× Yleinen keskustelu

Konsultaatio varattu! Keväällä leikkaukseen!

Lisää
6 kuukautta 3 viikkoa sitten #46710 : haave

Alexa kirjoitti: Minäkin liityn tähän keskusteluun, keväälle suunnittelen leikkausta ja samat pohdinnat kuin haaveella :) eli alle vai päälle jne... Pihlamaalle halusin kanssa päästä mutta konsultaatioajat vasta maaliskuun lopussa enkä malta odottaa näin kauan nyt kun vihdoin tein päätöksen että rinnat saatava! :laugh:
Riikan luona käyn kuuntelemassa b- lite implanteista.

Mistä paikasta kysyit Pihlamaalle aikaa? Soitin eilen toisen ajan hänelle laser tilkasta ja sain ajan 12.2. Sitä mietin, kun hän ei ole vastannut spostiin, että kuinka kiireinen oikein on.. miten sitten leikkauksen jälkeen jos on jotain kysyttävää..
Odottaminen on kyllä tuskaaa! :dry:

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
6 kuukautta 3 viikkoa sitten #46711 : Alexa
Meni sairaalat ja kirurgit sekä ajat päässä sekaisin :laugh:
Pihlamaalle olisi tosiaan saanut maaliskuun toiselle viikolle ja Hukille olisi päässyt jo helmikuun alussa, Pihlamaalle halusin mutta en halua ajella Helsinkiin monta kertaa, ei riitä lomat saikkua varten.. :/ Yritin saada konsultaation myös PSC:iin Peltomiemelle mutta henellä ajat meni jopa elokuulle. Joten sain samalle päivälle Minnan ja Riikan ajat, Minnan luokse halusin päästä ensisijaisesti.

Lähtökohta pieni kerran imetty AA, lihaksen alle laitettu Motiva Ergonomix silksurface 320 Demi-profiilillä. Lopputulos kk leikkauksen jälkeen D-kuppi.
175cm/60kg

Lisää
6 kuukautta 3 viikkoa sitten #46713 : Viiviis
Moikka! Pakko liittyä keskusteluun. Minna Rautio laittoi minulle 13.12.2017 Eiran sairaalassa 340cc Motivan ergonomix demit rinnan alle - en voisi olla tyytyväisempi jo tässä vaiheessa!

Parantuminen on ollut nopeaa ja kipuja oli vain muutaman päivän ajan leikkauksesta. Koko ja muoto ovat aivan täydelliset suoraan sanottuna. Pelkäsin, että aiemmat A-kuppikoon rintani suurenisivat "vain" C-kuppikokoon, mutta onneksi pelkoni osoittautuivat vääriksi sillä kuppikokoni on jo tässä vaiheessa 75D - rinnat istuvat kroppaani kuin nakutettu. En malta odottaa miltä rintani näyttävät muutaman kuukauden päästä, kun lopullinen turvotus ym on lähtenyt. Oli maailman paras päätös mennä rintojen suurennusleikkaukseen. :)

Toivottavasti päädyt Haave leikkaukseen Minna Raution luokse Eiran sairaalaan, sillä hän on erittäin taitava ja mukava kirurgi, jolloin et varmasti tule pettymään lopputulokseen. Eiran sairaalankin palvelu oli kehumisen arvoinen jo ennen leikkausta kuin leikkauksen jälkeenkin. :)

170 cm & 68 kg
Rinnan leveys: 12 cm
Lähtökohta: 70A
Kuppikoko 3 kk leikkauksesta: 75D
Minna Rautio / Eiran sairaala 13.12.2017
Motiva Ergonomix demi 340cc / Lihaksen alle
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: KaroliinaK, Alexa

Lisää
6 kuukautta 3 viikkoa sitten #46718 : Alexa
Kivaa kuulla lisää hyvää Minnasta ja Eiran sairaalasta, ehkä en ees mee muualle konsultaatioon! :D
En malta odottaa...

Lähtökohta pieni kerran imetty AA, lihaksen alle laitettu Motiva Ergonomix silksurface 320 Demi-profiilillä. Lopputulos kk leikkauksen jälkeen D-kuppi.
175cm/60kg

Lisää
6 kuukautta 3 viikkoa sitten #46728 : Irene
Viivis, hienoa että olet saanut mieleisesi lopputuloksen-onnea:)

Sen verran haluan kuitenkin korjata, että kuppikoosta ei silkkareiden kanssa kannata puhua kun luomu ja silikoni istuu liiviin eritavalla= silikonit vaativat yleensä todellista kokoaan isommat liivit.

