× Yleinen keskustelu

Konsultaatio varattu! Keväällä leikkaukseen!

Lisää
3 kuukautta 1 viikko sitten #46924 : Liplap
Hei Viivis! Kiva kuulla, että leikkaus meni noin hyvin. Olen nimittäin jo varannut leikkausajan Minnalle! Tai tänään päätin lopullisesti että menen juuri hänelle. Olisin kysynyt noista sizereista, että vastaako sinusta hyvin lopullista kokoa?? Monethan sanovat, että lopputulos on pienempi.

20.3.2018 Motiva ergonomix 340cc lihaksen alle.
Lähtötilanne imetetyt 75A/AA
174cm/63kg
Liivinympärysmitta 80cm

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
3 kuukautta 4 päivää sitten #46945 : LiisaTu
Pitää nyt vielä vähän jatkaa tätä oman toipumisen pohtimista kun tuosta mun aiemmasta tekstistä saa ehkä liian "surkean" kuvan:
Olen siis juossut tissien kanssa ilman ongelmia, uintia en vielä ole uskaltanut kokeilla. Leukoja olen vedellyt 3 kerrallaan, menis varmaan enemmänkin mutta koitan olla varovainen.

Jos tosissaan jännitän rintalihaksia ilman liivejä niin eihän se hääviltä näytä (lihas jonkin verran vetää implantteja sivulle) MUTTA peilasin itseäni rintalihaksia jännitellen myös ennen leikkausta, ja se se vasta kauhea näky olikin :blink:

Aluksi halusin Nagorit, sitten tykästyin näihin Motivoihin enkä oikeastaan muita enää harkinnutkaan. Nyt mietin että miltähän ne Natrellen Soft Touchit tuntuvat käteen...

Aika monta valintaa pitää tehdä ennen kuin voi asettua leikkauspöydälle, mutta mieli pitää pitää avoimena eri vaihtoehdoille; se mikä toimii yhdelle ei tyydytä toista.

Motiva Ergonomix Demi 300cc
Osittain lihaksen alle 12/2017/ Siim Simmo
Lähtö 160cm/55kg - 75A/AA kahdesti imetetyt

Lisää
3 kuukautta 3 päivää sitten #46948 : Alexa
Minä kävin maanantaina Eirassa Minnan luona ja Cityklinikassa Riikan luona. Molemmat olivat sitä mieltä, että lihaksen alle. (On niin rasvaton yläkroppa) Minna sanoi, että pitää olla todella hyvä syy miksi laittaa lihaksen päälle eli ensisijaisesti suosittelee alle, koska on useampia etua verrattuna lihaksen päälle tapaan. Omalla kohdallani ymmärrän täysin, mutta jos on omaa kudosta reiluummin niin kait se päällekin on hyvä vaihtoehto.
Riikan konsu kesti vain 25 minuuttia joten en saanut siitä mitään irti, B-litet eivät tuntuneen mitenkään kovin erikoisilta eikä Riikka kertonut näistä paljon mitään. Sain 3d-kuvat, jotka eivät vastanneet ollenkaan sitä mitä hain.
Minnan luona konsu kesti tunnin (meni vartin verran yli) Minna ei kiirehtinyt, vaan kertoi tarkasti riskeistä, leikkauksesta yms kaikkea mahdollista. Sovitettiin tukiliivien kanssa eri kokoja ja päästiin alustavasti 280-kokoisiin jotka tuntuu ehkä pieniltä kun mulla pituutta 175cm. En halua mandariinit kainaloissa efektiä. Hoitajan luonakin olin vielä puoli tuntia ja tuntui että aika loppui silti kesken :laugh:
Minna kertoi Mentorista ja Motivasta ja oli sitä mieltä että Mentorin ergonominen toisi sen lopputuloksen mitä haen mutta itse olen kallistumassa Motivan pyöreisiin.
Menen uudestaan Minnan luokse maaliskuussa vaikka onkin pitkä matka. Haluan päästä keskustelemaan kunnolla implanttien eri muodoista ja kokovaihtoehdoista. Leikkaus on 11.4. Kauhean pitkä odotusaika!!! :dry: :P

