× Silikonirinnat - Rintailmplantit keskustelu

Leikkauksen jälkeen

• Jenna
  • Jenna hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 2 kuukautta sitten #1657 : Jenna
Hei kaikille

maanantaina leikkaus ja kaikki meni ok. Nyt vaan mietityttää tämä aivan mahdoton turvotus! Ei vaan rinnoissa vaan koko kropassa! Tuntuu että mahakin on ihan pinkeänä ja sellainen pöhöttynyt olo. Onko muilla ollut samaa? Mikä auttaisi?
Leikkauksen kivuliaisuus yllätti, rinta-alue on kuin rekan alle jäänyt ja on vaikeaa liikkua.
Toivottavasti tulee kuitenkin hyvät :)

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

• Titi
  • Titi hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 2 kuukautta sitten #1658 : Titi
Moikka! Joo sama juttu täälläkin, mutta joka päivä menee parempaan suuntaan :)

• *s
  • *s hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 2 kuukautta sitten #1659 : *s
Kiva kuulla että hyvin meni :)
Onko teillä kuinka pitkät saikut? Pystyttekö jo ihan normaalisti toimimaan perus askareissa?

• Jenna
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 2 kuukautta sitten #1660 : Jenna
Saikkua on viikko mutta ei taida riittää.. :)
Kaikki perusjutut on vaikeita ja liikkeet samanlaisia kuin oli viimeisillään raskaana ison mahan kanssa, eli joustaa polvista ja hivuttautuu alaspäin :laugh:
Kädet nousee olkapäiden korkeudelle mutta ei ylemmäs. Istumasta täytyy nousta hitaasti ja mahdollisimman paljon jalkoja käyttäen.
Hyvä kuulla, että koko kropan turvotus normia ja helpottaa ajan kanssa.
Käypä vinkki konsultilta oli myös raudan syöminen ennen ja jälkeen leikkauksen. Nopeuttaa kuulemma paranemista paljon.

• Fe
  • Fe hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 2 kuukautta sitten #1661 : Fe
Hmmm. Ei kai rautaa syödä, jos hemoglobiini on normaali? Raudan syöminen aiheuttaa usein ummetusta. Sekin turvottaa.

• Tigi
  • Tigi hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 2 kuukautta sitten #1662 : Tigi
Rauhallista kävelyä, se auttaa turvotukseen :)

• *s
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 2 kuukautta sitten #1663 : *s
Heippa!

Mulla tosiaan tiistaina leikkaus ja en malta olla lukematta kaikkia kokemuksia ja juttuja täältä kaiken aikaa... :)
Kertokaa kuinka teillä sujui se käytännössä leikkausaamusta lähtien sairaalaan asti? Otitteko jotkut "rennot" vaatteet takastuloa varten,pysyittekö ollenkaa pystyssä itse? Kuinka nopeasti sairaalaan tultua pääsitte leikkausaliin?

Kaikki kokemukset on tervetulleita,haluan kuulla kaiken :D
Jännittää kovasti!

• Jenna
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 2 kuukautta sitten #1664 : Jenna
En tiedä mistä se tarkalleen johtuu, mutta parin viikon rautakuuri ennen leikkausta teki ainakin mun leikkauksesta ja nukutuksesta paljon, paljon helpomman.
Minut on nukutettu kolme kertaa aiemmin ja joka kerta ollut aivan kamala sekainen oksennusralli. Nyt kaksi tuntia nukutuksesta olin ihan pirteänä kävin itse vessassa, söin jne. Niin kuin ei olis mitään nukutusta ollutkaan.
Ummetusta ei onneksi tullut kun konsultti suositteli merkin, joka on hellä vatsalle.
Nyt syön taas pari viikkoa leikkauksen jälkeen ja auttaa kuulemma arpien paranemisessa.

Rennot vaatteet kannattaa ehdottomasti ottaa, itsellä oli löysä tunika ja iso huivi vielä kaulalle/rinnuksille. Jouduin odottamaan saliin pääsyä jonkin aikaa, mikä tietenkin hermostutti paljon, mutta onneksi sitä on nopsaan kanttuvei leikkauspöydällä :)

• Tigi
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 2 kuukautta sitten #1665 : Tigi
Jos haluat jutskailla tapahtumista, niin laita mulle meiliä Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. :)

• *s
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 2 kuukautta sitten #1666 : *s
Voi hitsit kun en aiemmin tiennyt tosta rautakuurista,oliskohan se tepsinyt mullekin.. Enää ei oo kun muutamat päivät leikkaukseen.

Miten esimerkiksi hiusten peseminen/laittaminen,onnistuuko kuin nopeaa ?

Ainoa asia mikä minulta puuttuu,on tukiliviit. Onko teillä vinkkejä mistä ostitte,ostitteko muutamatkin erilaiset vaihteluksi,kun niitä pitää pitää yötä päivää?