Mutta liiviteollisuudesta nyrkkisääntö on että yksi kuppikoko on n 1,5-2 desiä riippuen ympärysmitasta. Yksi esimerkki on että 75C-liiviin mahtuu rintaa n 450cc, tällä mm käyttöä rintasyöpäpotilailla. Mutta 450cc implantit eivät kyllä 75C-liiveihin mahdu vaikka lähtökohta olisi miten mitätön, sillä luomu muotoutuu "löllömpänä" liivin kupin joka paikkaan, kun taas implantti käyttäytyy vähän toisin joten vaatii isomman kupin kuin saman kokoinen luomurinta.

Eihän sillä muuten ole niin merkitystä, mutta kun suuri osa tavoittelee juurikin jotain kuppikokoa, esim "C-kupit" niin se voi säikäyttää kun kuulee että jollain tietyllä koolla liivikoko onkin esim D vaikka oikeasti on ihan maltilliset implantit, kuten just viiviksellä. Esim mulla liivikoko 75C, mutta vaikutelma /minkä koikoiseksi ihmiset nämä arvioivat on kyllä selkeä B. Enemmän kannattaakin puhua vaikutelmasta..

Ei mulla muuta.

Natrelle anatominen 325cc osittain lihaksen alla
168/58-60
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Lina

Lisää
6 kuukautta 3 viikkoa sitten #46731 : lehtosa
Jep, Irene puhuu asiaa! Esim mulla vaikutelma n. C kupin luokkaa...todellisuudessa mun kuppikokoni on E :cheer:
Eli ei tosiaan kannata liian sokeasti niitä kuppikokoja tuijotella

53kg/172cm

7.9.2015 pyöreä Natrelle high profile 365cc, lihaksen päällä
Plastic Surgery Center, Jyri Hukki
Lähtötilanne 65A --> 65E

TULOSSA 23.2.2018 Motiva Round Corse 650cc, lihaksen päälle
Helsinki Clinic, Janne Jyränki

Lisää
6 kuukautta 3 viikkoa sitten #46733 : KaroliinaK
Me ollaan sun kanssa samaa koko luokkaa. Mulla lähtö 75b ja suunnitteilla 330cc Nagor pyöreä. Miullakin nyt sellainen olo, että tuleekohan liian pieni. Kuppikokoa en edes osaa ajatella mikä voisi olla. Toivon, että saan suunniteltua hieman isommat implantit, koska olen atleettinen.

Lisää
6 kuukautta 3 viikkoa sitten - 6 kuukautta 3 viikkoa sitten #46734 : Irene
Ketä tarkoitit KaroliinaK?

Mulla oli lähtökohta liki nolla, joten tuo kipenen yli 300 toi mulle just sen kaksi kuppikokoa ( n 150+150) eli 0-A-B.
Jos sulla on B-kuppi lähtöjään, niin sen pari kokoa lisää olisi sullekin luvasssa.

Tosin jos jotain olen tähän mennessä oppinut niin sen ettei käytetyllä liivikooolla ole kovinkaan suurta arvoa sen kanssa, minkäkokoiset rinnat jollakulla on, ja kaikkein vähiten tosiaan silkkareilla. Esim jos kaksi naista pitää itseään B75-kokoisena niin voi olla että toinen käyttää topattuja liivejä joissa jää ilmaa väliin, toinen ohuita joista rinnat pursuaa ulos niin että oikeasti toisella voi olla tuplaten isommat kuin toisella. Ja silkkareilla vaikuttaa sen lisäksi- että ne eimukaudu liveihin kuten luomut- myös se ettöä jos ovat lihjaksen alla niin lihas vetää niitä kauemmas toissitaan ja estävät rintojen asettumista liiveihin myös sivusuunnassa joten kaarituet jäävät helposti painamaan sivusta vaikka liivi muuten mahtuisi.

Joten tää liivihomma on ihan rakettitiedettä:laugh:
Siitä tuolla oma ketjunsakin...

Natrelle anatominen 325cc osittain lihaksen alla
168/58-60
Viimeksi muokattu: 6 kuukautta 3 viikkoa sitten : Irene.