Lähtökohta pieni kerran imetty AA, lihaksen alle laitettu Motiva Ergonomix silksurface 320 Demi-profiilillä. Lopputulos kk leikkauksen jälkeen D-kuppi.
175cm/60kg
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: LiisaTu

Lisää
2 kuukautta 4 viikkoa sitten #46978 : Viiviis
Sori olen täysin unohtanut käydä täällä! Tosiaan Liplap ne sizerit mietitytti minuakin hyvin paljon! Päädyin kokoon 340cc lihaksen alle sijoitettuna, mutta sizeri 320 vastaa mielestäni enemmän lopputulosta eli koko heittäisi noin koon verran - tosin rintani eivät ole täysin vielä lopullisissa mitoissaan, sillä leikkauksesta on vain reilu 3 kk.

Itsekin luin sizereistä ja niiden eroista oikeaan lopputulokseen, joten pohdin itsekin hyvinkin kauan tuota kokoa! Eli jos kokeilet esim. 300 tai 320 niin päätyisin 320, koska "better safe than sorry". :D

Voisin ladata tänne sivustolle muutaman kuvan, jos se auttaisi täällä porukkaa koon valinnassa! :)

170 cm & 68 kg
Rinnan leveys: 12 cm
Lähtökohta: 70A
Kuppikoko 3 kk leikkauksesta: 75D
Minna Rautio / Eiran sairaala 13.12.2017
Motiva Ergonomix demi 340cc / Lihaksen alle
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Lucyemilyssweet, Liplap

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten - 2 viikkoa 27 minuuttia sitten #46994 : Lina

Osa viestistä on piilotettu vierailta. Rekisteröidy ja kirjaudu nähdäksesi se.
Nyt on kyllä pää aivan pyörällä eikä

Viimeksi muokattu: 2 viikkoa 27 minuuttia sitten : Lina.

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #46996 : haave
Heippa Lina! Muistan Minnan konsussa maininneen mulle leveydeksi 11,5 ja Tilkassa Tiia Pihlamaa mittasi sanoi "12 jopa 13 cm"
Aika maltillisia kokoja Minna suosii. Itse sovittelin implantteja ja mietin alle 300cc, niin Minna sanoi, että samoilla linjoilla ollaan.
Siitä en sitten tiedä mikä olisi oikea ratkaisu kohdallasi.. Luulisi että hieman yli 300, jos kuitenkin runsautta haet.

Itse olen päätynyt mentorin anatomiseen 280cc (12cm leveä) Toivon noin b kupin näkymää.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Lina

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #46997 : Lina

haave kirjoitti: Heippa Lina! Muistan Minnan konsussa maininneen mulle leveydeksi 11,5 ja Tilkassa Tiia Pihlamaa mittasi sanoi "12 jopa 13 cm"
Aika maltillisia kokoja Minna suosii. Itse sovittelin implantteja ja mietin alle 300cc, niin Minna sanoi, että samoilla linjoilla ollaan.
Siitä en sitten tiedä mikä olisi oikea ratkaisu kohdallasi.. Luulisi että hieman yli 300, jos kuitenkin runsautta haet.

Itse olen päätynyt mentorin anatomiseen 280cc (12cm leveä) Toivon noin b kupin näkymää.[/quote

Kiitos Haave! Saako kysyä, että mitkä sun lähtökohdat on? (Pituus, rinnanympärys, kuppikoko jne?) Ja mihin päädyit menemään leikattavaksi?

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #46998 : haave
Kiitos Haave! Saako kysyä, että mitkä sun lähtökohdat on? (Pituus, rinnanympärys, kuppikoko jne?) Ja mihin päädyit menemään leikattavaksi?[/quote]

Oon 167/62, rinnaympärys 75, kuppikoko aa. Päädyin Tilkkaan sen vuoksi kun annettiin vaihtoehdoksi myös lihaksen päälle laitto ja se houkutti! Muuten olin molempiin kirurgeihin yhtä tyytyväinen!
Leikkaus on ens viikon ke!! :laugh:
:blink: iik jännää ja niin odotettua!

