× Yleinen keskustelu

Asennoituminen uusiin rintoihin

Lisää
1 kuukausi 1 päivä sitten #47847 : Onneli
Millaisia ajatuksia ja tunteita teille on herännyt rintaoperaation jälkeen? Onko ollut helppoa tai vaikeaa sopeutua uuden näköiseen ja tuntuiseen kehoon?

Itse olen menossa leikkaukseen vasta vuodenvaihteen jälkeen. Kaikkea luonnollisuutta kannattavana ihmisenä, mutta rinnattomuudesta kärsivänä, on pitänyt ennalta käsitellä monenlaisia silikoneista ja kauneusleikkauksesta esiin nousevia ajatuksia. Kiva jos joku haluaisi jakaa omia tuntemuksiaan asian tiimoilta.

Lähtötilanne AA75. Toiveissa n. 350cc full lihaksen alle.
Eiran sairaala
166/54

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
1 kuukausi 1 päivä sitten #47849 : Sapphire
Minulla on nämä olleet vasta vähän aikaa, mutta onhan tässä tavallaan aika paljonkin totuttelemista. Toisaalta nämä tuntuu hyvinkin omilta ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Minusta nämä rinnat on kauniit ja sopusuhtaiset enkä ikinä enää vaihtaisi takaisin vanhoihin.

Kaikenlaisia fiiliksiä on kyllä ollut. Pelkäsin komplikaatioita ja hiukan pelkään edelleen, vaikka kaikki on mennyt hyvin. Ehkä siinä on se pelko että jos nämä menettäisi tai lopputulos olisikin esim kapseloitumisen takia jotenkin kamala.

Vaikka tiesinkin, että suurin osa silikonit ottavista on tavallisia naisia ja perheenäitejä jotka ei koskaan poseeraa seiskan takasivuilla tai kerjää somehuomiota rinnoillaan, niin silti jossain kohtaa mietin, leimataanko minut ”silikonibimboksi” jos kertoisin asiasta. Leimaanko itse itseni? Tuleeko minusta tyhjäpää, jonka elämäntehtävä on vaan poseerata instassa pushupeissa? Mietin, miten mies suhtautuisi, tai ystävät. Vanhemmille ei tulisi mieleenkään kertoa (olen reilusti yli 30v). Mies ja ystävät suhtautui tosi hyvin ja asiallisesti, ja itsekin tajusin, että tuo bimboleima on ihan tuulesta temmattu. Bimbous ei vaadi silikoneja eikä toisinpäin. Siitten kun jonotin mammografiaan röntgenin aulassa syöpäpotilaiden kanssa, tuli omatunto-morkkis. Minulla on sentään terveet rinnat, pitäisi olla kiitollinen ja niin päin pois. Kunnes tajusin senkin, että tämä on minun elämäni. Minun silikonit tai niiden ottamatta jättäminen ei vaikuta yhdenkään rintasyöpäpotilaan elämään millään tavalla, eikä heidän elämänsä minuun. Kenenkään syöpää ei helpottaisi vaikka kuinka kiitollisena olisin siunaillut terveitä a-kuppejani. Kuten minun mussuttamani karkkipussi ei vaikuta afrikan nälänhätään.

No kehonkuva sitten. Siinä on totuttelemista. Löysissä vaatteissa ei ero ole kovin dramaattinen, koska käytin aina supertoppauksia rintsikoissa ja nyt on vaan ohuet tukiliivit. Mutta alasti toisaalta pysähtyy ihailemaan rintojaan kun ne on niin kivat ja kerrankin ihan oikeasti kokonaan tyytyväinen ulkonäköönsä. Ja toisaalta tulee sellainen olo kuin katsoisi jonkun muun vartaloa. Sama ilmiö kävi viikonloppuna. Tuli äkkilähtö yksiin juhliin illalla, enkä ehtinyt asuja juuri valikoimaan. Laitoin tavalliset kaarituelliset rintaliivit ja heitin lähes lennossa ensimmäisen käteen osuneen mekon päälle. Juhlapaikalla totesin, että kaula-aukosta tulikin aika öh... näyttävä. Tämä tuntui vähän huvittavaltakin, kun en ole mihinkään tissivakoihin tottunut. Eikä tissejä ole saanut esille edes superpush-upeissa, ja mitään vakoja ei kyllä koskaan ollut jollei käsin liiskannut tissejä yhteen päivää ennen kuukautisia :D Nappasin sitten vessassa huvikseni selfien, en julkaistavaksi missään vaan ihan itseni ihmeteltäväksi. Katsoin sitä myöhemmin ja tuli ihan epäuskoinen olo, ihan kuin olisi minun naama jonkun hottiksen kropassa XD Olihan se pakko poistaa, mutta mietin sitä vain että koskakohan tähän oikein kunnolla tottuu? Että on rinnat, ja ihan oikeasti kannattaa vilkaista joskus peiliin minkä verran kaula-aukkoa haluaa vilautella.