Lisää
6 kuukautta 3 viikkoa sitten #46735 : haave
Voi että Viivis kiva kuulla että oot tyytyväinen! Olispa iteki jo tossa tilanteessa:woohoo:

Oliko susta helppo valita koko ja motiva? Miltä ne motivat tuntuu? Kiinnostaa tosi paljon ne, mulla vaan ei ole omaa kudosta, niin pelottaa ryppyily! Oliko Minnan kanta ehdoton, että lihaksen alle?

Hienoa, että toipuminenkin on sujunut hyvin! Se jännittää itseä aika paljon!

Lisää
6 kuukautta 2 viikkoa sitten #46741 : Alexa
Vielä kerran piti tarkistaa sairaalat/kirurgit. Tilkka ja PSC menivät päässä täysin sekaisin.. nyt en edes muista mitä olen näistä paikoista täällä lukenut mutta Tilkassa toimii ilmeisesti sekä Pihlamaa että Peltoniemi, pitää soittaa vielä kerran tuonne ja kysyä miten niiden ajat menikään. Melkoinen soppa jo päässä kun niin paljon uutta asiaa..

175cm/60kg

Lisää
6 kuukautta 2 viikkoa sitten #46762 : Viiviis
Irene: Aivan olet täysin oikeassa - kiitokset lisäyksestä! Tosiaan vaikka kuppikokoni on 75D niin rinnat näyttävät 75C-kupin rinnoilta. Eli en tosiaan suosittele katsomaan sitä kokolappua liian sokeasti! :)

Kiitokset kaikille! :) Nämä implantit ovat tuntuneet aivan omilta alusta lähtien eli hyviltä ovat tuntuneet eikä ryppyilyä ole yhtään, vaikka minullakaan ei pahemmin mitään rintakudosta löytynyt. Päädyin Motivaan Minna Raution suosituksesta, jolloin se oli helppo valinta! :D Varsinkin Motiva ergonomixin ns. uudenlainen pinta sai minut vakuuttuneeksi.

Kokoa ei ollut helppo valita vaan päinvastoin. Huopasin ja soudin asian kanssa parisen viikon ajan. Ensiksi olisin halunnut koon olevan 425cc, mutta onneksi Minna painotti sitä, että ne eivät mitä todennäköisemmin tulisi mahtumaan minulle eivätkä ne olisi sitä mitä hain (naisellista rintavahkoa vaikutelmaa, mutta ei kuitenkaan ihan Pamela Andersson -lookia). Päädyin 340cc kun menin toistamiseen kokeilemaan implantteja sairaanhoitaja Tiian kanssa - silloin jopa 380cc näytti överiltä ja 340cc erittäin hyvältä. Minnakin oli hyvin tyytyväinen päätökseeni, vaikka sanoi pienemmänkin implantin sopivan minulle, mutta itse halusin välttämättä tuon 340cc.

Halusin itse jo alusta lähtien implantin rinnan alle, joten emme joutuneet vääntämään aiheesta kättä Minnan kanssa. Syyni miksi halusin implantin lihaksen alle olivat ne, että rintasyöpäkasvain on helpompi havaita implantin ollessa alla, sekä myös ulkonäölliset seikat. Eli en halunnut, että implantin rajat näkyisivät niin selvästi.

En pelkäisi kipua, sillä kyllä kunnon kipulääkkeiden avulla kestää! :)

170 cm & 68 kg
Rinnan leveys: 12 cm
Lähtökohta: 70A
Kuppikoko 3 kk leikkauksesta: 75D
Minna Rautio / Eiran sairaala 13.12.2017
Motiva Ergonomix demi 340cc / Lihaksen alle

Lisää
6 kuukautta 2 viikkoa sitten #46767 : Lucyemilyssweet
Moikka viiviis, itsekkin miettinyt tuota Minnaa lääkäriksi. Olemme aika pitkälti samankokoisia, onko sinulla laittaa ennen/jälkeen kuvia lopputuloksesta? :)

Lisää
6 kuukautta 1 viikko sitten #46832 : Lina
Täälläkin keväälle/kesälle leikkausta suunnitteleva! Konsultaatioon olen menossa myös Minnalle/Eiraan ja Cityklinikalle. Itselläni myös tavoitteena mahdollisimman luonnollinen lopputulos ja harkinnassa lihaksen alle. Luin Riikka Veltheimin mielipiteen, että mikäli kirurgi on ollut taitava, ei välttämättä edes kokenut kirurgi osaa nähdä onko lihaksen alle sijoitettu pyöreä vai anatominen implantti. Onko kellään mielipiteitä/ kokemuksia tästä?