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten - 2 kuukautta 3 viikkoa sitten #47002 : Irene
Lina. Oot suht pitkä ja jos vielä harteikaskin, niin tuskin rintakehäsi aivan pieni on. Ja jos koosta puhutaan, niin yksi kuppikoko on 150-200cc, joten 300cc tuo max kaksi kuppikokoa lisää. C75 liivin kuppi vetää 4,5desiä (N 450cc) tavaraa (tiedän rintasyöpäleikauspotilaiden proteesipuolesta, liiviteollisuus myös laskee tämän 150-200desin kaavan mukaan), B75 n 3 desiä.
Jos lähtökohta on hyvin rasvaton, tolla 280cc:llä saa sen b-kupin vaikutelman( jos rintaa kuitenkin vähän on). Mulla pelkät pussit ja 325cc toi sen b-kupposen. Mulla tosin melko roteva yläkroppa.

Mutta jos toiveenasi on c-kupin vaikutelma niin luulen että olet tyytyväisempi Hukin tarjoamaan tulokseen. On kuitenkin erittäin kokenut kirra ja monet kehuneet sitä että on tarkka mittojen suhteen.
Ja jos kerran Veltheimnkin on ollut samalla kannalla koon suhteen niin uskoisin että se on se sun mittaluokka.

Minna on hyvä varmaan myös, mutta tarjoamansa implantti kuulostaa kyllä vähän niukalta (haaveelle varmaan hyvä jos toiveena b-kuppi ).

Yksi mikä kannattaa ottaa huomioon on Mentorin anatomisten tuntuma. Ovat anatomisiksikin varsin jäykät (tämän olen itse kirurgienskin suusta kuullut), Sebbin ymmärtääkseni pehmeämmät ja Hukki siksi niihin siirtynyt. Itse en Mentorin anatomisia juuri tuntuman vuoksi ottaisi, jos oma kudos vähäistä niin tuntuma niillä kyllä kaukana luonnollisesta. Eli ennenkuin sellaiset ottaa, kannattaa ehdottomasti tunnustella niitä ja verrata muihin, ettei tule yllätyksenä miltä tuntuvat. Itselle tuli, ja Natrellen anatomiset soft souchit on sentään pehmeämpää tavaraa kuin Mentorin anatomiset.
Pyöreät, kuten Motivan ergonomix, ovat sitten ihan eri luokkaaa pehmeydessä, mutta toki pyöreissä yläosa tuppaaa pulleampi olemaan kuin anatomisissa.
Itselläni siis häiritsee kyllä liian kiinteä tuntuma erityisesti selällään, mutta toisaalta ulkonäkö on niin ovelan luonnollinen etten lähde vaihtoon.

Tsemppiä päätökseen, mihin sitten päädytkin!

Natrelle anatominen 325cc osittain lihaksen alla
168/58-60
Viimeksi muokattu: 2 kuukautta 3 viikkoa sitten : Irene.

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #47005 : Lina

Irene kirjoitti: Lina. Oot suht pitkä ja jos vielä harteikaskin, niin tuskin rintakehäsi aivan pieni on. Ja jos koosta puhutaan, niin yksi kuppikoko on 150-200cc, joten 300cc tuo max kaksi kuppikokoa lisää. C75 liivin kuppi vetää 4,5desiä (N 450cc) tavaraa (tiedän rintasyöpäleikauspotilaiden proteesipuolesta, liiviteollisuus myös laskee tämän 150-200desin kaavan mukaan), B75 n 3 desiä.
Jos lähtökohta on hyvin rasvaton, tolla 280cc:llä saa sen b-kupin vaikutelman( jos rintaa kuitenkin vähän on). Mulla pelkät pussit ja 325cc toi sen b-kupposen. Mulla tosin melko roteva yläkroppa.

Mutta jos toiveenasi on c-kupin vaikutelma niin luulen että olet tyytyväisempi Hukin tarjoamaan tulokseen. On kuitenkin erittäin kokenut kirra ja monet kehuneet sitä että on tarkka mittojen suhteen.
Ja jos kerran Veltheimnkin on ollut samalla kannalla koon suhteen niin uskoisin että se on se sun mittaluokka.

