× Yleinen keskustelu

Autoimmuunisairaus/muu sairaus (+Lääkkeet) ja Silikoni-implantit?

Lisää
5 kuukautta 15 tuntia sitten #47360 : Miki
Hei,
Kyselen nyt vielä täältäkin löytyykö ketään joka ei ole ns.perusterve, eli omaa jonkin sairauden/diagnoosin, ja olisi ottanut tai miettinyt silikoni-implanttien ottamista? Ihan erityisesti kiinnostaisi kuulla niiden mietteitä ja kokemuksia joilla on todettu jokin autoimmuunisairaus. Plus kiinnostaisi tietää miten on toimittu vakituisen lääkityksen kanssa jos sellainen on olemassa,onko tauotettu,syöty normaalisti vai jotain muuta?

Itse siis sairastan SLE:tä,joka on todettu 2006 (kaksi selvää aktiivivaihetta, v.2006-2007 ja 2017) ja joka on aiheuttanut ongelmaa munuaisissa,mutta joka nyt on kuulemma rauhallinen ja hallinnassa (vaikkakaan ei täysin remissiossa eli lepotilassa..) Kuulemma munuaistulehdus on nyt hoidettu pois ja munuaiset toimivat hyvin (mutta joudun syömään kahta lääkettä jotta munuaisten toiminta pysyykin hyvänä).Lääkkeitä on siis useita käytössä mutta tavoitteena olisi niitä vielä saada vähemmäksi.
En ole uskaltanut käydä vielä yhdessäkään konsultaatiossa, mutta olen muutamasta implantteja laittavasta paikasta kysellyt heidän mielipidettään asiaan.Tosin, vastaukset ovat hieman ympäripyöreitä, eli että on kuulemma laitettu autoimmuunia sairastaville,mutta että voi olla riski toimenpide minulle tai että vähän omalla vastuulla mennään..
Omalta lääkäriltäni en ole vielä uskaltanut asiaa tiedustella koska toisaalta pelkään täystyrmäystä tai vähättelyä/ihmettelyä siitä miksi haluaisin moiseen leikkaukseen.
Tätä koko asiaa on tullut mietittyä nyt viimeiset kolme vuotta (tyytymätön omiin rintoihin olen ollut tosin jo 7 vuotta),mutta eniten ärsyttää se epätietoisuus kannattaako vai eikö kannata..jos ei olisi diagnoosia niin olisin varmasti hankkinut silikoni-implantit jo pari vuotta sitten.Tosin vaikka päätyisinkin ottamaan implantit,en voisi sitä vielä toteuttaa ennen kuin aikaisintaan ensi vuoden kesänä,koska toukokuussa 2017 minulle annettiin biologista lääkettä,jonka jälkeen ei saisi mennä leikkaukseen ennekuin kaksi vuotta on kulunut lääkkeen tiputuksesta.

Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vastailla tai on edes vähän jotain tietoa liittyen sairauksiin/lääkkeisiin ja implanttien ottamiseen!

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
3 viikkoa 1 päivä sitten #48209 : PLASTICLOVER
Vähän myöhässä kai tulee, mutta itsellä löytyy autoimmuunisairauksia liuta. Ei kuitenkaan samaa kun sulla..Kuitenkin sellainen sairaus että klinikasta riippuen,jotkut kieltäytyvät laittamasta silareita, ja jotkut sanovat että ei ole sen kummempia riskejä kun terveilläkään.

Oma lääkärit kielsi ensin leikkauksen, mutta menin silti,ja kaikki sujui hyvin.
Nukutettavaksi en uskaltautunut, koska olen aiemmin saanut komplikaatioita nukutuksesta. Minut leikattiin siis puudutuksessa.

Lisää
2 viikkoa 6 päivää sitten #48231 : Miki
Kiitos kun tulit kertomaan omasta kokemuksestasi! Ja sinänsä vastaus ei ole mitenkään myöhässä,koska silikonien hankinta on mulla edelleen mietinnässä.
Itse asiassa homma on jopa hieman edennyt,olen puhunut asiasta omalle lääkärilleni ja hänen mukaansa estettä leikkaukselle ei ole.Ainoastaan tuon kortisoni lääkityksen kanssa on säätämistä ennenkuin voisin leikkaukseen mennä,annosta on nyt laskettu ja lasketaan edelleen,tavoitteena olisi pitää ainakin tauko alkuvuodesta ja tällöin voisi kuulemma olla hyvä hetki leikkaukselle. Pitää pitää peukkuja pystyssä jos vaikka leikkaus onnistuisi!
Olen myös lähetellyt monille klinikoille viestiä,kaksi kieltävää vastausta on tullut,pari ehkää ja muutama että onnistuu kyllä.Seuraavaksi sitten eri konsultaatioihin jotta löytyisi turvallisen tuntuinen paikka joka myös rehellisesti puhuisi riskeistä.Nukuttaminen ei sinänsä mua pelota,mut on aika monta kertaa elämässäni nukutettu eikä ongelmia sen kanssa ole ollut.Tosin viimeisestä nukutuksesta on jo kulunut varmaan semmoset 9 tai 10 vuotta..
Saanko vielä kysyä kauanko aikaa sulla on ollut silikoni implantit?

Lisää
2 viikkoa 6 päivää sitten #48234 : PLASTICLOVER
On nämä jo 1,5 vuotta olleet, ongelmitta.
Edes haavatulehdusta en saanut, vaikka olin todella riskiryhmässä kaikkien infektioiden suhteen.

Kannattaa enkun kielellä googlailla sairauttasi + silicon implants. Ainakin Realself- sivustolla on paljon viestejä ja kokemuksia monisairailta leikatuilta. Itsestä tuntui vähän että suomalaisten lääkäreiden tietämys plastiikkakirurgiasta on huomattavasti matalammalla tasolla, kun jenkkiläisten. Nimittäin jenkeissä , joissa plastiikkakirurgia siis on todella yleistä, leikataan melkeinpä sairaudesta riippumatta. Minullekin omasta sairaudestani sanottiin ensin että harvinaista leikata tästä kärsiviä.. kunnes googlailin että jenkkilässä se ei ollutkaan läheskään niin harvinaista.

Klinikoista voin suositella KC Cliniciä.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Miki

Sivu luotiin ajassa: 0.397 sekuntia