× Yleinen keskustelu

Pienet lapset ja toipuminen leikkauksesta

Lisää
1 viikko 4 päivää sitten #50305 : Omenaposki
Hei,
Minulla on 4,5- ja 3-v lapset ja olen valtaosan yh:na. Leikkaus tulossa toukokuun alussa (300 ml Motiva osittain lihaksen alle) ja olen sopinut siihen lapsille vähän lomaa isän luona. Olisivat tulossa mulle 6 päivän kuluttua operaatiosta. Minkälaisia kokemuksia teillä muilla on ollut?Paljonko tarvitsen apuja kotiin? Mitä pitää erityisesti välttää (painimiset sylissä, äkilliset nostot, kantaminen tms.). Toimistotöihin ajattelin mennä 3 päivää operaatiosta..

170 cm 58 kg urheilullinen
Tyhjiin imetetty ja laihdutettu A

Suunnitelmissa toukokuun alussa Motiva 300 ml demi
KL klinikka Asko Salminen

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
1 viikko 4 päivää sitten #50307 : Neppis77
Moikka :) mulla 1.5v lapsi ja leikkauksesta 8pv. Kaikkia äkillisiä liikkeitä pitää edelleenkin välttää; en osaa sanoa miten sulla kun lapset hieman vanhempia, eli osaako varoa enemmän kun kuitenkin ymmärtävät ehkä jos sanot että äiti kipeänä? Mulla haasteena nostelut ja kun ei pieni ihan vielä ymmärrä. Isänsä on hoitanut suurimman osan ajasta, ja näin vielä ainakin viikon verran.

Pukemisen auttaminen varovaisesti varmaan onnaa jo tuossa vaiheessa kun tulevat sulle. Muista siirtää kaapeista kaikki tarvittava max rintojen korkeudelle..!

41v 171cm 64-67kg/ Sporttinen hoikka
Kerran imettänyt, ennen imetystä pienet A/B, imetyksen jälkeen tyhjähköt pussit.

Sebbin anatominen 320cc
KC Clinic / Kupi
Huhtikuu 2019

Lisää
1 viikko 4 päivää sitten #50309 : Neppis77
Niin ja, mulla melko samat lähtödatat kuin sulla, siis pituus/paino/urheilullisuus jne samoin implantin koko!

Kerran imettänyt, ennen imetystä pienet A/B, imetyksen jälkeen tyhjähköt pussit.

Sebbin anatominen 320cc
KC Clinic / Kupi
Huhtikuu 2019

Lisää
1 viikko 4 päivää sitten #50311 : Neppis77
Tuli heti mieleen vielä muutakin. Haasteellista on kun lapsi haluaa syliin (lattialla voi ottaa syliin), samoin kun lapsi ryntää sua kohti ja painuu tissejä päin tai muuten työntää käsillä tms. Myös leikkiminen vielä haasteellista, kun kurotella ei saa, ja lattialta kestää hetken päästä ylös. Nyt kyllä sekin jo helpottaa. Olen myös jo pystynyt vähän pyyhkimään lattialta sotkua ja lämmittämään ruokaa ja laittamaan iltapalaa jne. Kokkailua, tiskikoneen tyhjennystä, imurointia en aio hirveästi vielä harrastaa. No kokkailua kyllä, muttei mitään aikaavievää. Olen ripustanut jo pyykkiä vähän ja kerännyt leluja. Roskia en ole vienyt itse. Kaupassakäyntiin olen myös saanut vielä apuja.

Sebbin anatominen 320cc
KC Clinic / Kupi
Huhtikuu 2019

Lisää
1 viikko 3 päivää sitten - 1 viikko 3 päivää sitten #50313 : miak
Vielä tuosta töihin paluusta. Mulla myös kevyt toimistotyö, huomenna tulee kaksi viikkoa leikkauksesta, ja joudun vieläkin tekemään lyhennettyä päivää... Itse palasin töihin viikko leikkauksesta ja olin koko päivän (7,5h) töissä, seuraavana päivänä oli kivut niin kovat etten pystynyt menemään lainkaan töihin. Sitä seuraavana päivänä (viime pe) olin vain puolikkaan päivän ja loppupäivä piti huilia. Eilen olin 6,5h töissä ja tänään taas kivut kovemmat. Mulla siis implantit osittain alla. Autoa pystyin ajamaan ensimmäisen kerran lauantaina (1,5vkoa leikkauksesta) ja vieläkin se tuntuu todella epämiellyttävältä ja jossain määrin myös kipeältä.