Kai se on vähän sama kuin jos joku on lyhyessä ajassa vaikka laihtunut tosi paljon. Niin pitää itseään edelleen pulleana ja hakee sovituskoppiin xxl-koon vaatteita vaikka uusi koko olisi vaikka m.

Mielenkiintoista olisi kuulla muidenkin ajatuksia, mielenkiintoinen aihe.

6/2018 Nagor Impleo 460 hr lihaksen päälle, Jan Troost
166cm / 69kg
Lähtökohta kiinteä 70A/B
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Susanne, Onneli

Lisää
4 viikkoa 2 päivää sitten #47884 : Vaahtera
Aika samanlaisia ajatuksia kuin Sapphirella.Itsekin 30-40v perheen äiti, jolla ne silarit.Mua mietityttää näiden Sapphiren juttujen lisäksi, miten lapsille näö tissit selitän!Kyllähän ne joskus tajuu...Vielä murkkuikänen tyttö talossa,jos vertaa itteään ja omia rintojaan muhun.Mä oon kriiseilly näitten uusien kanssa enemmän ja keiittisempi, mutta jos löytys kuva enben implantteja ni valitus loppuis.Perheen lisäks 2 kaveria tietää, pelkään bimbon leimaa myös.

Mentor pyöreä 275 cc 9v.sitten, mitat silloin 165/51. Jäi liian pieneksi, 7.8.2018 Nagor Impleo 460cc 165/58.3 x imetetyt A tai AA
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Onneli

Lisää
2 viikkoa 5 päivää sitten #47986 : LiisaTu
Minua hieman vaivaa rintojeni nykyinen luonnoton tuntuma. En koskaan häpeillyt olemattomia luomurintojani esim uimahalleissa tai saunailloissa, mutta seksuaalisessa kanssakäymisessä inhosin niitä ja ne saivat oloni vaivaantuneiksi, kuten myös monesti muutoin peilin eteen astuessa. Ideaali-silikonit olisivat olleet minulle samanlaiset kuin loppuraskauden aikaiset, reilut kaksi kuppikokoa kasvaneet tissini olivat. Kun lähtökohta oli nolla, niin minulle ainakin sililonit on paljolti kumipallot iskettynä rintakehään, eivät ole pehmeää lähelläkään eikä muoto ole luonnollinen. Näiden kanssa julkisissa tiloissa (uimahallit yms) alasti oleminen on vaivaannuttavaa. Rintojen alapuolelle ei tunto ole täysin palautunut. Ihan kivaltahan ne näyttää, sopusuhtaisen kokoiset ja toppauksia ei ole ikävä mutta mutta... Toivon että lähitulevaisuudessa markkinoille tulee pehmeämpiä ja paremmin muotoutuvia/muotoiltuja mutta luotettavia ratkaisuja.

Motiva Ergonomix Demi 300cc
Osittain lihaksen alle 12/2017/ Siim Simmo
Lähtö 160cm/55kg - 75A/AA kahdesti imetetyt