Anatominen mietityttää juuri kovan tuntuman ja liikkumisriskin takia. Eli jos pyöreällä saisi aikaiseksi yhtä luonnollisen lopputuloksen - kannattaako ottaa mieluummin ne?

Lisää
6 kuukautta 5 päivää sitten #46856 : haave
Huh että osaa olla pää pyörällä eri vaihtoehdoista!! Alle vai päälle, anatominen, pyöreä.. kyllä on tullu paljon aiheesta lueskeltua.

Kävin tänään toisen kerran Pihlamaan luona Tilkassa. Hän suosittelee anatomista mentoria joko lihaksen alle tai päälle.
Päälle laitto houkuttaa kyllä enemmän! Jos kirurgi sanoo että se onnistuu, niin kai se on vaan luotettava! Vaikka kyllä pelottaa, että rajat näkyy rumasti.

Motivaa hänellä oli, mutta ei käytä. Olisi kiinnostavaa käydä vielä toisen kerran Minna Raution luona Eirassa. Suosittelisikohan motivaa vai mentoria.
Asun muutaman tunnin junamatkan päässä Helsingistä, ei viittis jatkuvasti ravata :)

Kooksi valikoitui 280cc. Se näytti isolta, mutta on varmaan hyvä. Lähtökohta varmaan aaa. 167/61

Alustava leikkausaika on 7.3. Jos nyt vaan päättäisi, että näin on hyvä ja alkaisi vaan odottaa leikkausta.
On kyllä niin innostunu, mut toisaalta tosi jännittyny fiilis! Tapahtuuko tää oikeesti!

Lisää
6 kuukautta 1 päivä sitten - 3 kuukautta 4 päivää sitten #46879 : Lina

Osa viestistä on piilotettu vierailta. Rekisteröidy ja kirjaudu nähdäksesi se.
:

Viimeksi muokattu: 3 kuukautta 4 päivää sitten : Lina.

Lisää
6 kuukautta 22 tuntia sitten #46884 : haave

Lina kirjoitti: Haave, mielenkiintoista että hän suositteli päälle, minäkin olen ymmärtänyt että rajat saattaa näkyä. Pääsisi kyllä niin paljon helpommalla jos laittaisi päälle... Kerro sitten kumman valitsit, alle vai päälle!

Kävin tänään itse myös ensimmäisessä konsultaatiossa, Plastic Surgery Centerissä Hukilla. Hänellä olikin selkeät mielipiteet ja ymmärsi myös mitä hain. Saavuttaakseni halutun lopputuloksen olisi ehdottomasti valittava anatomiset (pyöreät olisivat näyttäneet olemattomasta lähtökohdastani feikeiltä, enkä halua kovasti pyöreyttä rintojen yläosaan). Kooksi valikoitui 370 ja joko medium tai high profile (Sebbin). Ja osittain lihaksen alle. Aluksi tuo 370 kuulosti todella isolta, mutta pituuteni ja rinnan leveyteeni nähden se olisi hänen mielestä sopusuhtainen ja maltillisen kokoinen. Kysyin kovasta tuntumasta, mutta hänen mielestä se ei olisi mikään issue.. Ja kuulemma anatomisen implantin liikkumista tapahtuu lähinnä niillä, joilla aikaisemmin ollut pyöreä ja sittemmin vaihdettu anatomiseen. Toki jos harrastaa voimannostoa ihan ammattilaisena tai harrastaa vaikka benjihyppyjä niin riski liikkumiseen on suurempi.

Olen menossa vielä Riikka Veltheimin ja Minna Raution konsuun (ettei vaan olisi liian vähän vaihtoehtoja...:laugh:

Kyllä mä nyt oon tainnu päätyä siihen päälle laittoon! Vaikka jotenki joku koputtelee vielä päässä, et alle olis järkevämpi :pinch:
Kuitenki eirassa olis melkei tonnin halvempi, joten olisin menny sit Minnalle Eiraan jos päätyisin lihaksen alle laittoon.
Jotenki luonnollisempi liikkuvuus ja tuntuma houkuttaa. Harrastan aktiivisesti liikuntaa, aina salilla miettii nykyisin miltä ne implantit tuntuis lihaksen alla.
Jos olisin käyny vaan Eirassa ja Minna sano että lihaksen alle, ni olin ihan ok asian kanssa. Mutta sit kun kuulin se sanat seuraavassa konsussa "alle tai päälle voidaan laittaa" ni alko houkuttaa. Vaikka oon lähes rinnaton, niin yläosassa on kuitenki pehmeyttä.
Onneks ei oo enää pitkä aika. Hurjan jännää! :silly:
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: LiisaTu