Kiitos etukäteen vastauksista!

• Tigi
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 2 kuukautta sitten #1667 : Tigi
Mulla kun laitettiin lihaksen alle, olin todella kipeä ensimmäiset neljä päivää, eikä hiusten pesu, harjaus yms onnistuneet ollenkaan. Nyt 8pvää leiukkauksesta ja tänään ekaa kertaa itse sain hiukset pestyä ja kainalot ajeltua.. Sitä ennen mikään ei ilman apua onnistunut. Ja vieläkään en pääse yön jälkeen aamulla yksin ylös sängystä..

• Heidi
  • Heidi hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 2 kuukautta sitten #1668 : Heidi
Lindexiltä saa hyviä liivejä ihan reilulla kahdella kympillä. Kannattaa tosin ottaa rauhallissti ihan niin pitkän aikaa leikkauksen jälkeen kuin kroppa käskee, ei kannata nostella käsiä turhaan tai nostella tavaroita jos ei ole pakko.
Jos olen nauttinut alkoholia niin rintani saattavat olla seuraavana päivänä kovat vaikka leikkauksesta jo päälle kolme kuukautta, jännät ne on kaikinpuolin :)Muilla sama?

• s-
  • s- hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 2 kuukautta sitten #1674 : s-
Hei Jenna, minkä merkkisen rautakuurin otit jos oli kerran hellä myös vatsalle? Ummetusta en todellakaan leikkauksen jälkeen kaipaa..

Itselläni leikkaus 2vko päästä ja elämäni ensimmäinen nukutus edessä! Olen kuullut niin paljon kertomuksia kuinka leikkauksen jälkeen todella huono olo jne.. jos tuo näytti sulla parantavan nukutuksen jälkeistä oloa niin kokeilen kyllä itsekin! :)

• Jenna
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 2 kuukautta sitten #1675 : Jenna
Heippa

Itse söin ja syön Floradix- litkua apteekista. Siinä on samassa paljon vitskujakin ja saa kahtena versiona, gluteenittomana ja normina.
Kahdesta farmaseutti sanoi, että kovettaa todella monella,
Retafer ja Obsidan.
Tää Floradix on ihan jees makuinen ja auttoi tosiaan paljon. Otan kyllä heti annoksen ottamisen jälkeen vesihuikan,ja purskuttelen, ettei ällö raudan maku jää kuikuilemaan suuhun :laugh:
Huomaan sellaisenkin, että arvet on alkaneet umpeutua aivan ennätysnopeasti, ei koskaan ole näin nopsaan edennyt parantuminen. Ja leikkaushaavoja on ollut aikalailla vammajalkojen vuoksi :)
Mulle parhaat tukiliivit on Triumphin sportliivit, löysin Prismasta 34.90e. Tosi tukevat, hengittävät ja mukavat.

• Jenna
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 2 kuukautta sitten #1676 : Jenna
Ai niin ja itse otan annoksen aina heti ruoan jälkeen. Jostain syystä kaikki ravintolisät aiheuttaa pahaa oloa tyhjällä vatsalla mutta ruoan jälkeen ei mitään.

• Heidi
  • Heidi hahmo Aiheen kirjoittaja
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 2 kuukautta sitten #1677 : Heidi
En syönyt mitään rauta lääkkeitä ennen enkä jälkeen. Herätessä silti elämäni kunnossa. Aika yksilöllistä on sekin asia....

• Jenna
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 2 kuukautta sitten #1678 : Jenna
Kaikki on yksilöllistä, mutta jos se jotakin auttaa, eikä siitä haittaakaan ole, mielelläni vinkin jaan ;)

Täällä onnistuu pesut ja muut jo ihan ok. Suihkussa istun pallilla ja vähän kumarran päätä niin hyvin saa pestyä. Mies ajelee jalat :)
Ainoa missä apua tarvitsen nyt on paidan pukeminen ja siteiden vaihto.
Selvästi kädet nousee päivä päivältä enemmän eikä painon tunne rinnoissa ole enää niin suuri kuin alussa.

• Tigi
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 2 kuukautta sitten #1679 : Tigi
Jenna, paljonko sun hemoglobiini on?

• Jenna
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 2 kuukautta sitten #1680 : Jenna
Tarkkaa lukemaa en tiedä mutta normaali ollut aina, ei korkea ei matala.
Farmaseutti sanoi, että 2+2 viikon rautakuuri ei pahaa tee vaikka olisi korkeakin, kunhan vahvistaa verta.
Sen kauempaa en kuuria jatkakaan.

• Jenna
  • Vieras
  • Vieras
6 vuotta 2 kuukautta sitten #1682 : Jenna
Tigi, onko itselläsi leikkaus tulossa vai olitko jo? Minkälainen kokemus oli?

Sivu luotiin ajassa: 0.615 sekuntia