Lisää
2 viikkoa 4 päivää sitten #47988 : Sapphire
Juttelin eilen miehen kanssa, kyselin siltä rehellistä mielipidettä mitä ajattelee nyt näistä uusista tisseistä. Lähinnä siitä tuntumasta että tuntuuko sen mielestä kovin kumiselta ja tympeältä. Mutta kuulemma ei tunnu, sanoi että odotti jotenkin kyllä kovempaa ja sellaista jähmeää, kumimaista käsituntumaa mutta yllättävän lähellä luonnollista. Toki niin että jos sokkotestinä kopeloisi niin arvaisi silikoniksi mutta että se ei ole mitenkään häiritsevä asia. Diplomaattisesti sanoi että vanhoista tisseistäkin tykkäsi eikä olisi muutosta ”tarvinnut” mutta että eipä tämä nyt ainakaan huonompaan suuntaan mennyt millään tapaa. Kai hänelläkin siinä on hetki totuttelemista ennenkuin näistä tulee ihan ”omat”. Hirveän positiivisesti ja fiksusti hän on kyllä suhtautunut koko ajan. Eikä ennen leikkaustakaan koskaan tullut vuosien aikana sellainen olo että hänen mielestä rinnoissa olisi jotain vikaa.

Kyllähän sen tosiaan tunnistaa että ei ole luomut kun kokeilee, mutta itseä se ei kyllä häiritse. Ja mulla on vasta pari kuukautta leikkauksestakin että pehmeneekin varmaan vielä hiukan. Mutta kun ei niitä nyt kuitenkaan käpälöi kuin minä itse ja aviomies. Ehkä sekin vaikuttaa että omat rinnatkin oli hyvin kiinteät. Rasvakudosta oli melko vähän mutta rauhaskudos hyvin tiivistä. Menkkaturvotuksen aikaan ne taisi olla lähempänä kumista kuin nämä :D

166cm / 69kg
Lähtökohta kiinteä 70A/B

Lisää
2 viikkoa 4 päivää sitten #47998 : Onneli
LiisaTu: Kiinnostavaa kuulla ettei edes ergonomix-malli tuonut helpotusta tuntumaan ja pehmeyteen. Ajattelin että se olisi luonnollisemman tuntuinen kuin nuo tavalliset pyöreät implantit.

Itse en ole käynyt uimassa ja yleisissä saunoissa pitkään aikaan rinnattomuuden vuoksi. Asia on etenkin viime vuodet vaivannut paljon. Aina kyyristyessä mietin näkyykö rinnattomuus kaula-aukosta. On ollut myös hassua kun käytän C-kupin topattuja push-up liivejä totutellakseni uusien rintojeni tulevaan kokoluokkaan. Aikamoiset tyynythän nämä ovat, omaa täytettä kun ei ole ollenkaan. Vaikka silikonirinnat eivät omalla kohdallani tule luonnollisilta näyttämään (näin kirurgi sanoi minulle), niin toivon kuitenkin helpotusta siihen että voin taas tehdä asioita normaalisti, miettimättä sitä ettei rinnattomuuteni näkyisi. Erityisesti odotan että voin käyttää vaatteiden yläosia, miettimättä että onhan kyseisen vaatteen kaula-aukko kyllin ylhäällä. Ei ole tarkoitus jatkossakaan paljastavia vaatteita käyttää, mutta toivon rentoutta sen suhteen että voin käyttää mieleisiäni vaatteita rinta-asiaa miettimättä. Saa nähdä moniko vaatteistani ei jatkossa enää mene päälle. Nyt olen käyttänyt kokoa xs, mutta monessa yläosassa ne ovat varsin tiukkoja rintojen kohdalta. Saa siis nähdä miten suuren vaatekaappi-inventaarion tässä saa tehdä.

Lähtötilanne AA75. Toiveissa n. 350cc full lihaksen alle.
Eiran sairaala
166/54

Lisää
2 viikkoa 4 päivää sitten #47999 : Sapphire
Jos on joustavasta kankaasta vaatteita niin tuskin tarvii kokonaan uusia. Toki sekin millaisesta tyylistä tykkää ja mikä sopii mihinkin tilanteeseen. Esim töissä ei välttämättä halua olla tiukassa trikoopaidassa jossa rinnat korostuu, niin muutama väljempi paita voi olla ihan paikallaan. Paitapuseroiden kanssa voi tulla mahtumisongelmia kyllä, ja jotkut avarammat pääntiet saattaa olla uusilla rinnoilla vähän turhankin anteliaita kaikkiin tilanteisiin. Itse laitoin kierrätykseen jotain tiukempia urheilutoppeja, paitoja, paitapuseroita, jonkun takin, liivit tietysti ja muutaman yöpaidan. Sellaisia missä oli tisseille ”kupit”, luulin niin että kun ennen ne tissiosat niissä pussitti että nyt olisi nätit mutta nämä ei sopineetkaan niihin lainkaan.