Lisää
6 kuukautta 13 tuntia sitten #46886 : Lina
Tsemppiä leikkaukseen ja tule sitten kertomaan miten meni! :)

Lisää
6 kuukautta 8 tuntia sitten #46889 : LiisaTu
Haave kuulostaa että olet päätymässä ihan hyvään ratkaisuun. Mullahan on siis nämä 300cc osit.alla ja aika tarkalleen 2kk leikkauksesta: kävin toissa päivänä salilla ensimmäisen kerran leikkauksen jälkeen ja itku meinas päästä, olen nähtävästi käyttänyt rintalihaksia useammissa liikkeissä kuin tajusinkaan. Ei siis käyny kipeää mutta voimat pois ja ikävä tuntuma. Lisäksi olen hieman pettynyt näiden Motivoiden "pehmeyteen" elikä ovat kyllä todella kaukana luomuista ainakin näin lihaksen alla. Just toisella palstalla hehkutettiin miten on niiiiin pehmeät Motivat lihaksen päällä... Tiedä häntä. Toisaalta koska tunnen ryppyilyn ihon alla eteenpäin kumartuessa, rintojen ulkosivuilla ja alla, niin kauheaa olisi jos tätä olisi rinnan päälläkin.

Motiva Ergonomix Demi 300cc
Osittain lihaksen alle 12/2017/ Siim Simmo
Lähtö 160cm/55kg - 75A/AA kahdesti imetetyt

Lisää
5 kuukautta 4 viikkoa sitten #46897 : haave

LiisaTu kirjoitti: Haave kuulostaa että olet päätymässä ihan hyvään ratkaisuun. Mullahan on siis nämä 300cc osit.alla ja aika tarkalleen 2kk leikkauksesta: kävin toissa päivänä salilla ensimmäisen kerran leikkauksen jälkeen ja itku meinas päästä, olen nähtävästi käyttänyt rintalihaksia useammissa liikkeissä kuin tajusinkaan. Ei siis käyny kipeää mutta voimat pois ja ikävä tuntuma. Lisäksi olen hieman pettynyt näiden Motivoiden "pehmeyteen" elikä ovat kyllä todella kaukana luomuista ainakin näin lihaksen alla. Just toisella palstalla hehkutettiin miten on niiiiin pehmeät Motivat lihaksen päällä... Tiedä häntä. Toisaalta koska tunnen ryppyilyn ihon alla eteenpäin kumartuessa, rintojen ulkosivuilla ja alla, niin kauheaa olisi jos tätä olisi rinnan päälläkin.

LiisaTu, kiitos kirjoituksestasi, kyllä päivittäin mietityttää leikkaustapa!
Sulla on aikaa on mennyt vasta 2 kk joten toivottavasti kyse on vain siitä, ettet ole vielä toipunut. Toivottavasti voimat palautuvat! Miten muuten on sujunut uuden varustuksen kanssa? :)
Oletko ollut kokoon tyytyväinen? Mulle suunnitelmissa se 280cc tuntuu jopa isolta... :D

Lisää
5 kuukautta 4 viikkoa sitten #46898 : LiisaTu
Totta sekin että leikkauksesta on vasta 2 kk ;)

Olen ihan tyytyväinen kokoon ja projektioon, en halunnut isoja vaan ns. normaalikokoiset, kohtuu luonnollisen näköiset. Odotan vielä että laskeutuvat ja "ylimääräinen" pyöreys häipyy rinnan yläosasta. Lihaksen alle laitettuna en saanut rintavakoa niin pieneksi kuin olisin halunnut, ihan omista lähtökohdista johtuen varmaan. Taidan laittaa kuvia sinne ennen/jälkeen ketjuun...

Motiva Ergonomix Demi 300cc
Osittain lihaksen alle 12/2017/ Siim Simmo
Lähtö 160cm/55kg - 75A/AA kahdesti imetetyt

Sivu luotiin ajassa: 0.820 sekuntia