× Yleinen keskustelu

Leikkauksen jälkeinen turvotus vartalolla

Lisää
1 viikko 5 päivää sitten #50585 : Omenaposki
Miten tiedän leikkauksessa jo käyneiden keho, etenkin vartalo (rintakehä ja vatsa) on reagoinut implanttien laiton jälkeen? Muistan jossain ketjussa jonkun kertoneen, että paino nousi ja turvotusta oli muuallakin kuin vain rintakehällä.

Itselläni nyt leikkauksesta viisi päivää ja olen mielestäni toipunut oikein hyvin. Kipuja ei ole ollut oikeastaan ollenkaan, kiristävää tunnetta rintojen alueella toki on ajoittain. Ei mustelmaakaan kuin ehkä hieman rintojen välissä rintalastan alosassa. Paino nousi parissa päivässä 2 kg, enkä ole ihan siihen tahtiin syönyt, että siitä olisi kyse :) Luulisin siis osan olevan kudosnesteitä..?

Vatsaani on turvotellut päivittäin ja se on ihan pömppö. Toki vatsakin meni kovaksi Panacodista (näin on mulle käynyt ennenkin). Olen pitänyt hankkimiani tukisukkia päivittäin hereilläolo ajan, eli sääriin ei turvotus ole pässyt "valumaan".

Olisi kiva kuulla kuinka teillä muilla on ollut turvotusta leikkauksen jälkeen (ymmärrän kyllä, että siitähän se johtuu kun kudoksia on leikattu ja käsitelty)? MIhin alueisiin teillä sitä tuli ja milloin se alkoi helpottaa? Teitekö jotain, jota tuntui sitä helpottavan? Oliko vatsan alueella kenelläkään muulla turvotusta?

Kiva jos jaksatte jakaa kokemuksianne! Olen kaikkineen todella tyytyväinen leikkaukseen, lopputulemaan ja tähän astiseen toipumiseen :)

170 cm 58 kg urheilullinen
Tyhjiin kahdesti imetetty ja laihdutettu A

3.5.2019 operoitu Motiva 300 cc demi
KL klinikka Asko Salminen

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
1 viikko 4 päivää sitten #50593 : Miki
Hei, turvotusta rintakehällä oli tietenkin heti leikkauksen jälkeen ja vatsan turvotus alkoi siinä 3-4 päivää leikkauksen jälkeen. Ja paino nousi aikalailla 2kg,ehkä hieman ylikin. Vaikkei ollut varsinaisesti mitään ummetusta niin olihan se epämukavaa kun maha oli kuin pinkeä ilmapallo,semmonen vähän kipeä. Turvotus alkoi mulla selkeästi poistumaan n.2 viikkoa leikkauksesta ja 4viikon jälkeen ei ollut enää yhtään turvotusta. Turvotuksen mukana poistui ainakin 1kg painosta. Koitin juoda mahdollisimman paljon, varsinkin vettä leikkauksen jälkeen, kun olin jostain lukenut että sekin voisi jo helpottaa turvotusta leikkauksen jälkeen, tai ainakin nopeuttaa sen poistumista. En sitten tiedä kuinka paljon auttoi itsellä vai olisiko pitänyt juoda vieläkin enemmän :laugh: Ja tietty liikkuminen omaa kroppaa ja jaksamista kuunnellen auttaa saamaan kropan käyntiin, ihan pienestä aloittaen ja vähitellen lisäten.

Lähtötilanne; 155cm/48-51kg (vaihtelee vuodenajan mukaan) Rinnat hieman roikkuvat ja epäsymmetriset,70 b/c (?)
Laitettu 26.2.-19 Mentor Anatominen CPG 323 440cc osittain lihaksen alle
(Estetiikka Mansurow)
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Omenaposki

Lisää
1 viikko 4 päivää sitten #50595 : Omenaposki
Kiitos todella paljon kommentistasi Miki! Lohduttaa tieto, että toisillakin sama tilanne ja että helpotusta on tiedossa kun toipuminen etenee. Klinikoiden ohjeissa puhutaan paljon rinnan alueen toipumisesta ja alkuvaiheen oireista, mutta ei niinkään näistä muista kehon reagoinneista.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Miki

Lisää
6 päivää 13 tuntia sitten #50661 : sonya
Mulle ei mitään hirveetä turvotusta tullu, enite huomaa vatsassa ja sormissa. Laitoin eile sormukset takas mut aika nopeesti ne lähti pois ku siin vaihees vast huomas mite turvonneet ne oikeesti on :D
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Omenaposki

Lisää
4 päivää 2 tuntia sitten #50687 : Omenaposki
Päivitän omaa tilannettani turvotuksen osalta. Huomenna on kulunut kaksi viikkoa leikkauksesta. Paino on pudonnut takaisin entisiin lukemiin. Enimmillään painoa oli + 2,8 kg tässä kahden viikon aikana (noin viikko leikkauksesta).

Itse en huomannut turvotusta muualla kuin rintakehällä rinnoissa ja vatsan alueella. Vatsan pömpötystä on hieman jäljellä, ehkä se liittyy pääasiassa tähän yleiseen liikkumattomuuteen. Siis aktiviteetteinä vain arkiaskareet, vähän portaissa kävelyä ja pienten lasten kanssa puuhailua.

Kävin lymfaterapiassa kerran juuri ennen leikkausta, viikko leikkauksen jälkeen (7 pv) ja kolmannen kerran 12 päivää leikkauksesta. Itse koin lymfaterapian nopeuttaneen turvotuksen poistumista. Paino normalisoitui noin 4 päivää sitten eli alle kahdessa viikossa.

Sivu luotiin ajassa: 0.218 sekuntia