× Yleinen keskustelu

Implantit vs rasvansiirto?

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #47636 : Julianne
Oon varmaan teinistä asti ollut tyytymätön rintoihini ja nyt (28v) ajattelin että asialle voisi oikeasti tehdä jotain. Mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa silikonien ulkonäön kanssa tai pelkoa epäluonnollisesta tuntumasta... en tiedä miten siitä voisi epäluonnollisempi tullakaan kun tällä hetkellä tuntuu melkein kylkiluut läpi :pinch: Mies ja lähipiiri on pienen sulattelun jälkeen ok asian kanssa, ja muille en aio kertoakaan. Netistä on kuitenkin tullut lueskelleeksi just niitä kauhutarinoita silikonien terveysriskeistä, jotkut sanovat saaneensa jotain fyysisiä oireita implanteista (joku mainitsi termin breast implant illness, ei kyllä kuulostanut mulle ihan täysin tieteellisesti pätevältä) ja siksi pitänyt poistaa.

Rasvansiirto rintoihin olisi kai vähän "luonnollisempi" vaihtoehto, mutta kun lähtökohta on tää 75-80AA ja mun kropalle (160/60) sopusuhtaisin koko olisi lähempänä C-kuppia, niin en tiedä näkyisikö toi sitten muuta kuin pankkitilillä. Jättimäisiä rintoja en haluaisi muutenkaan, mutta tän hetken tilanne on niin minimaalinen että itkettää.

Onkohan nää mun implanttipelot ihan oman pään sisällä vai pitäisikö hyväksyä että rasvansiirrolla saa ehkä sen yksi-max kaksi kuppikokoa ja olla tyytyväinen siihen? Onko rasvansiirto edes mahdollista jos rinta on alkujaankin käytännössä litteä?

Mitat n. 160/60 ja 75-80A, Motiva Ergonomix demi 340/360 cc 10/2018.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #47667 : Kissanainen
Rasvansiirto on ei niin pysyvä vaihtoehto, usein sitä joudutaan tekemään useita kertoja. Rasvansiirtokerralla sitä rasvaa jää n. 30-50% siitä mitä sitä siirretään, eli kaikki rasva mitä siirretään ei missään nimessä jää sinne. Ja tietenkin kropassa täytyy olla sitä rasvaa mistä siirtääkkin :D Yhtälailla rasvansiirto on toimenpide, missä joku muukin ja riskinsä siinäkin on. Implanteillakin saa toki luonnollisen tuloksen, kun valitsee implantit oikein. Itse en henk. koht. lähtisi rasvansiirtoon rintojen kohdalla.

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten - 2 kuukautta 2 viikkoa sitten #47682 : Irene
Julianne. Ihan realisteja jos ollaan, sanoisin että unohda rasvansiirto. Keskimäärin, jos lähtökohdat ovat hyvät eli rinnoissa on hyvin tilaa (imetetyt tai laihdutetut, kiinteässä rinnassa rasva ei niin tahdo pysyä) ja runsaat ottokohdat joista saa helposti rasvaa (hoikemmalla, jos joutuu imeskelemään rasvaa vähän sieltä ja täältä, vauroituvat rasvasolut enemmän ja tulos taas km heikompi), saadaan puoli kuppikokoa per siirto, vaihteluväli nollasta kokonaiseen kuppikokoon. Keskimäärin parhaat tulokset on odotettavissa vähän vanhemmilla naisilla, joilla reilusti mistä ottaa ja veltot rinnat. Vastaavasti jos rinnat kiinteät, nuori nainen ja niukemmin rasvaa siirtoon niin oikeastaan turha lähteä edes yrittämäänkään kun todennäköisesti tulos on menetetyt rahat.
Jos sulla on käytännössä olematon lähtökohta, tarvitsisit siis keskimäärin kaksi siirtoa jo kunnon A-kuppiin. Vastaavasti B-kuppi, siis kaksi kuppikokoa, vaatisi jo neljä siirtoa (siis keksimäärin, joillain onnekkailla voi siis tulla jopa kuppi/siirto, toisaalta yhtä lailla saldo voi olla se että ei pysy mitään. )
Rintasyöpäkirurgiasta lainattua, jos lähtötilanne olematon, 4-6 siirrolla voidaan rakentaa jonkinlainen uusi rinta. Tämä taas vaatii jo todella runsaita rasvavarastoja ja hintaa tulee jo useampi kymppitonni yksityisellä.

Parhaiten rasvansiirto toimii, kun olosuhteet ovat otolliset ja tavoite on realistinen eli ymmärtää ettei rasvansiirrolla ole odotettavasti mitenkään suuria muutoksia vaan lähinnä pientä täyteläistämistä.