Minna on hyvä varmaan myös, mutta tarjoamansa implantti kuulostaa kyllä vähän niukalta (haaveelle varmaan hyvä jos toiveena b-kuppi ).

Yksi mikä kannattaa ottaa huomioon on Mentorin anatomisten tuntuma. Ovat anatomisiksikin varsin jäykät (tämän olen itse kirurgienskin suusta kuullut), Sebbin ymmärtääkseni pehmeämmät ja Hukki siksi niihin siirtynyt. Itse en Mentorin anatomisia juuri tuntuman vuoksi ottaisi, jos oma kudos vähäistä niin tuntuma niillä kyllä kaukana luonnollisesta. Eli ennenkuin sellaiset ottaa, kannattaa ehdottomasti tunnustella niitä ja verrata muihin, ettei tule yllätyksenä miltä tuntuvat. Itselle tuli, ja Natrellen anatomiset soft souchit on sentään pehmeämpää tavaraa kuin Mentorin anatomiset.
Pyöreät, kuten Motivan ergonomix, ovat sitten ihan eri luokkaaa pehmeydessä, mutta toki pyöreissä yläosa tuppaaa pulleampi olemaan kuin anatomisissa.
Itselläni siis häiritsee kyllä liian kiinteä tuntuma erityisesti selällään, mutta toisaalta ulkonäkö on niin ovelan luonnollinen etten lähde vaihtoon.

Tsemppiä päätökseen, mihin sitten päädytkin!

Kiitos Irene! Näin olen vähän itsekin päätellyt - Hukki sen verran kokenut että luotan hänen näkemykseensä. Menen nyt vielä toisen kerran konsuun hänelle ja käyn tarkasti läpi kaikki mieltä vaivaavat asiat. Minna sai kuitenkin vähän peloiteltua tuolla ”ei missään nimessä omaa rintaa leveämpää implanttia” -näkemyksellä, mutta silti hän oli sitä mieltä että rintani malli on ”vastaanottavaisempi” isommille implanteille. Tämä tuntuu olevan vähän rakettitiedettä välillä :laugh:

Lisää
2 kuukautta 3 viikkoa sitten #47012 : Irene
Hyvä jos selkeytti ajatuksia Lina.

Hukin tarkkudesta ja siitä että räätälöi implantin potilaan mukaan olen kuullut puhuttavan jo vuosia. Se, että hän käyttää eri implanttimerkkejä (ainakin tällä hetkellä Sebbin, Nagorin, Motivan, aiemmin myös Natrellen mitä nyt mieleen tulee) ja malleja (sekä profiileita että anatomisia vs pyöreitä), kokoja (185->+500cc) , malleja ja sijoittelutapoja (sekä lihaksen alle että päälle) , kertoo että jokainen tapaus harkitaan tapauskohtaisesti. Naisia on nin erilaisia jo kokonsa ja rakenteensa (esim 148cm/43kg siro, vanttera punttaaja 165cm/65kg tai amatsoni 183 cm/90kg) että toiveidensa puolesta (koko, implantin pehmeys jne), ettei sama ratkaisu mitenkään voi palvella kaikkia.

Riikka V:sta en tiedä mitään.
Minnaa kyllä kehutaan, mutta en ole kuullut laittaneen mitään muuta kuin 300cc +/- jotain joko Mentorin anatomisia tai Motiva ergonomix demiä. Niin pistää miettimään, ottaako oikeasti huomioon riittävästi potilaan toiveita vai tekeekö samantyyppisiä (joskin varmasti hyviä!) kaikille? Yhden tunnen, joka meni uusintaan kun oli laitettanut 250cc implantit ja ne nyt vaan oli hänelle liian pienet ja oli myös toivonut hieman runsautta. En yhtään tahdo ketään mollata varsinkaan jos en henkilöä tunne, mutta ehkä itse menisin toiseen ja ehkä kolmanteenkin konsuun jos tarjous on tuo edellämainittu.

Kerro miten kävi!