166cm / 69kg
Lähtökohta kiinteä 70A/B

Lisää
2 viikkoa 2 päivää sitten #48023 : LiisaTu
Onneli: Minä odotin myös että joutuisin uusimaan karderoobia enemmänkin, mutta vain muutama joustamaton paitapusero lähti siitä syystä eteenpäin että ei enää rintojen kohdalta istunut päälle.

Ja siihen tuntumaan; Motivani olisivat ehkä käteen pehmeämmät jos olisivat lihaksen päällä, ja liikkuisivat siten myös luonnollisemmin. Minulla on kohtuu tiukka rintalihas, joka vielä herkästi vetää implanttia sivulle/ soikioksi. Mies pelkäsi kumisempaa tuntumaa ja on sitä mieltä että ovat aika pehmeät.

Mitä muita ajatuksia ja tunteita tässä 9kk.n aikana on kerennyt olla: olen kyllä tuntenut itseni naisellisemmaksi. Vaikka pienirintaisuus tuntuu nykyään olevan pinnalla, jopa jossain määrin tavoiteltu tilanne, niin kyllä minä koen itseni kauniimmaksi (vaatteet päällä) nyt kun etuvarustusta on tasapainotettu. Nakuna tarkasteltuna mietityttää jäivätkö pieniksi (eivät täytä rintakehää niinkuin toivoin, siinä ja siinä tuleeko "mandariinit kainalossa" mieleen kuvistani.)

Motiva Ergonomix Demi 300cc
Osittain lihaksen alle 12/2017/ Siim Simmo
Lähtö 160cm/55kg - 75A/AA kahdesti imetetyt

Lisää
1 viikko 6 päivää sitten #48045 : Cha
Otin kaksi vuotta sitten implantit, painonvaihteluiden takia oli omat rinnat vähän tyhjät ylhäältä.

Tein päätöksen yhtäkkiä eikä minulle voinut laittaa yhtään pienempää implanttia (360cc Nagor Impleo). Tuntuma on oman rasvan sisällä sellainen, ettei koko implanttia tunne. Ulkomuoto sellainen ei luonnoton pallo ja uusi kumppani luuli aidoiksi.

Vaatteisiin tullut se muutos, ettei avonaisia paitoja oikein tule pidettyä kun en halua herättää rinnoilla huomiota. Aiemmin tykkäsin esitellä dekolteeta.

Toisesta nännistä vähän lähti tunto leikkauksessa ja sen vuoksi koko juttu harmittaa - jatkossakin on pakko leikata ja surettaa jos tunto lähtee enemmän tai jos lähtee molemmista nänneistä.

Kukaan ei ole sinänsä huomannut rintojen isontuneen, mutta käytänkin nykyään usein urheiluliivejä ja aiemmin oli aina vähän toppausta rintsikoissa.

Mulle oli tosi kova pala aluksi se ulkomuodon muutos. Ahdistuin kovasti, mutta en ollut ennen leikkaustakaan kovin sujut kehonkuvani kanssa. Ne ovat kauniit ja näytän nyt tosi sopusuhtaiselta ja alasti hyvältä. Olen kuitenkin käynyt terapiassa ja nykyään vähän kadun leikkausta. Olisin hyväksynyt itseni ilman implanttejakin. Mutta tuossa ne nyt ovat ja koen ne nyt osaksi kehoani ja niitä on kiva silitellä ja toivon niiden kestävän kauniina pitkään.

Kun seuraava leikkaus joskus koittaa, niin mietin sitten sen tilanteen mukaisesti haluanko poistattaa vai laitattaa uudet.

Rintojen suurennus 17.8.2016
Nagor Impleo HR 360cc
Fin-Est / Kullamaa
Ruumiinrakenne: Pitkä ja hoikka
Lähtökohta: Kiinteä C-kuppi, jossa yläosassa tyhjää

Nenäleikkaus 6.1.2015
The Healt Clinic / Fertilitas / Aet Saarts

Sivu luotiin ajassa: 0.479 sekuntia