Jos sulla tavoite on C-kuppi (mikä kuulostaa ihan hyvältä mittoihisi nähden), se vaatisi hurjan monta siirtoa eikä takeita tuloksesta siltikään olisi. Ja vaikka hyvä munkki kävisikin, hinta olisi joka tapauksessa taivaita hipova.

Eli näkisin että katse kohti implantteja vaan:)

Natrelle anatominen 325cc osittain lihaksen alla
168/58-60
Viimeksi muokattu: 2 kuukautta 2 viikkoa sitten : Irene.

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten - 2 kuukautta 1 viikko sitten #47752 : Julianne
Kiitos paljon kommenteista, Kissanainen ja Irene :) En tullut edes ajatelleeksi että tarvittaisiin noin monta siirtoa! Ei siinä kyllä varmaan paljon ”terveellisempi” operaatio ole jos tarvii noin monesti nukuttaa. Ja 10000+€ B-kupin rinnasta (mikä tosiaan on mulle ehkä vähän pienikin) ei myöskään ole ihan pieni raha. Tästä rohkaistuneena oon nyt varannut konsultaatiota, saa nähdä miten menee! Tosi innoissani olen kyllä, että viimein saan tän projektin etenemään, jos tää nyt olisi se vika vuosi rinnattomana :D

Viimeksi muokattu: 2 kuukautta 1 viikko sitten : Julianne.

Lisää
2 kuukautta 2 päivää sitten #47803 : *onerva67
Hei kaikille, jotka pohtivat rintojen korjausta! Varmaankin tuo on totta, että nuori ja vain vähän "rasvoittunut" kroppa on hankala rasvansiirtoa ajatellen. Mutta itse olen kyllä vahvasti sen korjaustavan kannalla ihan vain omien kokemusteni perusteella. Mutta olenkin jo juurikin tuollainen iäkkäämpi rouvashenkilö, jolla on ollut sekä rasvaa siirrettäväksi että se löystynyt iho. Pari vuotta sitten rintani korjattiin Siluetti-sairaalassa ja voi pojat, kuinka nätit niistä tulikaan! Olen menossa uuteen toimenpiteeseen syksyllä ja toivon, että onnistuisi yhtä hyvin. Tokihan hinta on korkeahko, mutta onhan tämä vähän ylellistäkin, josta täytyy olla valmis maksamaan. Ainakin silloin, kun kyse on siitä, että halutaan kaunistaa jotakin omassa olemuksessa. Ja pitäähän ne implantitkin jossain vaiheessa vaihtaa! Rasvansiirto siis toimii hyvin, jos toiveena on kauniit, pyöreät ja pienehköt rinnat. Omani ovat vieläkin aika hyvät, mutta kun tässä elämän vaiheessa on mahdollista vielä hiukkasen parantaa, teen sen ilomielin.

Lisää
2 kuukautta 2 päivää sitten #47804 : Irene
Onerva, kuten ilmaisitkin, olet ihanteellinen tapaus rasvansiirtoon. 50+ v iässä ainenvaihdunta on jo hidastunut joten rasva on yleensäkin "tiukemmassa" joten säilyvyys parempi. Lisäksi ihon löystyminen ja yleisesti iän mukanaan tuoma ylimääräinen rasva ovat oleellinen tekijä. Silloin voi jopa saada sen kokonaisen kuppikoon per kerta (mikä on silti aika vähän jos nollasta lähdetään...). Paljonko muuten Siluetissa maksaa siirtokerta? Muistelen että lähemmäs 10 000e se oli, sivuiltaan en mitään hinnastoa löytänyt? halvimmalla yhden siirron saa käsittääkseni n 5000 e:lla, Siluetissa kaikki on kalliimpaa joten siellä muistelen menevän lähemmäs kymmpitonnia.

Useimmat meistä eivät kuitenkaan ole niitä ihannekandidaatteja vaan nuorempia, kiinteämpiä, "liian" hoikkia tai pelkkä rintojen pieni täyteläistäminen ei riitä vaan tarvitaan enemmän täyttöä.
Itselleni rasvansiirto olisi ollut kaikilla tavoin ihan toivotonta, tuskin kukaan olisi sitä lähtenyt tekemäänkään: olen suht hoikka eli ei riittäviä ottokohtia, lähtötilanne niin olematon että olisin tarvinnut siis jo A-kuppiin sen yhden kuppikoon eli keskimääräisessä, siis otollisemmassakin tapauksessa olisi vaadittu kaksi kertaa siihen A-kuppiin (jolloin hintahaarukka olisi liikkunut siinä 10 000-lähemmäs 20 000e). Löysyyttä rinnoissa kyllä oli, olisi mennyt heittämällä 500+ implantit:lol:

Mutta jos puhutaan rasvansiirrolla kokonaan rakennetusta rinnasta (jos lähtökohta on olematon), joka siis vaatii 4-6 siirtokertaa keskimäärin, niin tolle tulisi hintaa 20-lähemmäs 60 000 e...

