. Teen toimistotyötä.

Voin tulla päivittämään tänne fiiliksiä leikkauksen jälkeen. :)

Lisää
2 viikkoa 2 päivää sitten #49447 : Explant
Implanttien poistamisesta toipuminen on paljon nopeampaa kuin implanttien laitosta toipuminen. Kipua oli noin viikon verran, jonka jälkeen alkoi helpottaa. Sairaslomaa max viikko sanoisin.

Lisää
2 viikkoa 1 päivä sitten #49453 : SH

Yada kirjoitti: Mulla olis leikkausaika 1.2., jännittää!

Kuinka kauan olette pitäneet tukiliivejä/urheiluliivejä poiston jälkeen? Olen lukenut kauhutarinoita siitä, miten implanttitasku voi kiinnittyä virheellisesti ja aiheuttaa ryppyjä omaan kudokseen, jos käyttää liian pian leikkauksen jälkeen kaarituellisia liivejä. Ja leikkaushaavakin voi ilmeisesti ”tarrata kiinni” ja aiheuttaa ryppyä rinnanaluspoimuun, en tiedä olisikohan sekin estettävissä pitämällä tukiliivejä.

Facebookin Breast implant illness -ryhmässä monet suosittelee rintojen hierontaa. Onkohan Suomen kirurgeilla tällaista hoito-ohjetta?

Onnea leikkaukseen Yada, se menee varmasti hyvin! :)
Minulle Jyränki sanoi että leikkauksen jälkeen ei kannata käyttää minkäänlaisia liivejä. Tätä hän perusteli sillä että jos on jonkinlaiset liivit päällä rinnat saattaa arpeutua huonoon asentoon. Rintojen hieronnasta en saanut mitään ohjetta, mutta aloin varovasti hieromaan rintoja reilu viikko leikkauksen jälkeen. Ostin myös kupit imukuppihierontaa varten, niitä ajattelin kokeilla nyt viikonloppuna kun leikkauksesta on kulunut kolme viikkoa. Kuppihieronnasta luin facebookista breast implant illness- ryhmästä. Toisen rinnan alaosassa on pieni ylimääräinen poimu ja sitä ajattelin hieroa imukupilla, jos se siitä tasoittuisi.

Lisää
2 viikkoa 1 päivä sitten #49457 : SK
Yada tsemppiä leikkaukseen ja kiva jos jaksat tulla kertomaan kuulumisia.

Kuinka pitkää pitää olla ilman mitään liivejä?

Lisää
1 viikko 5 päivää sitten #49491 : SK
Yada miten sun leikkaus meni?

Lisää
1 viikko 5 päivää sitten #49493 : Yada
Leikkaus meni hyvin! Jännitin tosi paljon leikkaustilannetta ja nukutusta, mutta se meni niin mukavasti kuin voi vaan mennä :)

Kipuja on aika paljon, leikkauksen jälkeen jouduin ottamaan kaikki mahdolliset kipulääkkeet, ja maksimiannostuksilla (burana ja panacod) menen edelleen. Väsyttää tosi paljon.

Mullahan oli oikeestaan leikkaukseen hakeutumisen syynä oikeanpuoleisen rinnan jatkuvat kivut, selkeät kapseloitumisoireet sekä rinnan turpoaminen noin vuosi sitten. No, nyt sitten leikkauksessa selvisi että ei se oikeanpuoleisen rinnan kapseli ollut yhtään sen paksumpi kuin vasenkaan! Tosin hieman kireämpi se kapseli oli (näkyi magneettikuvissakin hieman poimittuneena), mutta ei missään nimessä kapseloitunut. Ton turpoamisen vuoksi otettiin koepalat molemmista kapseleista ja vastauksen saan varmaan muutaman viikon päästä.

Huomenna olis dreenien poisto. Liivejä en ole pitänyt. Missä vaiheessa te muut olette aloittaneet urheiluliivien tms käyttämisen?

Lisää
1 viikko 4 päivää sitten #49513 : SK
Kiva kuulla Yada et kaikki meni hyvin :)

Miltä omat rinnat näyttää nyt implanttien jälkeen? Mulle hoitaja sanoi, että kun se arpikapseli poistetaan ni rinnat saattaa jäädä muhkuraiseksi. Onko tälläistä havaittavissa?

Onko sulla tullut paljon nestettä niistä dreeneistä? Pitääkö niille ite jotain tehdä, vai antaa vaan olla? Ne varmaa laitetaan kaikille jos poistetaan myös kapselit?

Ite joudun odottaa vielä ens kuun lopulle, et pääsen leikkaukseen.

Sivu luotiin ajassa: 0.384 sekuntia