× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Leikkauksen jälkeen

• Tuikku
  • Tuikku hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 2 kuukautta sitten #1686 : Tuikku
Minulla oli leikkaus 4.5vkoa sitten ja voin kertoa että olin TODELLA kipeä ensimmäiset 2.5vkoa. Vatsan turvotusta oli heti alusta asti vielä viime viikkoon asti kun multa kysyttiin OLENKO RASKAANA ??!!? ja lihaksen alle laitettiin implantit. Ilmeisesti se vaikuttaa kuinka iso sinne laitetaan ja kuinka timmissä kunnossa rintalihas itsessään on. Nyt alkaa elämä voittamaan ja suosittelenkin lähtemään kävelyille heti kun kotiudut ja olo antaa myöten. itse pääsin reippaalle kävelylle 4päivää kotiutumisen jälkeen ja 12päivää myöhemmin pääsin jo polkemaan salille (maastoon en uskaltanut ettei tuu onnettomuuksia :D) mutta verenkierto kun lähtee vilkastumaan niin paraneminenkin nopeutuu :) Hiuksia mulla pesi mies ekan viikon ja kaveri tuli suoristamaan tukkaakin vielä viikon jälkeen, että aikamoista on ollut. Täytyy sanoa että ykskään synnytys ei vedä vertoja tälle kivulle, huh. Mutta mitään en ottais takas oon todella tyytyväinen jo nyt tisseihin :)

Tsemppiä !

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

• Jenna
  • Jenna hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 2 kuukautta sitten #1688 : Jenna
Tuikku, kiitos viestistäsi. Helpottavaa kuulla, että muillakin on samaa. Ja hyvä että helpottaa.
Tämä turvotus on jotain aivan järkkyä, tuntuu että varpaatkin on ilmapallona :) !! maha tosiaan aivan kuin olisi viimeisillään raskaana.
En ole vielä uskaltanut lenkille, mutta mielestäsi voisin jo? Leikkaus oli ma.
Ennen leikkausta kävin hölkällä ja sitä onkin tosi kova ikävä.
Koskahan sitä uskaltaisi ihan hölkätä?

• tuikku
  • tuikku hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 2 kuukautta sitten #1690 : tuikku
Haha ilmapallovarvas, joo sama fiilis oli täälläkin :D minulle sanottiin että juoksemaan voi hyvien liivien kanssa n. Kuukausi leikkauksesta mutta itse en ainakaan vielä pystyisi juoksemaan joten taitaa mennä toinenkin kuukausi. Kova hinku kyllä salille olisi tekemään yläkroppaa ja sekin oli kiellossa 8vkoa:/

• TahtooTissit
  • TahtooTissit hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 1 kuukausi sitten #1761 : TahtooTissit
Netistä bongasin suomalaisen uuden blogin, jossa kerrotaan silikonileikkaukseen valmistautumisesta kuvien kera. Täytyypä seurailla ja pistää kysymyksiä tuolle bloginpitäjälle:

www.blogilista.fi/blogi/tissiprojekti/89670

Joku siellä kysyikin Tallinnan ja Suomen hintaeroa rintojen suurennus+kohotusleikkauksen suhteen. Itse luulen, että vaaka kallistuu kyllä Tallinnan suuntaan kunhan ensi joulun veronpalautuksen tulee tilille :)

Lisää
5 vuotta 11 kuukautta sitten #2318 : nelli
En tiedä onko tämä nyt oikea osasto kysyä tätä, mutta kuinka pian leikkauksen jälkeen olette pystyneet ajamaan autoa?

• Heidi
  • Heidi hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
5 vuotta 11 kuukautta sitten #2319 : Heidi
Joku 5 päivän päästä ajoin ensimmäisen kerran... Kääntäminen hiukan pienemmällä kierrolla ;)

Lisää
5 vuotta 11 kuukautta sitten #2334 : nelli
Eli aika nopsaan. Tuo kyllä helpottaa elämää!

• Tissit tiskiin
  • Tissit tiskiin hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
5 vuotta 10 kuukautta sitten #2530 : Tissit tiskiin
Terveisiä rintojen suurennuksesta!

Toka päivä menossa operaation jälkeen. Olen ollut pienellä kävelyllä ja hiusten pesukin onnistui ongelmitta. Pahoinvointi jota oli eilen pikkusen on tipotiessään!

Ainoa murhe on tämä järkyttävä turvotus ja tuntuu kuin rinnat olisivat tosi ylhäällä. Mitään b kuppia näistä ei kyllä ikinä tule vaan taitaa jäädä c:n puolelle. Ehkä muutos omiin entisiin A rintoihin on niin iso että näyttää siksikin hiukan turhan prameilta!

Rintojen väli näyttää nyt ilman liivejä katsottuna hiukan tummalta ja myös vasemman rinnan kainalonpuoleinen reuna hiukan tummahko. Ajattelin ottaa huomenna yhteyttä klinikalle jos ei tilanne muutu. Onko muilla ollut vastaavaa? Sitä tietysti nyt tarkastelee itseään suurennuslasilla kun pieni paniikki jos tässä vielä joku menee pieleen.