Mutta hienoa että löytyy myös niitä hyviä kokemuksia!

Toi kyllä pitää korjata, että implantteja pitäisi vaihtaa. Nykyiset implantit ovat sellaisia, että jos ei mitään ongelmia tule, ei ole mitään tarvetta niitä vaihtaa. Tuskinpa moni silti niiden kanssa enää vanhainkodissa elää, mutta noin niinkuin periaatteessa.

Natrelle anatominen 325cc osittain lihaksen alla
168/58-60

Lisää
2 kuukautta 2 päivää sitten #47805 : *onerva67
Heissan Irene ja te muut rintakaunistusta miettivät! Varmasti onkin niin, että parempia materiaaleja ja siirtotapoja kehitetään jatkuvasti, ehkäpä hinnatkin pikkuhiljaa alkavat laskea. Taisi oma käsitykseni olla niiltä ajoilta, kun ekakerran mietin rintaimplantteja. Silloin ei vain ollut taloudellisia mahdollisuuksia siihen ryhtyä (, lapset pieniä, asuntolainaa ja epävarmuutta työelämässä. Eli omalla kohdallani asia siirtyi aina vain tuonnemmaksi. Nyt kun lapset ovat omillaan ja aikuisia, voin paremmin toteuttaa toiveitani. Joskaan ulkonäkö ei enää samalla tavalla aiheuta huolta kuin nuorempana. Ehkä korjaukset toivat enemmän ryhdikkyyttä olemukseeni ja sitä kautta tyytyväisyyttä. Siluetin rintakorjaus maksoi parisen vuotta sitten n. 5000 euroa. Hoito oli kyllä hyvää ja huolehtivaa sekä sairaalassa että sen jälkeen. Itse valitsin Siluetin siksi, että olin nähnyt ystäväni rasvansiirrolla korjatut rinnat. Ne hänelle teki lääkäri Katja Puumanen. Omat kokemukseni tukevat sitä käsitystä, että hän taitaa sekä implantti- että rasvansiirtohoidot. Ja toki pidin parempana hoidattaa itseni Suomessa siltä varalta, että jotakin onhelmaa ilmenisi. Vähän arkuutta siis. Kiva olisi lukaista kokemuksia sekä Suomessa että muualla tehdyistä toimenpiteistä, toipumisesta ja muusta hoitoon liittyvästä. Mukavaa loppukesää kaikille!

Lisää
2 kuukautta 2 päivää sitten #47808 : Julianne
Varmasti jos itsellä olisi jotain rinnassa niin olisin mennyt rasvansiirrolla :) Vaikka mulla olisi kyllä rasvaa mistä ottaa, on tuota täytettävääkin niin hurja määrä että tilanne on vähän toivoton. Konsultaatiossa käydessä kävi vielä ilmi että mulla on kokooni nähden suht leveä rintakehä ja sopusuhtaiseenkin rintamukseen vaatii yllättävän paljon lisävolyymia. En sitten tiedä olisiko auttanut jos olisin ollut sirompi, ehkä silloin sitä rasvaakaan ei olisi ollut yhtä paljon siirrettäväksi :dry:

Nyt kun olen jotenkin saanut itseni uskomaan että en saa silikoneista mitään karmivaa sairautta, ainoa mikä kevyesti saisi kaihoamaan mieluummin rasvansiirtoa olisi luonnollisempi tuntuma. Tosin kuten ekassa postissa sanoinkin, tällä hetkellä tuntuma on lähinnä luuta ja nahkaa, joten ehkä on turha haaveilla siitä mihin ei omalla anatomialla vaan kykene. Mutta JOS olisi tosiaan se tilanne, että olisi jo jotain rintaa jota pitäisi vain hieman täydennellä saadakseen sopusuhtaisen olemuksen, rasvansiirto olisi ollut mullekin se ensimmäinen vaihtoehto. Ja jos rahat riittäisi siihen että joutuu ehkä käymään useamman kerran...

Lisää
2 kuukautta 2 päivää sitten #47822 : *onerva67
Heips Julianne, konsultaatiossa varmasti osataan valita, tai ainakin suositella se parhaiten sinulle sopiva vaihtoehto. Koska minä olen pienikokoinen ja pienirintainenkin, ei silikoneista puhuttu hoidon suunnittelukäynnillä mitään. Erityisesti minua miellytti paranemisen nopeus - ei kipuja missään vaiheessa! Ja niinkuin todettu on, rasvaa rinnoista häviää aina, mutta meillä vanhemmilla vähemmän kuin nuorilla. Kuitenkin sen verran itsellänikin, että ajattelin uutta operaatiota.
Rintakorjauksia tehdään nykyisin niin paljon, että varmasti suurin osa onnistuu odotetulla tavalla. Kuulumisia odotellen!

Sivu luotiin ajassa: 0.419 sekuntia