Natrelle anatominen 325cc osittain lihaksen alla
168/58-60

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten #47041 : haave
Heippa! Päivitetään tähänkin ketjuun, että leikkaus onnistuneesti takana. Mentor anatominen 280cc lihaksen päälle. Hyvä fiilis! :)

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten - 2 viikkoa 21 minuuttia sitten #47042 : Lina

haave kirjoitti: Heippa! Päivitetään tähänkin ketjuun, että leikkaus onnistuneesti takana. Mentor anatominen 280cc lihaksen päälle. Hyvä fiilis! :)

:

Viimeksi muokattu: 2 viikkoa 21 minuuttia sitten : Lina.

Lisää
2 kuukautta 2 viikkoa sitten - 2 kuukautta 2 viikkoa sitten #47043 : haave

Lina kirjoitti:

haave kirjoitti: Heippa! Päivitetään tähänkin ketjuun, että leikkaus onnistuneesti takana. Mentor anatominen 280cc lihaksen päälle. Hyvä fiilis! :)

Mahtavaa että leikkaus meni hyvin ja olet tyytyväinen! Päivittelehän sitten vointiasi!
Itseäni vähän hirvittää tuo leikkauksesta toipuminen, kun on kaksi pientä lastakin...:huh:

Tänään kävin vielä toisessa konsussa Hukilla ja implanttivalinta selventyi eli 370 Sebbin anatominen high profile it is. Hänen mielestä Minna Raution tarjoama 280-300cc oli liian pieni tähän rintakehään, ja luotan hänen näkemykseensä ja kokemukseensa tässä asiassa.

Helpottavaa, kun ei enää tarvitse veivata edes takas, vaan kaikki on selvää ja leikkauspäiväkin sovittu, 7.5, jännää!

Btw kyselin Hukilta Motiva ergonomixista ja hän sanoi ettei oikeastaan enää käytä kyseisen merkin implantteja, koska niiden pintarakenteen sileys kuulemma aiheuttaa liikaa liikkumista ja ergonomixin ”luonnollisuus” ei kuulemma vastaa totuutta, koska puristuksissa siellä kudosten alla käyttäytyy kuulemma täysin samalla tavalla, kuin muutkin pyöreät implantit...:blink:

Heippa Lina! :)

Mäkin kysyin motivasta kirurgiltani Tiia Pihlamaalta. Sanoi, ettei suosittele minulle rakenteeni vuoksi. Sain käsityksen, ettei käytä kyseistä implanttia, vaan odottaa enemmän kokemuksia niistä. Kertoi myös valahtamisesta ja sanoi implantin olevan niin puristuksissa, paineessa, ettei pehmeydellä juuri eroa. Mainitsi, ettei kollegansa Hukki käytä enää motivaa. Puolestaan Hilkka Peltoniemi oli kuulemma sanonut, ettei muuta käytäkään.

Nyt ainakin itsellä hyvä olo. Toivottavasti yö menee hyvin :)
Tsemppiä odotteluun!!

Ai niin, piti vielä sanoa, että mullakin 2v ja 4v lapset. Luottavaisin mielin tällä hetkellä että kaikki hoituu. Lapset pari ekaa yötä hoidossa. Sitten helpoimman kautta :)
Viimeksi muokattu: 2 kuukautta 2 viikkoa sitten : haave.

Lisää
2 kuukautta 1 viikko sitten #47121 : Liplap
Huomenna leikkaus!!
Viiviksen innoittamana ja kolmannen sovituksen jlk muutin koon lopulta 340cc. Huima plus 20cc korotus :D.

Mua nauratti niin tuo Irenen “B-kupposet”

Ja siis mun kuppikoko tulee luultavimmin olemaan 80B koska mittasin rinnanympäryksen ekaa kertaa ehkä kymmeneen vuoteen ja sehän oli sitten 80cm eikä siis todellakaan 75.

20.3.2018 Motiva ergonomix 340cc lihaksen alle.
Lähtötilanne imetetyt 75A/AA
174cm/63kg
Liivinympärysmitta 80cm

Lisää
2 viikkoa 2 päivää sitten - 2 viikkoa 20 minuuttia sitten #47327 : Lina

Viimeksi muokattu: 2 viikkoa 20 minuuttia sitten : Lina.

Sivu luotiin ajassa: 0.865 sekuntia