• nelli
  • nelli hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
5 vuotta 10 kuukautta sitten #2532 : nelli
Soita ihmeessä klinikalle niin ei tarvi turhaan huolehtia! Oliko sulla kovinkin paha olo leikkauksen jälkeen, saitko pahoinvointiin lääkettä vai menikö se ohi itsestään?

Olen ymmärtänyt, että alkuun rinnat on tosi isot turvotuksesta johtuen. Kyllä se sullakin helpottaa :) . Kiva kuulla, että sait jo hiukset pestyä itse. Mä jotenkin luulin, että ködet ei nouse alkuu ylös asti :lol:

Mulla on leikkaus ensi viikolla...

• Tissit tiskiin
  • Tissit tiskiin hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
5 vuotta 10 kuukautta sitten #2536 : Tissit tiskiin
Hei,

Sain jonkun pahoinvointilääkkeen jo ilmeisesti nukutuksen yhteydessä. Tai näin ainakin ymmärsin. Mulla ei ollut minkäänlaista pahoinvointia heti leikkauksen jälkeen. Olen ottanut säännöllisesti nestemäisiä rautaa (esim. Floradix) jo pari viikkoa ennen leikkausta. En tiedä oliko sillä vaikutusta, mutta olen kuullut muiltakin että saattaa auttaa tuohon pahoinvointiin. Mulla siis se huono olo tuli sit seuraavana aamuna. Sairaanhoitaja sanoi, että saattaa johtua siitäkin että on jännittänyt leikkausta ja kun jännitys sitten vähän leikkauksen jälkeen loppuu niin kroppa "antaa periksi" ja tulee tuo pahoinvointi.

Liikkeelle sängystä kannattaa lähteä mahdollisimman nopeasti leikkauksen jälkeen jos pystyy(tätä lääkäriikin suositteli). Sillon aineenvaihdunta pääsee paremmin käyntiin ja verenpaine vähän nousee kun ei jää sängynpohjale makaamaan. Kokemukset näistä on varmaan tosi yksilöllisiä.

Lisää
4 viikkoa 1 päivä sitten #47894 : Sarita
Nyt on kyllä pakko puuttua tähän rautakeskusteluun. Liika rauta voi nostaa hemoglobiinia liikaa ja altistaa veritulpalle! Ei rautaa tule syödä huvikseen, etenkään noita pillereitä... ne luontaistuotelitkut on ihan ok viikko/pari esim. Runsaiden menkkojen tai leikkauksen takia, tai tabletit jos vuotanut leikkauksessa enemmänkin. Katsokaa mikä hemoglobiini näkyy labratuloksissa (lyhenne hb) ja jos se on viitearvojen alakantissa, niin sit vasta rautaa....

Ennen leikkausta en ihan mitään tablettikuuria vetäs, kun tosiaan liian korkea hb voi olla este leikkaukselle veritulppariskin(kin) takia! Konsultti voinut suositella sitä jollekin, koska varmaan nähnyt labratulokset, mut mikä pätee yhdelle, ei vältti päde toiselle.
Ravinnolla ei saa vedettyä "rautaöveriä" joten ensisijaisesti tulee raudanpuutos pitää kurissa rautapitoisua ruokia syöden.

Monivitamiinit ennen leikkausta ja sen jälkeen on tärkeämmät. Omega tai kalaöljyt tulee tauottaa 2vk ennen ja jälkeen toimenpiteen, koska me ohentavat verta ja lisää vuodon ja komplikaation riskiä.

Lisää
2 viikkoa 6 päivää sitten #47968 : selena
Onko teille ihan suositeltu syövän noita lisäaineita? Mä kirurgille mainitsin syöväni biotiinia + muita vitamiineja niin hän erikseen sanoi ettö kaikki semmoset ois hyvä jättää pois ennen leikkausta.. Mistäköhän syystä??

Lisää
2 viikkoa 4 päivää sitten #48003 : Sarita
Joillain luontaistuotteilla voi olla verta ohentava vaikutus. Esim omegaöljyillä ym. Perusmonivitaniineissä kannattaa tsekata pitoisuudet, esim. Juuri biotiiniä on useissa, mut määrä on häviävän pieni vs. Biotiini semmosenaan. En kyllä leikkurihoitajana ole ikinä kuullut, että biotiinista olisi haittaa....

Yleensä, kun Suomessa tehdään elektiivisiä leikkauksia, niin selvitetään jo hyvissäajoin mitä lääkkeitä/luontaistuotteita käyttää ja niitä tarpeenmukaan tauotetaan. Näissä, erityisesti ulkomaanleikkauksisa ko. Asiat saattaa ilmetä vasta anestesiakaavakkeen täytössä paikanpäällä, jiten itse ainakin suosittelisin täyttämään sen parisen viikkoa ennen operastiota ja lähettämään konsultille, niin he osaa sit neuvoa jos siellä on joku aine, mikä tulis tauottaa....

Sivu luotiin ajassa: 0.510 sekuntia