× Yleinen keskustelu

Alkoholi ennen leikkausta

Lisää
3 kuukautta 3 viikkoa sitten #46325 : elovenatyttö
Olen menossa leikkaukseen tammikuun alussa ja yleinen sääntöhän on, että alkoholia tulisi välttää 2 viikkoa ennen leikkausta. Olen kuitenkin menossa nuorisoporukalla viettämään uuttavuotta pariksi yöksi tuttavan mökille, ja reissu on kutakuinkin ryyppäysreissu :dry: . En muutoin juo kuin ehkä kerran kuussa ja silloinkin vain pari mietoa. Konsussa kysyin asiasta ja kuulemma voisin juoda yhtenä iltana (uutenavuotena) huoletta jonkin verran. Kuulemma sääntö koskee enemmän niitä, jotka tissuttelevat useammin :).

Oletteko te myös sitä mieltä, että yhden illan juomisella ei olisi merkitystä, jos se tapahtuu viikkoa ennen leikkausta? Tottakai terveys ja turvallisuus on tärkeintä, mutta silti olisi mukavaa nauttia uudesta vuodesta samoin kuin muutkin porukassa. ;)

Jyri Kullamaa, Nagor IMP-HR 270cc osittain lihaksen alle

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
3 kuukautta 3 viikkoa sitten #46326 : meeya91
No, sanotaanko että en usko että tälläiset yksittäiset asiat todennäköisesti aiheuttaa mitään komplikaatioita mutta syynsä siinä on miksi tämä ohjeistus on annettu.

Alkoholi ohentaa verta, eli vuotoriski kohoaa.

Itse en missään nimessä lipsunut tupakan enkä alkon kanssa ennen leikkausta enkä meinaa nyt leikkauksen jälkeenkään enään aloittaa tupakointia sekä alkon pidän poissa helmikuulle saakka.

Olen ehkä vähän turhankin tarkka näissä asioissa koska pelkään sitä jos kävisi jotain peruuttamatonta ja eläisin syyllisyyden kanssa että olen itse sen aiheuttanut. :(

12/2017 Finest, Jyri Kullamaa.

420cc Nagor Impleo HR, sijoitustapa: lihaksen päällä.

167cm/61kg

2x imetetyt B-kupit, rinnan alta 71cm.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.414 sekuntia