Kotitöitä en ole juurikaan tehnyt, tiskikoneen tyhjennykseen tuntuu menevän aina ikuisuus, kun liikkeet täytyy tehdä hitaasti harkiten, äkkinäiset liikkeet yleensä tekee kipeää, imurointia en ole vielä edes harkinnut, pöytien pyyhkiminen on hankalaa, minkäänlaista hinkkausta ei pysty tekemään ja liikeradat ovat pienet, mitään suuria vetoja ei voi tehdä. Myös tavaroiden lattioilta keräily on hidasta eikä kauheasti pysty kerralla keräilemään tai lihaksia alkaa pakottaa (kumartumistahan suositellaan välttämään muutamia viikkoja leikkauksen jälkeen). Pyykkiä olen kyllä pessyt, mutta sekin on hidasta, kun ei voi kauheasti kerralla nostaa ja liikkeet täytyy tehdä hitaasti. Ehkä eniten koko toipumisajassa itseä ärsyttää juuri tuo, kun on niin avuton ja hidas olo, mitään ei saa aikaiseksi ja heti kun jotain vähän touhuaa, sen kyllä tuntee lihaksissa :( . Mulla lapset jo sen verran isoja (muutama aikuinen ja muutama kouluikäinen), joten heistä on myös hieman apua kotitöissä. Mutta suosittelisin varamaan apuja kotiin melko paljon. Voihan olla, että sinä et ole niin kipeä ja avuton kuin minä olen ollut, mutta mielummin varmaan varautuu pahempaan ja sitten yllättyy iloisesti, jos vointi onkin parempi?

Motiva ergonomix full 400 osittain lihasten alla, Health Clinic, Siim Simmo 27.3.2019

177cm/75kg
Lähtökohta imetyksien ja laihtumisen jälkeen täysin tyhjät A-B kuppi
Viimeksi muokattu: 1 viikko 3 päivää sitten : miak.

Lisää
1 viikko 3 päivää sitten #50321 : Mirmutin
Minulla 4-vuotiaan kanssa ei mitään ongelmia kun ymmärtää jo että äiti "kipeä" mutta tuo 1 vuotias ei olisi mennyt (mies oli lomalla 2 viikkoa ja 1 päivän) tämän jälkeenkin kuopuksen nostelu pinnasängystä/syöttötuolista ei tuntunut mukavalta. Itse en olisi pystynyt myöskään töihin palaamaan 3 päivän jälkeen (silloin en päässyt edes sängystä ylös ilman apua) ovia en saanut auki tms. Automaattivaihteista autoa pystyin ajamaan n. 2 viikon kohdalla, manuaalia yritin n. 3 viikon kohdalla ja vaihteiden vaihtoon tarvitsi molempia käsiä... ei hyvä :(

Nyt kk kohdalla kaikki jo onnistuu! :)

Leikkaus 8.3.2019 Cityklinikka/Riikka Veltheim
Sebbin LS50 390+430cc
167cm/65kg 35v
75B 2x imetetyt

Lisää
1 viikko 3 päivää sitten #50325 : Omenaposki
Kiitokset kaikille todella arvokkaista omista kokemuksistanne ja neuvoista! Tältä pohjalta ehdottomasti järjestelen kotiin lisää apuja itselleni sille toiselle viikolle. Töiden kanssa täytyy katsoa, jos saisin siihen alkuun pari lomapäivää ja muutaman etäpäivän. Mielummin varaudun pahempaan kun lähden toipumiseen liian heppoisin valmisteluin..

170 cm 58 kg urheilullinen
Tyhjiin imetetty ja laihdutettu A

Suunnitelmissa toukokuun alussa Motiva 300 ml demi
KL klinikka Asko Salminen

Lisää
6 päivää 19 tuntia sitten #50367 : Neppis77
Hyvä jos saat apua järkättyä!
En tiedä paljon 3veetä enää tarvitsee nostaa, kun ei ole kokemusta :) mutta mulla on ollu suunnaton apu semmosesta muovisesta korokkeesta (Ikean), tän mun oman 1v5kk kanssa. Kuljetan sitä pitkin kämppää ja sen avulla esim saan lapsen "kiivetettyä" sänkyyn jne. Ja saan itse istuma-apua kun lasta pitää pukea. Saan lapsen sohvalle niin että hän kurottaa kiipeämään, ja työnnän/koukkaan jalkaterällä häntä pyllystä ylös. Tai nousen ja pukkaan polvellani. Sitä on keksinyt loistokonsteja :)

Just mietin et millonkohan sitä saa oikeesti ruveta hieman nostamaan?! Ohjeissa oli 3vk. Mutta oli myös puhe 2 viikosta.. Huomenna tulee 2vk leikkauksesta.

Sebbin anatominen 320cc
KC Clinic / Kupi
Huhtikuu 2019

Sivu luotiin ajassa: 0.235 sekuntia